Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 72234 keer)

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #140 Gepost op: 11-01-2008, 11:10:12 »
Ik vind Dunya tot nu toe ook niks aan de groep toevoegen...

Bij de executie van de eerste aflevering had ik echt zoiets van: "Oh ja, die zit er ook nog in"
Het is veel leuker als je ook nog eens wat van jezelf laat zien, en dat bereik je nou ook niet echt door te gaan huilen bij de schietopdracht.
Ze zou het ook best geacteerd kunnen hebben trouwens, als je er echt een trauma voor hebt dan begin je al gelijk met huilen als de eerste geschoten heeft. Het duurde wel een tijdje voordat ze aan de beurt was en ging huilen.
Maar ja, als je niet de mol bent, waarom zou je dan gaan huilen? En trouwens, als je wel de mol bent, waarom zou je dan gaan huilen?
Bij deze opdracht heb je er geen moer aan, iedereen ging eigenlijk voor de topito's. Dus als je niet schiet heb je geen topito's voor jezelf.
Ze konden natuurlijk ook voor het geld gaan, maar als je de mol bent schiet je natuurlijk gewoon expres mis.
Dan kan je nog beter gaan huilen bij een opdracht waarbij het echt noodzakelijk is dat iedereen eraan meedoet omdat er anders geen geld verdiend wordt.

Dus voor de duidelijkheid: ik denk dat ze dit niet geacteerd heeft omdat het niets toevoegt en voor het spel geen invloed heeft, er is immers geen geld meer of minder bij gekomen.
En ze mag zichzelf wat meer laten zien, want tot nu toe is ze een beetje op de achtergrond. Straks ligt ze er volgende week misschien uit en is niemand wat wijzer geworden over haar.

 
« Laatst bewerkt op: 11-01-2008, 12:05:26 door mol Thessa »
Triomf!

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 2
« Reactie #141 Gepost op: 11-01-2008, 11:10:31 »
Wat een positiviteit hier toch weer. Iedere serie is er wel iemand die 'te dit' of 'te dat' is. Volgens mij is het nooit goed? Kunnen jullie niet eens van een aflevering geníeten zonder er irritaties bij te halen? Georgina is niet Milouska, Georgina is niet Nadja. Ik vind het een beetje te erg 'zoeken naar een nieuw slachtoffer voor in dat rijtje'. Nadja was een vakantieganger op het begin, dat zei ze zelf ook. Milouska gedraagde zich expres irritant om buiten de groep te komen. Georgina is tot zover nou niet bepaald vakantieganger aan het spelen en ik zie haar ook niet buiten de groep liggen. Pfff. Kom op. Kijk dan niet. Verwachten dat de kandidaten zich perfect als kandidaten gedragen, is wel erg onrealistisch ondertussen.

Inderdaad. Positiviteit ten top weer.

Het topic heet aflevering 2 maar we kunnen het lijkt eerder "Het grote commentaar op de kandidaten" te moeten heten

Elke serie is er een opzich, alle kandidaten zijn anders en spelen het allemaal op hun eigen manier. Het heeft toch weinig zin om ze te gaan vergelijken.

De spellen zijn anders, de groep is anders, de omgeving is anders, de relatie onderling is anders.

Iedereen speelt het spel op zijn/haar manier; wie zijn wij om daar over te oordelen. De een vind het jammer, de ander kan het wel waarderen. Misschien moeten we ophouden met ons oordeel over de kandidaten te vellen over hoe ze het spel spelen -we zien immers maar een uurtje van de 24 of 48 dat er gespeeld is- en ons bezig houden met de kern van het spel: de mol ontmaskeren.


PS: een beetje respect voor iemands emoties mag ook wel hoor. Dunya/Coen of wie dan ook is ons Geen verklaring schuldig waarom ze bepaalde dingen niet mee doen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2008, 11:30:06 door wwg »

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #142 Gepost op: 11-01-2008, 11:21:51 »
Inderdaad. Positiviteit ten top weer.

Het topic heet aflevering 2 maar we kunnen het lijkt eerder "Het grote commentaar op de kandidaten" te moeten heten
...
PS: een beetje respect voor iemands emoties mag ook wel hoor. Dunya/Coen of wie dan ook is ons een verklaring schuldig waarom ze bepaalde dingen niet mee doen.

Bedoel je niet is ons geen verklaring schuldig? Het is een televisieprogramma, de deelnemers aan deze of welke andere show zijn mij als kijker echt geen verklaringen voor hun gedrag schuldig. Tenzij ze zich zelf willen excuseren voor een voorval.

Voor de rest onderschrijf ik je punt, dat normatieve commentaar op de deelnemers gaat mij vaak wat te ver.

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 2
« Reactie #143 Gepost op: 11-01-2008, 11:23:59 »
Georgina is echt top. Wat is dat een ernom leuke meid zeg. Nooit gedacht  ::love::. Voor wat mij betreft de leukste kandidaat. Open spontaan etc. Laten we hopen dat ze er voorlopig niet uit gaat.

Even over de flessen, zouden er dit jaar 4 finalisten zijn?
Alle flessen zijn namelijk wijnflessen op 4 na. 4 finalisten in 2008.
3 witte flessen van sterke drank (sterkere kandidaten)
1 Champagnefles. Winnaar of Mol

Regina
Dunya
Joris
Coen
zouden dan overblijven.

In afwijking van die theorie....

Regina
Is bij mij een stuk gedaald op de verdachtenlijst. Gelijk de morselink leggen, openbaar je jokers inleveren etc.
Dunya
gaat vanwege de dagboekhint ook van het lijstje af. Heeft ook niet gemold bij het seinen
Edo
deed het goed, goed morse meelezen en goed seinen voorlopig twijfelgeval.
Coen,
Heeft goed geseind en gelijk meegedacht met de goed uit te beelden types. Misschien wel te goed... Voorlopig minder verdacht
Patrick
Tsja die zat wel enorm te pielen met het uitbeelden. Ook besloten hij en dennis niet samen iets uit te beelden wat bijvoorbeeld met een taxi een stuk sterker was overgekomen door een verrekijker. Stevig verdacht
Dennis
Zei echt een paar keer iets in de armstand van edo wat duidelijk niet klopte. Verder onopvallend. Erg verdacht!!!! Mijn mol nummer 1 vanaf dit moment
Georgina
Erg grappig, opvallend gemold, maar dat dan weer fantastisch getekend. Als mol zou je dan op z'n minst slecht gaan tekenen zodat er weinig uit te halen valt. Voor wat mij betreft dus fake acties en valt af als mol
Joris
Tsja. Een enorm trieste actie om bewust aandacht te trekken. Slappe verklaring aan de groep (zou de mol beslist sterker doen). Voorlopig wel verdacht, maar niet echt topverdachte.

Wellicht dat we met de alice in wonderland theorie verder kunnen komen....





Alles van waarde is gevoel

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #144 Gepost op: 11-01-2008, 11:30:12 »
...
Joris
Tsja. Een enorm trieste actie om bewust aandacht te trekken. Slappe verklaring aan de groep (zou de mol beslist sterker doen). Voorlopig wel verdacht, maar niet echt topverdachte.

Wellicht dat we met de alice in wonderland theorie verder kunnen komen....

Waarom zou de mol dat sterker doen? Ik snap helemaal niets van die opmerking. Of heb je een ideaalbeeld van hoe een mol behoort  te mollen. Maar daar zijn geen regels voor, mollen kan op allerlei manieren, ook tenenkrommend. Doet niets af aan het mollen op zich.

Maar ik denk dat je Milouska dan ook een "slechte mol" vond. 

Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #145 Gepost op: 11-01-2008, 11:31:14 »
Georgina is echt top. Wat is dat een ernom leuke meid zeg. Nooit gedacht  ::love::. Voor wat mij betreft de leukste kandidaat. Open spontaan etc. Laten we hopen dat ze er voorlopig niet uit gaat.

Even over de flessen, zouden er dit jaar 4 finalisten zijn?
Alle flessen zijn namelijk wijnflessen op 4 na. 4 finalisten in 2008.
3 witte flessen van sterke drank (sterkere kandidaten)
1 Champagnefles. Winnaar of Mol

Regina
Dunya
Joris
Coen
zouden dan overblijven.
Het zou wel heel opvallend zijn als ze in dat stadium van de opnames de winaar/ sterkste kandidaten al wisten. Lijkt met niet te kloppen dus.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #146 Gepost op: 11-01-2008, 11:51:00 »
Geweldige aflevering, misschien wel met name omdat ik de groep dit jaar erg leuk vind.

Wat me opviel -en volgens mij nog niet genoemd is-, was dat Dennis tijdens de seinopdracht tot twee keer toe de verkeerde signalen doorgeeft: hij heeft het over Edo's linkerarm, terwijl het zijn rechterarm moet zijn, of zitten mijn linker- en rechterarm soms verkeerd  ;)

Het is veel leuker als je ook nog eens wat van jezelf laat zien, en dat bereik je nou ook niet echt door te gaan huilen bij de schietopdracht.
Ze zou het ook best geacteerd kunnen hebben trouwens, als je er echt een trauma voor hebt dan begin je al gelijk met huilen als de eerste geschoten heeft. Het duurde wel een tijdje voordat ze aan de beurt was en ging huilen.
Maar ja, als je niet de mol bent, waarom zou je dan gaan huilen? En trouwens, als je wel de mol bent, waarom zou je dan gaan huilen?
 
::ohno:: Waarom je zou kunnen gaan huilen? Wellicht omdat het geen keuze is maar een daadwerkelijk, levend gevoel? Vind dat je ook wel kort door de bocht gaat met je beredenering over trauma's; ook dat is een gevoel, geen logische beredenering, geen ding dat je oproept wanneer dat zo zou horen volgens de boekjes, is helaas mijn eigen ervaring met pistolenpaultjes-trauma.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2
« Reactie #147 Gepost op: 11-01-2008, 12:24:04 »

Even over de flessen, zouden er dit jaar 4 finalisten zijn?
Alle flessen zijn namelijk wijnflessen op 4 na. 4 finalisten in 2008.
3 witte flessen van sterke drank (sterkere kandidaten)
1 Champagnefles. Winnaar of Mol

Dat zou betekenen dat de productie in aflevering twee het verloop van de serie al kennen en weten hoe alle kandidaten het spel gaan spelen. Beetje sterk?

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #148 Gepost op: 11-01-2008, 12:25:11 »

 ::ohno:: Waarom je zou kunnen gaan huilen? Wellicht omdat het geen keuze is maar een daadwerkelijk, levend gevoel? Vind dat je ook wel kort door de bocht gaat met je beredenering over trauma's; ook dat is een gevoel, geen logische beredenering, geen ding dat je oproept wanneer dat zo zou horen volgens de boekjes, is helaas mijn eigen ervaring met pistolenpaultjes-trauma.

dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat ze het best geacteerd zou kunnen hebben, omdat ze op het moment zelf pas begon met huilen. Als je het acteert kan je ook aan het begin al beginnen met huilen, alleen betwijfel ik dan of ze het kan volhouden tot ze aan de beurt is. Ik zeg niet dat haar gevoelens nep zijn, noch zeg ik met 100% zekerheid dat ze het geacteerd heeft: de mogelijkheid bestaat!
Toen ik zei: Waarom zou je als je niet de mol bent gaan huilen, of waarom als je wel de mol bent? doelde dit op het eventuele geacteerde gehuil. Waarom zou je GEACTEERD huilen als je de mol niet bent: het voegt niks toe. Waarom zou je GEACTEERD huilen als je de mol wel bent: het voegt niks toe! Er is geen geld minder of meer door gewonnen.
Twee jaar geleden met Mary-Lou was het wel functioneel, toen ze ging huilen voor ze de brug over moest. Ze deed alsof ze het eng vond en iedereen prees haar om haar moed toen ze het wel deed.  Mary-Lou acteerde. 
Vorig jaar met Renate op de toren, huilde ze ook, maar het had geen invloed want ze hoefde niet naar beneden omdat in eerste instantie er al anderen zouden gaan. Renates gehuil was echt.

Ik vind trouwens best dat hierover gespeculeerd mag worden. Het hoort namelijk allemaal bij het spel. Iedereen kan dingen acteren, en het is logisch na twee jaar dat mensen zich bang voorgedaan hebben en gehuild hebben, er nu ook op die manier naar gekeken wordt als iemand huilt.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2008, 12:32:42 door mol Thessa »
Triomf!

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 2
« Reactie #149 Gepost op: 11-01-2008, 12:26:02 »
Waarom zou de mol dat sterker doen? Ik snap helemaal niets van die opmerking. Of heb je een ideaalbeeld van hoe een mol behoort  te mollen. Maar daar zijn geen regels voor, mollen kan op allerlei manieren, ook tenenkrommend. Doet niets af aan het mollen op zich.

Maar ik denk dat je Milouska dan ook een "slechte mol" vond. 

Geen idee was gewoon maar mijn mening hoor :D
Als je als mol toch een beetje onopvallend zou willen blijven, dan doe je het of heel dom of heel stiekem. Fout doen en een slechte verklaring geven past in ieder geval niet in mijn beeld van de mol. Maar als ie helemaal in de jouwe valt..... De tip is gratis ;-)))) ::tandpastasmiley::
Alles van waarde is gevoel

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 2
« Reactie #150 Gepost op: 11-01-2008, 12:27:37 »
Dat zou betekenen dat de productie in aflevering twee het verloop van de serie al kennen en weten hoe alle kandidaten het spel gaan spelen. Beetje sterk?

Yep. Helemaal gelijk. Verblind door het spel he.... Alhoewel ze die stickers er ook achteraf opgemonteerd kunnen hebben..... maar inderdaad sterk  :-[ :( ;)
Alles van waarde is gevoel

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #151 Gepost op: 11-01-2008, 12:28:47 »
'k vond dit nou een leuke aflevering..!
Gezellig met z'n alle spelletjes doen etc. Alleen jammer dat annette ziek was en daardoor ook moest vertrekken..

Kan niet wachten tot vanmiddag bij de musikale hint!!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2
« Reactie #152 Gepost op: 11-01-2008, 12:29:51 »
Kan iemand een duidelijk shot maken van de naam van de 'politieagent'. Misschien kunnen we er iets uithalen zoals vorig jaar LOMED 66.
Ik haal er niet meer uit dan RB NUNEZ maar kan het niet goed zien.


Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 2
« Reactie #153 Gepost op: 11-01-2008, 12:30:36 »
Geweldige aflevering, misschien wel met name omdat ik de groep dit jaar erg leuk vind.

Wat me opviel -en volgens mij nog niet genoemd is-, was dat Dennis tijdens de seinopdracht tot twee keer toe de verkeerde signalen doorgeeft: hij heeft het over Edo's linkerarm, terwijl het zijn rechterarm moet zijn, of zitten mijn linker- en rechterarm soms verkeerd  ;)
 ::ohno::


Eens! ::ok:: ::ok:: Past helemaal in mijn beeld van de mol  ::jaja::
Alles van waarde is gevoel

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #154 Gepost op: 11-01-2008, 12:37:22 »

Eens! ::ok:: ::ok:: Past helemaal in mijn beeld van de mol  ::jaja::


maar ze hebben een blaadje met semaforen. Die "staan" met hun gezicht op het blaadje ook naar Dennis en Patrick toe. Dus in het echt zijn het hun rechterarmen, maar op papier, en op de manier hoe ze tegen Edo aankijken is het gewoon hun linkerarm.
Vind het dus wel begrijpelijk dat hij het hun linkerarm noemt, want dat is ook handiger om op het blaadje af te lezen.
Anders zou Dennis eerst de linkerarm van Edo de rechterarm moeten noemen tegen Patrick. Patrick zou dan weer moeten bedenken dat de rechterarm van Edo, in feite de linkerarm is op het papier dat hij heeft. Zo gaat het sneller fout.
Triomf!

Offline molletjedees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #155 Gepost op: 11-01-2008, 12:39:09 »
Kan iemand een duidelijk shot maken van de naam van de 'politieagent'. Misschien kunnen we er iets uithalen zoals vorig jaar LOMED 66.
Ik haal er niet meer uit dan RB NUNEZ maar kan het niet goed zien.




Heb ik ook meten heen gezocht. Was wel erg opvallend in beeld he! Er staat R.P.Nunes L.G. Heb al va alles bedacht en op internet gezocht maar kan het niet vinden. Blijf erbij dat hier iets in zit! Verder zoeken dus.


Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #156 Gepost op: 11-01-2008, 12:39:45 »
Wat een positiviteit hier toch weer. Iedere serie is er wel iemand die 'te dit' of 'te dat' is. Volgens mij is het nooit goed? Kunnen jullie niet eens van een aflevering geníeten zonder er irritaties bij te halen? Georgina is niet Milouska, Georgina is niet Nadja. Ik vind het een beetje te erg 'zoeken naar een nieuw slachtoffer voor in dat rijtje'. Nadja was een vakantieganger op het begin, dat zei ze zelf ook. Milouska gedraagde zich expres irritant om buiten de groep te komen. Georgina is tot zover nou niet bepaald vakantieganger aan het spelen en ik zie haar ook niet buiten de groep liggen. Pfff. Kom op. Kijk dan niet. Verwachten dat de kandidaten zich perfect als kandidaten gedragen, is wel erg onrealistisch ondertussen.


Ik wil me hier graag helemaal bij aansluiten.
Het is nu eenmaal een spel dat niet te regiseren is. Als je er niet tegen kunt dat bepaalde deelnemers bepaalde dingen doen moet je maar gewoon niet kijken.

En in een groep heb je nu eenmaal verschillende soorten mensen. Sommigen hebben het hoogste woord en anderen zijn wat meer op de achtergrond.  

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 2
« Reactie #157 Gepost op: 11-01-2008, 12:45:11 »
Wat een LEUKE aflevring :D
Heb echt hard gelachen om Georgina en Patrick :P
De opdrachten waren ook heel erg leuk, die sein-opdracht was tof ;D
En ik vind het niet zo erg dat Annette eruit is..
First you go backwards, but then forwards again

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #158 Gepost op: 11-01-2008, 13:30:25 »

maar ze hebben een blaadje met semaforen. Die "staan" met hun gezicht op het blaadje ook naar Dennis en Patrick toe. Dus in het echt zijn het hun rechterarmen, maar op papier, en op de manier hoe ze tegen Edo aankijken is het gewoon hun linkerarm.
Vind het dus wel begrijpelijk dat hij het hun linkerarm noemt, want dat is ook handiger om op het blaadje af te lezen.
Anders zou Dennis eerst de linkerarm van Edo de rechterarm moeten noemen tegen Patrick. Patrick zou dan weer moeten bedenken dat de rechterarm van Edo, in feite de linkerarm is op het papier dat hij heeft. Zo gaat het sneller fout.

Er zijn sowieso veel mensen die moeite hebben met het benoemen van links en rechts. Maar zo zie ik het ook, als iemand tegenover je staat, moet je altijd de 'diagonale vertaalslag' maken met het benoemen van links en rechts. Geen wonder dat daar een paar keer verwarring over was.

Dennis en Patrick waren trouwens wel het denderende duo van deze opdracht.  :)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 2
« Reactie #159 Gepost op: 11-01-2008, 13:41:47 »
als georgina opzettelijk had willen mollen dan had ze dat heel simpel kunnen doen ( net als joris ) ik geloof dat ze echt een beetje dommig is ( met alle respect ) ... ze is volgens mij echt zo :) ik vind haar leuk !!
dennis for mole !