Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 72276 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #120 Gepost op: 10-01-2008, 23:24:16 »
Ik vind het tot nu toe een erg leuke serie, met allemaal erg leuke kandidaten  ::bravo:: Ik heb alleen geen flauw idee meer wie de mol nou is   :-\\

Je bent niet de enige..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline xD

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #121 Gepost op: 10-01-2008, 23:32:16 »
Ik had nog iets verdachts gehoord van Joris in de biecht voor de seinopdracht. Kon het toen niet plaatsen, maar ik moet eerst het stukje weer opnieuw zien om te beoordelen.

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #122 Gepost op: 10-01-2008, 23:41:00 »
idd heb ik ook, is eigenlijk best irritant, want ze snappen het ook niet als je zegt dat ze dat wel misschien express doen!




Leuk item ook voor de veiling: De tekening die Georgina van Edo gemaakt heeft  ;D ::rofl::

Ik blijf nog even bij Joris, te opvallend ::oink:: dat ie Dennis koos om te 'mollen'. Wat nou, jammer dat het zoveel geld kostte, dat was juist perfect, 3000 mislopen met een lange DJ pfff echt wel dat ie dat wist, zelfs mijn nog-net-niet-nichtje van 20 had dat geweten  ::)
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #123 Gepost op: 10-01-2008, 23:43:10 »
Nog leuker: 'laat je natekenen door Georgina'. 30 euro per tekening. ;)

Animo voor tekeningen van Georgina Verbaan?  ::hypocriet::

Maar even serieus, de karikaturen die ze gemaakt heeft zijn allemaal erg leuk. Met name die van haar zelf. Ik vind de groep wel erg leuk, P.J. presenteert de boel leuk, lijkt wel alsof ie het goed kan vinden met Mexico ofzo. Vind hem iig goed passen bij deze serie!  :)

Verder, de mollenstreek van Joris. Tja, er is naar mijn mening teveel op gefocused in de aflevering. Teveel nadruk opgelegd waardoor het teveel als een doorn in het oog beschouwd word. Want en siche kan ik het wel begrijpen dat je als kandidaat ook iets wil uithalen. Wat denk je dan van Georgina die letterlijk zegt: "Ik wil me verdacht maken deze aflevering en dat zal lukken ook!"?

Maargoed, een erg leuke aflevering. Heb nog nooit zo gelachen bij een WIDM aflevering. Vind het ook een leuke groep, in een leuk land met een leuke presentatie. Gaat allemaal hand in hand. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline japjer

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #124 Gepost op: 10-01-2008, 23:43:18 »
Het probleem is dat de kandidaten het belangrijker vinden om in het spel te blijven dan om daadwerkelijk geld in de pot te brengen.

De oplossing: In plaats van vrijstellingen/jokers/bokito's te geven voor het verprutsen van een opdracht, moeten ze juist gegeven worden wanneer men de opdracht GOED volbrengt (als groep of individueel). Er zal dan geen of in ieder geval minder een reden te zijn om te mollen als kandidaat, wat het ook een grotere uitdaging maakt voor de echte mol.

Een kandidaat kan proberen zich verdacht te maken door de opdracht te verprutsen, maar zal dan altijd nog op moeten boksen tegen de jokers van de 'eerlijke' kandidaat.

Het spel is nu zo, dat er totaal geen straf is voor een mollende kandidaat, daar het geld geen waarde meer heeft.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #125 Gepost op: 10-01-2008, 23:46:31 »
Geld heeft nog steeds waarde hoor.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #126 Gepost op: 10-01-2008, 23:48:57 »
Ik blijf nog even bij Joris, te opvallend ::oink:: dat ie Dennis koos om te 'mollen'. Wat nou, jammer dat het zoveel geld kostte, dat was juist perfect, 3000 mislopen met een lange DJ pfff echt wel dat ie dat wist, zelfs mijn nog-net-niet-nichtje van 20 had dat geweten  ::)

this offense is taken!!

Denk ook iets meer Joris, Patrick nog steeds en Edo. Regina wat minder, deed het erg goed in de boot!
Triomf!

Offline xD

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #127 Gepost op: 10-01-2008, 23:53:30 »
Ok de herhaling staat er op dus ff kijken.

Joris zei dat hij het helemaal niet erg vond dat die individueel moest.
Achteraf wel te snappen, vooraf dacht ik dat ik iets gemist had of iets dergelijks  ???

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #128 Gepost op: 11-01-2008, 01:20:59 »
Oké mensen, hierbij enkele theorieén

Mol kon bij opdracht 1 het beste missen of voor de puntjes gaan, takio´s ofzo, of iemand neerschieten, fles. Naar mijn idee zijn de mensen die geld schoten minder verdacht.

Mol kon bij opdracht 2 niets weten. het stond helemaal open waar ze zaten. Men wist ook geen namen e.d. Daarom denk ik dat Joris niet de mol is, Georgina misschien wel, liep ze te mollen maar ging het perongeluk goed. Toch denk ik dat Coen het nog steeds is.

Wie kan mij vertellen of er al is gekeken naar het volgende. Op de site staat al 2 weken. kun je nog meer hints ondekken naar de foto´s. Heeft hier iemand al naar gekeken. Wat mij opviel is dat dunia hier steeds opstaat. op die foto naast de zin met de afvaller. Er staan nog meer foto's op. Word hier al een analyse van gemaakt.

Ben er ngo steeds zeker van dat er wat op de site gevonden moet worden.

Hoe zit dat met allice in Wonderland verhaal. Wordt dit nog verder uitgedochterd.

Zitten er nog belangrijke geluiden in?

Tevens hoeven we niet alles te analyseren!. Er staat een goede analyse op www.wieisdemol.nl. Ga niet onnodig analyses maken terwijl het gewoon duidelijk op de site vermelt staat, het verloop van de opdracht.

Dat rode shirt vind ik ook interessant maar denk niet dat er nog een hint zit met t'shirts.

Laat mij maar Coen als mol houden. Houdt zich op de achtergrond, stiekem toch gewoon spelen als kandidaat die graag wil winnen, en gaat straks de fouten maken. Opvallend was nog dat hij als enigste een champagnefles had, fles met erg lange hals, die in de flessen stond. Zie tevens de foto op wieisdemol.nl

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 2
« Reactie #129 Gepost op: 11-01-2008, 01:28:43 »
Ik vond de opdrachten iig origineler dan vorige week


Doet Anton Smit trouwens niet meer mee? Heb m al 2 weken niet op de aftiteling gezien
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #130 Gepost op: 11-01-2008, 01:38:08 »
Anton Jongstra bedoel je?
The British are not impressed.

Offline ThatFizzy

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #131 Gepost op: 11-01-2008, 02:18:16 »
even terug naar de flessen opdracht...

Is het iemand opgevallen toen PJ de flessen neer zette voor de volgorde dat alleen Georgina haar fles bruin was en de rest groen en wit¿¿¿
Mij viel dat namelijk wel op...
Oh jee hoop dat er iemand hier gelijk een duidelijk screenshot van maakt, anders krijgen we nu een flessen topic in plaats van glaasjes ;D ;D ;D ;D ;D

Check, er is hier iets mis gegaan met het opnemen op dvd; dus ik kan je helaas nog geen capture geven, maar ik heb het ook gezien

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #132 Gepost op: 11-01-2008, 07:09:08 »
even terug naar de flessen opdracht...

Is het iemand opgevallen toen PJ de flessen neer zette voor de volgorde dat alleen Georgina haar fles bruin was en de rest groen en wit¿¿¿
Mij viel dat namelijk wel op...
Oh jee hoop dat er iemand hier gelijk een duidelijk screenshot van maakt, anders krijgen we nu een flessen topic in plaats van glaasjes ;D ;D ;D ;D ;D

Hierbij 3 foto's.
De eerste 2 zijn de foto's van de flessen in het rek en de laatste foto is als Pieter Jan Hagens ze een voor een neerzet om de volgorde te bepalen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #133 Gepost op: 11-01-2008, 09:20:55 »
Wat me opviel aan deze aflevering was "the looking glass" uiteraard. Moet nog even checken in het Alicetopic, wat eigenlijk hfst 2 is van Alice in Wonderland, maar ik denk echt dat het een rol speelt. Het is vast geen toeval meer.

De opdracht voor volgende week, was dat in een soort van Doolhof-idee? Dat komt toch ook voor in Alice?

Joris en Georgina vond ik wederom opvallend, wat ze verdacht en tegelijkertijd zó kandidaterig (ja, dat is bij deze een woord) maakt. Edo zou een goede mol kunnen zijn. Rebecca en Annette verdacht/verdenk ik helemaal niet, dus ik vind het jammer dat Annette eruit is.

Patrick en Dennis vond ik overigens wel vreselijk kloten tijdens de opdracht, eerst Dennis heel erg (Patrick kwam nog met een paar eureka's! "Oh, 3FM!!" Haha.), maar later Patrick toch ook. Georgina was echt grappig met deze opdracht. Het opzettelijk mollen van Joris is enerzijds jammer, maar aan de andere kant ook gewoon deel van WIDM. Grappig dat Georgina het allemaal alsnog goed had aangeleverd trouwens.

Ik moet deze aflevering echt nóg een keer bekijken om te zien wat er allemaal feitelijk is gebeurt, wat de beste posities zijn, etc etc.

Volgens mij is er 2 of 3 keer een shot "through the looking glass" (het vizier, zeg maar, tijdens de uitbeeldopdracht) geweest, waar in alle keren Edo te zien was. Of heb ik dat mis?
Laten we jabberen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #134 Gepost op: 11-01-2008, 09:30:49 »
Patrick en Dennis vond ik overigens wel vreselijk kloten tijdens de opdracht, eerst Dennis heel erg (Patrick kwam nog met een paar eureka's! "Oh, 3FM!!" Haha.), maar later Patrick toch ook. Georgina was echt grappig met deze opdracht. Het opzettelijk mollen van Joris is enerzijds jammer, maar aan de andere kant ook gewoon deel van WIDM. Grappig dat Georgina het allemaal alsnog goed had aangeleverd trouwens.
Jij schrijft hier nu weer wat anderen ook al schreven: Van Joris het jammer dat hij opzettelijk molt, van Georgina grappig. En Georgina zei toch ook duidelijk dat ze opzettelijk wilde mollen, waarom wordt dat van haar door de vingers gezien?
Keep calm and eat chocolates!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #135 Gepost op: 11-01-2008, 09:35:57 »
Dat geldt ook voor Georgina. Wat mij betreft.
Maar bij Georgina kwam het -weliswaar per ongeluk- toch nog goed. Hoewel onterecht speelt dat denk ik ook mee. Zij heeft uiteindelijk de opdracht niet verstierd, hoewel dit wel haar opzet was. Ook zij zat te kloten.
Georgina heeft imho ook het George-syndroom (what's in a name?), zo van: "Ja maar das Georgina nou eenmaal!"

Laten we jabberen.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #136 Gepost op: 11-01-2008, 09:50:12 »
Dat geldt ook voor Georgina. Wat mij betreft.
Maar bij Georgina kwam het -weliswaar per ongeluk- toch nog goed. Hoewel onterecht speelt dat denk ik ook mee. Zij heeft uiteindelijk de opdracht niet verstierd, hoewel dit wel haar opzet was. Ook zij zat te kloten.
Georgina heeft imho ook het George-syndroom (what's in a name?), zo van: "Ja maar das Georgina nou eenmaal!"



Dan heeft ze nog eerder het Milouska-syndroom.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #137 Gepost op: 11-01-2008, 10:30:22 »
Wat een positiviteit hier toch weer. Iedere serie is er wel iemand die 'te dit' of 'te dat' is. Volgens mij is het nooit goed? Kunnen jullie niet eens van een aflevering geníeten zonder er irritaties bij te halen? Georgina is niet Milouska, Georgina is niet Nadja. Ik vind het een beetje te erg 'zoeken naar een nieuw slachtoffer voor in dat rijtje'. Nadja was een vakantieganger op het begin, dat zei ze zelf ook. Milouska gedraagde zich expres irritant om buiten de groep te komen. Georgina is tot zover nou niet bepaald vakantieganger aan het spelen en ik zie haar ook niet buiten de groep liggen. Pfff. Kom op. Kijk dan niet. Verwachten dat de kandidaten zich perfect als kandidaten gedragen, is wel erg onrealistisch ondertussen.

@ IDM: Bedoel je niet Regina in plaats van Rebecca? :P
« Laatst bewerkt op: 11-01-2008, 10:32:06 door Celeone »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2
« Reactie #138 Gepost op: 11-01-2008, 10:48:41 »
Georgina doet absoluut niet net als Milouska, die speelde de domme kandidaat wat ze dus niet is. Georgina is gewoon Georgina. punt. Lijkt in het geheel niet op Elkaar.
Dan heeft ze nog eerder het Milouska-syndroom.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #139 Gepost op: 11-01-2008, 10:58:54 »
Jij schrijft hier nu weer wat anderen ook al schreven: Van Joris het jammer dat hij opzettelijk molt, van Georgina grappig. En Georgina zei toch ook duidelijk dat ze opzettelijk wilde mollen, waarom wordt dat van haar door de vingers gezien?

Georgina doet gewoon grappig, ik heb heel erg om haar gelachen. Joris doet minder humoristisch. Da's het verschil wat mij betreft.

En toch, het blijft een goede mollenstreek 3000 euro (dat is een hoog bedrag voor deze fase van het spel) uit de pot te houden onder de mom "wat verdenking op mijn halen". Het valt mij op dat  Joris de andere groepsgenoten bestookt met te opzichtige instinkers zoals "ja dat heb jij niet nodig" tegen Georgina zodra het om jokers gaat en de vorige aflevering had hij ook zo'n opmerking tegen Regina.

Leuke aflevering met mooie opdrachten. Jammer dat Annette al weg is, ze heeft niet zoveel van zichzelf kunnen laten zien, ze zal ook niet helemaal fit zijn geweest. Ik heb de indruk dat Dunya niet helemaal lekker in de groep ligt. Dat ze niet wilde schieten kan natuurlijk heel goed te maken hebben met iets dat ze IRL heeft meegemaakt.