Auteur Topic: Topitos  (gelezen 29128 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Topitos
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2008, 17:47:14 »
Er mag met topito's geruild worden. Ruilen kan logisch zijn als je er allebei op speculeert dat je later misschien meer topito's van de goede kleur kan krijgen.

Maar je gaat toch nooit en te nimmer ruilen met iemand als je hem daarmee direct een vrijstelling bezorgt? Daarmee gooi je je eigen ruiten in.

Waarom zou Joris dan in hemelsnaam zijn rode topito ruilen tegen de witte van Coen? Wat heeft hij dan nog aan een witte?!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Topitos
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2008, 17:51:41 »
op het eerste 'vage' ruilplaatje zie je Joris (ruiten blouse) ruilen met...ik denk dat het Dennis is. Daarna 2x Dennis en Coen? Ik weet het niet precies. Joris zou misschien 8 witte willen hebben maar met die ene van Coen, kom je er niet, want Patrick heeft heel veel witte.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Topitos
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2008, 18:26:54 »
Patrick heeft heel veel witte.

In jouw schema staat 4 of 5. Zou best kunnen hoor, maar het zouden er ook 3 kunnen zijn volgens mij. Is moeilijk te zien iig.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Topitos
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2008, 20:38:34 »
Weet niet of deze vraag eerder is gesteld..

Maar moeten alle topitos perse groen zijn.. of mogen ze ook allemaal wit zijn om een vrijstelling te krijgen?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Topitos
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2008, 20:44:26 »
Weet niet of deze vraag eerder is gesteld..

Maar moeten alle topitos perse groen zijn.. of mogen ze ook allemaal wit zijn om een vrijstelling te krijgen?

Een topo (schijf) moet of uit allemaal topito's van dezelfde kleur of uit allemaal topito's van een verschillende kleur bestaan. Dus groene topito's zijn net zoveel waard als alle andere kleuren.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Topitos
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2008, 22:13:44 »
Weet niet of deze vraag eerder is gesteld..

Maar moeten alle topitos perse groen zijn.. of mogen ze ook allemaal wit zijn om een vrijstelling te krijgen?

Groen is alleen het voorbeeld, het geldt inderdaad voor alle kleuren natuurlijk  :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Topitos
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2008, 15:17:26 »
En vergeet niet dat PJH aan het begin van de derde aflevering heeft gezegd, dat bepaalde combinaties NIET meer te maken zijn. Dat zei ik vorige week in de chat, en toen kreeg ik als reactie dat er vast wel meerdere topitos van ideree kleur warem. Maar er komen slechts 64 in het spel. 8 maal 8, dus.

Rood is als Topo bij mijn weten niet meer compleet te krijgen, en wat had Georgina te pakken gekregen?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Topitos
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2008, 15:54:08 »
Zou dat dan ook betekenen dat topito's die in een proef door niemand gewonnen zijn, uit het spel verdwijnen? Dus de topito's die in de flessen zaten die niet geraakt werden, en de topito's onder de dekseltjes die niet omgedraaid of niet gepakt zijn?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Topitos
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2008, 15:55:26 »
Zou dat dan ook betekenen dat topito's die in een proef door niemand gewonnen zijn, uit het spel verdwijnen? Dus de topito's die in de flessen zaten die niet geraakt werden, en de topito's onder de dekseltjes die niet omgedraaid of niet gepakt zijn?

Hmm, dan zijn er toch wel heel veel topito's weg bij die flessen

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Topitos
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2008, 15:56:19 »
Ja, dat lijkt me ook.  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Topitos
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2008, 15:57:15 »
Nou dat denk ik niet, want dan is het haast onmogelijk een hele topo te vormen. Alleen de topito's die verdient zijn en daarna uit het spel gaan kan je niet meer krijgen denk ik.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Topitos
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2008, 15:58:59 »
Nou dat denk ik niet, want dan is het haast onmogelijk een hele topo te vormen. Alleen de topito's die verdient zijn en daarna uit het spel gaan kan je niet meer krijgen denk ik.

Dat lijkt mij inderdaad ook. Dat alleen de topito's van de mensen die weg moeten verdwijnen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Topitos
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2008, 19:11:45 »
Zou dat dan ook betekenen dat topito's die in een proef door niemand gewonnen zijn, uit het spel verdwijnen? Dus de topito's die in de flessen zaten die niet geraakt werden, en de topito's onder de dekseltjes die niet omgedraaid of niet gepakt zijn?
Dat weet ik dus niet zeker, maar het lijkt me niet. Ik denk dat het hierbij gaat om topito's die onder de kandidaten circuleren.

Het is wel grappig, dat heimelijk ruilen. Ik vrag me af of de kandidaten overzicht kunnen hebben van de topito's die in het spel zijn. Je moet over haviks-ogen beschikken om dat overzicht te hebben, maar kunt onmogelijk weten wie met wie aan het ruilen is.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topitos
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2008, 01:06:55 »
het slimste is om van alle kleur er 1 proberen te  bemachtigen want 8 stukjes van 1 jkleur wordt te moeilijk..

trouwens een feitje: edo heeft met iemand 1 gele geruild tegen 1 blauwe zonder dat we dat gezien hebben op beeld.. dat viel me op bij het terug kijken.. ineens had ie een blauwe en nog maar 1 gele ipv 2..
kan dus ook best zijn dat hij met georgina geruild heeft, dus welke van georgina eruit zijn weten we ook niet zeker..
daarnaast kan het best zijn dat er dus inmiddels al meer geruild is zonder dat wij het gezien hebben.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Topitos
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2008, 00:10:43 »
Het topito verhaal is best wel grappig :)
Maar daardoor zijn de jokers helemaal uit het spel verdwenen..
Dat is best wel jammer.. :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Topitos
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2008, 13:25:29 »
het slimste is om van alle kleur er 1 proberen te  bemachtigen want 8 stukjes van 1 jkleur wordt te moeilijk..
Dat lijkt mij ook. Van elke kleur is er nog wel eentje over maar van haast elke kleur zal er al wel een weg zijn. Zeker als ik het topito-overzicht hier op de site bekijk had Coen er best veel in allerlei kleurtjes. Misschien was hij ook bezig met een van elke kleur te verzamelen...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Topitos
« Reactie #56 Gepost op: 26-01-2008, 14:44:23 »
Het topito verhaal is best wel grappig :)
Maar daardoor zijn de jokers helemaal uit het spel verdwenen..
Dat is best wel jammer.. :-\\

Ja dat vind ik ook jammer, maar ik denk dat je het niet allebei moet hebben want dan wordt het te ingewikkeld.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topitos
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2008, 15:19:05 »
Inderdaad, Topitos EN Shekkels (zoals die dingen in het begin heetten) lijkt me ook wat veel van het goede.
Wat me trouwens opvalt is dat er toen die shekkels werden ingevoerd een discussie was over of dit het spel nu wel ten goede kwam of niet, dat is bij die topitos niet (of ik heb wat gemist).
Zelf denk ik dat de strijd onderling (tussen de kandidaten), door die topitos, nog wat meer oplaait, meer dan met shekkels, omdat het nu om keiharde vrijstellingen gaat i.p.v. wat goede testantwoorden.
Ik vind dat dat soms een beetje afleidt van het spel zelf.
Aan de andere kant is het wel een wat 'eerlijkere, democratischere' manier om aan een vrijstelling te komen; je kunt een vrijstelling winnen gespreid over een aantal opdrachten i.p.v. vroeger, wanneer er tijdens een enkele opdracht een vrijstelling werd vergeven.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Topitos
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2008, 15:20:52 »
Inderdaad, Topitos EN Shekkels (zoals die dingen in het begin heetten) lijkt me ook wat veel van het goede.
Wat me trouwens opvalt is dat er toen die shekkels werden ingevoerd een discussie was over of dit het spel nu wel ten goede kwam of niet, dat is bij die topitos niet (of ik heb wat gemist).
Zelf denk ik dat de strijd onderling (tussen de kandidaten), door die topitos, nog wat meer oplaait, meer dan met shekkels, omdat het nu om keiharde vrijstellingen gaat i.p.v. wat goede testantwoorden.
Ik vind dat dat soms een beetje afleidt van het spel zelf.
Aan de andere kant is het wel een wat 'eerlijkere, democratischere' manier om aan een vrijstelling te komen; je kunt een vrijstelling winnen gespreid over een aantal opdrachten i.p.v. vroeger, wanneer er tijdens een enkele opdracht een vrijstelling werd vergeven.

Volgens mij waren het gewoon de kandidaten zelf die het shekkels noemden en noemde Karel het altijd gewoon jokers ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topitos
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2008, 15:25:58 »
Als een kandidaat nu straks een topo vol heeft, dan heeft ie een vrijstelling. Bij een eventueel rood scherm mag de kandidaat dan blijven, toch? Daar kun je als kandidaat bij het invullen van de test natuurlijk heel handig gebruik van maken, als je twijfelt tussen 2 mogelijke mollen. Je vult de test helemaal gericht op 1 van die 2 in. Rood scherm? Dan was dat dus niet de mol. Geen rood scherm? Je weet wie de mol is!
Keep calm and eat chocolates!