Auteur Topic: Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS  (gelezen 41142 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Het getal 3 / spiegelbeeld HINTS
« Gepost op: 14-01-2008, 19:01:52 »
Ik ga maar eens een geheel nieuw topic openen m.b.t. het getal 3. Het viel me namelijk bij de 1e aflevering al op en hiervan notities had gemaakt, maar bij aflevering 2 kom ik het weer tegen. Ik ben me hier eens op gaan focussen en ik steeds bij Joris uitkom.
In volgorde van de afleveringen een opsomming van wat ik heb gemerkt.

In Die is de Mol stelt hij zich als 3e voor.
De groepsfoto bekijkend lijkt het alsof hij 3 vingers naar beneden houdt. En de foto in spiegelbeeld staat hij op de 3e plaats links.
PJ zegt dat hij vanaf de 3e aflevering de Mol wist (of het waar is houd ik dan maar in het midden)
Aflevering 1: hij staat steeds op de 3e plek (bij de vraagstelling, bij de glaasjes en bij het fietsen)
Aflevering 2:
Bij de seinopdracht zijn er 3 teams en 3 foto's
Bij de schietopdracht was het even moeilijk maar ik ook een logica vond met de 3:
- er zijn 3 blikken
- er zijn 3 verschillende schietitems (de kandidaten, het geld, de topito's) en (blikken, groene flessen, witte flessen)
- het is een .38 revolver 
- de middelste rij oplopend is 25-50-75 (t/m de groene molfles) totaal ook weer 3 dus
- de fles van Joris maar eens genomen (2e van rechts), kijkend naar boven 2e van rechts is het 300 en 3

Wat is het getal 3 bij de Maya's, hierop ben ik gaan googelen en deze leuke site tegenkwam. Het is teveel om de 3 allemaal uit te gaan leggen, dus bekijk het zelf eens. Want wie weet komen de desbetreffende tekeningen en namen nog terug in de afleveringen.

Ik vind het tot nu toe te vaak voorkomen en het denk ik niet meer op toevalligheden berust.





« Laatst bewerkt op: 27-01-2008, 17:08:34 door Bakkertje, Reden: topic titel aangepast »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het getal 3
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2008, 19:17:51 »
Het "probleem" van Wie is de Mol (dat eigenlijk geen probleem is en daarom tussen de "" want het is gewoon een ziekte ;D) ,is dat we overal iets achterzoeken. We zijn gewoon 10 weken op een compleet andere wereld, we lijken soms wel geschift. Maar deze 10 weken zijn wel heerlijk om mee te maken.. >:D

Dus ik denk dat dit een "gevalletje toeval" is.. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het getal 3
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2008, 19:29:19 »
Joris zou ook de derde mannelijke Mol zijn. ;D Je hebt gelijk AMF: dit alles maakt dit programma gewoon uniek!

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het getal 3
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2008, 20:03:40 »
Volgens mij liggen ze bij WIDM weer in een deuk om deze nieuwe redenatie. ::rofl:: Eerst het getal 8 en nu 3. Ik vind het ook heerlijk om te lezen allemaal en lekker mee te verzinnen over allemaal dingen. Knap gevonden allemaal maar ik denk toch dat het allemaal een beetje toeval is en dat je zo wel in elke aflevering getallen kan vinden die terugkomen. :P

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het getal 3
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2008, 20:07:12 »
Volgens mij liggen ze bij WIDM weer in een deuk om deze nieuwe redenatie. ::rofl:: Eerst het getal 8 en nu 3.

Jaa echt wel  :o

Ik denk dat ik eens een topic ga openen met de letter A..

-reginA
-georginA
-dunyA
-Annette
-pAtrick
-pieter  jAn

Opvallend veel A's  VInden jullie niet?
 ::tandpastasmiley::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline marvis

  • Forumlid
Re: Het getal 3
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2008, 21:16:32 »
En wat dacht je van het getal 8???
In dat artikel is de 8e Maya-maand: MOL  ::ok::
Is daar iets mee te doen?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het getal 3
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2008, 21:42:22 »
Toeval, neem nou die .38, die hebben ze echt niet uitgekozen vanwege het nummer... ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline xD

  • Forumlid
Re: Het getal 3
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2008, 22:35:58 »
En de foto in spiegelbeeld staat hij op de 3e plaats links.

Dat kan je van alles zeggen..

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het getal 3
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2008, 23:44:30 »
En wat dacht je van het getal 8???
In dat artikel is de 8e Maya-maand: MOL  ::ok::
Is daar iets mee te doen?
Lees topic 8 ;)
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2008, 00:40:41 »
Ach maakt mij uit wat een ieder er mee doet. Mij valt het op en daar laat ik het bij.
Kom me later niet aanzetten dat ik het goed had  ::rofl::
Mijn tunnelvisie is Joris, ik zal het maar bekennen  ::tandpastasmiley::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het getal 3
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2008, 13:30:57 »
Mijn tunnelvisie is Joris, ik zal het maar bekennen  ::tandpastasmiley::

Goh. ::)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Het getal 3
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2008, 15:28:37 »
Is dit een poging om het heilige 8 topic te overtreffen? zal nooit! lukken  :P
8 > 3  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2008, 13:25:09 »
uitdaging (voor mensen met teveel tijd): hints vinden naar elke letter en elk cijfer!
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het getal 3
« Reactie #13 Gepost op: 16-01-2008, 18:04:31 »
uitdaging (voor mensen met teveel tijd): hints vinden naar elke letter en elk cijfer!
Voor WIDM maak je tijd!  ;)

Het is misschien allemaal ver gezocht, maar we moeten hints uit het verleden niet vergeten... hints met cijfers hebben we al eerder gehad, in elk geval de 45MOL hint uit de serie met Yvon. Al was toen wel best duidelijk aangegeven dat daar een hint in zat (natuurlijk niet welke), doordat ze de 4 en 5 nog eens extra op de muur geplakt hadden.
Zulke duidelijke hints heb ik nu nog niet gezien, maar dat is nog geen reden niet overal iets achter te zoeken.

Offline yow7

  • Forumlid
Re: Het getal 3
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2008, 18:12:10 »
hmm... Wie is het opgevallen dat Joris op ALLE foto's 3 vingers naar beneden houdt?
Let op zn linkerhand... duim en pink in broekzak... nou niet echt een positie waarin een normaal mens zou gaan staan... of zit ik dan mis? ???
Wat is jullie mening?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het getal 3
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2008, 19:15:04 »
Wat is jullie mening?

Vergezocht?  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2008, 19:25:43 »
hmm... Wie is het opgevallen dat Joris op ALLE foto's 3 vingers naar beneden houdt?
Let op zn linkerhand... duim en pink in broekzak... nou niet echt een positie waarin een normaal mens zou gaan staan... of zit ik dan mis? ???
Wat is jullie mening?


Dat doet hij volgens mij gewoon uit gewoonte. Ik heb er eens op gelet en hij houdt zijn pink vaak achter zijn andere vingers, dat doet hij bijv. ook als hij de test invult. Dan leunt hij op zijn hand maar schiet zn pink achter de andere vingers..

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2008, 19:47:49 »
Ik ga dus maar eens verder met het getal 3 want het berust niet meer op toevalligheden.
In aflevering 3 zie ik het volgende.

- Joris heeft het boek van Joris Luyendijk "het zijn net mensen" en is het 3e uitgebrachte boek.
- Er zijn nog 3 woordbordjes over als Joris een keuze moet maken.
- Joris pakt 3 topito's en die zitten onder het paarse hoedje en daar zijn er 3 van.
- Bij het maisveld zijn er 2 teams van 3 en de mol ziet ze. Joris zegt dat Coen (3)000 heeft en zegt dan n.a.v. Edo: oh ja 1500 sorry. Joris heeft een shirt aan met R31 AKZ, weer de 3 en de RZ komt voor in zijn nummerbord van de taxi. (de letter J (van Joris) is ook al voorbij gekomen)
- Het blauwe karretje is 3 x in beeld en op het nummerbord staat sowieso 96 (aan het begin denk ik LI3 en aan het eind O9 of zo, maar dat is slecht te zien), gespiegeld is het 69 en dat staat ook op de taxi van Joris. (het spiegelen komt vaker voor bij Joris). als alleen de 9 gespiegeld wordt kom ik uit bij het geboortejaar van Joris namelijk 1966.
- Inleveren jokers maakt Joris een totaal van 3 ingeleverd.

Dit is toch weer een mooie verzameling.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het getal 3
« Reactie #18 Gepost op: 24-01-2008, 21:30:43 »
Met het getal 3 kan ik weer verder n.a.v. aflevering 4.
Wat me direct opviel was het volgende:

- Joris heeft 3 vingers uit zijn broekzak in de intro.
- Drankkaart heeft Tanique 3.
- Prinsjesdag is 3e dinsdag in september.
- De oplossing van de rekensom = 3.

Hoe dit te herleiden naar Joris, ik denk het wel te weten.
Op het huis staat 3 en het hoofd van Joris erbij, en
die vreemde vraag van Joris: Is jou moeder joods? een jodenster bestaat uit 2 driehoeken ineen !!!!!

« Laatst bewerkt op: 26-01-2008, 20:35:45 door yessie »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Het getal 3
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2008, 21:46:40 »
Ja en Dennis werkt bij 3fm, Joris niet  ;)