Wat is er toch aan de hand met dit seizoen van WIDM?
Er zijn een aantal hele gekke feitjes die ik zie gebeuren, en die volgens mij het spel ook bruut beinvloeden.
1. Annette van Trigt niet bij de persconferentie vooraf.
2. Annette mist een stuk van de 2e aflevering, zogenaamd door 'ziekte'
3. Annette valt af
4. Annette ook al niet in het napraat stukje 'de tussenstand'
5. Pieter Jan die in DWDD zegt dat hij ongeveer vanaf aflevering 3 wist wie de mol was
5. Geen MolHunt vanuit de AVRO gids
6. Geen Mol Fan Dag (vooralsnog)
En op de een of andere manier loopt het programma ook niet meer zo lekker sinds aflevering 2, alhoewel de opdrachten wel spannend blijven.
Mijn theorie is dat Annette de mol was, en dat er ergens iets mis gegaan is tijdens de opnames, waardoor Annette, al dan niet gedwongen, is moeten vertrekken. Om het spel en de serie te redden is er ter plekke een nieuwe mol gekozen (naar mijn mening Patrick) en is de rest gewoon opgenomen, alhoewel het me niet zou verbazen als in werkelijkheid alle kandidaten op dit punt (afl.5) al lang weten wie de mol is en een soort 'acteer' spelletje spelen om de serie te redden.
Zo voelt het ook voor mij. Het trekt me op de een of andere manier niet zo aan als andere seizoenen. En het feit dat de AVRO ook weinig extra activiteiten rondom WIDM onderneemt, sterkt mijn vermoeden.
Wat vinden andere mensen van deze theorie? Ook schieten op mij mag. ^^