Auteur Topic: Gekke feitjes  (gelezen 36577 keer)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Gekke feitjes
« Gepost op: 17-01-2008, 21:39:49 »
In WIDM zitten er al sinds het ontstaan hele gekke feitjes:

- zo valt degene die eerst bij de executie wordt gecontroleerd, (bijna) nooit af

- degene die de pot beheert, gaat gewoonlijk lang mee in de serie, toeval?

Trouwens, alweer een vrouw eruit, ik denk dat het voor het eerst in de geschiedenis van WIDM is dat er na 3 executies nog alle spelers van 1 geslacht inzitten.
De kans dat de mol een man is, vergroot zienderogen ;)

Kennen jullie meer van zulke 'feiten'?
2024: wie is de Mol?

Offline Beaudelaire

• Forumlid
Re: Gekke feitjes
« Reactie #1 Gepost op: 17-01-2008, 21:41:53 »
- De Mol is altijd degene van wie je het minst verwacht.

- De hints worden ieder jaar duidelijker, we zien ze niet, omdat we gewend zijn om moeilijke hints te krijgen. (zoals achteruitgespoelde muziek of fluisterende namen! :D)

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #2 Gepost op: 17-01-2008, 21:42:29 »
Niet echt een gek feitje maar het valt me wel op dat veel opdrachten uit oudere seizoenen worden gebruikt, zoals die tafel met de jokers van afl. 1 (Karel, die kist en de joker die op de grond viel naast de voet van Richard ;D ) en de opdracht in het maisveld die we eerder al in een iets andere vorm zagen in Argentinië.
The sun came up and reality set in.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2008, 21:44:20 »
- zo valt degene die eerst bij de executie wordt gecontroleerd, (bijna) nooit af

Wat ik wel weet is dat Angela inderdaad een spiekbriefje had met een volgorde daarop, zodat het rode scherm altijd ergens aan het eind zat. Dit om de spanning te vergroten. Of Karel en Pieter-J. dit hebben weet ik niet. Ik denk het niet, want ik weet nog dat Marylou weg moest terwijl ze als eerst werd ingetypt.

Edit: in 2005 moest ook Isabelle weg terwijl ze als eerste was ingetypt.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2008, 21:47:47 door Willemson »

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 17-01-2008, 21:46:05 »
Wat ik wel weet is dat Angela inderdaad een spiekbriefje had met een volgorde daarop, zodat het rode scherm altijd ergens aan het eind zat. Dit om de spanning te vergroten. Of Karel en Pieter-J. dit hebben weet ik niet. Ik denk het niet, want ik weet nog dat Marylou weg moest terwijl ze als eerst werd ingetypt.

Maar dat was omdat ze erom vroeg.

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #5 Gepost op: 17-01-2008, 21:46:14 »

Ja maar dat was misschien ook wel voor de variatie.
The sun came up and reality set in.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2008, 21:47:25 »
(..) Ik denk het niet, want ik weet nog dat Marylou weg moest terwijl ze als eerst werd ingetypt.

Bij die executie vroeg Karel wie er als eerste wilde en Mary-Lou wilde dat. Toen moest ie haar naam wel intypen dus. :)

edit: ben ik weeeer te laat. Ik kom op een rustiger tijdstip wel terug. ;)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2008, 21:47:57 »
Bij die executie vroeg Karel wie er als eerste wilde en Mary-Lou wilde dat. Toen moest ie haar naam wel intypen dus. :)

Ja, want je kunt niet zeggen. 'Laten we even iemand anders doen', dat valt wel erg op.

Offline xD

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 17-01-2008, 21:49:20 »
Het beste is het om het gewoon random te houden. Zorgt voor veel meer spanning.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 17-01-2008, 21:53:13 »
- De Mol is altijd degene van wie je het minst verwacht.

Dat is niet gek, dat is gewoon genialiteit van de programmamakers ;)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 17-01-2008, 21:53:38 »
Dat is niet gek, dat is gewoon genialiteit van de programmamakers ;)

Achteraf vind ik het gek. :P

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #11 Gepost op: 17-01-2008, 22:10:14 »
De kans dat je als eerste wordt ingetypt en een rood scherm krijgt is gewoon veel kleiner. Georgina had nu 100% kans dat ze eruit ging toen ze werd ingetypt, de eerste (weet niet meer wie) nog 12,5%.
The British are not impressed.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 17-01-2008, 22:13:26 »
Nog een feitje:
- de finale is altijd gemengd. Nog nooit zijn er enkel drie mannen of enkel drie vrouwen in de fihale geweest (in de NL versie en BE versie dan). Al lijkt het tij nu te keren na drie geëlimineerde vrouwen...

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 17-01-2008, 22:53:12 »
Nog een feitje:
- de finale is altijd gemengd. Nog nooit zijn er enkel drie mannen of enkel drie vrouwen in de fihale geweest (in de NL versie en BE versie dan). Al lijkt het tij nu te keren na drie geëlimineerde vrouwen...

De mol wordt elk jaar van te voren bepaald, dus je moet eigenlijk naar de winnaar en de verliezer kijken.
Dan is er overigens ook maar 1 jaar geweest waarin de twee finalisten 2 vrouwen waren, namelijk de serie in Schotland: Yvonne en Sigrid (Nico was toen de mol)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #14 Gepost op: 17-01-2008, 23:23:17 »
En met hoeveel vrouwen zat Paul vorig jaar op het eind? stuk of 4 toch?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 17-01-2008, 23:25:43 »
En met hoeveel vrouwen zat Paul vorig jaar op het eind? stuk of 4 toch?

Ja vorig jaar gingen juist alle mannen er achter elkaar uit (eerst Menno, toen Alex, toen Dick, en aan het begin al Sander. Alleen Liesbeth zat er tussen).

In 2006 waren de eerste 3 geëxecuteerden trouwens ook van het zelfde geslacht: Geert, Chris en toen Richard. Alleen Richard kwam weer terug.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2008, 23:27:17 door Willemson »

Offline RJBanthum

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2008, 01:32:37 »
Ik vind een Gek Feitje dat iedereen probeert de aandacht op zich te vestigen als mol.
Ik vind een Gek Feitje dat je als kijker onwijs in de maling wordt genomen. (meestal door jezelf!)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 18-01-2008, 08:35:09 »
De mol wordt elk jaar van te voren bepaald, dus je moet eigenlijk naar de winnaar en de verliezer kijken.
Mja dan nog bedoel ik dat het gewoon nog nooit voorgevallen is dat de laatste drie allemaal van hetzelfde geslacht zijn. Mol of niet.

Alleen in Noorwegen een keer gebeurd voor zover ik weet. De mol was dus een vrouw en de 2 finalisten ook. Leek wel een aflevering van Charlie's Angels.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 18-01-2008, 12:16:36 »
Wat ik gek vind is dat niemand de mol snel als hoofdverdachte heeft of uberhaupt verdenkt tijdens het maken van de tests.

- Ik kan me herinneren in de serie met George dat zijn naam nooit wordt genoemd bij het maken van de test.

- Bij de serie met Elise wordt ze alleen aan het eind verdacht (dacht ik).
- Bij de serie met Yvon, zit alleen marc marie vrij snel op haar.
- Bij de serie met Milouska, kan ik me herinneren dat Richard haar verdacht in het begin, maar daarna een hele tijd niemand.

-Bij deze serie met Inge, valt haar naam ook nauwlijks..

- Bij deze serie heb ik nog niemand de naam Dennis horen uitspeken bij het maken van de test.

Conclusie, de naam wordt wel genoemd, maar niet vaak ertussen gemonteerd of de kandidaten verdenken, zeker bij de eerste 4 afleveringen, nooit de goede persoon.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #19 Gepost op: 18-01-2008, 12:55:17 »
Conclusie, de naam wordt wel genoemd, maar niet vaak ertussen gemonteerd of de kandidaten verdenken, zeker bij de eerste 4 afleveringen, nooit de goede persoon.

Ik denk dat hij wel genoemd wordt maar niet ertussen gemonteerd wordt ;D
2024: wie is de Mol?