Auteur Topic: Muzikale Hint 3  (gelezen 10214 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2008, 14:49:28 »
What you get, is what you see...
Edo had "mol" op zijn RUG (Turner => Als je Edo omdraait, krijg je de mol)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2008, 16:58:34 »
What you get, is what you see...
Edo had "mol" op zijn RUG (Turner => Als je Edo omdraait, krijg je de mol)

 :D nu weet ik zeker dat ik niet meer uit deze edo tunnelvisie kom  :D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2008, 23:07:18 »
Ik probeer nog steeds die tekst "What you get is what you see" (in het Nederlands "Je krijgt wat je ziet") te begrijpen. Misschien zit het zo:
Volgens de zin die met de bordjes gevormd moest worden zie je de mol. "Je krijgt wat je ziet" wordt dus "Je krijgt de mol". In deze afleveringen kregen de kandidaten naast geld ook topito's. Dus de songtekst zegt eigenlijk dat dat wat je krijgt, de topito's, een mol vormen. Om precies te zijn heb je daar 8 topito's voor nodig. En uiteindelijk komt het er dus op neer dat de songtekst wederom een aanwijzing is dat "8" staat voor "de mol".
edit: Bij nader inzien vraag ik me af of daar al een aanwijzing voor is geweest. Ik denk dat Daedalus de aanwijzingen gewoon voor is geweest ;)

En nog iets, al vind ik 'm niet zo sterk: de echtgenoot en muzikale partner van Tina Turner heette Ike. En dat lijkt een beetje op Ik.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2008, 23:17:29 door opaweethetbeter »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2008, 23:22:43 »
Tja, what you get is what you see.

Een benaming die ik ken vanuit o.a. Frontpage, omdat dat een programma is dat het principe hanteert: what you get, is what you see. Een zogenoemd: WYGIWYS programma, verwijzend naar alle eerste letters van de tekst v/d muzikale aanwijzing van de derde aflevering.

Maargoed, wat dat inhoudt met Frontpage is: wat je op je scherm ziet, zo zal het uitgevoerd worden online. M.a.w. we hebben gekregen wat we zagen, namelijk de mol in actie in de 3de aflevering. Maarja, dat brengt me geen stap verder in het verwijzen naar een kandidaat.

Tina Turner dan.. zoals anderen al opmerkten lijkt me dat je dan Turner - to turn moet gaan gebruiken. Vraag dan: wat moet je omdraaien? Een kandidaat met een bordje (Edo met op zijn bordje achterop: MOL) of wat tureluurs heeft samengevat richting Dennis.

Kan er nog weinig concreets mee iig
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2008, 23:41:10 »
what you see is what you get is de uitdrukking.. dus die is in dit nummer ook omgedraaid..
in what you get is what you see..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2008, 21:50:41 »
Ik denk dat ik het weet ::oink::

Alle muzikale hints van dit jaar zijn kort
Dus misschien kan het op Dunya slaan ::)
(Dunya = kort)

Maar misschien slaat dat turner er wel op dat je het tegenovergestelde van kort moet nemen
dus misschien is de Mol wel heel lang
dan is Coen de mol ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #26 Gepost op: 23-01-2008, 17:02:15 »
Ik vond de aanwijzingen richting Dennis bijzonder zwak... Hoe verzin je zulke lijnen? Dan google je echt wel 8 kettingwoorden en dan kom je inderdaad altijd wel uit waar je zijn wil, bij je tunnelgevisierde mol.

Ik denk ook heeeel sterk datie slaat op de zin-vorm-opdracht. What you get is what you see... Wat je krijgt is wat je ziet. Je krijgt dus, wat je ziet. Je krijgt de mol. Of dat dan weer naar Edo wijst of naar Dennis. Ik weet het niet. In ieder geval niet naar Joris of Patrick...

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #27 Gepost op: 23-01-2008, 20:29:48 »
sorry mensen, mijn mol is patrick of edo,
en de enige sterke verklaring vind ik toch dat edo de mol is.
je krijgt wat je ziet:
wat zie je edo die de mol op zijn rug heeft!!

die muzikale hints waren vorig jaar ook al veel te makelijk (gtst X 300)

maargoed voor somige hadden ze ook veel ingewikkeldere verklaringen (voorla bij
mol-ouska!)


Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #28 Gepost op: 24-01-2008, 18:11:59 »
Dat "turn" zal zeker te maken hebben met de woordopdracht, maar wat dan verder.
Edo staat omgedraaid in de rij en heeft het woord mol, maar de hele groep draait zich ook om.
Joris heb ik vanmiddag een melding van gemaakt in het aflevering 3 topic en dan ook bij turn kom (spiegelbeeld).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #29 Gepost op: 24-01-2008, 18:27:10 »
Ergens onderaan pagina 9 van de Aflevering-3-topic heb ik een schema geplaatst met wie welk bordje had en wie het bordje verkeerd om had. Van de 8 kandidaten hadden er 6 het bordje verkeerd om (Turner), alleen Edo en Dunya hadden hem goed.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2008, 20:06:47 »
Ergens onderaan pagina 9 van de Aflevering-3-topic heb ik een schema geplaatst met wie welk bordje had en wie het bordje verkeerd om had. Van de 8 kandidaten hadden er 6 het bordje verkeerd om (Turner), alleen Edo en Dunya hadden hem goed.

 8)

Ook Patrick had deze goed hangen >>> en (voorkant) de (achterkant)
en komt voor neer en de komt achter maar.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2008, 20:20:52 »
Ook Patrick had deze goed hangen >>> en (voorkant) de (achterkant)
en komt voor neer en de komt achter maar.

Dacht dat ik het goed gezien had, maar zal vanavond nog es nakijken, dan pas ik het aan.

Merci, weer een vrijpleiting voor Patrick :)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!