Auteur Topic: Muzikale hint 4  (gelezen 15208 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2008, 19:18:00 »
De muzikale hint gaat toch altijd over iets wat in de afgelopen uitzending is gebeurt?

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2008, 19:27:42 »
Hans schiffers had het over een cursus muzikale hints ontcijferen op de site tijdens het interview met coen. maar dat kan ik niet vinden. weet iemand waar ie staat??

Edo is de mol niet. Dennis is de mol. ben er 100% zeker van. deze hint gaat over dennis mbt audiobullys( ofzoiets) zoals eerder in dit topic te lezen is en ook het onderhandelen zoals eerder beschreven link je aan dennis.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2008, 19:38:00 »
Hans schiffers had het over een cursus muzikale hints ontcijferen op de site tijdens het interview met coen. maar dat kan ik niet vinden. weet iemand waar ie staat??

daarmee bedoelen ze het interview van Inge van vorig seizoen, dat ze alle muzikale aanwijzingen gaat uitleggen
dat staat op schiffers.fm
en dan moet je gewoon zoeken met doe zoekfunctie naar wieisdemol
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 20:12:06 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2008, 23:47:13 »
Audio Bullys - 100 Million

As I walk through my mind all my thoughts are behind
when there's deals being signed and there's walls gettin' climbed
and there's things that we bring when we fling with the sing
and we want to be in from the start to the fin
is it me? is it them?
is it you or your friends?


In de titel schuilt dit keer iig geen aanwijzing. Want 100 million hebben ze niet verdiend :P De band naam: Audio Bullys slaat denk ik op het cassette bandje. Geluid plaagt en Pieter Jan vertelde op het bandje om de code voor de kluis op te zoeken. Wie nam het bandje en liep ermee weg? Dennis. Verder, toen Dennis/Dunya eindelijk iemand bereid had gevonden zodat ze de radio konden gebruiken, ging die plots Mexicaanse muziek afspelen. Een tel later weer het bandje: Audio bullys = radio werkt niet mee met het beluisteren van het bandje?

when there's deals being signed and there's walls gettin' climbed. De topito onderhandelingen tussen Regina/Dennis, Dennis/Joris en volgens mij ook nog tussen Edo/Dunya if I'm correct.

and there's things that we bring when we fling with the sing. Wat is fling with the sing? Wanneer we meedeinen ofzo?  ???

and we want to be in from the start to the fin. Je wilt vanaf het begin tot aan de finale erin blijven, dus terug naar die topito onderhandelingen. Joris wil dat Dennis erin blijft, maar dat ie op elk moment zijn topito ook weer kan opeisen. Is het dan misschien Joris waar het opslaat?

Want is it me, or is it them. Is it you or your friends. Refereert ie hiermee naar ben ik het, of de rest (Patrick/Dennis. Immers, Jut & Jul, Patrick/Dennis zijn vrienden van elkaar in de serie.

Op basis van deze aanwijzing zeg ik: Joris of Dennis. Wil erachter komen wat fling with the sing betekend.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2008, 01:47:45 »


Op basis van deze aanwijzing zeg ik: Joris of Dennis. Wil erachter komen wat fling with the sing betekend.

"Fling" heeft volgens mijn woordenboek een heleboel betekenissen, maar als 1e betekenis wordt gegeven : vliegen, met als voorbeeld : de kamer in- of uitvliegen.
Dus het is vliegen niet in de letterlijke zin, maar in de zin van snel bewegen.

Ik wist het eigenlijk ook niet, maar toen ik dit las zag ik natuurlijk wel meteen Dennis de kamer uitvliegen met het bandje.... :o

Offline EchteMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2008, 12:27:50 »
Dan doe ik met mijn speculatie ook nog een duit in het zakje:

As I walk through my mind all my thoughts are behind.
Patrick zegt tijdens de test dat hij niet meer weet wie de Mol is 
When there's deals being signed and there's walls gettin' climbed.
Topito-onderhandelingen/Foto's aan de muur
And there's things that we bring when we fling with the sing.
And we want to be in from the start to the fin.
Is it me? Is it them?
Is it you or your friends?[/b]
There's no need to pretend that your mind's on the mend. Hetzelfde als bij de eerste regel
Is the past in your eyes?De vragen die de Mol worden gesteld Are your hands on your thighs?(Joris zegt dat Edo en Coen bij het afgaan van de bom met de handen op de hurkjes zaten)
Cause you cannot disguise that you needed a rise.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2008, 12:33:11 door EchteMol »

Offline rvv

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2008, 18:18:06 »
In de titel schuilt dit keer iig geen aanwijzing. Want 100 million hebben ze niet verdiend :P De band naam: Audio Bullys slaat denk ik op het cassette bandje. Geluid plaagt en Pieter Jan vertelde op het bandje om de code voor de kluis op te zoeken. Wie nam het bandje en liep ermee weg? Dennis. Verder, toen Dennis/Dunya eindelijk iemand bereid had gevonden zodat ze de radio konden gebruiken, ging die plots Mexicaanse muziek afspelen. Een tel later weer het bandje: Audio bullys = radio werkt niet mee met het beluisteren van het bandje?

when there's deals being signed and there's walls gettin' climbed. De topito onderhandelingen tussen Regina/Dennis, Dennis/Joris en volgens mij ook nog tussen Edo/Dunya if I'm correct.

and there's things that we bring when we fling with the sing. Wat is fling with the sing? Wanneer we meedeinen ofzo?  ???

and we want to be in from the start to the fin. Je wilt vanaf het begin tot aan de finale erin blijven, dus terug naar die topito onderhandelingen. Joris wil dat Dennis erin blijft, maar dat ie op elk moment zijn topito ook weer kan opeisen. Is het dan misschien Joris waar het opslaat?

Want is it me, or is it them. Is it you or your friends. Refereert ie hiermee naar ben ik het, of de rest (Patrick/Dennis. Immers, Jut & Jul, Patrick/Dennis zijn vrienden van elkaar in de serie.

Op basis van deze aanwijzing zeg ik: Joris of Dennis. Wil erachter komen wat fling with the sing betekend.

Vind vooral dat van de deal tussen Joris en Dennis vrij duidelijk inderdaad. En Joris sprak ook zo zelfverzekerd dat hij Dennis er graag langer bij wilde houden, alsof hij wist dat hij er langer bij zou blijven.

Maar inhakend op jouw opmerking over Mexicaanse muziek in de auto. In de biografie van Joris staat dat hij met de band waarin hij zit, Caramba geheten, Mexicaanse nummers speelt --> Mexicaanse muziek dus  :) Wie weet zit er in die muziek van Joris dus wel dé aanwijzing dat Joris de mol is

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2008, 20:31:27 »
Ik kom qua muzikale hint op het volgende uit:
die 100 (van 100 million) is de extra nullen bij de vraagstellingen bij de kerk.
2 vragen zit antwoord 14 bij en 1 vraag 14.000 en die krijgt Joris.
Wat betreft friends, Joris heeft het over Dennis als vriend met de topito's (vorige aflevering ook al).
Mijn conclusie, het verwijst naar Joris.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2008, 21:48:24 »
100 miljoen is een 1 met 8 nullen ;)
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2008, 21:50:44 »
100 miljoen is een 1 met 8 nullen ;)
Weet ik maar ik kijk gewoon naar meer nullen en Joris heeft altijd 3 dus ook 3 nullen is 1.000

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2008, 22:17:46 »
Weet ik ook, maar ik misbruik het maar even om de 8-theorie weer eens aan te stippen. :P
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #31 Gepost op: 26-01-2008, 22:22:35 »
Hmmm, hoeveel boeken van Alice In Wonderland zijn er verkocht? Honderd miljoen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #32 Gepost op: 26-01-2008, 22:52:33 »
Weet ik ook, maar ik misbruik het maar even om de 8-theorie weer eens aan te stippen. :P
Wat zijn we heerlijk bezig met onze 8 en 3  ::bravo::

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2008, 11:13:11 »
Stukje uit het liedje:



And if I had a hundred million then i'd probably give half to you

-> Joris die zijn Topito's weggeeft?

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2008, 11:17:55 »
Jah dit gaat inderdaad gigantisch duidelijk over Dennis en Joris... Op welke van de twee het nou de meeste betrekking heeft weet ik niet, maar de hints zijn heel sterk. Misschien te koppelen met eerdere muzikale hints?

Mensen, stop nou toch een keer met die belachelijke cijfer codes! Er zijn zoooveel manieren om met cijfers te coderen dat een enkel cijfer 100 million betekenissen heeft... Als je dan toch met cijfers komt, doe het dan in ieder geval geloofwaardig?

Offline zoë nicky

  • Forumlid
  • ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2008, 14:28:31 »
Veel plezier met deze linkjes. ::zwaai::

Interview met Coen.

Hint aflevering 4.

Ik heb het interview met Coen geluisterd en hierin maakt hij zelf een fout, hij zegt namelijk dat de linkerkaars bleef branden en noemt dat de JA kaars...maar er is duidelijk te horen dat PJH zegt dat de rechterkaars de JA kaars is...
Schept Coen hiermee moedwillig verwarring of is het na-geproduceert door de Avro???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2008, 14:49:49 »
Ik heb het interview met Coen geluisterd en hierin maakt hij zelf een fout, hij zegt namelijk dat de linkerkaars bleef branden en noemt dat de JA kaars...maar er is duidelijk te horen dat PJH zegt dat de rechterkaars de JA kaars is...
Schept Coen hiermee moedwillig verwarring of is het na-geproduceert door de Avro???


Vanuit het perspectief van Coen de linkerkaars, vanuit het perspectief van de mol de rechterkaars. Dit omdat ze tegenover elkaar staan.

Waar (wat mij betreft) wel verwarring over bestaat is vanuit welk perspectief wij moeten kijken. Dit is niet duidelijk gezegd door PJH. Want als de mol met de rug naar de kijker zit, blijft het perspectief gelijk, kijker of mol.
Coen is er (zo werd mij duidelijk in het interview bij Schiffers) vanuit gegaan dat het perspectief niet gelijk kon zijn, en dat hij moest uitgaan van het perspectief van de mol. Toch maakt hij hier een fout, want hij weet niet wat het perspectief van de mol is....(gaat er blind van uit dat zij elkaar "aankijken"), maken wij dezelfde fout?
Kunnen we vertrouwen op de Ja/Nee antwoorden van NL of is alles juist precies omgedraaid?
Immers, PJH zegt ook niet duidelijk vanuit wiens perspectief er gekeken moet worden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2008, 18:08:14 »
Vind vooral dat van de deal tussen Joris en Dennis vrij duidelijk inderdaad. En Joris sprak ook zo zelfverzekerd dat hij Dennis er graag langer bij wilde houden, alsof hij wist dat hij er langer bij zou blijven.

Maar inhakend op jouw opmerking over Mexicaanse muziek in de auto. In de biografie van Joris staat dat hij met de band waarin hij zit, Caramba geheten, Mexicaanse nummers speelt --> Mexicaanse muziek dus  :) Wie weet zit er in die muziek van Joris dus wel dé aanwijzing dat Joris de mol is
Ik heb hier ook al eens aan gedacht... maar er is ergens een DWDD aflevering te vinden (waarschijnlijk gewoon uitzendinggemist.nl) waarin Joris samen met Caramba optreed. Zijn muziek lijkt daar vele malen rustiger te zijn dan wat in de auto te horen is.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2008, 19:27:54 »
Zijn cd heet:      De Laatste slok

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 4
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2008, 14:32:38 »
De hints worden straks uitgelegd bij schiffers.fm, maar deze lijkt me nu al duidelijk: het gaat om het regeltje "is it me" en het album 'Ego War' wat naar de Is ego de Mol?-hint wijst. Leuke hint trouwens, grappig dat niemand hoorde/opmerkte dat Dennis 'ego' zei. ::ok::