Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 76064 keer)

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #140 Gepost op: 1-02-2008, 11:05:12 »
als jij ervan uitgaat dat hij niet de mol is, dan zal hij wel op zichzelf gestemd hebben, of hij is zelf zo slim geweest om op iemand te stemmen waarvan hij twijfelde of dat de mol wel of niet was.
Als hij de mol wel is dan heeft hij gewoon alles op anderen ingevuld in plaats van op hemzelf...

En over die laatste opmerking van hem: dat hij nu niet meer zo'n scherm krijgt. Daar kan hij mee bedoelen dat hij:

1. de mol is en dus echt geen rood scherm krijgt.
2. de mol niet is maar dat hij twijfelde tussen twee personen, en doordat hij bij deze test volledig op één persoon gegaan is (die het dus niet is omdat hij een rood scherm kreeg) zeker weet dat de andere persoon die hij in gedachte heeft wel de mol is...



Thes, ik ben het met je 2e keuze eens. Ik denk dat hij niet de mol is, maar het spelletje gewoon goed speelt. Door zijn acties kan hij rustig rondkijken wie nu echt de mol is en wat ik ook denk is wat iemand anders in een eerdere 'post' schreef. Wij zien natuurlijk veel minder dan degene die in Mexico aanwezig zijn. Blijkbaar molt hij niet genoeg om zichzelf verdacht te maken.
Ik blijf nog even bij Dennis voorlopig, we hebben nog een aantal afleveringen om nog te wisselen. Al vond ik die 'M' in het hekwerk van het hotel wel heel opvallend. Regina stond daar overigens precies boven relaxed te wachten totdat iedereen PJ hadden gesproken...

Ik bedenk me net dat Regina waarschijnlijk niet de mol is. De reden waarom:
De vrijstelling. Als Regina de vrijstelling heeft gekocht, terwijl ze als 2e aan de beurt was, is dat als Mol vrij riskant. Ik denk dat de Mol de vraag zou hebben gekregen om een vrijstelling te kopen wanneer geen van de anderen een vrijstelling had gekocht, die zal dus als laatste aan de beurt zijn, maar omdat Regina de vrijstelling kocht, hoeft de mol niet als laatste en blijven dus de heren over. Dus Dunya en Regina kunnen we nu afschrijven als Mol.
Indien er namelijk geen vrijstelling was gekocht, dan was er ook geen volgende opdracht geweest....
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 11:19:21 door liset1978 »
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #141 Gepost op: 1-02-2008, 11:49:29 »
PJH had kunnen zakken in prijs om de vrijstelling toch gekocht te laten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 5
« Reactie #142 Gepost op: 1-02-2008, 11:49:56 »
Er komt dus niemand terug ::bravo:: ::bravo::

Offline Eyvind

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #143 Gepost op: 1-02-2008, 12:01:54 »
Is het al iemand opgevallen dat Joris het goede antwoord op zijn vraag bij de achtbaan wist, ondanks dat er in de achtbaan zelf iets anders geroepen werd?

In de achtbaan hoor je verschillende keren langskomen: "Normen en waarden van programmamakers op Nederland 1". Joris geeft het antwoord: "Normen en waarden op de Nederlandse Radio". En dat is dan goed....?!  ::oink::
Dat riekt naar voorkennis!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #144 Gepost op: 1-02-2008, 12:08:53 »
Dat was heel raar inderdaad... Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet :P Hoe komt hij daarbij? De antwoorden op de kaartjes zullen toch wel kloppen? Dan zou 'Radio' fout zijn :-/ Omdat het niet overeenkomt met 'Nederland 1', toch?

Misschien wilde hij het antwoord wel helemaal niet goed hebben en ging hij er van uit dat het niet goed gerekend werd, maar zag tot zijn schrik dat het tóch goed gerekend werd! Heel raar, dat Joris een rood scherm krijgt. Dat matcht totaal niet: Hij wil verdacht zijn bij de kandidaten, maar biedt zich wel aan om een rood scherm te krijgen. Hij verlaat dus zijn tactiek om verdacht te doen, om 1 van zijn molkandidaten weg te kunnen strepen (of in ieder geval de mogelijkheid hebben om de test 1x geheel te doen zonder risico, voor extra informatie). Dat lijkt mij alleen slim als je nog op 2 mensen zit, zodat je sowieso de mol overhoudt. Anders kun je lijkt mij beter nog even verdacht gaan doen.

Ben heel benieuwd naar de volgende aflevering. Als Joris wéér molacties doet onder het mom van 'Ik probeer verdacht te doen'... Dan ga ik wel heeeeel erg twijfelen of de mol dan nooit een rood scherm mag krijgen :-/

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #145 Gepost op: 1-02-2008, 12:36:37 »
Is het al iemand opgevallen dat Joris het goede antwoord op zijn vraag bij de achtbaan wist, ondanks dat er in de achtbaan zelf iets anders geroepen werd?
Ik denk dat het juist door de achtbaan komt dat hij het niet goed gehoord heeft. Dat heeft niets met voorkennis te maken lijkt me. En aangezien dat antwoord het beste overeenkomt met het echte antwoord wordt het daarom wel goed geteld. Misschien heeft PJ de fout niet eens gehoord.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #146 Gepost op: 1-02-2008, 13:37:13 »
Ik denk dat het juist door de achtbaan komt dat hij het niet goed gehoord heeft. Dat heeft niets met voorkennis te maken lijkt me. En aangezien dat antwoord het beste overeenkomt met het echte antwoord wordt het daarom wel goed geteld. Misschien heeft PJ de fout niet eens gehoord.

Zou kunnen, maar ik meen mij te herinneren (als mijn geheugen me niet in de steek laat :P) dat hij dat antwoord zelfs nog doorschreeuwde naar achter? Dan had hij het dus wel goed gehoord :-/
Maar daarvoor moet ik de aflevering nogmaals bekijken :P

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 5
« Reactie #147 Gepost op: 1-02-2008, 13:40:11 »
Ik denk dat het juist door de achtbaan komt dat hij het niet goed gehoord heeft. Dat heeft niets met voorkennis te maken lijkt me. En aangezien dat antwoord het beste overeenkomt met het echte antwoord wordt het daarom wel goed geteld. Misschien heeft PJ de fout niet eens gehoord.

ik denk dat hij gewoon goed gerekend werd omdat het er erg op leek

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #148 Gepost op: 1-02-2008, 13:42:45 »
<knip>
Edo en Dennis hebben het heel erg goed gedaan, maar ook hier kun je op verschillende wijzen naar kijken. Dat Regina de vrijstelling niet meer had, geeft veel meer mogelijkheden in het spel. Er was nog wel even verwarring over de laatste 6, maar toch is het gelukt. Jammer voor Regina, erg interessant dus voor het spel.
<knip>

Er waren weliswaar meer mogelijkheden in het spel, maar: Edo, Dennis EN Joris hebben met z'n drieën niet alleen gezorgd dat Regina haar vrijstelling kwijtraakte (n de 1000 euro weer even terugkwam in de pot), maar ook 1500 euro extra verdiend met deze opdracht. De Mol had dit zeker geweten en zou hebben geprobeerd deze opdracht te laten mislukken.
Ik ben er nu toe geneigd de Mol niet in dit groepje van 3 te zoeken. Voor Joris was niets makkelijker geweest dan het telefoonnummer van Edo en Dennis per ongeluk verkeerd op te schrijven of zogenaamd niet te zien, maar zodra hij het nummer had hing hij aan de telefoon!


Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #149 Gepost op: 1-02-2008, 14:32:56 »
Ik bedenk me net dat Regina waarschijnlijk niet de mol is. De reden waarom:
De vrijstelling. Als Regina de vrijstelling heeft gekocht, terwijl ze als 2e aan de beurt was, is dat als Mol vrij riskant. Ik denk dat de Mol de vraag zou hebben gekregen om een vrijstelling te kopen wanneer geen van de anderen een vrijstelling had gekocht, die zal dus als laatste aan de beurt zijn, maar omdat Regina de vrijstelling kocht, hoeft de mol niet als laatste en blijven dus de heren over. Dus Dunya en Regina kunnen we nu afschrijven als Mol.
Indien er namelijk geen vrijstelling was gekocht, dan was er ook geen volgende opdracht geweest....
Wie zegt dat als Regina de mol is zij toen al de vrijstelling gekocht heeft. Het is nogal makkelijk in elkaar te draaien dat als niemand die vrijstelling wil dat dan mol hem automatisch krijgt. Snapst du?

En over het antwoord van Joris: misschien wist hij het gewoon omdat het eerder in een gesprek met Regina toevallig ter sprake was gekomen? Het lijkt me nogal een hechte groep.

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #150 Gepost op: 1-02-2008, 14:43:16 »
Wie zegt dat als Regina de mol is zij toen al de vrijstelling gekocht heeft. Het is nogal makkelijk in elkaar te draaien dat als niemand die vrijstelling wil dat dan mol hem automatisch krijgt. Snapst du?
Nee dat lijkt me niet want er was maar één vrijstelling en een aantal hadden de vraag niet gekregen of ze een vrijstelling wilden...

Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #151 Gepost op: 1-02-2008, 14:46:01 »
Nee dat lijkt me niet want er was maar één vrijstelling en een aantal hadden de vraag niet gekregen of ze een vrijstelling wilden...
Ik heb even het stukje gemist waarin duidelijk werd gemaakt dat er maar één vrijstelling was...

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 5
« Reactie #152 Gepost op: 1-02-2008, 15:28:21 »
Ik vond het niet echt een super aflevering, als ik eerlijk ben.
Maar mijn vermoeden is wel bevestigd, Patrick is De Mol!
Hij kreege een groen scherm, en Dennis, Dunya en Edo kregen ook een groen scherm,
ze stemden alle 3 op Patrick!
Dat kon je zien!


En als nou dennnis of regina de mol is?? dan heeft niemand op hun gestemd en gaat het om de meeste fout en de tijd.  ;) zegt dus niks

Mijn mol is dennis al vond ik hem niet zo super verdacht deze aflevering. alleen bij de achtbaan molde hij.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #153 Gepost op: 1-02-2008, 15:37:46 »
Na al jullie berichten gelezen te hebben, schiet me opeens iets te binnen waardoor ik opeens Regina ga verdenken. Door de vrijstelling te kopen gaat er 1000 euro uit de pot. Da's in het voordeel van de mol. Aan die vrijstelling heeft ze niets, maar dat valt niet op - het is een soort verzekering die je dan niet gebruikt. En het vaag doen na afloop helpt nog een beetje, want door geheimerig te doen over het kopen lijkt het alsof ze zich er een beetje voor schaamt.

De reden dat ik aan Regina ga twijfelen is haar reactie op het gevonden worden. Die was op z'n zachtst gezegd wel erg niet-teleurgesteld. Dat past bij de Mol: immers... die 1000 euro bleef uit de pot. Nu nog ervoor zorgen dat je uit beeld blijft bij het volgende proces. En dat doet Regina door te zeggen dat zij die vrijstelling niet mag krijgen. Maar... dat is helemaal niet gezegd. Als Regina de vrijstelling in moet leveren zegt PJH dat "de groep" onderling moet uitmaken wie 'm krijgt.

-edit- net even teruggekeken, en PJH zegt wel degelijk dat "de anderen" de vrijstelling mogen verdelen. Daar gaat je theorie...


Dit is tenminste de tweede keer dat Regina iets zegt over de regels dat niet overeenkomt met wat we zelf gehoord hebben (de vorige keer die ik weet is met de fietsopdracht).

Oh en als die aankondiging aan het begin iets moet zeggen... Regina had vanaf het dak een "blik op de weg".

Ciao,
m0ll0m
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 17:38:13 door m0ll0m »

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #154 Gepost op: 1-02-2008, 16:26:06 »
Na al jullie berichten gelezen te hebben, schiet me opeens iets te binnen waardoor ik opeens Regina ga verdenken. Door de vrijstelling te kopen gaat er 1000 euro uit de pot. Da's in het voordeel van de mol. Aan die vrijstelling heeft ze niets, maar dat valt niet op - het is een soort verzekering die je dan niet gebruikt. En het vaag doen na afloop helpt nog een beetje, want door geheimerig te doen over het kopen lijkt het alsof ze zich er een beetje voor schaamt.

De reden dat ik aan Regina ga twijfelen is haar reactie op het gevonden worden. Die was op z'n zachtst gezegd wel erg niet-teleurgesteld. Dat past bij de Mol: immers... die 1000 euro bleef uit de pot. Nu nog ervoor zorgen dat je uit beeld blijft bij het volgende proces. En dat doet Regina door te zeggen dat zij die vrijstelling niet mag krijgen. Maar... dat is helemaal niet gezegd. Als Regina de vrijstelling in moet leveren zegt PJH dat "de groep" onderling moet uitmaken wie 'm krijgt.

Dit is tenminste de tweede keer dat Regina iets zegt over de regels dat niet overeenkomt met wat we zelf gehoord hebben (de vorige keer die ik weet is met de fietsopdracht).

Oh en als die aankondiging aan het begin iets moet zeggen... Regina had vanaf het dak een "blik op de weg".

Ciao,
m0ll0m

Joris ook, vanaf de toren
Dunya en Patrick ook, vanaf het dak van dat gebouw...
En naar mijn idee is er wel gezegd dat het de taak is aan de andere vijf, de vrijstelling aan iemand te geven. Lijkt me vrij logisch dat de groep dan niet denkt van: "Goh, laten we hem aan Regina geven" Zij is immers degene die hem in eerste instantie gekocht heeft van het geld van de pot. Dus ook al zou er niet gezegd zijn dat Regina de vrijstelling niet meer mocht krijgen, dan is het gewoon een logische gevolgtrekking dat ze hem niet krijgt. De andere vijf hebben de opdracht volbracht.

Triomf!

Offline natasja.

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #155 Gepost op: 1-02-2008, 16:28:02 »
vind dat het cijfer 8 wel heel vaak voorkomt telkens in verband met dennis.
deze aflevering zag je tijdens het pokeren een biljartbal met 8 erop terwijl dennis
aan het vertellen was. Bij de opdracht met de zin maken had hij ik en acht...

weet iemand wat die 8 zou kunnen betekenen=

Offline natasja.

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #156 Gepost op: 1-02-2008, 16:30:08 »
oow haha die was al genoemd lees ik net  ::)

Offline natasja.

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #157 Gepost op: 1-02-2008, 16:39:37 »
acht(de ~) als in `acht`:
attencíon (la ~ (v))


als 8 attencion betekent kan dat op opletten slaan.. 8)
en als die acht elke keer bij dennis verschijnt betekend dat misschien
dat we daarop moeten letten.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #158 Gepost op: 1-02-2008, 16:49:00 »
8 topitos = topo

topo = mol

8 = mol

Wat me verder opviel was de biecht van Dennis, waarin hij zegt: "ik heb de vrijstelling niet nodig, want ik heb bijna een volle topo." Met een soort vage knip naar de uitleg over de topo's en dan weer knip terug naar Dennis. Voor het mooie moet je het maar eens terugzien in de aflevering, maar hier wat screenshots.

Net daar weer voor zegt Joris: "ik denk dat iedereeen die niet de mol is die vrijstelling wel had gekocht." Vervolgens hoor je Dennis dus zeggen: "ik denk niet dat ik de em had gekocht, want ik heb bijna een volle topo".

Ook op de vraag van Regina in de achtbaan. Dennis wat eet jij het liefst, geeft hij tot 3 keer toe geen antwoord, terwijl hij haar echt wel hoort.



« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 17:08:46 door Lola-aapje »

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #159 Gepost op: 1-02-2008, 18:49:46 »
Wat me verder opviel was de biecht van Dennis, waarin hij zegt: "ik heb de vrijstelling niet nodig, want ik heb bijna een volle topo." Met een soort vage knip naar de uitleg over de topo's en dan weer knip terug naar Dennis. Voor het mooie moet je het maar eens terugzien in de aflevering, maar hier wat screenshots.

Net daar weer voor zegt Joris: "ik denk dat iedereeen die niet de mol is die vrijstelling wel had gekocht." Vervolgens hoor je Dennis dus zeggen: "ik denk niet dat ik de em had gekocht, want ik heb bijna een volle topo".


Bedoel je nu dat Dennis de mol is, omdat hij de vrijstelling niet zou hebben gekocht en dat verantwoorde met een bijna-volle topo? En wat is er verdacht aan die screenshots?
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!