Auteur Topic: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?  (gelezen 11563 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Gepost op: 16-02-2008, 14:15:01 »
Zin in een georganiseerde Molvakantie? In zoals het nu lijkt de zomervakantie organiseren we net als vorig jaar de Wie is de Mol fanserie. Vorig jaar met als werktitel "De Herfstmol".

Wat is bekend?  ???

- 2 opties welke mogelijk beiden uitgevoerd zullen worden (maar dan niet beiden dit jaar); 1 serie van 8 a 9 dagen in de zomervakantie en 1 van 5 a 6 dagen in de vorm van 2 opeenvolgende lange weekenden.
- beiden in Nederland.
- éénmaal een voorafgaande samenkomst met al een opdracht.
- een reünie.
- 5 serieuze aanmeldingen zijn binnen.
- minimale leeftijd 17 jaar, liever ouder.
- uiteindelijk zoeken we een zo gemengd mogelijke groep op alle eigenschappen.
- ook staf gezocht voor het ondersteunend team voor het realiseren van het spel.
- zoals ook in 2007 wordt alles gefilmd en willen we er een uitgebreide dvd van maken en eea op YouTube zetten zodat iedereen kan doormollen nadat de echte serie is afgelopen.
- low budget met streefbedrag 400 tot 600 euro per deelnemer met een pot van minstens de inleg en elke cent gaat in de fanserie zitten!
- deelnemers die vroeg uitvallen hebben ook al wel meegedaan aan de 'duurste' opdrachten, verder risico van deelname. ::oink::

Een deel van de staf heeft intussen al een aantal keer een Wie-is-de-mol georganiseerd. De reacties waren zeer enthousiast. Ikzelf heb vorig jaar meegedraaid en het ook als geweldig ervaren.

Voor durvers, denkers, doeners, volhouders etc etc. Dat alles met op zijn tijd een interessante mindfuck. De opzet is dus exact hetzelfde als de televisie-versie, dus alles zolang je in het spel blijft... afvallen is naar huis ;(. Ook dan ben je onderdeel geweest van een leuk feestje.

Alles inclusief
- overnachtingen
- vervoer
- eten voor alle dagen
- mooie opdrachten waarvan een aantal grote en dure
- originele test- en executiesoftware
- beeldmateriaal achteraf van de serie  ;D

Het speelt zich af in het zuidelijk deel van Nederland, dus Gelderland/Zuid-Holland en zuidelijker. Buiten de 10 deelnemers hebben we oa. als staffuncties cameramensen, redactieondersteuning en de materiaalmeester.

Wil je je naar aanleiding van dit verhaal direct aanmelden? Stuur dan een mailtje naar lonello apenstaartje zonnet.nl  ::regenboog::

We hebben alle basisinformatie nodig... leeftijd, geslacht, in het bezit van een rijbewijs/auto en vooral een motivatie. Waarom wil je meedoen, waarom ben jij een goede kandidaat, hoe zou je het als kandidaat spelen? Zoals Joris, enorm verwarrend en hulpmollerig, of open en gaan voor de pot als Nicolette? En ook... wil je kandidaat zijn of eventueel ook de mol?  ::pinokkio::

Reacties als: ik wil meedoen, maar alleen als ik de mol mag zijn, worden direct weggegooid en helaas is er ook de leeftijdsgrens; we hebben anders met te veel verantwoordelijkheden naar de ouders te maken.

Het e-mailadres is ook beschikbaar voor de volgende zaken:
- Bruikbare tips / opdrachtideeën
- Als je mee wil helpen in de organisatie (met motivatie van je insteek)
- Cameramensen en vooral het montage / edit gedeelte
 
Ik hoop dat de reacties binnen gaan stromen. ::jaja:: Alleen bij gelijke geschiktheid geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Je kan dan mogelijk nog in de opvolgende versie meedoen of je komt op de reservelijst. Ik wil de juiste spelers selecteren voor het samenstellen van een geschikte groep. Reageer wel zo snel mogelijk. Hoe eerder het deelnemersveld compleet is, hoe eerder we ECHT aan de slag kunnen. Er is een hoop werk te verzetten, maar het zal goed in elkaar zitten!  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2008, 14:18:59 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2008, 16:53:14 »
Klinkt ook weer leuk ::ok::

Jammer dat ik toch niet van mijn ouders mag, anders had ik wel willen filmen/editten ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2008, 17:36:07 »
Klinkt erg leuk, alleen heb ik al erg veel te doen komende zomer. En die prijs vind ik eigenlijk ook wel hoog.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2008, 17:45:20 »
Tussen de 400 en 600 euro is wel erg veel. :-[

Vooral als het ook voor 50 euro kan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2008, 17:49:57 »
Ik moet wat dingen aanpassen, maar wellicht ben ik dan in staat om (een deel) montage voor mijn rekening te nemen.
The British are not impressed.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2008, 20:29:02 »
Ik wil misschien wel een opdracht bedenken :-[

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2008, 20:38:35 »
400 tot 600 euro!!
Dan blijf ik wel netjes wachten totdat de avro mij vraagt.. (gaat heel lang duren :P )
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2008, 21:02:21 »
400 tot 600 euro!!
Dan blijf ik wel netjes wachten totdat de avro mij vraagt.. (gaat heel lang duren :P )
Neem een vette clip op, zorg dat je bekend bent tegen de tijd dat je oud genoeg bent, en je bespaart in elk geval die 400 tot 600 euro.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2008, 12:49:05 »
ik zou natuurlijk wel mee willen doen,
ben 19, en al jaren fan..
maar 400 euro heb ik gewoon niet!
voor 100 zou ik nog wel twijfelen hoor... ;)


Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2008, 14:54:39 »
400 tot 600 euro? wowww

ik heb mezelf opgegeven voor dat andere spel dat georganiseerd wordt...das een weekend en maar met dezelfde opzet van Wie is de mol...
das maar 49 euro!
naja 49 of 400-600 euro...ik weet ut wel ho0r..
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #10 Gepost op: 19-02-2008, 13:22:54 »
Leuk, als je een uitgeschreven opdrachtidee hebt kan je me ook contacteren  ::ok::.

Even de prijs verduidelijken; als er 1 team low budget kan gaan dan zijn wij het wel ;). Met vorig jaar zelfs de klacht dat een ietsje meer luxe wel op prijs zou worden gesteld :).

Het streefbedrag 400 tot 600 euro per deelnemer staat daarom open voor stemming; ipv het bedrag zelf vast te leggen gaan we nu mee in wat de kandidaten willen en passen daar het onderdak, de opdrachten etc. op aan.

Dus je kan je ook aanmelden als je bijv. maximaal 300 wilt besteden. Denk er ook aan dat er 2 opties zijn; de lange weekends zijn een goedkopere serie dan 1 lange vakantie.

En mogelijk bieden er zelfs kandidaten of nieuwe crew een plekje in hun achtertuin aan voor een stel tenten oid. Dat brengt het bedrag ook omlaag 8)

Als paal boven water staat dat elke cent in de fanserie gaat zitten. Vorig jaar zagen we hier wel mensen posten die aan bedragen boven de 1000 euro dachten. Sommigen hadden daarbij een buitenlandse reis in gedachten maar er waren er ook bij die gewoon commercieel ingesteld waren. ::niet-ok::

De inleg is dus niet gezet in steen. We geven alleen de richting aan en zoeken ook deelnemers in de leeftijdscategorie 30-40 en erboven om het niet al te eentonig te maken. En die categorie stelt nu eenmaal meer prijs op een pietsie luxe. En luxe is dan eens een keer een plekje in een jeugdherberg ipv. een tent.

De verwachting ligt nu op 7 deelnemers van 17 tot 27 jaar en 3 van 27+. ::zwaai::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2008, 14:00:37 »
ok ok het klinkt leuk en ik zit er evt over na te denken om me op te geven maar ja...wanneer is het dan?
Ik heb mijn vakantie nl al moeten doorgeven op het werk.
dus zo lang men geen datum kan geven kan ik er nog niks mee.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2008, 15:31:22 »
Lo,
Ik heb een vraagje, stel dat ik een opdracht voor je maak (De 1e opdracht zou ik wel voor je willen maken) krijg ik er dan ook iets voor terug? Het is gewoon een vraagje hoor ;)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #13 Gepost op: 20-02-2008, 17:24:48 »
euh .. nee ? :p zou wat wezen als iedereen die wat doet voor die fanserie er wat voor zou moeten hebben. word het alsnog een duur grapje
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #14 Gepost op: 20-02-2008, 17:32:02 »
euh .. nee ? :p zou wat wezen als iedereen die wat doet voor die fanserie er wat voor zou moeten hebben. word het alsnog een duur grapje

Inderdaad. :P

Ik kies de Mol wel, ik wil daar minimaal 500 euries voor hebben.

DIT WAS NIET SERIEUS BEDOELD!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2008, 18:33:17 door Tinuzzz »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #15 Gepost op: 20-02-2008, 17:48:03 »
Inderdaad. :P

Ik kies de Mol wel, ik wil daar minimaal 500 euries voor hebben.
Ik weet nog iets heel belangrijks!
Ik kies een weg waar ze over moeten lopen naar een opdracht! Kom, maar 2000 euro ::rofl::

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2008, 18:15:50 »
ik was serieus dus zo grappig is het niet ! t lijkt me dus dat je er niets voor krijgt.
ontopic maar weer. ik doe niet mee, mij teveel geld
dennis for mole !

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #17 Gepost op: 20-02-2008, 18:29:53 »
Mja ik snap de vraag van nevermind ook wel. Heb je zelf helemaal iets ingenieuw bedacht als opdracht, gaan anderen dat uitvoeren en de complimentjes ontvangen.

Het is een leuk idee, maar bij mij is het geld ook een barrière. Wat dat betreft zijn weekends wel goedkoper ja (heb zo zelf eens een Expeditie Robinson weekend georganiseerd met vrienden)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #18 Gepost op: 20-02-2008, 19:16:09 »
de vraag was van widmjokertje, het commentaar van nevermind.  :P

maar dat is mij ook te duur, zeker gezien het feit dat je er zo uit kunt vliegen.
daarbij, mee doen aan een nep widm lijkt me nooit zo tof als de echte  ::jaja::

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf kandidaat of mol zijn in de WIDM fanserie 2008?
« Reactie #19 Gepost op: 20-02-2008, 23:06:01 »
Ik ben initiatiefnemer van de eerste versie die vorig jaar gespeeld is. Inschrijfgeld was toen 300 euro per persoon. Alles zat daarbij inbegrepen en het was net kostendekkend.
Inderdaad is er ook een mol te organiseren voor vijftig euro per deelnemer. Van dat geld is het onmogelijk om ruim een week rondreizen, eten, en grote opdrachten waaronder paintball en parachutespringen te financieren. En er HOEFT geen opdracht in als parachutespringen, maar het maakt het geheel wel zo ontzettend veel gaver dan een simpel opzetje. Het is een keuze, en wij kiezen voor kwaliteit van het concept, met name om de beleving volstrekt hetzelfde te maken als een tv-variant. Wie deelnemers van ons vorige seizoen spreekt, zal leren dat de impact weinig verschilt van wat je op tv allemaal te zien krijgt.