Auteur Topic: Aflevering 9.  (gelezen 81219 keer)

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #180 Gepost op: 29-02-2008, 16:16:52 »
Dennis moet de mol wel zijn!

Waarom:

als hij niet de mol zou zijn, zou hij wel een andere vraag hebben gesteld aan de priester, iets waardoor hij Edo of Regina kon wegstrepen.
Aan deze vraag heb je helemaal niks als je de mol niet bent!

Dus Dennis is de mol en Edo is daardoor de winnaar!!!


Natuurlijk heb je wel iets aan die vraag als je niet de mol bent. Het hele spel gaat over het vinden van de mol. Waarom zou je dan iets anders vragen aan die maya-priester. Dit is toch dé vraag waar ze al 16 dagen achter proberen te komen.
 

Offline zwelgje74

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #181 Gepost op: 29-02-2008, 17:25:38 »
Alleen bij diegene die bij de kalender de geboortedatum van de mol legde, kreeg zeker een goed antwoord op de vraag. Bij diegene die een verkeerde datum legde, wist je niet zeker of de priester de waarheid sprak. Duss.. de priester kan net zo goed een goed antwoord geven ook, al is de datum niet goed gelegd. Dit om voor goede verwarring te zorgen.
En wie zegt dat Regina ook echt een verkeerde datum heeft neergelegd?? Heeft iemand dat ook gecontroleerd?
Zo ook bij Dennis en Edo...

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 9.
« Reactie #182 Gepost op: 29-02-2008, 17:36:01 »
dat zou  betekenen dat edo dus de winnaar is. Regina is dan de mol. Want Regina heeft alles veel beter bij gehouden dan Edo.

Nee vieffan, edo stemt op dennis en regina op edo.  Als edo wint is Dennis dus de mol.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #183 Gepost op: 29-02-2008, 17:49:33 »
Het is wel verdacht dat je niets hoort over hoe Dennis zijn Maya-bord op de juiste datum zet en wat ie daar van vond....

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 9.
« Reactie #184 Gepost op: 29-02-2008, 17:55:44 »
Het is wel verdacht dat je niets hoort over hoe Dennis zijn Maya-bord op de juiste datum zet en wat ie daar van vond....

Het zou nog verdachter zijn geweest als we gezien hadden dat Dennis zijn eigen geboortedatum heeft ingevuld. Dat zou betekenen dat hij zichzelf verdenkt. En met het wijzen van de priester wordt dit voor hem nog eens bevestigd.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #185 Gepost op: 29-02-2008, 18:45:34 »
Het zou nog verdachter zijn geweest als we gezien hadden dat Dennis zijn eigen geboortedatum heeft ingevuld. Dat zou betekenen dat hij zichzelf verdenkt. En met het wijzen van de priester wordt dit voor hem nog eens bevestigd.

Ik bedoel dus te zeggen dat we dat niet hebben gezien en hij dus inderdaad best zijn eigen geboortedatum heeft neer kunnen zetten, al maakt het allemaal voor de mol niet uit..:D

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #186 Gepost op: 29-02-2008, 19:55:30 »
De enige manier om een zinnig antwoord te krijgen is toch echt om op de geboortedatum van een kandidaat te zetten (da's rekenen) en dan te vragen: Ben ik de mol.

Het enige zinnige antwoord krijg je als de priester ja zegt.

Dan heb je de foute datum ingevoerd en weet je dat het de ander is.

Als je over het eerste niet zeker bent, moet je de tweede zeker invullen.

Overigens werkt mijn broertjes-post van bij de kapel ook, maar dan moet je de vraag uitbreiden

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9.
« Reactie #187 Gepost op: 29-02-2008, 20:35:44 »
Even een rijtje met de Essentiele kenmerken van de finalisten:

Dennis:
Lef
Je over geven
Betrouwbaar
Kist

Regina:
Leergierig
Systematisch
Topfit
Kraan

Edo:
Oog voor detail
Zelfbeheersing
Behendig
Schep


Geen van deze dingen hebben iets te maken met de opdracht die volgde.
Op de 3 bordjes met kist kraan schep na dan?
Misschien als je deze woorden mixt dat je een woord krijgt
De presentator verteld vlak voor de opdracht met het graven maar een paar van die essentiele kenmerken aan de finalisten!~
Ik heb ook eens lopen kijken maar, TOPfit bij Regina komt helemaal niet aanbod bij het uitdelen van de stukjes hout met tekst.
TOPfit lijkt op TOPO?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #188 Gepost op: 29-02-2008, 20:45:18 »
Ik denk dat je de woorden moet linken aan een van de 3 posities:

Kraan:
Leergierig (leren hoe de kraan werkt)
Systematisch (omgaan met de kraan)
Behendig (omgaan met de kraan)

Kist:
Lef (durven)
Je Overgeven (opofferen voor het team)
Zelfbeheersing (niet in paniek raken in de kist)

Schep:
Oog voor detail (goudklompen vinden)
Topfit (conditie om lang genoeg te scheppen)
Betrouwbaar (degene in de kist moet op je kunnen vertrouwen)


Op basis van wie de meeste passende bordjes heeft deelt pieter jan dan de drie laatste bordjes uit.
(overigens kan mijn indeling ietsje afwijken)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9.
« Reactie #189 Gepost op: 29-02-2008, 20:47:25 »
Bij het uitleggen van het kalender spel ligt de kalender al op een datum.
Kan iemand hier achter komen welke datum dit is, misschien betrekking tot de mol
Op 37:02 minuten is een mooie screen te zien, ik krijg hem niet in me paint dus moeten jullie zelf even kijken
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9.
« Reactie #190 Gepost op: 29-02-2008, 20:50:10 »
Ik denk dat je de woorden moet linken aan een van de 3 posities:

Kraan:
Leergierig (leren hoe de kraan werkt)
Systematisch (omgaan met de kraan)
Behendig (omgaan met de kraan)

Kist:
Lef (durven)
Je Overgeven (opofferen voor het team)
Zelfbeheersing (niet in paniek raken in de kist)

Schep:
Oog voor detail (goudklompen vinden)
Topfit (conditie om lang genoeg te scheppen)
Betrouwbaar (degene in de kist moet op je kunnen vertrouwen)


Op basis van wie de meeste passende bordjes heeft deelt pieter jan dan de drie laatste bordjes uit.
(overigens kan mijn indeling ietsje afwijken)


Nu zet je bordjes bij andere mensen :O?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9.
« Reactie #191 Gepost op: 29-02-2008, 21:25:33 »
Bij het uitleggen van het kalender spel ligt de kalender al op een datum.
Kan iemand hier achter komen welke datum dit is, misschien betrekking tot de mol
Op 37:02 minuten is een mooie screen te zien, ik krijg hem niet in me paint dus moeten jullie zelf even kijken
De eerste dag van het Maya-jaar, PJH legt uit welke dag dat is (ergens in de zomer).

Nu zet je bordjes bij andere mensen :O?
Nee, de bordjes zet hij bij posities. De ideale situatie, als een kandidaat Lef, Overgeven en Zelfbeheersing toevallig alledrie zou krijgen, is dat de ideale kandidaat om in de kist te gaan liggen.
The British are not impressed.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #192 Gepost op: 29-02-2008, 21:28:57 »
Wat ik niet begreep was of de priester nu het juiste antwoord gaf als je de datum van de kandidaat die je verdacht juist neerlegde, of alleen als dat ook nog eens de datum van de mol was.

Regina heeft waarsch. de datum gewoon goed neergelegd, en misleidt ons vervolgens in de biecht.

Regina is de mol, Edo de winnaar.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9.
« Reactie #193 Gepost op: 29-02-2008, 21:34:16 »
Lijkt me logisch dat je de verjaardag van de mol moest neerleggen :P

Stel, jij bent Dennis en je bent niet de mol. Je legt correct de datum van Edo neer en krijgt als antwoord dat je zelf de mol bent. Dan weet je dus dat het Regina is.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #194 Gepost op: 29-02-2008, 22:15:19 »
Bij het uitleggen van het kalender spel ligt de kalender al op een datum.
Kan iemand hier achter komen welke datum dit is, misschien betrekking tot de mol

Volgens mij was dat 11 augustus, de eerste dag van het Maya-jaar.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #195 Gepost op: 29-02-2008, 22:22:19 »
volgens mij was die kist opdracht dus wel echt gevaarlijk.
het was niet alleen die berg zand die op die kist viel (en af en toe was dat écht veel zand), op sommige momenten stond edo er ook nog bij op.
hoe veel zou hij wegen, 120 kilo?

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #196 Gepost op: 29-02-2008, 22:24:00 »
van de NL site

Hij zal hun vraag beantwoorden, maar doet dit ALLEEN als de individuele opdracht juist is volbracht.



Volgens deze redenering krijg je dus ALLEEN een goed antwoord als je de kalender juist hebt neergezet, als je de kalender fout hebt krijg je dan dus een fout antwoord op je vraag.

Regina had haar kalender fout en vroeg of de mol bruine ogen had. Het antwoord was nee. Haar kalender was echter fout, dus heeft de mol bruine ogen. In dit geval is Dennis de mol.



Dennis heeft bruine ogen, dus als de mol geen bruine ogen heeft is Edo de mol?? (of regina zelf)
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 22:31:16 door 91ld »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9.
« Reactie #197 Gepost op: 29-02-2008, 22:35:55 »
Nee, als het antwoord fout is (omdat de kalender fout is), heeft de mol dus wel bruine ogen.
Toch geloof ik niet dat het zo makkelijk was. Er heeft dit jaar wel meer op .nl gestaan wat niet bleek te kloppen (inhoud van de pot bijvoorbeeld).
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #198 Gepost op: 29-02-2008, 22:40:45 »
Nee, als het antwoord fout is (omdat de kalender fout is), heeft de mol dus wel bruine ogen.
Toch geloof ik niet dat het zo makkelijk was. Er heeft dit jaar wel meer op .nl gestaan wat niet bleek te kloppen (inhoud van de pot bijvoorbeeld).

De kalender is fout dus ik het antwoord niet met zekerheid goed. Het kan dus nog wel goed zijn.

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #199 Gepost op: 29-02-2008, 22:57:24 »
PJH vertelde trouwens voor het begin van de kalenderopdracht:

"Straks staat 1 van jullie met mij boven op die tempel, en die mag zich ze winnaar noemen van wie is de mol."

Edo zagen we in de promo van afl 9. naar boven kijken richting camera. Met een vleugje tunnelvisie kun je op het volgende komen:

- Edo staat beneden, samen met Regina of Dennis. De winnaar is al boven, en Edo kijkt die persoon aan.
- Edo is dan verliezer of mol.
- Edo vult de test in met Dennis als mol. Regina verdenkt Dennis niet, dus ervanuit gaan dat Edo dan meer vragen goed heeft dan Regina, kan hij niet de verliezer zijn en is dan de mol.
- of, Edo is verliezer en Regina is de mol.

Maar ja...het beeld van Edo die naar boven kijkt kunnen ook mooie kiekjes zijn die in een pauze zijn gemaakt. (of van de tijd dat Edo kon nadenken over zijn mol)... ;D