Auteur Topic: Aflevering 9.  (gelezen 81251 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9.
« Reactie #120 Gepost op: 28-02-2008, 22:42:30 »
Even die kalenderopdracht: goede datum is juist antwoord, foute datum is fout of juist antwoord. Dit lijkt op het ''lift-scenario'' uit Thailand. Bij drie juist beantwoorde vragen kreeg je de mol te zien, bij twee of minder had je de kans om de mol te zien.

Vat ik het zo goed samen?

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 9.
« Reactie #121 Gepost op: 28-02-2008, 22:44:38 »
dit vat je prima samen...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9.
« Reactie #122 Gepost op: 28-02-2008, 22:55:59 »
Het was toch de bedoeling dat Edo ging scheppen? Er was niks levensgevaarlijks aan, genoeg crew rondom de opdracht om alles in de gaten te houden. Vond het een toffe opdracht juist!
Ik wil er niet te lang over doorzeuren, want over het geheel genomen vond ik deze serie een van de beste ooit. Maar deze opdracht was in mijn ogen gevaarlijk. Elke schep van Regina schat ik op een kwart kuub, dus rond de 500 kilogram! Ik schat dat dat deksel echt niet meer dan een ton of twee kon hebben, dus met vier scheppen staat ie dan al op knappen. En als dat gebeurt kan je nog zoveel crew er omheen hebben, voordat je Dennis dan hebt uitgegraven is ie al gestikt.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #123 Gepost op: 28-02-2008, 23:04:58 »
Ik wil er niet te lang over doorzeuren, want over het geheel genomen vond ik deze serie een van de beste ooit. Maar deze opdracht was in mijn ogen gevaarlijk. Elke schep van Regina schat ik op een kwart kuub, dus rond de 500 kilogram! Ik schat dat dat deksel echt niet meer dan een ton of twee kon hebben, dus met vier scheppen staat ie dan al op knappen. En als dat gebeurt kan je nog zoveel crew er omheen hebben, voordat je Dennis dan hebt uitgegraven is ie al gestikt.


ja verbaasde ik me ook over, ook heb je alleen zuurstof om in te ademen, wat in de kist zit, dus nooit nieuwe lucht, maar je ademt je eigen uitadem weer in...(sorry onduidelijker kan ik het niet zeggen) Had wel een gezellig eind geweest. De mol is...ja de mol ligt dit jaar vast onder de grond.. duidelijk kunnen we de hints niet maken.. die is de mol  ;)

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #124 Gepost op: 28-02-2008, 23:12:27 »
Lola Aapje ik heb echt respect voor jouw tunnelvisie deze serie!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 23:21:43 door Liett »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #125 Gepost op: 28-02-2008, 23:26:16 »
toffe aflevering, met de majas enzo ! super !
vond de eerste opdracht minder. eng en gevaarlijk. dennis zal je volkomen in paniek raken en dr ligt een beste berg zand op, dan heb je best een probleem. en dat is dan nog 1 van de minst erge scenario's !
verder ...... super !
dennis for mole !

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 9.
« Reactie #126 Gepost op: 28-02-2008, 23:45:00 »
ja verbaasde ik me ook over, ook heb je alleen zuurstof om in te ademen, wat in de kist zit, dus nooit nieuwe lucht, maar je ademt je eigen uitadem weer in...(sorry onduidelijker kan ik het niet zeggen) Had wel een gezellig eind geweest. De mol is...ja de mol ligt dit jaar vast onder de grond.. duidelijk kunnen we de hints niet maken.. die is de mol  ;)
Ja en dan zien we volgende week dat aan het voeteneinde van de kist een tunnel was en dat Dennis in een ondergrondse hut via een monitor naar Edo en Regina zat te kijken. Hahahahaha.

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #127 Gepost op: 29-02-2008, 00:16:44 »
ja verbaasde ik me ook over, ook heb je alleen zuurstof om in te ademen, wat in de kist zit, dus nooit nieuwe lucht, maar je ademt je eigen uitadem weer in...(sorry onduidelijker kan ik het niet zeggen) Had wel een gezellig eind geweest. De mol is...ja de mol ligt dit jaar vast onder de grond.. duidelijk kunnen we de hints niet maken.. die is de mol  ;)
Dat soort dingen vraag ik me dus altijd af, hoe ze het hadden geregeld als Dennis het niet overleefd had. Maar dat is dan weer een rare kronkel in mijn hoofd.   :-\\

Maar indd, duidelijker kunnen ze de mol niet aanwijzen.  :D Maar ik vraag me nog steeds af of hij daar wel helemaal alleen in de kist lag. Want het filmen lijkt niet echt een statiefgebeuren zeg maar..

Offline widm10

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #128 Gepost op: 29-02-2008, 00:33:05 »
Hmm.. heb de aflevering niet gezien en dacht 'm nu nog wel 'even' te kijken. Normaal staat ie wel vanaf een uurtje of 23.00 op uitzendinggemist.nl maar nu helaas nog niet  ::ohno::  >:(  ::niet-ok::

Dan maar wachten tot morgen overdag :(!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 9.
« Reactie #129 Gepost op: 29-02-2008, 00:59:18 »
Als Dennis inderdaad de mol is, dan heb ik gelijk en wint Edo, yay :)

Ik vond de graafopdracht op zich wel gevaarlijk, maar ik denk dat ze toch wel wat maatregelen hadden getroffen die ons niet zijn opgevallen (met dat draadje enzo) die in nood gebruikt konden worden.

Dennis heeft het wel goed gespeeld dat hij bang was, hoewel, zelfs al zou hij de mol zijn heeft hij totaal het recht in paniek te raken. Levend begraven worden lijkt me het ergste wat je kan overkomen, ik kreeg helemaal een raar gevoel in m'n buik.

Ik vond het maya gedeelte wel heel interessant, vooral wanneer de priester Dennis als mol aanwees, die blik die Dennis toen had: heel triomfantelijk en bijna ge-emotioneerd ofzo. Vond ik heel leuk om te zien. Ook het feit dat er over die kalender bij hem niet veel is gezegd denk ik dat hij de mol is: het maakte toch niet uit.

En bij de vooruitblik, hoe Pieter Jan zegt: jij bent de mol, dat koppie ook echt  ::bravo:: Dan kan je echt zien dat hij volgens mij superveel plezier heeft gehad in het maken van de serie als presentator :)

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 9.
« Reactie #130 Gepost op: 29-02-2008, 01:21:52 »
een stomme vraag misschien... Wordt de verjaardag die je invoert ook fout gerekend als je de foute mol (dus foute verjaardag) invoert?
Dan zou namelijk kunnen dat het antwoord van Dennis gewoon fout beantwoord is door de Maya priester???????::dom::
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 9.
« Reactie #131 Gepost op: 29-02-2008, 01:24:32 »
Ja, maar als Dennis de mol is heeft hij vast wel de goede datum ingevoerd :)
Volgens mij was het trouwens ook niet zo dat bij een foute kalender je per se een fout antwoord kreeg, wat denken jullie? Dat vroeg ik me nog wel af.

Ik vond het trouwens leuk dat ze de afvallers in deze aflevering al een beetje erbij betrokken hebben, leuk om hun verdenkingen te horen (en beelden erbij te zien), dan denk je echt: oh ja, dat en dat was inderdaad zo.

En Joris vond ik het leukste, toen hij opeens zoiets had van: O - MY - GOD, maar ik dacht dat Dennis en ik vrienden waren...

 ::trots::

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #132 Gepost op: 29-02-2008, 02:56:32 »
Kvond die priester wel vet hoor

Dennis: wie is de mol
priester: JIJ
Dennis: nou daar hadden we ook niks aan :P

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #133 Gepost op: 29-02-2008, 06:31:12 »
En wat mij ook (nu pas) opviel, wat ik eerder zei..is dat Dennis bij de vragen een paar keer "Op dat moment" zei, moest ik denken aan vorig jaar met Inge (en Toen...)
En verder zit de Alice in Wonderland theorie me dwars...Alice is een vrouw..enige vrouw in de finale is Regina.
Maar Alice saboteert niet, wel die kat (wat ik nog weet) en had Dennis niet iets van een kat op zijn t-shirt/pet?

Ananas

Offline Spillie78

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #134 Gepost op: 29-02-2008, 07:09:06 »
Dit wordt een historische serie...de mol ligt er toch al uit; dat zou wat zijn, dat het toch Patrick is (geloof het uiteraard niet, maar ik zou in mijn broek zeiken als ze dit zouden verzinnen). Zet nu maar in op Regina, op basis van de ontmoeting met Patrick op de cruiser (iemand loog over zijn positie) en de wekker die een uur te ver stond (zij had hem op de kamer en zo'n afwijking krijg je niet gedaan met 3 man om je heen). We gaan het beleven volgende week. ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9.
« Reactie #135 Gepost op: 29-02-2008, 07:15:47 »
Ja, maar als Dennis de mol is heeft hij vast wel de goede datum ingevoerd :)
ik denk eerder dat die hogepriester hem zonder meer aangewezen zou hebben, omdat ie daartoe de opdracht had van het productieteam, ongeacht de vraag van dennis.


Citaat
Volgens mij was het trouwens ook niet zo dat bij een foute kalender je per se een fout antwoord kreeg, wat denken jullie? Dat vroeg ik me nog wel af.
hier dacht ik ook al aan (zie boven), maar werd me gisteren nog bevestigd in de chat op RN

Citaat
Ik vond het trouwens leuk dat ze de afvallers in deze aflevering al een beetje erbij betrokken hebben, leuk om hun verdenkingen te horen (en beelden erbij te zien), dan denk je echt: oh ja, dat en dat was inderdaad zo.
Daarom vermoedde ik even dat de reunieaflevering en de finale dit keer volledig in elkaar verweven waren, en dat de mol gisteravond bekend zou worden gemaakt. Ik kan ermee leven dat het niet zo is.

Citaat
En Joris vond ik het leukste, toen hij opeens zoiets had van: O - MY - GOD, maar ik dacht dat Dennis en ik vrienden waren...

 ::trots::
Om maar te zwijgen over de uitlating van Patrick over Regina........

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #136 Gepost op: 29-02-2008, 08:44:54 »
Kwam vandaag Alice in Wonderland niet weer voorbij? Edo vergeleek Regina in deze aflevering met een vliegend konijn, op basis van haar actie in de helikopter tijdens de gelddozen-opdracht. Ik weet alleen nog steeds niet wat we nu moeten met die Alice-theorie. Mooie aflevering weer, trouwens. Het levend begraven was wel erg spannend! Al zat Edo, mijn mol, niet echt op een handige positie. Als die goudklompen gewoon voor je voeten neervallen, valt er natuurlijk weinig te saboteren. Of heeft Edo bewust Dennis uit zitten roken door niet al te snel te zijn met het wegscheppen van het zand  >:D. Het zou mooi in het mol-patroon van 'ik laat de andere kandidaten de opdrachten mislukken' passen.
Ik verwacht trouwens niet dat er iets zit in die maya-tekst aan het einde. Hoogstens 'ga ergens anders zoeken!', of 'we missen die kale met die hoed!'  8).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #137 Gepost op: 29-02-2008, 08:45:12 »
Wat een goedkope en suffe aflevering. ::niet-ok::

Helemaal mee eens. Veel te veel beschouwingen van wie nou wie verdenkt en waarom. Ik geloof dat soort praatjes niet echt, de kandidaten zeggen zoveel, met een beetje knip en plak werk kun je ze alles laten beweren. Hier heb je dus niets aan.

En ik vond de opdracht vreselijk, in zo'n kist onder de grond, dat kan niet vind ik.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9.
« Reactie #138 Gepost op: 29-02-2008, 08:51:29 »
Om op de kistopdracht terug te komen. Zou best goed kunnen dat er een zendertje in de kist van Dennis lag (aangenomen dat hij ook de mol is). Daarmee fluisterden ze hem toe hoeveel goudstaafjes er al gevonden zijn. Bij 3 staafjes denkt ie: nu ga ik eruit. Hij verdient daarmee alle respect dat ie zolanng in de kist heeft gezeten (dat verdient ie sowieso hoor!), maar eigenlijk heeft ie de opdracht laten mislukken door maar zo weinig geld te laten verdienen.

Verder vond ik het mooi dat ze allemaal wit gekleed waren. Edo had alleen een beige broek. Als hij de mol was, wist hij dat hij in de finale zou komen en zou hij wel een echte witte broek hebben meegenomen. Edo is dus niet de mol  ::pinokkio:: 

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #139 Gepost op: 29-02-2008, 09:03:48 »
Vond het een leuke aflevering. Over de zand opdracht. Edo zou zeker wel gehoord hebben over dat als de druk te zwaar wordt dat het instort dus goed scheppen en snel. Je ziet in 1 flits of er in een berg zand dan naar benenden komt een goud klompje zit. kom op zeg de crew denk best wel na hoor voordat ze iets doen. En in die kist zullen vast wel spleten zitten waardoor een beetje zuurstof komt. Kijk ze moeten het Dennis wel een beetje moelijk maken, anders lag ie daar nu nog steeds. hahaha zie het al voor me : "Mol kandidaat levend begraven en gestikt". Veder weten we nog steeds niet wie de mol nou is. Kan niet wachten tot volgende week!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !