Auteur Topic: Aflevering 9.  (gelezen 81215 keer)

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #200 Gepost op: 29-02-2008, 23:00:45 »
Nee, als het antwoord fout is (omdat de kalender fout is), heeft de mol dus wel bruine ogen.
Toch geloof ik niet dat het zo makkelijk was. Er heeft dit jaar wel meer op .nl gestaan wat niet bleek te kloppen (inhoud van de pot bijvoorbeeld).

uhhmm...ja je hebt gelijk  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #201 Gepost op: 29-02-2008, 23:01:19 »
PJH vertelde trouwens voor het begin van de kalenderopdracht:

"Straks staat 1 van jullie met mij boven op die tempel, en die mag zich ze winnaar noemen van wie is de mol."

Edo zagen we in de promo van afl 9. naar boven kijken richting camera. Met een vleugje tunnelvisie kun je op het volgende komen:

- Edo staat beneden, samen met Regina of Dennis. De winnaar is al boven, en Edo kijkt die persoon aan.
- Edo is dan verliezer of mol.
- Edo vult de test in met Dennis als mol. Regina verdenkt Dennis niet, dus ervanuit gaan dat Edo dan meer vragen goed heeft dan Regina, kan hij niet de verliezer zijn en is dan de mol.
- of, Edo is verliezer en Regina is de mol.

Maar ja...het beeld van Edo die naar boven kijkt kunnen ook mooie kiekjes zijn die in een pauze zijn gemaakt. (of van de tijd dat Edo kon nadenken over zijn mol)... ;D

Of over de enorme klim die hij moet gaan maken.... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 23:02:55 door tureluurs »

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #202 Gepost op: 29-02-2008, 23:04:22 »
aaaaaaah ik word gek van dit spel !! ;D niks is zeker. nog 6 dagen  >:(

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #203 Gepost op: 29-02-2008, 23:39:43 »
even voor de duidelijkheid er is wel 1 heel klein ieniemienie puntje wat zeker is.
ik ben dan misschien een azijnzeikerd maar voor de duidelijkheid he.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dennis for mole !

Offline mad

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.achtergrondmuziek
« Reactie #204 Gepost op: 29-02-2008, 23:43:22 »
Weet niet of iemand anders dit al gepost heeft, maar tijdens aflevering 9 hoor je als achtergrond de muziek uit de film 'The Da Vinci code'.In deze film gaat het over de zoektocht naar een vrouw. Regina?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 9.
« Reactie #205 Gepost op: 1-03-2008, 01:25:54 »
Sterker nog er lag een zender in de kist, een walkie-talkie.
Het viel me op dat op het moment dat Dennis de kist in ging de walkie-talkie aan zijn linker kant lag, toen hij de kist weer uitkwam lag de walkie-talkie rechts van hem. Ik heb er screenshots van gemaakt.


Hij heeft de walkie ook op zijn buik liggen (17:20), dus inderdaad, hij heeft hem waarschijnlijk gebruikt :)
Trouwens, nu ik de opdracht terugkijk, dat Dennis het vaak heeft over of Edo hem kan horen, en dat hij niet te horen was. Uiteraard is dat wel interessante info om te weten als je daar ligt, maar als mol zijnde (die walkie-contact wil gaan plegen) is het nog handiger: je weet dat je niet verstaanbaar bent en dat de kust dus veilig is.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #206 Gepost op: 1-03-2008, 11:01:09 »
Volgens het interview gistere bij schiffers.fm was ie 50 minute in die kist, das wel lang voor een mol  :P maja als ie wel de mol is dan speelt ie ut wel heel erg goed zo  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 9.
« Reactie #207 Gepost op: 1-03-2008, 12:29:55 »
van de NL site

Hij zal hun vraag beantwoorden, maar doet dit ALLEEN als de individuele opdracht juist is volbracht.

Heb eerlijk gezegd niet gecheckt op de nl site, maar als bovenstaande de letterlijke tekst is en je het echt goed leest,zou de priester alleen de vraag beantwoorden bij een goed gelegde kalender.

Hij heeft alledrie de vragen beantwoord, toch?
Conclusie is dan m.i. dat ze alledrie hun data goed gelegd moeten hebben......?????

Vervolgens kan ik dan niet zo 1 2 3 bedenken wat je hieruit kunt halen   :-\\
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #208 Gepost op: 1-03-2008, 12:41:16 »


Hij heeft alledrie de vragen beantwoord, toch?
Conclusie is dan m.i. dat ze alledrie hun data goed gelegd moeten hebben......?????

Vervolgens kan ik dan niet zo 1 2 3 bedenken wat je hieruit kunt halen   :-\\

Als dat zo is idd... Dan komt je maar op 1 persoon uit:

Blauwe ogen >>> NEE
Mol een man >>> JA
Wie is de mol >> Dennis

Dus Dennis ::zwaai::

Offline Gebbie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #209 Gepost op: 1-03-2008, 12:43:34 »
heey allemaal

ik weet niet hoor maar ik heb wel drie keer deze aflevering gezien en wat me opviel dat op het moment (ongeveer in de 8ste minuut) zegt regina dat patrick het maya's heeft opgelost vervolgens komt er dan een terug blik hoe patrick dat had gedaan en ik had sterk het vermoede dat iemand heel vaag er doorheen zat te praten ik weet niet ik ben er zelf niet achtergekomen wat ze/hij zei mischien moet et sneller worden afgespeeld ofzoo maar ik weet bijna cker dat er wel doorheen word gepraat

Groeten Gerben ::tandpastasmiley::

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 9.
« Reactie #210 Gepost op: 1-03-2008, 13:17:19 »
Als dat zo is idd... Dan komt je maar op 1 persoon uit:

Blauwe ogen >>> NEE
Mol een man >>> JA
Wie is de mol >> Dennis

Dus Dennis ::zwaai::

Het was: Bruine ogen >>> NEE

conclusie: de priester heeft een keer gelogen
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #211 Gepost op: 1-03-2008, 13:21:12 »
Heb eerlijk gezegd niet gecheckt op de nl site, maar als bovenstaande de letterlijke tekst is en je het echt goed leest,zou de priester alleen de vraag beantwoorden bij een goed gelegde kalender.

Hij heeft alledrie de vragen beantwoord, toch?
Conclusie is dan m.i. dat ze alledrie hun data goed gelegd moeten hebben......?????

Vervolgens kan ik dan niet zo 1 2 3 bedenken wat je hieruit kunt halen   :-\\

is niet waar ! pj zegt letterlijk : " alleen als je de kalender goed hebt gelegd, weet je zeker dat je het juiste antwoord krijgt ! "
dennis for mole !

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9.
« Reactie #212 Gepost op: 1-03-2008, 13:22:26 »
wat inhoud dat je nooitweet of je een goed antwoord krijgt of niet. net als in de kapel eerder deze serie.
is allemaal leuk dus, maar we kunnen hier weinig tot niets uithalen
dennis for mole !

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 9.
« Reactie #213 Gepost op: 1-03-2008, 13:27:27 »
Hij heeft de walkie ook op zijn buik liggen (17:20), dus inderdaad, hij heeft hem waarschijnlijk gebruikt :)
Maar misschien dat juist omdat het zo'n niet ongevaarlijke opdracht was, de productie uberhaupt wel elke 10 minuten even checkte bij Dennis. Ook als hij niet de mol is kan ik me dat goed voorstellen...

Trouwens, wat vind ik die (bijna-)ontknopingsafleveringen bij de NL series saai zeg. Heb liever weer eens iets zoals bij de Belgische mol 3, dat was tenminste een beetje spectakel in plaats van een presentator die gewoon zegt "jij bent de mol". Toch altijd een flinke anticlimax voor mij...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 9.
« Reactie #214 Gepost op: 1-03-2008, 13:54:24 »
Ik wil de vlaamse  versie wel eens zien :) Eigenlijk wil ik wel weer een serie hier zonder BNners :)

En ja, inderdaad, D**N, ik denk ook dat ze de walkie ook om veiligheidsredenen gebruikten. Maar ondertussen (daarnaast) kunnen ze het ook voor sabotage gebruiken natuurlijk.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #215 Gepost op: 1-03-2008, 14:42:27 »
Ik denk dat je de woorden moet linken aan een van de 3 posities:

Kraan:
Leergierig (leren hoe de kraan werkt)
Systematisch (omgaan met de kraan)
Behendig (omgaan met de kraan)

Kist:
Lef (durven)
Je Overgeven (opofferen voor het team)
Zelfbeheersing (niet in paniek raken in de kist)

Schep:
Oog voor detail (goudklompen vinden)
Topfit (conditie om lang genoeg te scheppen)
Betrouwbaar (degene in de kist moet op je kunnen vertrouwen)


Op basis van wie de meeste passende bordjes heeft deelt pieter jan dan de drie laatste bordjes uit.
(overigens kan mijn indeling ietsje afwijken)



Wat me trouwens opvalt.... volgens deze indeling: Dennis en Regina hebben 2 van de 3 bordjes voor de positie waar ze opuit komen. Edo krijgt 3 bordjes van 3 verschillende posities (ervan uitgaande dat mijn indeling klopt. Als je als mol per se een bepaalde positie wil in de opdracht, kun je volgens mij het beste zorgen dat je 2 van de 3 passende bordjes krijgt.

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 9.
« Reactie #216 Gepost op: 1-03-2008, 14:44:24 »
Wie weet ZEKER dat Dennis aan de priester vroeg of hij de mol is????????? ::oink::
Ma áx e báaj o? vroeg hij volgens mij dat is wie is de mol.. en tet of te et was het antwoord.. worden we daar wijzer van als te et betekend jij bent is hij de mol ::oink::
als bijlage eff 2 captures van de walkie-talkie die is verplaatst op magische wijze ::hypocriet::
(ps. die walkie-talkie kan natuurlijk ook gewoon puur veiligheid zijn)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2008, 14:56:52 door killerbee123 »

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 9.
« Reactie #217 Gepost op: 1-03-2008, 15:17:49 »
ik ben er uit...dennis is niet de mol
ik heb het heel lang wel gedacht hoor maar na de klok,vragen, priesterronde (hoe je t ook noemt) is het voor mij zo klaar als een klontje
de opdracht: alleen wanneer je de juiste geboortedatum in vult krijg je een juist antwoord
uitvoering dennis: ik heb edo`s geboortedatum ingevuld
conclusie: als hij de mol is had hij zijn eigen geboortedatum in moeten vullen ( zelfs de  mol moet zich toch houden aan de regels van een opdracht??)  en dan klopt het antwoord van de priester, nu kan dat antwoord niet juist zijn tenzij hij keihard liegt, dan moeten we dat uitzoeken, wie snapt die kalender??? dan kunnen we uitzoeken welke geboortedatum hij echt heeft ingevuld?!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 9.
« Reactie #218 Gepost op: 1-03-2008, 15:26:59 »
ik ben er uit...dennis is niet de mol
ik heb het heel lang wel gedacht hoor maar na de klok,vragen, priesterronde (hoe je t ook noemt) is het voor mij zo klaar als een klontje
de opdracht: alleen wanneer je de juiste geboortedatum in vult krijg je een juist antwoord
uitvoering dennis: ik heb edo`s geboortedatum ingevuld
conclusie: als hij de mol is had hij zijn eigen geboortedatum in moeten vullen ( zelfs de  mol moet zich toch houden aan de regels van een opdracht??)  en dan klopt het antwoord van de priester, nu kan dat antwoord niet juist zijn tenzij hij keihard liegt, dan moeten we dat uitzoeken, wie snapt die kalender??? dan kunnen we uitzoeken welke geboortedatum hij echt heeft ingevuld?!


Dat is nou net het punt Dennis zegt wel dat ie Edo's datum invuld maar we krijgen van hem als enigste niets te zien, dus is op geen enkele manier te chequen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9.
« Reactie #219 Gepost op: 1-03-2008, 15:32:19 »
Die walkie talkie is gewoon voor veiligheid. Heeft niks te maken met molzijn. Teminste anders zouden ze die walkie talkie niet zo duidelijk in beeld nemen
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !