Auteur Topic: muzikale hint 9  (gelezen 48624 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #80 Gepost op: 29-02-2008, 23:11:14 »
Noord-Amerika, net boven Midden-Amerika en net onder de VS.

Bij "the day that I die" moet ik persoonlijk toch eerder denken aan een kist onder de grond :P
Ga me niet uitlachen nu, maar weet je wat ik dacht?
Toen Dennis UIT de kist was en er een berg zand IN de kist viel, stond Edo ERACHTER.
Het leek net alsof hij ONDER de douche stond (van zand in dit geval), zijn thshirt was nat van het werk (symbolisch voor douche) en zie mijn omschrijving qua vertaling dagboek in het Edo topic.
Ach tja, ik snap dat niemand mij snapt hahahhaahha.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 23:20:07 door yessie »

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #81 Gepost op: 29-02-2008, 23:18:17 »
Het zou wel een fanatieke hint zijn, maar ik denk dat Edo zijn gezweet niet in het script stond. (of verband hebben met de muzikale hint)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #82 Gepost op: 29-02-2008, 23:22:20 »
Het zou wel een fanatieke hint zijn, maar ik denk dat Edo zijn gezweet niet in het script stond. (of verband hebben met de muzikale hint)
Wat denk je bv van de toevoegingen qua woord bij een ieder en hierop werden geselecteerd qau onderdeel in de zandafgraving.
Edo >>>> Oog voor detail stond ook voor goud en Edo gaf dit kenmerk zelf!
Alles heeft een reden, ook dit.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 23:24:08 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #83 Gepost op: 29-02-2008, 23:25:41 »
Ik ga ook in op je opmerking hier en niks met de muzikale hint heeft te maken.

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #84 Gepost op: 29-02-2008, 23:27:59 »
ik houd het voorlopig op fysieke redenen dat zijn lichaam het warm kreeg :P

Het is ook maar de vraag hoe letterlijk de dagboeken van de mol moeten worden genomen. Vorige jaar zat het bij Inge ook niet zo diepzinnig. Het is erg lastig om ieder zin een functie/hint te laten zijn richting de mol.

Offline lodo

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #85 Gepost op: 29-02-2008, 23:30:15 »
viel niemand het op dat tijdens die schiffers uitzending toen ze hadden over die opdracht met die kist .Dat dennis zij dat edo hem niet hoorden tussen aanhalings tekens oftewel dennis weet dat edo de mol is en weet dat edo daarvoor expres niet antwoorden

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #86 Gepost op: 29-02-2008, 23:43:11 »
ik houd het voorlopig op fysieke redenen dat zijn lichaam het warm kreeg :P

Het is ook maar de vraag hoe letterlijk de dagboeken van de mol moeten worden genomen. Vorige jaar zat het bij Inge ook niet zo diepzinnig. Het is erg lastig om ieder zin een functie/hint te laten zijn richting de mol.
Voorgaande jaren kon ik de dagboeken ook niet ontcijferen, of ik zag toen alles nog niet, kon ook.
Als je mijn document bekijkt in het edo topic, ik weet niet welke pagina, 12 of 13, dan lees je wel hoe ik de dagboeken heb ontcijferd en nog veel meer.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2008, 00:11:14 »
Ik zou zeggen, doe je best. Kom eens met iets en echt onderbouwd is.
Ik lees meer kritieken van jou en dat Dennis de mol is, maar verder.

Oké dan, komt ie:

'The day that I' deed mij denken aan 'The day that I die' van Good Charlotte. En Good Charlotte is een rockband, net als Spider Rico waar Dennis in speelt. De bandleden van Good Charlotte hebben tatoeages, en Dennis heeft ook tatoeages.
Volgens Wikipedia komt de naam 'Good Charlotte' van een kinderboek, net als Alice in Wonderland dus. Op de site van MTV, waar Dennis een aantal vragen wordt gesteld, antwoordt hij op de vraag 'Van welke muziek ren je gillend weg?' o.a. 'Good Charlotte'. Dat is de tegenstelling/spiegeling van deze hint.
 ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2008, 00:13:48 door Iris_77 »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2008, 00:13:18 »
Oké dan, komt ie:

'On the day' deed mij denken aan 'The day that I die' van Good Charlotte. En Good Charlotte is een rockband, net als Spider Rico waar Dennis in speelt.
Volgens Wikipedia komt de naam 'Good Charlotte' van een kinderboek, net als Alice in Wonderland dus. Op de site van MTV, waar Dennis een aantal vragen wordt gesteld, antwoordt hij op de vraag 'Van welke muziek ren je gillend weg?' o.a. 'Good Charlotte'. Dat is dus de tegenstelling/spiegeling van deze hint.
 ::pinokkio::

Good Charlotte is geen rockband, dat is overduidelijk punk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2008, 00:26:17 »
ik houd het voorlopig op fysieke redenen dat zijn lichaam het warm kreeg :P


idd.
Voor zover ik kon zien liepen ze allemaal te zweten als een otter....
Je zou bijna gaan denken dat het er een beetje heet was  :P

Re: muzikale hint 9
« Reactie #90 Gepost op: 1-03-2008, 11:19:25 »
Oké dan, komt ie:

'The day that I' deed mij denken aan 'The day that I die' van Good Charlotte. En Good Charlotte is een rockband, net als Spider Rico waar Dennis in speelt. De bandleden van Good Charlotte hebben tatoeages, en Dennis heeft ook tatoeages.
Volgens Wikipedia komt de naam 'Good Charlotte' van een kinderboek, net als Alice in Wonderland dus. Op de site van MTV, waar Dennis een aantal vragen wordt gesteld, antwoordt hij op de vraag 'Van welke muziek ren je gillend weg?' o.a. 'Good Charlotte'. Dat is de tegenstelling/spiegeling van deze hint.
 ::pinokkio::

 ::rofl:: ::rofl:: Chapeau Iris!!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: muzikale hint 9
« Reactie #91 Gepost op: 1-03-2008, 11:21:33 »
Oké dan, komt ie:

'The day that I' deed mij denken aan 'The day that I die' van Good Charlotte. En Good Charlotte is een rockband, net als Spider Rico waar Dennis in speelt. De bandleden van Good Charlotte hebben tatoeages, en Dennis heeft ook tatoeages.
Volgens Wikipedia komt de naam 'Good Charlotte' van een kinderboek, net als Alice in Wonderland dus. Op de site van MTV, waar Dennis een aantal vragen wordt gesteld, antwoordt hij op de vraag 'Van welke muziek ren je gillend weg?' o.a. 'Good Charlotte'. Dat is de tegenstelling/spiegeling van deze hint.
 ::pinokkio::

Nu ik dit gelezen heb ben ik overtuigd, Dennis is de mol, ik ga nu weg uit edo kamp dankzij dit verhaal  :D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Iwak

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #92 Gepost op: 1-03-2008, 11:31:00 »
Als ik het achteruit speel hoor ik Edo zeggen: Hij is de mol en dan is hij dus toch weer Dennis...
Maar heb ook wel last van tunnelvisie (en de mol graaft weer tunnels, onder de grond, dus Dennis  ::tandpastasmiley::)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: muzikale hint 9
« Reactie #93 Gepost op: 1-03-2008, 12:41:43 »
. Volgens Dikke Controleur is de Mayaanse geboortedatum van Dennis "ben mol". Dat vormt eveneens een zinnetje, alleen moet hier nog wat voor. Combineren we de twee dan krijgen we een grammaticaal nogal rammelende zin, maar de bedoeling is in elk geval duidelijk. Dennis zegt hier "ik ben mol".

Volgens deze website is het 8 Ben 16 Pax.
Ik zal eens kijken of ik wat achterstevoren hoor (al was het alleen maar om de nostalgie ;) )
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: muzikale hint 9
« Reactie #94 Gepost op: 1-03-2008, 12:44:51 »
en,  en?  ;D

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: muzikale hint 9
« Reactie #95 Gepost op: 1-03-2008, 12:50:40 »
Ik hoor "Halen wie is de mo.."
Schiet nog niet zo op.
Origineel gevolgd door "reverse" :
http://www.bennink.info/mol/mol9.mp3
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #96 Gepost op: 1-03-2008, 13:43:51 »
En "This'll be the day that I die" komt idd uit American Pie, maar dat is natuurlijk een citaat uit "That'll be the day" van Buddy Holly.
*kuch* Bovendien is American Pie nog eens gecovered door Weird Al Yankovic, met als titel The Saga Begins. De zin "this'll be the day..." is dan "Soon I'm gonna be a Jedi".
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #97 Gepost op: 1-03-2008, 14:01:49 »
Zou het niet kunnen zijn: Hallo, wie is de mol.

Ik denk dat we op de stem moeten letten, in dat geval zou het Dennis kunnen zijn (vind ik er eigenlijk wel heel erg op lijken) of Edo.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #98 Gepost op: 1-03-2008, 14:10:12 »
Zou het niet kunnen zijn: Hallo, wie is de mol.


Als dat het is, is het vrijwel letterlijk vertaald wat Dennis tegen die priester zei.
Een groet, gevolgd door de vraag "wie is de mol" in mayataal.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #99 Gepost op: 1-03-2008, 14:15:05 »
Oh ja, dat is inderdaad ook zo!
Misschien zit er ook nog een hint in het spiegelen?