Wat betreft mijn schoolshizzle: ik ben momenteel voor een half jaar gestopt met mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Ben gestopt op de helft van het derde jaar (stagejaar). Vooral omdat ik achter zoveel van mijzelf kwam en daarin min of meer vastliep, dat ik met school/stage besloot dat het beter zou zijn om een half jaar te stoppen om aan mijzelf te werken d.m.v. professionele hulp, waar ik nu nog middenin zit.
De opleiding/stage/cijfers gingen mij opzich oké af, maar het mentale/persoonlijke stuk is voor mij dus echt pittig gebleken. Gelukkig heb ik al een MBO-diploma in de sociale richting in de zak en koos ik HBO om meer over mijzelf en de verschillende doelgroepen te leren, wat een soort van ongeveer een beetje gelukt is.
Nu is het punt aangekomen dat ik moet kiezen of ik weer verder wil gaan om de laatste 2 jaar af te gaan maken (om dus na deze zomer het begin van het stagejaar in jaar 3 weer van voren af aan op te gaan pakken) of dat ik toch definitief stop en met mijn MBO4-diploma werk ga zoeken. Qua werk is het voor mij niet zo van belang om HBO te hebben afgerond, maar voor je eigen gevoel is dat natuurlijk wel anders.
Mijn 'droombaan' is op dit moment trouwens om met ouderen (met dementie/Alzheimer/etc.) te werken en dan het liefst in de activiteitenbegeleiding of individuele begeleiding want dat heb ik in mijn stages mogen doen en vond ik echt fantastisch
(dit heb ik ontdekt op HBO, dus het heeft me in ieder geval íéts gebracht :') ), dus wat dat betreft kan dat met een MBO4-diploma opzich ook prima.
Samenvattend: nogal lastige shizzles... Als iemand een tipje heeft sta ik daar altijd open voor!