Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175515 keer)

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2009, 21:59:51 »
Jon heeft het over stoned. En dat word je niet van een Jordaanse waterpijp. Daar komt geen cannabis aan te pas.
Stoned is gewoon een woord dat gebruikt wordt voor alles wat met drugs te maken heeft hoor  :D Misschien is dat niet de officiële term, maar het wordt wel gebruikt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2009, 22:01:20 »
Stoned is sowieso fout. Als je stoned bent voelt je lichaam zwaar. Als je high bent voel je je licht in je hoofd.
The British are not impressed.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2009, 22:08:45 »
Stoned is sowieso fout. Als je stoned bent voelt je lichaam zwaar. Als je high bent voel je je licht in je hoofd.

Lekker belangrijk, het is wel duidelijk dat hij dit niet zit te liegen  :-\\
Ze voelen gewoon iets en noemen het stoned, lekker belangrijk of dit nou de juiste term is of niet  :o
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2009, 22:11:14 »
Natuurlijk is het belangrijk.
Als hij nou de mol is, dan speelt hij op deze manier misschien wel dat hij niet helder na kan denken.

Of omgekeerd: ALs hij hier de boel bij elkaar liegt, kan dat een aanwijzing zijn dat hij de mol is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2009, 22:12:02 »
Lekker belangrijk, het is wel duidelijk dat hij dit niet zit te liegen  :-\\
Ze voelen gewoon iets en noemen het stoned, lekker belangrijk of dit nou de juiste term is of niet  :o

Lijkt me ook. Hij was nog steeds een beetje Stoned/High
Konden we al merken aan generaal,.. Garnaal!  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2009, 22:25:32 »
Nog even voor jon-tunnelvisie aanhangers een vergezochte hint:

Jon zei met het ganzenbord spel zijn naam verkeerd, hij sloeg Martinus over.
Hier een stukje over Martinus: De heilige Martinus was een Romeinse soldaat (gestorven circa 397). Over hem gaat het verhaal dat hij de helft van zijn mantel aan een bedelaar gaf. Hij is de nationale heilige van Frankrijk. Heeft Jon de helft van de pot weggegeven?  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2009, 22:27:51 »
Ik heb wel een tunnelvisie, maar dit gaat me echt te ver  ;D

Offline D Ravensbergen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #147 Gepost op: 6-02-2009, 07:50:05 »
misschien heeft het iets te maken met John de Mol, dat Jon de mol is?

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #148 Gepost op: 6-02-2009, 14:09:13 »
Was het trouwens zo logisch dat ze naar een ander land gingen? Toen PJ het zei toen zei jon: ik wist het! ik wist het! ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #149 Gepost op: 6-02-2009, 14:30:38 »
Je weet niet wat hij buiten de opnames heeft opgemerkt. Misschien hoorde hij crewleden onderling al iets zeggen waar hij uit op kon maken dat ze nog ergens heen gingen.
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #150 Gepost op: 6-02-2009, 16:35:06 »
Jon in een biecht: "Het is toch wel handig als je verdacht wordt." Dit weten alle kandidaten al lang. Je verdacht gedragen betekent dat je concurrentie uit kan schakelen. Alleen de mol wil niet verdacht worden.
Maar als iedereen verdacht doet, behalve één persoon, is het uiteindelijk nog zo klaar als een klontje. Dus mol Jon moet ook ineens verdacht gaan doen.
The British are not impressed.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #151 Gepost op: 6-02-2009, 17:46:28 »
Bij de theateropdracht "Beethoven" staat de laatste pilaar voor het woord WIE. Het geld is hier maar bij WIE.
WIE = de mol. Maar wie is die WIE?

De kleur van die laatste pilaar is magenta. Magenta is roze. In afl. 5 kwamen die kleuren weer terug in de vorm van flesjes zand. Er is volgens mij iets met die kleuren. Het flesje zand bij de theateropdracht "Ganzebord" dat roze is hoort bij Jon. WIE is roze, Jon is roze. Jon is de mol?

Maar waarom dan Jon linken aan roze dacht ik bij mezelf. Na wat googlen kwam ik erachter dat purper een kleur is die ook wordt aangeduid als magenta. Jon zat bij Purper tijdens de laatste show van Purper...

Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #152 Gepost op: 6-02-2009, 17:57:09 »
Ik keek net aflevering 1 nog eens terug en mij viel op dat Jon elke keer als 7e in allerlei volgordes voorkomt:

De volgorde waarin PJ de vraag stelt aan de kandidaten of ze de mol willen zijn:
1.Dennis 2.Vivienne 3.Rick 4.Anniek 5.Sebastiaan 6.Vera 7.Jon 8.Paula 9.Hans 10. Froukje

De volgorde waarin de kandidaten kijken of ze de mol zijn of niet d.m.v naam intypen op de laptop:
1.Vera 2.Anniek 3.Sebastiaan 4.Paula 5.Vivienne 6.Froukje 7.Jon 8.Dennis 9.Rick 10.Hans

De volgorde waarin de kandidaten staan voordat ze de scheepswerf ingaan:
1.Froukje 2.Rick 3.Paula 4.Sebastiaan 5.Vera 6.Hans 7.Jon 8.Dennis 9.Vivienne 10.Anniek

De volgorde waarin de kandidaten staan voordat de topito-opdracht begint:
1.Paula 2.Anniek 3.Sebastiaan 4.Vera 5.Hans 6.Vivienne 7.Jon 8.Froukje 9.Rick 10.Dennis

De algemene volgorde van de kandidaten in het begin van elke aflevering (intro):
1.Vera 2.Dennis 3.Paula 4.Anniek 5.Hans 6.Vivienne 7.Jon 8.Froukje 9.Rick 10.Sebastiaan

Is het een hint of gewoon heel erge toeval of heb nu al last van tunnelvisie ??

Jon linken aan 7: de laatste pilaar in de "Beethoven" opdracht is de 7e pilaar. Het is de zg. WIE-pilaar. WIE = de mol. Jon als 7e in de leader, Jon = de mol?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #153 Gepost op: 6-02-2009, 20:40:46 »
Bij de theateropdracht "Beethoven" staat de laatste pilaar voor het woord WIE. Het geld is hier maar bij WIE.
WIE = de mol. Maar wie is die WIE?

De kleur van die laatste pilaar is magenta. Magenta is roze. In afl. 5 kwamen die kleuren weer terug in de vorm van flesjes zand. Er is volgens mij iets met die kleuren. Het flesje zand bij de theateropdracht "Ganzebord" dat roze is hoort bij Jon. WIE is roze, Jon is roze. Jon is de mol?

Maar waarom dan Jon linken aan roze dacht ik bij mezelf. Na wat googlen kwam ik erachter dat purper een kleur is die ook wordt aangeduid als magenta. Jon zat bij Purper tijdens de laatste show van Purper...


Netjes!  ::ok::
maltho thi afrio lito

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #154 Gepost op: 6-02-2009, 20:56:04 »
Op 5 september 1960 wordt Johannes Martinus Petrus Henricus Elisabeth Coleta van Eerd in Maastricht geboren. Jon van Eerd studeert Engelse Taal- en Letterkunde aan de Rijksuniversiteit van Leiden en later volgt hij een doctoraal Theaterwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn tweetaligheid stelt Jon al vroeg in staat om ook in de Verenigde Staten en Engeland het toneel op te gaan.

Bron; Omroep Max (... :D)

Wordt hij mijn nieuwe Mol???
maltho thi afrio lito

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #155 Gepost op: 6-02-2009, 22:02:09 »
Wat apart eigenlijk, een vrouwennaam voor een man. Nog nooit eerder gehoord.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #156 Gepost op: 6-02-2009, 22:03:25 »
En Marc-Marie dan?
Ik heb het trouwens wel vaker gehoord. Volgens mij vooral in katholieke kringen erg gebruikelijk.
The British are not impressed.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #157 Gepost op: 6-02-2009, 22:16:14 »
Ja klopt, komt regelmatig voor dat mannen een vrouwennaam als doopnaam hebben, bijvoorbeeld Maria.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #158 Gepost op: 6-02-2009, 22:20:20 »
vooral in Rooms Katholieke gebieden komt dat vaak voor
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #159 Gepost op: 7-02-2009, 00:45:44 »
Jon is geboren in Maastricht dus niks nie raar dat hij vrouwelijke doopnamen heeft.