Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175593 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #100 Gepost op: 29-01-2009, 22:30:08 »
Ik kom na afl. 4 weer bij Jon uit als hoofdverdachte. Omdat hij wel graag 4 tenten wil kopen (niet onbegrijpelijk trouwens), tot tegenstelling van Anniek en Rick die maar willen afwachten tot het laatste pakket. Ook dan is het Jon die Pieter Jan niet te lang naar beneden wil laten gaan. (Ook weer begrijpelijk, maar bijv. Anniek zegt niets.)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #101 Gepost op: 29-01-2009, 22:40:40 »
Ergens neig ik nu ook naar Jon maar ik vind dat hij het zo goed gedaan heeft in de telefooncel opdracht ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #102 Gepost op: 29-01-2009, 22:42:03 »
Ergens neig ik nu ook naar Jon maar ik vind dat hij het zo goed gedaan heeft in de telefooncel opdracht ?

Ja, dat is inderdaad gek als ie de Mol is. Al leverde het uiteindelijk nog niets op natuurlijk. :-\\

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #103 Gepost op: 29-01-2009, 23:14:31 »
Maar misschien heeft hij wel een heleboel kwartjes opgemaakt, waardoor het helemaal niet uitmaakte of Rick en Sebastiaan aankwamen.
Dan waren Rick en Sebastiaan toch binnen, maar had hij nog maar weinig kwartjes over --> De Held is de Mol!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline efffa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #104 Gepost op: 30-01-2009, 15:36:17 »
Bij mij staat Jon erg hoog op het lijstje als Mol. Helemaal nadat je gister tijdens de uitzending bij iedereen zag op wie ze stemde (bij wie ze dachten wie eruit ging), maar bij Jon zag je die niet, die kwam daarvoor helemaal niet in beeld. Misschien een klein hintje ;) Maar ach, je weet het nooit met dit heerlijke programma!  ::bravo::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2009, 15:45:57 »
Bij mij staat Jon erg hoog op het lijstje als Mol. Helemaal nadat je gister tijdens de uitzending bij iedereen zag op wie ze stemde (bij wie ze dachten wie eruit ging), maar bij Jon zag je die niet, die kwam daarvoor helemaal niet in beeld. Misschien een klein hintje ;) Maar ach, je weet het nooit met dit heerlijke programma!  ::bravo::

Misschien heeft Jon wel op zichzelf gestemd en weet hij dat hij als mol zijnde nooit uit het spel kan. Dus zou zijn stem nooit 250 hebben opgeleverd voor de pot.

 ???
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2009, 15:50:37 »
Ja, dat is inderdaad gek als ie de Mol is. Al leverde het uiteindelijk nog niets op natuurlijk. :-\\

De held is de Mol?  ::vergroot::

Maarja, ik blijf er nog steeds bij dat Jon gewoon een kandidaat is die heel erg zijn best doet!

Offline efffa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #107 Gepost op: 30-01-2009, 16:26:42 »
Misschien heeft Jon wel op zichzelf gestemd en weet hij dat hij als mol zijnde nooit uit het spel kan. Dus zou zijn stem nooit 250 hebben opgeleverd voor de pot.

 ???


Ja en daarom kan hij dus de mol zijn en wordt dat niet in beeld gebracht ;)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #108 Gepost op: 30-01-2009, 16:48:51 »
Misschien heeft Jon wel op zichzelf gestemd en weet hij dat hij als mol zijnde nooit uit het spel kan. Dus zou zijn stem nooit 250 hebben opgeleverd voor de pot.

 ???


Leuke theorie !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #109 Gepost op: 30-01-2009, 17:06:23 »
Ik kom na afl. 4 weer bij Jon uit als hoofdverdachte. Omdat hij wel graag 4 tenten wil kopen (niet onbegrijpelijk trouwens), tot tegenstelling van Anniek en Rick die maar willen afwachten tot het laatste pakket. Ook dan is het Jon die Pieter Jan niet te lang naar beneden wil laten gaan. (Ook weer begrijpelijk, maar bijv. Anniek zegt niets.)
Maar ook Dennis wil graag de 4 tenten. Hij wilde zelfs al stoppen bij de 8 tenten (die ze btw zelfs nog goedkoper hadden kunnen krijgen dan wat ze uiteindelijk betaald hebben). En ook Sebastiaan, Vivienne en Froukje wilde toch wel die tenten kopen.
Hoewel Jon er wel heel erg op hamerde. Maar hij lijkt mij gewoon een kandidaat die graag een beetje fatsoenlijk wil slapen.
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #110 Gepost op: 30-01-2009, 17:08:53 »
Ja en daarom kan hij dus de mol zijn en wordt dat niet in beeld gebracht ;)

Helaas wordt het wel gewoon in beeld gebracht!

Offline efffa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #111 Gepost op: 30-01-2009, 17:18:46 »
Helaas wordt het wel gewoon in beeld gebracht!


Heb ik dat dan zo gemist? haha wat slecht!

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2009, 17:25:00 »
Hij had Dennis en zei er nog bij dat hij hem heel erg eigenzinnig vond en anders een aparte Mol, of iets in die trant.

Offline efffa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2009, 17:28:10 »
Hij had Dennis en zei er nog bij dat hij hem heel erg eigenzinnig vond en anders een aparte Mol, of iets in die trant.

ja klopt, nu herinner ik het me weer! Vergeet maar wat ik gezegd heb ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2009, 19:38:14 »
Waarom Jon de Mol zou kunnen zijn (afl. 1 t/m afl. 4)

1.1: wil jij de mol zijn?) Jon antwoordt 'ja'. Dit kost 500 euro.

Van het gesprek met de ex-mollen wordt getoond dat Yvon 'ernstige twijfels' heeft over de flexibiliteit van Jon. Mogelijk om de kijker op een verkeerd spoor te zetten?

1.2: loods van de titanic) Jon vindt maarliefst 5 camera's, inclusief die van zichzelf, nadat Froukje hem hier naartoe gidste. Hij komt zo bij verschillende kandidaten in een positief daglicht. Is dit om krediet op te bouwen en vertrouwen te winnen? Of geldt wellicht de 'held is de Mol' theorie en heeft Jon ondertussen warrige instructies gegeven aan bijvoorbeeld Hans die zijn plek maar net op tijd vindt?

1.3: onderhandelen) Jon en Dennis komen er in de eerste ronde niet uit. Dit kost 1000 euro.

2.2: geld en vrijstelling zoeken) Jon zorgt er voor dat hij als eerste het gebouw ingaat door te zeggen dat hij nachtblind is. Een goede positie om enveloppen te vinden en weg te gooien. Jon is de held door maarliefst 2030 euro te vinden. Maar dit blijkt half geld, wat waarschijnlijk maximaal 750 euro waard is. (Uitleg: zie dit bericht)

Vervolgens gidst Jon Paula naar een lege envelop die hij zelf heeft achtergelaten. Een leuke grap van deze aimabele man/Mol?

2.3: reuzenrad) Jon voegt geen nieuwe goede combinatie toe en trekt ook geen goede combinatie uit elkaar. Hij legt de opdracht warrig uit aan Anniek, maar die kan er wel om lachen, want ach, zo is Jon. Warrig en grappig.

Jon ligt goed in de groep, zowel Anniek als Sebastiaan schrijven hem op voor de extra vrijstelling.

3.1: telefooncellen) Jon gidst Rick en Sebastiaan naar de goede telefoons en slaagt er in om Rick en Sebastiaan op tijd naar het eindpunt te gidsen, ook al geeft Rick aan dat Jon wat warrige instructies gaf. Prima gedaan dus, maar het levert niets op omdat de andere groepjes niet op tijd komen. En hoeveel kwartjes had Jon eigenlijk nog over?

3.2: theater) Het is niet gek dat acteur Jon op de sleutelpositie belandt, op het podium achter de microfoon. Jon vindt achter de microfoon uit zichzelf een aantal woorden (in ieder geval 'is', 'geld' en 'maar' wat er wellicht per ongeluk uitkwam, het duurt even voordat hij het weer herhaalt) en herhaalt de woorden die de anderen hem toeschreeuwen. Weer doet Jon dus goed zijn best, maar weer levert het uiteindelijk niets op.

3.3: autokerkhof) Jon (bijrijder) en Anniek rammen waarschijnlijk 4 wrakken van 200 euro. Ze verdienen 4x 200 x0.5 = 400 euro. Wanneer Jon en Anniek op het wrak van 1000 euro afrijden, zegt Jon dat ze die met de x0.5 niet moeten rammen. Goede acties.

Maar omdat het er op lijkt dat er geknoeid wordt met een portofoon (iemand die steeds de knop indrukt), zijn de bijrijders (Hans, Jon en Sebastiaan) en coaches (Dennis, Paula en Rick) verdacht. Hans en Paula kunnen we al wegstrepen.

4.1: kistjes) Volgens Rick hebben Jon, Anniek en Paula helemaal niets gedaan.

4.2: veiling) Jon wil meer dan 1800 euro uitgeven aan pakket 2. Jon wil 1500 euro uitgeven aan pakket 3. Dit doen de kandidaten.

4.3: flipperen) Jon verdient 100 euro.

Samenvattend: Vaak leek het of Jon veel goeds voor de pot deed, maar grote bedragen heeft hij nooit verdiend. Maximum bedrag is 750 euro in het kantoor van de Titanic, maar het leek alsof hij veel meer ophaalde. Hij zat daar bovendien op een goede positie om geld weg te gooien. Ook Jons positie in het theater was een goede voor de Mol. Jon haalt enkele keren een groot bedrag uit de pot. Samen met Dennis 1000 euro in het onderhandelspel, en bij de veiling wil hij meer dan 1800 euro uitgeven aan pakket 2. Jon ligt goed in de groep en zijn 'warrigheid' wordt hem vergeven. Dit zijn goede eigenschappen voor een Mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2009, 20:27:42 »
1.2: loods van de titanic) Jon vindt maarliefst 5 camera's, inclusief die van zichzelf, nadat Froukje hem hier naartoe gidste. Hij komt zo bij verschillende kandidaten in een positief daglicht. Is dit om krediet op te bouwen en vertrouwen te winnen? Of geldt wellicht de 'held is de Mol' theorie en heeft Jon ondertussen warrige instructies gegeven aan bijvoorbeeld Hans die zijn plek maar net op tijd vindt?
En hoe meer kandidaten voor hun camera's staan, hoe minder er gezocht wordt naar eventuele laatste onontdekte camera's.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #116 Gepost op: 30-01-2009, 22:43:34 »
Nouja, Jon was wél verantwoordelijk voor +1500 op het autokerkhof. Hij had ten slotte Anniek ervan weerhouden om door te rijden, en had Viviënne/Hans/Dennis naar de 1000 gestuurd.

Hm.. hij speelde hier wel een rol in ja, maar hij was niet direct verantwoordelijk voor dat bedrag in de pot.

Citaat
Ksta echt open om Jon te verdenken, maar wat is de "de held is de Mol"-redenatie precies? Is dat niet gebaseerd op gevoel?

Zie deze pagina. Moet ik er wel meteen bij zeggen dat de theorie in zijn beste vorm vaak niet opgaat voor Jon. Dat zou namelijk zijn; het lijkt alsof ie de held is maar ondertussen molt ie. Nu is het vaak; het lijkt alsof ie de held is maar ondertussen verdient hij niets of minder dan het lijkt.

Kortom: ik ben zeker niet overtuigd dat Jon de Mol is.

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #117 Gepost op: 1-02-2009, 13:45:47 »
Mijn mol is Jon. Het grappige is dat voordat de serie begon ik een kandidaat voor mezelf koos die best wel eens de mol zou kunnen zijn. Dat was Jon (ik heb ook voor hem gekozen in de WIDM Pool vanaf het begin). En tot nu toe heb ik nog steeds weinig redenen gezien om te denken dat Jon niet de mol is, in tegenstelling tot het grootste deel van de andere kandidaten.

In aflevering 1 waren er al vier kandidaten die hun topito doorgaven aan iemand anders in het topitoruilspel. Dat waren Anniek, Froukje, Viviënne en Vera. Ik zie de mol zijn topito eerlijk gezegd niet doorgeven. Dus die kandidaten stonden bij mij al snel onderaan het verdachtenlijstje.

Daarnaast vond ik de actie van Dennis in aflevering 1 in de fabriekshal, het vinden van de extra camerahelm in de bus, ook iets wat de mol niet zou doen.

Dan heb je nog over Rick, Sebastiaan en Jon. Sebastiaan vind ik veel te opvallend in de montage. De productie zou een mol denk ik niet zo opvallend in beeld brengen, omdat de kijker dan teleurgesteld kan raken als blijkt dat de mol zo obvious was.

En elke keer als het lijkt dat Jon iets goed gedaan heeft, valt dat eigenlijk wel mee. In aflevering 2 vond hij veel enveloppen met geld, maar dat bleken dus opeens allerlei halve biljetten te zijn. Ook leek hij goed bezig te zijn met de telefoonopdracht, maar daar werd helemaal geen geld mee verdiend.

Aangezien hij mijn mol is, vond ik het ook niet heel toevallig dat hij de sleutelpositie innam bij de theateropdracht. Met het herhalen van de zin zorgde hij ook voor de nodige vertraging bij die opdracht.

Ook vond ik hem wel opvallend in aflevering 4. Bij de opdracht met de kisten zat hij Rick toch te vertragen (“Rick, geef hier!”) en vond hij ook geen geld. Daarnaast wilde hij bij de veiling ook graag geld uitgeven. Ik vond het hier opvallend dat hij al meteen vanaf het eerste bod van pakket 3 iets zei van:  “Misschien zit er een truc achter. Misschien stopt PJ opeens en zitten we met niets opgeschept.” Het lijkt erop dat die nog het maximale bedrag uit de pot probeert te krijgen. Een echte molactie dus.

Al met al denk ik dus dat Jon de mol is. Ik ben nog nooit zo vroeg zo zeker geweest over wie de mol is. De enige waarover ik naast Jon nog een beetje twijfel, is eigenlijk alleen maar Rick. Maar Jon vertoont zodanig meer mollerig gedrag dan Rick, dat ik dus denk dat Jon de mol is. Ik ben bang dat een rood scherm (en vervolgens geen terugkeer) het enige is wat mij nog kan weerhouden van Jon als mol.

Offline mollenvanger5

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #118 Gepost op: 1-02-2009, 13:51:21 »
Hij heeft een 5 op zijn shirt en dit is de vijfde wie is de mol bet BN'ers

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #119 Gepost op: 1-02-2009, 15:15:07 »
Mijn mol is Jon. Het grappige is dat voordat de serie begon ik een kandidaat voor mezelf koos die best wel eens de mol zou kunnen zijn. Dat was Jon (ik heb ook voor hem gekozen in de WIDM Pool vanaf het begin). En tot nu toe heb ik nog steeds weinig redenen gezien om te denken dat Jon niet de mol is, in tegenstelling tot het grootste deel van de andere kandidaten.

In aflevering 1 waren er al vier kandidaten die hun topito doorgaven aan iemand anders in het topitoruilspel. Dat waren Anniek, Froukje, Viviënne en Vera. Ik zie de mol zijn topito eerlijk gezegd niet doorgeven. Dus die kandidaten stonden bij mij al snel onderaan het verdachtenlijstje.

Daarnaast vond ik de actie van Dennis in aflevering 1 in de fabriekshal, het vinden van de extra camerahelm in de bus, ook iets wat de mol niet zou doen.

Dan heb je nog over Rick, Sebastiaan en Jon. Sebastiaan vind ik veel te opvallend in de montage. De productie zou een mol denk ik niet zo opvallend in beeld brengen, omdat de kijker dan teleurgesteld kan raken als blijkt dat de mol zo obvious was.

En elke keer als het lijkt dat Jon iets goed gedaan heeft, valt dat eigenlijk wel mee. In aflevering 2 vond hij veel enveloppen met geld, maar dat bleken dus opeens allerlei halve biljetten te zijn. Ook leek hij goed bezig te zijn met de telefoonopdracht, maar daar werd helemaal geen geld mee verdiend.

Aangezien hij mijn mol is, vond ik het ook niet heel toevallig dat hij de sleutelpositie innam bij de theateropdracht. Met het herhalen van de zin zorgde hij ook voor de nodige vertraging bij die opdracht.

Ook vond ik hem wel opvallend in aflevering 4. Bij de opdracht met de kisten zat hij Rick toch te vertragen (“Rick, geef hier!”) en vond hij ook geen geld. Daarnaast wilde hij bij de veiling ook graag geld uitgeven. Ik vond het hier opvallend dat hij al meteen vanaf het eerste bod van pakket 3 iets zei van:  “Misschien zit er een truc achter. Misschien stopt PJ opeens en zitten we met niets opgeschept.” Het lijkt erop dat die nog het maximale bedrag uit de pot probeert te krijgen. Een echte molactie dus.

Al met al denk ik dus dat Jon de mol is. Ik ben nog nooit zo vroeg zo zeker geweest over wie de mol is. De enige waarover ik naast Jon nog een beetje twijfel, is eigenlijk alleen maar Rick. Maar Jon vertoont zodanig meer mollerig gedrag dan Rick, dat ik dus denk dat Jon de mol is. Ik ben bang dat een rood scherm (en vervolgens geen terugkeer) het enige is wat mij nog kan weerhouden van Jon als mol.

Kijk hier kun je wat mee. Dit zijn allemaal erg goede redenen waarom hij de mol zou zijn.
Alleen waarom vond hij dan al die camera's in de loods. Froukje vond ook maar 1 camera, dus het zou niet zo verdacht zijn als hij helemaal niks gevonden had.

En hij zei tegen Anniek dat ze niet tegen de 1000 moest rijden omdat het bedrag dan gehalveerd werd. En schreeuwde daarna ook nog naar Dennis waar dan de 1000 zat, omdat de portofoon het niet deed. Als de portofoon niet goed werkt en ze niemand kunnen bereiken dan had de mol dat denk ik zo gelaten.

Deze dingen lijken mij allemaal erg onmols om te doen. Daarom is hij dus ook niet mijn mol.
Is er een apotheker in de buurt ?