Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175486 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #220 Gepost op: 14-02-2009, 17:52:05 »
Err, dat was geen hint?

Geen officiele, maar daar is zeker weten over nagedacht.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #221 Gepost op: 14-02-2009, 18:28:31 »
Wat ik maf vindt van Jon in opdracht 2 van aflevering 6 is dat hij als ze bij de laatste plek aankomen zegt (om 30:24 in de torrent download): "We hebben mog een minuut."
Vervolgens gaat hij toch langzamer lopen als Anniek zegt dat ze nog tijd hebben. En pas op 30:56 roept Rick dat ze nog maar een minuut hadden.
Heeft jon zitten timen, of hoe zit dit?

 ???

Je hebt helemaal gelijk! Heb t nog eens terug gezocht. Hij zegt echt duidelijk, luister, wacht even, we hebben nog een minuut...
Daarna hoor je zijn voice over, waarin hij uitlegt dat ie zich afvraagt waar Anniek van plan was naar toe te lopen. En pas daarna wordt er van boven geroepen dat ze  nog maar een minuut de tijd hebben....

Heb gezocht op de beelden, maar Jon draagt géén horloge! (mag toch ook niet?)
Vervolgens rent hij als een bezetene, zo hard als zijn korte beentjes hem kunnen dragen naar boven en zit Anniek alleen maar tijd te rekken.

Rest mij alleen nog de vraag, hoe kan Jon dit weten....n oortje?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #222 Gepost op: 14-02-2009, 20:29:13 »

Rest mij alleen nog de vraag, hoe kan Jon dit weten....n oortje?

Wellicht hangt ergens een klok in de buurt?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #223 Gepost op: 14-02-2009, 22:45:07 »
He gatsie, in die taxi natuurlijk!

<en ik ben niet eens blond..... ::rofl::>
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #224 Gepost op: 16-02-2009, 10:32:05 »
Als wat ik nu denk echt zo is...hebben de makers deze reeks zeeeeeer goed uitgewerkt!
Wat denk ik?
PJ zegt heel duidelijk dat dit een belangrijke aflevering wordt (aan het begin van afl 6) en later bij die opdracht met de 'meet your mole' zegt hij dat je de mol kunt zien en dat je de mol recht in de ogen moet aankijken.
Toch?
Personen achter het glas; Anniek, Rick en Jon.
Bij Anniek en Rick zie je overduidelijk een shot erin zitten, dat ze naar zichzelf in de spiegel kijken terwijl ze aan het wachten zijn op de vragen! Check het allemaal zelf maar....
Bij Jon zie je niet 1x dat hij zichzelf ziet in die enkelvoudige spiegel!!! Je ziet alleen telkens shots van buitenaf! Wellicht misshien dat de kandidaten die hem mochten ondervragen de mol nu daadwerkelijk recht in de ogen kon kijken omdat er bij Jon geeeeeeeeen enkelvoudige spiegel ertussen zat, maar gewoon glas?????

Dit, plus de naam Maria (waar de namen van de foto's van afgeleid word)en het religie topic, het 1 x ja en nee antwoorden op de vraag; ben jij de mol? De titanic-theorie en de regenboog-theorie...
Ik ben helemaal overtuigd...JON is de MOL!!!
Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #225 Gepost op: 16-02-2009, 10:36:02 »
terwijl de spelers een voor een dat kasteel in lopen, zie je alleen bij jon het mollogo geprojecteerd tussen allerlei andere beelden van vorige series.
I rest my case.

Dit is trouwens ook zeeeeeeeeeeeer goed gevonden!  ::ok::
Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #226 Gepost op: 16-02-2009, 10:37:04 »
Bij Dennis ligt de deksel precies hetzelfde als bij Jon:




Ik zie het nog steeds niet...Deksel ligt naar m.i. goed recht op het vierkante doosje  ::ohno::
Carpe Diem!!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #227 Gepost op: 16-02-2009, 10:38:22 »
Bij Jon zie je niet 1x dat hij zichzelf ziet in die enkelvoudige spiegel!!! Je ziet alleen telkens shots van buitenaf! Wellicht misshien dat de kandidaten die hem mochten ondervragen de mol nu daadwerkelijk recht in de ogen kon kijken omdat er bij Jon geeeeeeeeen enkelvoudige spiegel ertussen zat, maar gewoon glas?????

Maar in beide gevallen kan je toch recht in zijn ogen kijken? En waarom zou de productie zich zulke moeite op de hals halen als je het verschil niet eens ziet? Alleen omdat je dan in de laatste aflevering ziet dat Jon kan zien wie hem de vragen stellen. ???

Citaat
Dit, plus de naam Maria (waar de namen van de foto's van afgeleid word)en het religie topic, het 1 x ja en nee antwoorden op de vraag; ben jij de mol? De titanic-theorie en de regenboog-theorie...
Ik ben helemaal overtuigd...JON is de MOL!!!

Hoe gaan ze dit allemaal in een paar minuten uitleggen in de laatste uitzending? ;D

De Peppi en Kokki-hint (of was het Jip en Janneke) met het mollogo vind ik eigenlijk overtuigender. :-\\

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #228 Gepost op: 16-02-2009, 10:52:01 »
Maar in beide gevallen kan je toch recht in zijn ogen kijken? En waarom zou de productie zich zulke moeite op de hals halen als je het verschil niet eens ziet? Alleen omdat je dan in de laatste aflevering ziet dat Jon kan zien wie hem de vragen stellen. ???

Ja, dat denk ik inderdaad! Dit zou gewoon een hele goede hint zijn voor de laatste aflevering...En wij als kijker zouden dit dus ook als hint kunnen zien, omdat er bij Jon dus geen shot te zien is dat hij naar zichzelf kijkt...

Hoe gaan ze dit allemaal in een paar minuten uitleggen in de laatste uitzending? ;D

De Peppi en Kokki-hint (of was het Jip en Janneke) met het mollogo vind ik eigenlijk overtuigender. :-\\
D'r zullen een aantal hiervan misschien als een alice-hint worden afgeschreven...maar goed...dan blijven er nog steeds een aantal over  ;D
« Laatst bewerkt op: 16-02-2009, 10:59:08 door narcissus »
Carpe Diem!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #229 Gepost op: 16-02-2009, 10:52:55 »
Maar in beide gevallen kan je toch recht in zijn ogen kijken? En waarom zou de productie zich zulke moeite op de hals halen als je het verschil niet eens ziet? Alleen omdat je dan in de laatste aflevering ziet dat Jon kan zien wie hem de vragen stellen. ???

Hoe gaan ze dit allemaal in een paar minuten uitleggen in de laatste uitzending? ;D

De Peppi en Kokki-hint (of was het Jip en Janneke) met het mollogo vind ik eigenlijk overtuigender. :-\\
Inderdaad. De mol weet toch al wie hem de vragen stelt, dus het is totaal onnodig.

Mooie term trouwens, Heinz, Peppi en Kokki-hint!  ;D

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #230 Gepost op: 16-02-2009, 11:03:03 »
Maar in beide gevallen kan je toch recht in zijn ogen kijken? En waarom zou de productie zich zulke moeite op de hals halen als je het verschil niet eens ziet? Alleen omdat je dan in de laatste aflevering ziet dat Jon kan zien wie hem de vragen stellen. ???

Trouwens...het is dan misschien ook wel moeite, daar ben ik het wel met je eens...
Maar wie zegt dat de kandidaten het verschil niet kunnen zien? Als je heel goed kijkt kun je misschien als kandidaat wel zien dat de mol weet en ziet dat je de kamer binnen komt lopen om de vragen te stellen...
Goed kijken toch? Misschien hadden de kandidaten iets moeten doen om Jon te laten schrikken om te kijken of de spiegel wel echt enkelvoudig was of gewoon van glas waar je doorheen kon kijken...
 ;)
Carpe Diem!!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #231 Gepost op: 16-02-2009, 12:24:37 »
ik kijk al heel wat jaartjes naar wie is de mol. ik lees ook al behoorlijk lang allerlei theorieen hier op het forum, die ene nog verder gezocht dan de andere. allemaal erg leuk natuurlijk, maar als dan uiteindelijk de uitleg over de hints komen, zijn het in mijn ogen allemaal jip en jannekehints. dan denk ik altijd: was het echt zo simpel? ik begrijp daarom niet dat over dit soort hints zo denigrerend gedaan moet worden.
Helemaal mee eens Ibung. We zoeken hier soms zo ver door dat een 'gewone' duidelijke hint niet meer serieus genomen wordt. Dat mollogo bij Jon is mij ook opgevallen, en dat was echt heel erg duidelijk. Ik dacht ook meteen aan een hint!
Ik bedoel, als Yvon die een M in de spagetti spuit al een hint is, dan is dit zéker een hint!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #232 Gepost op: 16-02-2009, 13:08:55 »
Ik bedoel, als Yvon die een M in de spagetti spuit al een hint is, dan is dit zéker een hint!
Dat was volgens mij geen hint, daar het nooit in de uitzending is geweest. Pas bij de terugblik werd het getoond, maar toen was al bekend dat Yvon de mol was.
The British are not impressed.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #233 Gepost op: 16-02-2009, 15:18:44 »
Ik zie het nog steeds niet...Deksel ligt naar m.i. goed recht op het vierkante doosje  ::ohno::

Ruimtelijk inzicht? ;)

Offline Matt

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #234 Gepost op: 16-02-2009, 17:33:20 »
Aangezien alles een aanwijzing kan zijn......(hierbij wordt er wel vanuit gegaan dat de mol al gekozen was voor de SMS)

De landen waar de Mol dit jaar zijn slag geslagen heeft, zijn Jordanie en Noord Ierland. Toeval of niet Maar de eerste twee letters van JOrdanie en de eerste letter van Noord-ierland vormen samen JON.

Jo rdanie en N oord-ierland ::vergroot:: ::vergroot::


Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #235 Gepost op: 16-02-2009, 18:25:19 »
Bij de molmeeting is Jon de enige die NIET vraagt aan "zijn" mol: Ben jij de mol?
Wellicht omdat Jon zelf de mol is?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #236 Gepost op: 16-02-2009, 18:35:13 »
Bij de molmeeting is Jon de enige die NIET vraagt aan "zijn" mol: Ben jij de mol?
Wellicht omdat Jon zelf de mol is?

Of omdat hij zelf ook weet dat dat alleen voor mindfuck zorgt. Alsof de mol dan 'ja' zou zeggen? :-\\
DOM VEEL RADEN

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #237 Gepost op: 17-02-2009, 09:25:38 »
Of omdat hij zelf ook weet dat dat alleen voor mindfuck zorgt. Alsof de mol dan 'ja' zou zeggen? :-\\
Dat dacht ik dus ook. Mensen kunnen toch wel wat beters verzinnen dan dat :P

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #238 Gepost op: 17-02-2009, 09:29:40 »
Of omdat hij zelf ook weet dat dat alleen voor mindfuck zorgt. Alsof de mol dan 'ja' zou zeggen? :-\\

Misschien doet de mol dat ook wel! En Jon heeft als enige 1x gezegd dat hij de mol is..Hij zei ook dat hij niet telkens de waarheid heeft verteld, maar ook gelogen heeft achter het glas
Zou wel een hele goede zijn! De mol heeft zichzelf verklapt!  ;D
Carpe Diem!!!

Offline ItsAnne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #239 Gepost op: 17-02-2009, 11:53:57 »
Ik heb dit al eerder in dit forum gemeld, maar aangezien er nu weer een mollogo-mogelijke-hint is vermeld ik het nog een keer:

In het beginfilmpje zie je een mollogo en daarna Jon, dit is bij geen enkele andere kandidaat zo.....