Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175610 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #320 Gepost op: 21-02-2009, 18:29:36 »
Nee, de vlaggen zijn niet verwisseld. Dat had Daedalus al uitgezocht. En als iemand anders de producten had verwisseld nadat Jon ze daar had neergelegd dan had hij vast wel geprotesteerd. Ik ben bang dat ik zal moeten switchen naar Jon >:(

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #321 Gepost op: 21-02-2009, 18:35:58 »
Nee, de vlaggen zijn niet verwisseld. Dat had Daedalus al uitgezocht. En als iemand anders de producten had verwisseld nadat Jon ze daar had neergelegd dan had hij vast wel geprotesteerd. Ik ben bang dat ik zal moeten switchen naar Jon >:(

Ik bedoel niet de vlaggetjes zelf verwisselen, maar dat Vivienne de producten verkeerd legde omdat ze de vlaggen door elkaar haalde. Maar switchen naar Jon lijkt me geen slecht idee Erik! De Jon-club verwelkomt je met open armen. :D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #322 Gepost op: 21-02-2009, 18:56:56 »
Ik bedoel niet de vlaggetjes zelf verwisselen, maar dat Vivienne de producten verkeerd legde omdat ze de vlaggen door elkaar haalde. Maar switchen naar Jon lijkt me geen slecht idee Erik! De Jon-club verwelkomt je met open armen. :D

Hup Jon! Hup Jon!    ::cheerleader::
Maar waarom denk je dat? Zoveel zien we niet van het producten neerleggen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #323 Gepost op: 21-02-2009, 19:10:40 »
De verdachte mensen hier vind ik de fanatieke kandidaten die van alles en nog wat vragen (terwijl iemand weet dat dit niet hoeft). Maar hier helpt Jon ook als ze het geld verdubbelen :-\\

Wellicht heeft Jon maar ja gezegd in de hoop dat die in ronde 2 zelf kon mollen. Viviënne was zo stellig en overtuigend dat Jon het gevoel kreeg dat ze het sowieso zou doen. Als Viviënne het in haar eentje had gedaan, had de mol helemaal geen invloed meer gehad. Helaas voor Jon was Viviënne hier de mol een keer te slim af.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #324 Gepost op: 21-02-2009, 19:28:34 »
Nou nog even een lijstje over Jon maken, even kijken hoe hij volgens mij uitvalt in molse en onmolse acties en hopelijk is het dan gewoon duidelijk dat het toch echt Anniek moet zijn.

Molse acties
Jon vindt zijn eigen camera erg laat in de loods, hoort Froukje zogenaamd niet.
Jon leidt Paula naar een lege envelop die hij zelf heeft achtergelaten.
Jon komt er niet uit met de onderhandelingen over topito's
Schept verwarring bij het reuzenrad, doet of hij het niet snapt (enigszins logisch na een verwarrende uitleg van Rick), legt het weer onduidelijk uit aan Anniek. (maar haalt geen goede koppels uit elkaar)
Jon herhaalt de zin telkens bij de theateropdracht, daarmee rekt hij tijd.
Jon wil geld uitgeven bij de veiling. Maakt kandidaten bang met de opmerking: misschien zit er een truc achter, stopt PJ ineens en blijven we met niks achter. Spoort actief aan om veel geld uit te geven.
Hoeveel kwartjes heeft Jon nog over na de telefoonopdracht?
Mogelijk was het Jon die met de portofoon aan het klooien was bij het autokerkhof
Jon doet niks bij de kistjes, gaat alleen een discussie aan met Rick (of was dat een oprechte correctie, die heb je al gedaan?)
Jon wil niet meegaan in de strategie bij de flipperopdracht die sebas en dennis uitzetten met de hooibalen. 'nee, we doen niet wat jullie zeggen' (maar Jon haalt uiteindelijk geld binnen, zet wel laag in)
Jon wordt (zogenaamd) zo stoned als een generaal bij de waterpijpen waardoor hij geen waardevolle bijdrage meer kan leveren (maar dus ook niet overtuigend kan zeggen dat iets per se daar bij hoort, hij heeft zich nauwelijks uitgesproken, de mol probeert te overtuigen van een fout antwoord)
Jon zegt zijn eigen naam verkeerd voor bij het ganzenborden
Jon liet het ijsblok af en toe ergens tegenaan botsen. Verder viel mij op dat hij het af en toe tegen zijn lijf liet komen door het op hun nek te dragen of zijn hand erop te leggen, dan smelt het natuurlijk ook sneller.
Jon maakt de puzzel bij Ben Hur niet goed.

Veel heldengedrag, de held is de mol.

Onmolse acties
Jon vindt 5 camera's van andere kandidaten en stuurt ze daar correct heen. Hij corrigeert sebastiaan. Hij stuurt Hans op het laatste moment de goede kant op. (als hij hem toen verkeerd had gestuurd, was de opdracht mislukt)
Jon doet zijn best in het theater
Jon vindt veel geld in de donkere loods
Stopt Anniek met de x0,5 om op de 1000 te rijden en wijst Dennis waar de 1000 ligt bij de autoopdracht
Jon's groepje is de enige die hij goed aan de lijn krijgt en op tijd binnenloodst. Corrigeert Paula met bellen.
Jon heeft een goed mollenboekje (staat in m'n aantekeningen bij afl 3, volgens mij opgemerkt door een andere kandi)
Jon verdient geld bij het flipperen
Jon lijkt bij het lasergamen geen gekke dingen te doen en goed bezig te zijn.
Bij de fruitsoorten bedenkt Jon een handige tactiek, iedereen onthoudt 1 fruitsoort (een mol schept juist verwarring)
Jon beantwoordt 3 vragen goed bij de ganzenbordopdracht en haalt daarmee 750 binnen.
Jon zegt vragen voor bij het ganzenborgen en verkleint daarmee de kans dat hij zelf een vrijstelling binnenhaalt.
HIj probeert Anniek uit te leggen hoe de foto staat en te corrigeren als zij de verkeerde kant uit wil lopen en gaat rennen als hij de kandidaten ziet. (als mol was hij met haar meegelopen de verkeerde kant op en was hij rustiger gaan rennen toen Anniek zei: we hebben nog tijd, hij kan alle schuld op haar schuiven)
Jon legt twee puzzelstukken goed bij Ben Hur, corrigeert Anniek (maar goed, had toch weinig effect)
Jon corrigeert de verkeerde uitleg van de supermarktopdracht van Dennis. Hij wordt dan wel niet gehoord, maar hij probeert het wel.
Jon gaat mee in de goede groepjes die vivienne neerzet (al kon volgens mij geen enkele mol tegen vivienne op op dat moment, ze had goed opgelet en wist het gewoon zeker (zit ook geen voorkennis voor vief in, die had gewoon de opdracht goed gedaan) jon had wel mee kunnen gaan met de rest van nee, we doen het niet, vier tegen 1, we doen het dus niet)

Ik vind het flauw om te zeggen dat wat hij goed deed uiteindelijk toch niet zoveel geld inbracht. Een mol moet mollen, niet gaan kijken hoeveel geld een opdracht kan opleveren en op grond daarvan beslissen of hij gaat mollen of niet.

Conclusie: Ik blijf op Anniek, Jon heeft teveel onmolse acties en geen overtuigende mol-acties, maar bij hem, itt Vivienne en Dennis, zeg ik toch niet, hij is het zeker weten niet.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #325 Gepost op: 21-02-2009, 22:50:30 »
Haarlem.

Wat is je bron, Rickdemol?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #326 Gepost op: 22-02-2009, 00:57:44 »
Wat is je bron, Rickdemol?

Lol Dikke C., wilde RICKDEMOL precies hetzelfde vragen... ::ok::
maltho thi afrio lito

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #327 Gepost op: 22-02-2009, 01:31:01 »
Lol Dikke C., wilde RICKDEMOL precies hetzelfde vragen... ::ok::

http://www.google.com/search?q=jon+van+eerd+woont&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SUNA

En dan de 3e van boven. Weet niet van wanneer dat artikel is, maar dit heb ik kunnen vinden.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #328 Gepost op: 22-02-2009, 01:37:36 »
Dat artikel gaat zo te zien over The World Goes Round. Volgens wiki (pagina Jon van Eerd) ging deze 10 maart 2008 (de dag ná de vorige fandag) in premiere.
The British are not impressed.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #329 Gepost op: 22-02-2009, 13:30:17 »
Zie het staan, waarvoor dank RICKDEMOL!
maltho thi afrio lito

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #330 Gepost op: 22-02-2009, 13:37:59 »
Bij de lasergame opdracht in het kasteel is het toch ook zeker Jon zijn verdienste dat Dennis met 2500 euro over de finish kan komen.   ::vergroot::  >:D hoe verklaren we dit Jon-verdenkers??

uit het schema van Heinz: Jon en Viviënne gidsen Dennis met 2500 euro naar het kasteel.

Viv is zeker niet de mol dus....

(@Heinz, je valt namelijk bij Dennis erg over het binnen brengen van die 2500 euro, vandaar dus  >:D)
(vind het zelf ook een dikke min hoor, kan me nog iets te goed herinderen dat mijn mol Eva op die manier bij de foto opdracht door de mand viel)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 13:49:09 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #331 Gepost op: 22-02-2009, 13:49:58 »
Bij de lasergame opdracht in het kasteel is het toch ook zeker Jon zijn verdienste dat Dennis met 2500 euro over de finish kan komen.   ::vergroot::  >:D hoe verklaren we dit Jon-verdenkers??
Doordat Dennis gewoon heel hard zijn best deed!
Jon haalde Rick daarentegen wel weer uit het spel terwijl het duidelijk en zichtbaar onder schot stond. Jon en Viviënne hadden dit makkelijk kunnen zien, maar deden niks! Ook Sebastiaan het spel ingehaald zonder geld.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Elsbeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #332 Gepost op: 22-02-2009, 13:55:22 »
Doordat Dennis gewoon heel hard zijn best deed!
Jon haalde Rick daarentegen wel weer uit het spel terwijl het duidelijk en zichtbaar onder schot stond.
Dat deed Viviënne toch? Ik dacht dat Jon daar helemaal niks mee te maken had.
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #333 Gepost op: 22-02-2009, 13:56:51 »
Dat deed Viviënne toch? Ik dacht dat Jon daar helemaal niks mee te maken had.
Je kunt beter zeggen... Dat deed Viviënne niet. Die lette niet op! Maar Jon deed ook niks, dus die lette ook niet op. Maar het lijkt net of Viviënne die fout maakt omdat zij daar in beeld werd gebracht en aan het woord was!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Elsbeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #334 Gepost op: 22-02-2009, 13:59:29 »
Je kunt beter zeggen... Dat deed Viviënne niet. Die lette niet op! Maar Jon deed ook niks, dus die lette ook niet op. Maar het lijkt net of Viviënne die fout maakt omdat zij daar in beeld werd gebracht en aan het woord was!
Dat is waar ja, maar Rick vroeg zelfs nog ben ik in beeld? En Viviënne was wel echt degene die duidelijk nee zei (en dus niet oplette). En dat Jon het niet zag, ja misschien was hij iets anders aan het doen en mannen kunnen nu eenmaal niet meerdere dingen tegelijk. :P
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #335 Gepost op: 22-02-2009, 14:01:57 »
(@Heinz, je valt namelijk bij Dennis erg over het binnen brengen van die 2500 euro, vandaar dus  >:D)
(vind het zelf ook een dikke min hoor, kan me nog iets te goed herinderen dat mijn mol Eva op die manier bij de foto opdracht door de mand viel)

Er zit wel verschil tussen zelf 2500 euro verdienen (Dennis) of daar een rol in spelen (Jon). Een molactie van Jon hierbij heb ik ook niet gezien.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #336 Gepost op: 22-02-2009, 14:56:12 »
Dat deed Viviënne toch? Ik dacht dat Jon daar helemaal niks mee te maken had.

Vivienne waarschuwde Rick...Jon niet.
maltho thi afrio lito

Offline Elsbeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #337 Gepost op: 22-02-2009, 17:03:04 »
Vivienne waarschuwde Rick...Jon niet.
Even terug gekeken, you're right.
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #338 Gepost op: 22-02-2009, 22:23:26 »
Bij de vlaggetjes in de supermarkt lagen de EU-sponsjes en de Belgische batterijen verkeerd. Als je goed oplet dan zie je dat Jon een plastic zak met beide producten in de hand heeft (09:37). Het lijkt erop dat hij ze verkeerd heeft gelegd.



Jammer dat we geen beelden van dat neerleggen hebben gezien, misschien zaten daar teveel hints in  ::) . Maar een mooie hint, kan het Jon kamp goed gebruiken  :).
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #339 Gepost op: 23-02-2009, 14:25:45 »
Ik zit nog steeds met de volgende gedachte kronkel:

Er zijn nog 4 kandidaten waar ik er 3 als volgt weg streep:
-Viv haalt gewoon te veel geld binnen, een mol verdubbelt niet vrijwillig het geld.
-Dennis zei dat hij zn eigen naam had ingetypt, en zei in het begin van aflevering 3 dat hij niet blij was met de executie waarin Anniek rood kreeg. Dus ik denk dan dat Dennis de naam van Anniek had ingetypt en dus al wist dat ze het niet was. Hierdoor streep ik dus Dennis en Anniek ook weg.

Jon is de mol dan  :P
(kan natuurlijk heel anders zijn, maar zo denk ik erover momenteel)

Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug