Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175586 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #360 Gepost op: 26-02-2009, 23:44:37 »
Het kan ook nog gewoon Paula zelf geweest zijn, aangezien alle kandidaten hebben lopen mollen alsof ze de mol zelf waren.
  Paula zei in een interview met Hans dat ze nooit opzettelijk gemold had!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #361 Gepost op: 26-02-2009, 23:52:39 »
  Paula zei in een interview met Hans dat ze nooit opzettelijk gemold had!

Misschien deed ze het per ongeluk  ;D 

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #362 Gepost op: 26-02-2009, 23:54:00 »
  Paula zei in een interview met Hans dat ze nooit opzettelijk gemold had!
Oke  ::ok:: dat had ik dus even gemist, blijft staan dat het iedere andere kandi met portofoon geweest kan zijn.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #363 Gepost op: 26-02-2009, 23:57:23 »
Wat heeft Jon eraan gehad om met die portofoon te klooien, als hij vervolgens Anniek ervan weerhoudt de 1000 euro te halveren en te zorgen dat Vivienne er met haar verdubbelaar wel tegenaan reed?  ???

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #364 Gepost op: 27-02-2009, 00:06:56 »
Sowieso vraag ik me af waarom hij dat dan niet eerder tijdens de opdracht, toen het nog van invloed kon zijn, had gedaan -.- De lijn lag er uit toen er nog maar maximaal 300 euro op te halen was, terwijl er al 3000 ofzo opgehaald was.

Offline Joopjr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #365 Gepost op: 27-02-2009, 10:43:57 »
FF een nieuw overzicht:

Onmols
Tijdens aflevering 1 vind Jon erg veel camera's. (fabriekloods opdracht)
Tijdens aflevering 2 vind Jon erg veel geld envoloppen in het donkere gebouw. (enveloppen in gebouw opdracht)
Tijdens aflevering 3 rijd de auto van Jon niet in op de 1000 euro raam omdat het dan gehalveerd zou worden. Hij doet ook moeite het andere team daar te krijgen. (auto opdracht)
Tijdens aflevering 3 gaat die met de telefoons van andere proberen de overige team te bereiken. (telefoon opdracht)
Tijdens aflevering 3 komt het team van Jon als enige over de streep. (telefoon opdracht)
Tijdens aflevering 3 verdient hij 100 euro bij de flipperkast. (flipperkast opdracht)
Tijdens aflevering 5 zegt hij zijn voornamen voor tijdens reuzenganzenbord. (niet geheel onmols) (ganzenbord opdracht)
Tijdens aflevering 5 beantwoord hij al zijn vragen (3) goed bij het ganzenbord spel. (ganzenbord opdracht)
Tijdens aflevering 5 weet Jon de mensen goed naar het kasteel te leiden (beter als Viv) (laserschieten opdracht)
Tijdens aflevering 6 weten Jon en Anniek nog op tijd het eindpunt te bereiken. (foto opdracht)
Tijdens aflevering 7 zegt Jon dat Dennis de (supermarkt) opdracht fout uitlegt. (supermarkt opdracht)
Tijdens aflevering 7 doet Jon ontzettend zijn best bij de kennismaak opdracht (tijdens het samen zetten van de groepjes hielp hij minder goed). (kennismakings opdracht)
Tijdens aflevering 7 helpt Jon goed het blok heel te houden (hij is altans niet zeer zichtbaar beschadigt). (ijsblok opdracht)
Tijdens aflevering 8 helpt Jon mee de mensen te bereiken (in tegenstelling tot Viv en Anniek) door hard Engels te spreken. (foto zonder toeristen opdracht)
Tijdens aflevering 8 haalt jon 100 euro uit zijn kluis (trein opdracht).

Mols
Tijdens aflevering 1 vind Jon zijn camara pas nadat Froukje lang loopt te gillen. (fabriekloods opdracht)
Tijdens aflevering 2 stuurt Jon Paula naar een lege envellop. (envellope in gebouw opdracht)
Tijdens aflevering 3 herhaalt Jon de zin constant waardoor de lampen opnieuw gaan branden. (theater opdracht)
Tijdens aflevering 3 heeft hij het voor elkaar gekregen om het woord 'wie' niet op het podium te zeggen. (theater opdracht)
Tijdens aflevering 3 deed Jon weinig bij de kistenopdracht. (kisten opdracht)
Indirect
Hij had 'Ik zie het niet' op zijn wagon in aflevering 8, mollen zijn blind.
Hij wilde in aflevering 8 als eerste de grot in, mollen zitten onder de grond.

Als je naar alle hints kijkt zul je zien dat Jon erg weinig 'echte' mollenstreken heeft uitgevoerd in tegenstelling tot Viv en Anniek.

Commentaar welkom als de lijst kan worden aangevuld of niet klopt :)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2009, 13:16:41 door Joopjr »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #366 Gepost op: 27-02-2009, 12:15:25 »
Bij de opdracht in het autokerkhof kun je er ook wel bij vermelden dat Jon ook nog eens heel veel moeite doet om de anderen te laten weten waar de 1000 euro staat, zodat het bedrag uiteindelijk verdubbeld kon worden.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #367 Gepost op: 27-02-2009, 12:16:34 »
Van wie heeft Jon gehoord dat ze nog maar één minuut hadden om die foto te maken in Petra?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #368 Gepost op: 27-02-2009, 12:39:20 »
Hm, Jon is en blijft vooralsnog mijn mol.
Laten we jabberen.

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #369 Gepost op: 27-02-2009, 13:06:51 »
En Jon had ook "ik zie niks" als code. Hij kon ook niets zien vanuit zijn positie maar een mol is ook blind. Dus verdacht.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #370 Gepost op: 27-02-2009, 13:24:09 »
Hij wilde in aflevering 8 als eerste de grot in, mollen zitten onder de grond.



Hij wilde als eerste omdat hij zich niet thuisvoelt onder de grond. Niet echt mols ...


Van wie heeft Jon gehoord dat ze nog maar één minuut hadden om die foto te maken in Petra?

Ik neem aan van het productieteam.

Die hebben ook de camera zo neergezet. Als ze 'm 2 graden naar rechts hadden gedraaid was de foto goed geweest.


Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #371 Gepost op: 27-02-2009, 14:25:58 »
Hij was weer verschrikkelijk niet-mols bezig.

Hij bracht geld binnen bij de treinopdracht, wat hij makkelijk niet had kunnen doen en in Petra nam hij direct het woord en de leiding. Dat had hij ook aan iemand anders over kunne laten. Daarbij geeft hij de codes in de trein ook nog eens goed door.
Ook bij de executie leek hij weer oprecht blij.
Mij tunneltje is te klein voor zulke onmolse acties.



Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #372 Gepost op: 27-02-2009, 14:29:38 »
Hij was weer verschrikkelijk niet-mols bezig.

Hij bracht geld binnen bij de treinopdracht, wat hij makkelijk niet had kunnen doen en in Petra nam hij direct het woord en de leiding. Dat had hij ook aan iemand anders over kunne laten. Daarbij geeft hij de codes in de trein ook nog eens goed door.
Ook bij de executie leek hij weer oprecht blij.
Mij tunneltje is te klein voor zulke onmolse acties.



Idd, mijn tunnel wordt alsmaar kleiner..
Gisteren dacht ik nog, hoe dan ook, ik blijf op Jon! Ook al zou Anniek het heel goed kunnen zijn...

Maar nu weet ik het niet meer.. moet ik misschien overstappen naar Anniek en het riskeren?
Of bij Jon blijven en strijdend ten onder gaan?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #373 Gepost op: 27-02-2009, 14:31:08 »
Of bij Jon blijven en strijdend ten onder gaan?

Ik ga niet meer switchen... we gaan samen ten onder, ben ik bang.  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #374 Gepost op: 27-02-2009, 14:42:14 »
Die stomme Sebas en Dennis ook! De hele tijd de aandacht efgeleid van de echte mol, waardoor we helemaal verkeerd zaten.
Daarom nogmaals mijn idee voor spelverbetering: 1x de nepmol uithangen en je krijgt bij de executie een geel scherm (ja, dan weet iedereen ook meteen dat jij het niet bent, moet je maar niet nepmollen). Nog een keer nepmollen en je krijgt automatisch een rood scherm.
The British are not impressed.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #375 Gepost op: 27-02-2009, 14:54:55 »
Een paar acties die jon eventueel gedaan heeft:

aflevering 1: topito niet afgeven, makkelijk  ::ok::

aflevering 2: Jon zegt dat deur 1 en 2 op slot zitten, ik denk dat dit niet het geval is en dat daar wel degelijk veel geld lag. Uiteindelijk bleek het gevonden geld door hem niet veel waard. En onder het mom van een grapje Paula naar een lege envelop sturen kan ook wel ff.

aflevering 3: Jon stopt al zijn kwartjes erin bij de telefoon opdracht, en is op de hoogte van de stand van zaken bij zijn 2 collega's, dus hij liet ze misschien wel over de streep komen omdat hij wist hoe slecht de anderen het deden.

Theateropdracht: Jon herhaalt de zin een paar keer, en vertelt een monoloog met de domste woorden zoals reizen,trein etc. verd8. Ook als de tijd bijna om is herhaalt hij weer de zin en baalt dan, maar dat balen lijkt mij geacteerd, let er maar eens op.

aflevering 6: bij ben hur misschien de puzzel verpesten  ???  en dan in het kasteel wat zo vaag vond: Al dagen omrand ik de vele aanwijzingen in mijn molboekje  :-\\ zou kunne dat daar iets mee is.

aflevering 7: Misschien een grapje met die spons uithalen? en misschien ook wel België en Duitsland met elkaar verwarren, dat zien we niet. En volgens viv beschadigd hij het ijsblok wel.

aflevering 8: Het verhaal van Jon bij Petra was op zich wel duidelijk maar toch ook wat aan de lange kant leek me.

Shit, ik kan echt weinig goeds bedenken eigenlijk als ik erover nadenk  :-\\
Zou het dan toch Anniek zijn?



Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #376 Gepost op: 27-02-2009, 14:57:23 »
Ik blijf ook bij Jon hoor, ook al zag ik gisteren meer mollerige acties van Aniek. Ik vind het leuk om de eerste afleveringen terug te kijken en dan alleen op Aniek, Jon en Viviënne te letten. Ik heb vanochtend aflevering 4 gekeken en zag Jon veel molleriger doen dan Aniek, dus ik ben eigenwijs en blijf bij Jon. Vooral met dat pakket kopen vond ik 'm opvallend bezig en met die kistjes openen steeds Rick beschuldigen van dingen.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #377 Gepost op: 27-02-2009, 21:30:47 »
Opvallend die witte Tuniek van Jon tijdens de "vragenronde"..
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 00:59:18 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #378 Gepost op: 27-02-2009, 21:31:59 »
Ik heb vanochtend aflevering 4 gekeken en zag Jon veel molleriger doen dan Aniek, dus ik ben eigenwijs en blijf bij Jon. Vooral met dat pakket kopen vond ik 'm opvallend bezig.

Ja, daar blijf ik Jon ook molliger vinden dan Anniek..

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #379 Gepost op: 27-02-2009, 22:00:14 »
Ik ben Jon echt gaan verdenken toen hij als eerste 's nachts het spookhuis binnenmocht. Als mol weet je natuurlijk perfect waar alles ligt, en kan je de grote bedragen even afknippen terwijl het toch lijkt alsof je een enorm bedrag binnenbrengt  ::jaja::