Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175531 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #420 Gepost op: 5-03-2009, 21:36:44 »
Natuurlijk wel.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #421 Gepost op: 5-03-2009, 22:10:22 »
Ik geloof er wel in dat Viv op Jon stemde ... dus als Anniek De Mol was geweest had Jon moeten winnen .... maar Jon wint niet ... dus is hij De Mol.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #422 Gepost op: 5-03-2009, 22:35:16 »
Goed, ik denk dat Jon de mol is....

Dat baseer ik op het volgende. Het is niet 100% zeker op wie Vivienne heeft gestemd.

Stel ze stemt op Jon, dan is Jon de mol en is er geen onduidelijkheid
Stel ze stemt op Anniek, maar waarom wint Jon dan niet, die al veel langer op haar zat en daarom veel meer kans had om informatie te verzamelen over haar, dan Vivienne die pas op het laatst geswitched zou zijn, wat niet logisch is, aangezien ze zover is gekomen, Jon elke keer invullend met de test.

Met andere woorden, Anniek kan volgens mijn theorie niet de mol zijn. Dat zou absoluut niet aannemelijk zijn.
Toch bedankt!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #423 Gepost op: 5-03-2009, 22:40:10 »
Goed, ik denk dat Jon de mol is....

Dat baseer ik op het volgende. Het is niet 100% zeker op wie Vivienne heeft gestemd.

Stel ze stemt op Jon, dan is Jon de mol en is er geen onduidelijkheid
Stel ze stemt op Anniek, maar waarom wint Jon dan niet, die al veel langer op haar zat en daarom veel meer kans had om informatie te verzamelen over haar, dan Vivienne die pas op het laatst geswitched zou zijn, wat niet logisch is, aangezien ze zover is gekomen, Jon elke keer invullend met de test.

Met andere woorden, Anniek kan volgens mijn theorie niet de mol zijn. Dat zou absoluut niet aannemelijk zijn.

je maakt een grofe fout met je laatste redenatie
Viv heeft elke aflevering ook een aantal vragen op Anniek ingevuld
heeft ze zelf in deze aflevring gezegd ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #424 Gepost op: 5-03-2009, 22:44:00 »
Ja een aantal, maar niet allemaal... ::vergroot::
Tell me what your telescope says

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #425 Gepost op: 5-03-2009, 22:47:28 »
Maar wat heeft ze in die laatste test gedaan ???

Als Jon de mol kruip ik weer snel terug in mijn tunneltje  :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #426 Gepost op: 5-03-2009, 22:51:03 »
Maar wat heeft ze in die laatste test gedaan ???

Als Jon de mol kruip ik weer snel terug in mijn tunneltje  :o
Ik denk dat ze naar Anniek is geswitched, iig als Jon het is had Anniek al tegenover dennis bewezen dat ze goed in testen maken is, dennis en viv lijken me vergelijkbaar
dus ik hou het toch op Anniek als mol ::hypocriet::
Jon als een leuke verliezer en een geweldige kandidaad
ook ivm de molmail dat jon het zo graag wil uitschreeuwen denk ik dat hij tweede is geworden
als mol zeg je zoiets niet in de molmail ::hypocriet::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #427 Gepost op: 5-03-2009, 22:53:01 »
Maar dan is het toch vreemd dat Jon niet wint, want Jon zit al langer vol op Anniek. Vivienne heeft altijd getwijfeld en is vaak meer op Jon gaan zitten.
Toch bedankt!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #428 Gepost op: 5-03-2009, 22:56:20 »
Maar dan is het toch vreemd dat Jon niet wint, want Jon zit al langer vol op Anniek. Vivienne heeft altijd getwijfeld en is vaak meer op Jon gaan zitten.
Het gaat allemaal om de laatste test, niet om eerder gemaakt testen, je moet ook bedenken dat Viv BEIDE goed in de gaten hield, je focussed niet alleen op 1 kandidaat, Viv is een slimme en pientere dame ::hypocriet::
Die zal de test naar mijn idee over Anniek heel goed invullen ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #429 Gepost op: 5-03-2009, 23:00:04 »
Molse acties:
- slecht leiden van de auto's (maar dat was volgens mij ook erg lastig), meestal mis, 1x goed, 1x fout.
- drie keer voor de vraag gaan. Maar die heb je als kandidaat ook nodig.  

Onmolse acties:
- Veel goede antwoorden geven bij de lantaarntjes. Hij wil voor 850, het goed antwoord gaan.
 
En ook al zit Jon langer op Anniek, Vivienne kan het best beter hebben gedaan. Een goede molkandidaat schrijft niet alleen alles van zijn/haar mol op, maar alles wat er gebeurt, dus als Vief switcht, kan ze nog van alles over Anniek in haar molboekje opzoeken. Bovendien heeft Vivienne zich in de serveeropdracht van een geweldig geheugen bewezen. Vivienne gaat al tijden veel met Anniek om dus weet ook veel van haar, ook omdat ze kamers hebben gedeeld, dus kamernummers etc.
Het is Anniek!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #430 Gepost op: 5-03-2009, 23:03:18 »
Het gaat allemaal om de laatste test, niet om eerder gemaakt testen, je moet ook bedenken dat Viv BEIDE goed in de gaten hield, je focussed niet alleen op 1 kandidaat, Viv is een slimme en pientere dame ::hypocriet::
Die zal de test naar mijn idee over Anniek heel goed invullen ::tandpastasmiley::

Volgens mij als ze allebei vol op Anniek zijn gegaan, maakte Viv toch de meeste kans, die weet vast meer persoonlijke dingetjes, ze hebben de laatste dagen steeds kamer gedeeld, en bovendien heeft ze allang bewezen een opslagcapaciteit van een supercomputer en een geheugen als een olifant te hebben, het bewijs daarvan is in het restaurant geleverd   ::jaja::

edit : ishtara ik wil dit net gaan verzenden en zie dat je hetzelfde schrijft  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #431 Gepost op: 5-03-2009, 23:15:41 »
Jon is de Mol, mensen.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #432 Gepost op: 5-03-2009, 23:22:27 »
Jon is de Mol, mensen.

en dat denk ik dus ook  ::jaja::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #433 Gepost op: 5-03-2009, 23:25:42 »
Jon is de Mol, mensen.
zal zo kunnen, wel een geniale mol als dat zo is
dan ga ik mijn zus hard uitlachen, want in de pool had ze vanaf begin af aan Jon als mol en Viv als winnaar en volgens mij Anniek als verliezer
maar ze is hem een paar keer vergeten in te vullen en is dus gestopt met de pool ::rofl::
ze heeft altijd pech met dit soort dingen, en ik altijd geluk ::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #434 Gepost op: 5-03-2009, 23:43:25 »
Voor mij is Jon ook nog de mol. :)
Hoewel hij weer absoluut niet mollerig was met de kaarsjes. Hij zei steeds het goede antwoord voor.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #435 Gepost op: 5-03-2009, 23:58:59 »
Voor mij is Jon ook nog de mol. :)
Hoewel hij weer absoluut niet mollerig was met de kaarsjes. Hij zei steeds het goede antwoord voor.
En ook eigenlijk niet met de ballonnen. Als hij de Mol is kon hij met die opdracht sowieso geen geld winnen of verliezen, maar hij kon ze in ieder geval nog de illusie geven dat ze meer geld gewonnen hadden dan het daadwerkelijk zal blijken te zijn. Maar dat deed hij ook niet.

Jon heeft veel dubieuze onmolse acties gehad, imho. En met dubieus bedoel ik 'onmols zonder dat dat noodzakelijk was, om de verdenking af te schudden o.i.d.'. Heb geen zin om ze weer allemaal op te noemen, maar iedereen kan ze zelf ook wel bedenken.
Toch denk ik dat hij het is.

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #436 Gepost op: 6-03-2009, 08:00:42 »
Jon is de Mol, mensen.

de allerlaatste foto van de allerlaatste opdracht op de avro site is een foto van jon met een kaart met het mollogo (terwijl hij eerst het kaartje las en daarna de ballonnen de lucht in liet gaan is hier de volgorde net andersom. hint?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #437 Gepost op: 7-03-2009, 17:06:48 »
Ik ben er na de aflevering van donderdag vrij zeker van dat Jon de mol is (gelukkig :)).
Allereerst, er van uitgaande dat de kandidaten de waarheid spreken, Vivienne en Anniek op Jon zaten en Jon vol op Anniek. Als Anniek de mol was geweest zou Jon hebben gewonnen. Als Jon de mol is dan was het gewoon een kwestie van wie de meeste vragen goed had.

Een andere hint is wellicht de eerste zin in de molmail interviews van afgelopen keer: de eerste zin daarin is van Dennis, die zegt: ik weet wel wie de mol is... En Dennis heeft er nooit een geheim van gemaakt Jon te verdenken.
Dat moet van belang zijn, want Dennis hoort eigenlijk niet bij de interviews van de finale te zitten.

Het enige jammere is dat Jon wel verdacht is geweest door kandidaten. Maar tussen Anniek en Jon vind ik hem de beste en ik denk ook dat hij achter de schermen nog wel eens meer zou kunnen hebben gedaan dan we denken :) Ik vind vooral de actie in het theater dan wel goed, met dat woordje wie. Hij heeft wel de woorden is, de en mol gezegd, maar niet wie. En als je met de andere kandidaten praat, is dat best wel een woord wat je vaak zou gebruiken (lees: wie zei nou net zus en zo, wie zit er de hele tijd doorheen te praten, dat soort dingen). En honderdduizend keer Het geld ligt bij... zeggen :)

En Anniek klonk erg verslagen in de interviews. Jon niet.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2009, 17:09:31 door annebeth »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #438 Gepost op: 8-03-2009, 18:57:13 »
Oei, dit topic was bijna uit beeld.....

Ik denk dat dat een hint is  :-X
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Hanhann

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aaaaight. hahahaha.
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #439 Gepost op: 8-03-2009, 20:17:17 »
Ik weet niet of het waar is en al genoemd is, maar wat mij opviel is dat Jon wéér zegt dat ie iets niet goed kon zien. Is in eerdere afleveringen ook al vaak voorgekomen (lees: ik ben nachtblind, ik heb lenzen, ik zie geen diepte)
En mollen zijn niet blind, maar zien gewoon slecht.

Zou ik of iemand anders die het zou willen doen even moeten natrekken.
Zie mijn Zietheorie in het Algemene Jontopic.. x')