Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 175524 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #460 Gepost op: 10-03-2009, 22:01:09 »
ik denk dat Paula een ander lijntje had omdat ze er een soort van uit gestemd was
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #461 Gepost op: 10-03-2009, 22:01:56 »
ik denk dat Paula een ander lijntje had omdat ze er een soort van uit gestemd was

Ja dat kan natuurlijk ook.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #462 Gepost op: 10-03-2009, 22:02:13 »
Anniek = verliezer (alle verliezers gaan naar hans schiffers om hun verhaal te doen)
Vivienne = Winnaar
Jon = Mol

 ::tandpastasmiley::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molz0r

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #463 Gepost op: 10-03-2009, 22:06:25 »
Anniek = verliezer (alle verliezers gaan naar hans schiffers om hun verhaal te doen)
Vivienne = Winnaar
Jon = Mol

 ::tandpastasmiley::
Onzin. Vivienne is er toch ook geweest? is toch winnaar?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #464 Gepost op: 10-03-2009, 22:09:30 »
Onzin. Vivienne is er toch ook geweest? is toch winnaar?

Ja, maar Alle verliezers komen bij Schiffers. jaa de winnaar ook.

maar ik bedoelde niet echt dat dit DE HINT MOET ZIJN.
Vandaar ook  " ::tandpastasmiley:: "
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #465 Gepost op: 10-03-2009, 22:53:45 »
Aflevering 1:
Ik zou zweren dat Jon op de groepsfoto zijn ogen net dicht doet. (rond 2:35)

Aflevering 2:
Jon beweert nachtblind te zijn.

Aflevering 3:
Zag niet dat Anniek aan het (nep)mollen was haha.

Aflevering 4:
Kon niet zien waar de bal naartoe rolde bij het flipperspel

Aflevering 5:
?DE POP MET DE BLINDDOEK

Aflevering 6:
Kon de puzzel niet goed zien.

Aflevering7:
Iemand wrijft met z'n handen in zn ogen in de Dode Zee, waarop mn zus zei: NEE, ALS JE DAT DOET KAN JE BLIND WORDEN. maar ik weet niet wie dat was.

Aflevering 8:
Op Jons coupé stond 'Ik zie het niet'

Aflevering 9:
Jon beweeerde geen diepte te zien

Aflevering 10:
n(og).n.v.t.

Vervolg in dit topic:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=34648.0

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #466 Gepost op: 10-03-2009, 23:34:15 »
Conclusie:
Jon moet onmiddellijk naar een oogarts!!!!!!
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #467 Gepost op: 10-03-2009, 23:35:49 »
Oh, nuja, ik vind ze ook niet allemaal even sterk eigenlijk..
Bijna elke kandidaat zegt wel iets als 'achter het glas kon ze je niet zien'.

Heb toch weer goede hoop voor Jon als mol.
Hij zou dan wel niet veel gedaan hebben, maar ik hoor hem zo vertellen wat hij dan wel heeft gedaan.
En dat mollogo in de grot zou ook maarzo toch weer zo'n flauwe hint kunnen zijn.

Ben er trouwens ook van overtuigt dat de lijntjes theorie echt een hint was.  ::jaja::
Het was voor het eerst dat ze anders gingen dan normaal, en dan ook precies over de finalisten.
Weet iemand misschien ook de volgorde van de kandidaten? Wellicht zit de mol in het midden van de finalisten.

Ik heb een heel topic gemaakt over de lijntjestheorie... kun je hem zelf vinden of moet ik 'm omhoog schoppen voor je? ;D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #468 Gepost op: 10-03-2009, 23:39:43 »
Ik heb een heel topic gemaakt over de lijntjestheorie... kun je hem zelf vinden of moet ik 'm omhoog schoppen voor je? ;D

Alles staat hier als gelezen, dus heb 'm al een keer gezien.  ;)
Was nog niet overtuigd, maar nu eigenlijk toch wel. Afwachten maar tot donderdag.  ::ok::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #469 Gepost op: 11-03-2009, 11:16:27 »
Ik ben echt Benieuwd of er nog hints inzitten die wij niet hebben gevonden..
Bedoel echt ELKE steen en elke servetje is ondersteboven gehouden. ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #470 Gepost op: 11-03-2009, 12:07:21 »
de servetjestheorie.... kun je ook een topic openen?  ;D

 ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #471 Gepost op: 11-03-2009, 21:07:59 »
Nog een laatste poging om alle Jon-stemmers ervan te overtuigen dat hij het, op grond van onmols gedrag, gewoon niet kan zijn.

Jon heeft bewezen niet de mol te zijn toen:
Jon vindt 5 camera's van andere kandidaten en stuurt ze daar correct heen. Hij corrigeert sebastiaan. Hij stuurt Hans op het laatste moment de goede kant op. (als hij hem toen verkeerd had gestuurd, was de opdracht mislukt)

Jon vindt veel geld in de donkere loods

Stopt Anniek met de x0,5 om op de 1000 te rijden en wijst Dennis waar de 1000 ligt bij de autoopdracht

Jon's groepje is de enige die hij goed aan de lijn krijgt en op tijd binnenloodst. Corrigeert Paula met bellen.

Bij de fruitsoorten bedenkt Jon een handige tactiek, iedereen onthoudt 1 fruitsoort (een mol schept juist verwarring)

Jon beantwoordt 3 vragen goed bij de ganzenbordopdracht en haalt daarmee 750 binnen.

Jon zegt vragen voor bij het ganzenborgen en verkleint daarmee de kans dat hij zelf een vrijstelling binnenhaalt.

Hij probeert Anniek uit te leggen hoe de foto staat en te corrigeren als zij de verkeerde kant uit wil lopen en gaat rennen als hij de kandidaten ziet. (als mol was hij met haar meegelopen de verkeerde kant op en was hij rustiger gaan rennen toen Anniek zei: we hebben nog tijd, hij kan alle schuld op haar schuiven)

Jon corrigeert de verkeerde uitleg van de supermarktopdracht van Dennis. Hij wordt dan wel niet gehoord, maar hij probeert het wel.
 
Jon vindt in de trein zijn wachtwoord (had niet gehoeven), en opent zijn kluis (had helemaal niet gehoeven). Hij geeft ook nog goed genoeg het wachtwoord van Vivienne door (Anniek loopt daarmee te kloten)

Jon geeft bij de kaarsjesopdracht veel goede antwoorden meteen (een mol geeft of een verkeerd antwoord, of wacht of de anderen het weten) hij gaat enthousiast mee in het goede antwoord 850.

En jullie houden vol dat Jon de mol is???
Hij heeft dan vast mollenacties gedaan die wij niet gezien hebben. Maar deze onmolse acties zijn toch niet te verkopen?
Stem op Anniek, nu het nog kan ::cheerleader::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #472 Gepost op: 11-03-2009, 21:53:55 »
Citaat
Jon heeft bewezen niet de mol te zijn toen:
Jon vindt 5 camera's van andere kandidaten en stuurt ze daar correct heen. Hij corrigeert sebastiaan. Hij stuurt Hans op het laatste moment de goede kant op. (als hij hem toen verkeerd had gestuurd, was de opdracht mislukt)
Dat is juist verdacht, zo zet hij andere kandidaten buiten spel!

Citaat
Jon vindt veel geld in de donkere loods
Wat veel minder waard bleek te zijn! Een goede molachtie, want hij lijkt nu een held, maar ondertussen is hij het niet!

Citaat
Jon's groepje is de enige die hij goed aan de lijn krijgt en op tijd binnenloodst. Corrigeert Paula met bellen.
Hoeveel kwartjes had Jon eigenlijk nog over? Het ging uiteindelijk om de kwartjes, niet om het binnenloodsen of niet.

Citaat
Bij de fruitsoorten bedenkt Jon een handige tactiek, iedereen onthoudt 1 fruitsoort (een mol schept juist verwarring)
Het ging uiteindelijk om de juiste fruitsoort bij de juiste waterpijp, niet om de boodschappen doen!

Citaat
Jon beantwoordt 3 vragen goed bij de ganzenbordopdracht en haalt daarmee 750 binnen.
En Jon zegt zijn eigen volledige doopnaam verkeerd!

Citaat
Jon zegt vragen voor bij het ganzenborgen en verkleint daarmee de kans dat hij zelf een vrijstelling binnenhaalt.
Dat is juist verdacht, zo komt dat geld niet in de pot!

Citaat
Jon corrigeert de verkeerde uitleg van de supermarktopdracht van Dennis. Hij wordt dan wel niet gehoord, maar hij probeert het wel.
Nou proberen vind ik eigenlijk te hoog gegrepen. Hij suggereert het één en ander, maar dringt het ook niet erg op!
 
Citaat
Jon vindt in de trein zijn wachtwoord (had niet gehoeven), en opent zijn kluis (had helemaal niet gehoeven). Hij geeft ook nog goed genoeg het wachtwoord van Vivienne door (Anniek loopt daarmee te kloten)
Ik heb Anniek daar niet mee zien kloten?

Citaat
Jon geeft bij de kaarsjesopdracht veel goede antwoorden meteen (een mol geeft of een verkeerd antwoord, of wacht of de anderen het weten) hij gaat enthousiast mee in het goede antwoord 850.
Anniek geeft ook goede antwoorden en is net zoals Jon een actrice/acteur!

Citaat
En jullie houden vol dat Jon de mol is???
Hij heeft dan vast mollenacties gedaan die wij niet gezien hebben. Maar deze onmolse acties zijn toch niet te verkopen?
Stem op Anniek, nu het nog kan ::cheerleader::
Zo'n lijstje kan ik dus ook wel van Anniek maken (Ga ik nu niet meer doen)
Het punt is, dat het dit jaar zo gemonteerd is dat je van een boel kandidaten, behalve Viviënne, een boel molse en onmolse acties kan opnoemen!
« Laatst bewerkt op: 11-03-2009, 21:55:43 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #473 Gepost op: 11-03-2009, 21:58:08 »
Goed gezegd Rennuh, dat is nou een goeie mol zijn, zogenaamd 'goeie acties' doen maar ondertussen de boel verpesten.  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Hanhann

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aaaaight. hahahaha.
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #474 Gepost op: 11-03-2009, 22:07:04 »
Hahahahaha Rennuh, perféct verwoord ;D
Zie mijn Zietheorie in het Algemene Jontopic.. x')

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #475 Gepost op: 11-03-2009, 23:10:37 »
Dat is juist verdacht, zo zet hij andere kandidaten buiten spel!
Ooit moeten andere kandidaten toch 'buiten spel' gezet worden? Waarom moet dat per se zo laat mogelijk zijn? Bovendien kunnen ze altijd nog andermans plek vinden, als ze hun eigen hebben gevonden.
Wat veel minder waard bleek te zijn! Een goede molachtie, want hij lijkt nu een held, maar ondertussen is hij het niet!
Het geld van alle anderen bleek ook minder waard te zijn, dus alsnog was Jon de sterkste schakel. Viviënne vond trouwens erna ook érg veel enveloppen, en als de Mol voor haar was geweest, zou je denken dat er niet zo veel meer te vinden hoort te zijn.
Hoeveel kwartjes had Jon eigenlijk nog over? Het ging uiteindelijk om de kwartjes, niet om het binnenloodsen of niet.
Het ging eerst om het binnenloodsen (prioriteit dus), daarna om de kwartjes -.-
Het ging uiteindelijk om de juiste fruitsoort bij de juiste waterpijp, niet om de boodschappen doen!
Zonder boodschappen kan je geen juiste fruitsoort bij de juiste waterpijp leggen -.-
En Jon zegt zijn eigen volledige doopnaam verkeerd!
Wat speltechnisch gezien goed is voor de pot, als ik het me goed herinner. Bovendien tellen de drie vragen die Jon goed beantwoordt véél zwaarder mee, dan één vraag fout voorzeggen voor een team waarvan het geld niet wordt meegeteld.
Nou proberen vind ik eigenlijk te hoog gegrepen. Hij suggereert het één en ander, maar dringt het ook niet erg op!
Feit blijft dat je als Mol beter stil kan zijn als zoiets gezegd wordt -.-
Ik heb Anniek daar niet mee zien kloten?
Kheb ook geen idee waar dit over gaat -.- maar in deze opdracht blijkt wel weer dat Jon wél geld in de pot brengt, en Anniek niet.
Anniek geeft ook goede antwoorden en is net zoals Jon een actrice/acteur!
Jon beantwoordde de moeilijke vragen die de andere twee niet wisten (wie stond het langst op 33 in ganzenbord, na welke opdracht kon 30000 euro verdiend worden), terwijl de antwoorden op de vragen die Anniek beantwoordde triviaal waren.
Zo'n lijstje kan ik dus ook wel van Anniek maken (Ga ik nu niet meer doen)
Het punt is, dat het dit jaar zo gemonteerd is dat je van een boel kandidaten, behalve Viviënne, een boel molse en onmolse acties kan opnoemen!
Nou, je kan niet zo'n lijstje maken gebaseerd op haar acties, want haar acties zitten vol met molacties. Er zijn wel andere dingen die erg sterk tegen Anniek pleiten, dus dat is wel weer vreemd, maar die post ik daar wel -.-

Kheb eerder het idee van "het is totaal niet logisch als Anniek of Jon de Mol is", dan "mja, eigenlijk kunnen beide het nog wel goed zijn" -.- Kvind het even raar om Anniek te verdenken als om Jon te verdenken. Als Jon het is, zou ik zijn tactiek niet echt geslaagd noemen -.- Hij heeft dan duidelijk de nadruk gelegd op de held zijn en geld in de pot brengen (om minder verdacht te worden), en alsnog waren er 3 mensen die hem als hun verdachte hadden (Viviënne, Anniek en Dennis) hem vol, en had Rick hem als tweede verdachte.

Wil niet zeggen dat ik overtuigd ben dat hij het niet is. Als Jon de Mol is, complimenten voor degenen die hem vanaf de eerste afleveringen verdachten hoor, maar ik zie nog steeds niet wat de doorslaggevende redenen zijn om Jon nu te verdenken. Sterker nog, ik tel maar 1 redelijk goede reden, en dat is ook niet echt een molactie waarvan de kijker onder de indruk is (topito onderhandelen). Hij doet inderdaad wel eens goede dingen die achteraf minder waarde hebben, maar ik zie hem constant die goede dingen blijven doen (waaronder dingen die achteraf juist van grote waarde zijn), dus dat is toch niet mollen?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2009, 23:33:55 door Irving »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #476 Gepost op: 12-03-2009, 00:01:16 »
Wat speltechnisch gezien goed is voor de pot, als ik het me goed herinner. Bovendien tellen de drie vragen die Jon goed beantwoordt véél zwaarder mee, dan één vraag fout voorzeggen voor een team waarvan het geld niet wordt meegeteld.
Klopt. Op het moment dat Jon zijn namen fout voorzegd, is het volgens mij al duidelijk dat het andere team gaat winnen. Doordat Jon fout voorzegd zorgt hij ervoor dat zijn eigen team een beurt extra heeft om geld te verdienen. Ik vindt jon bij deze opdracht totaal niet verdacht.
Anniek daarentegen doet precies wat je moet doen om deze opdracht te saboteren: Zorgen dat het ene team zo snel mogelijk binnen is, door antwoorden voor te zeggen. En het andere team zo min mogelijk geld te laten verdienen, door zelf vragen fout te beantwoorden.

De vraag van Viviënne aan Anniek om de naam van de koning voor te zeggen, zou theoretisch gezien ook nadelig voor de pot zijn.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #477 Gepost op: 12-03-2009, 01:34:46 »
Jon heeft bewezen niet de mol te zijn toen: ...

Je bent vergeten te vermelden dat Jon als een van de weinigen geld won bij het flipperen, dat hij bij de ontmoeting met de Mol heeft toegegeven de Mol te zijn en dat hij Viviënne bij de deftige lunch heeft geholpen om het winstbedrag van de opdracht te verdubbelen.

Citaat
En jullie houden vol dat Jon de mol is?
Nou en of: ::megafoon:: JON IS DE MOL!  ::tandpastasmiley::  ::boogie:: ::cheerleader::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #478 Gepost op: 12-03-2009, 07:50:48 »
We gaan jullie vanavond nog veel harder uitlachen dan sommigen Jelsir hebben uitgelachen deze week  ;D ;D ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #479 Gepost op: 12-03-2009, 13:23:23 »

En Jon zat vroeger in die reclame van Dubro waar hij nooit iets door zijn glazen zag, totdat zijn bril bij de afwas in de Dubro viel en toen zag hij ineens dat zijn date toch niet zo mooi was... Dus zijn ogen moeten goed zijn  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Ik stel voor... we halen Monk erbij