Aangezien er 2 supervrijstellingen te verdienen zijn denk ik dat iedereen er alles aan doet om er iig 1 te bemachtigen.
Maar als het neer komt op: vind de enveloppe met daarin de vrijstelling en hou die voor jezelf. Ga naar het reuzerad en kom daar te weten welke andere kandidaat de andere vrijstelling heeft. En beslis vervolgens met elkaar wat te doen. Dat is volgens mij de rode draad in de aflevering. Eerst de vrijstellingen opspeuren, daarna uit zien te vinden wie ze in het bezit hebben, daar achter komen in het reuzerad en dan komt de onthulling: krijgen 2 kandidaten de supervrijstelling of niet?
Ik denk dat voor elke kandidaat een dusdanig "ikke, ikke, ikke en de rest kan.." gevoel met zich meebrengt dat ik denk dat het mislukt omdat ze aan zichzelf denken i.p.v. de groep. Slagroom op de taart zou dan zijn dat door die individualistische benadering het de pot 1000 euro kost
Net zoals de vorige aflevering waarbij je bij het onderhandelingsspel 1000 euro uit de pot haalde als je niet tot overeenstemming kwam.
Maar je zult zien dat er iig 1 een vrijstelling heeft voor aflevering 2 en 3 en dat ik dus geen punten krijg voor mijn pool. Dat is namelijk gebruikelijk, wat ik invul, 't maakt niet uit want punten krijgen doe ik toch niet met die vragen
(hoeveel geld wordt er verdiend, wie krijgt een vrijstelling). Enfin, blijft een leuk spelopzet. Groep in tweeën, in elke groep vindt 1 iemand de enveloppe en dus de vrijstelling. En dan onderhandelen maar op grote hoogte