Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 115853 keer)

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #240 Gepost op: 16-01-2009, 13:44:36 »
Haha Hans wil wel de pot op nul krijgen bij de bus/kledingopdracht, maar niet veel hoger. Terwijl Anniek minstens de pot op nul wilde hebben. Hans deed ook echt geen moeite om meer als 20 kledingstukken op te halen. Hij was eigenlijk een beetje tegendraads::)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #241 Gepost op: 16-01-2009, 13:55:46 »
Citaat
Tijdens het spel met het reuzenrad heeft moesten koppels worden gemaakt. Dit spel kun je als mol zijnde echter niet geheel saboteren (je bent altijd afhankelijk van de anderen), je kunt er echter alleen voor zorgen dat niet de maximale buit binnen wordt gehaald.
Dennis had het hier als mol zijnde erg gemakkelijk. Hij kan namelijk bij meerdere personen komen te zitten, iedereen die geen tatoeage heeft maakt een goed koppel. Maar hij weet tevens dat er maar een goed koppel voor alle overige vragen zijn. Dus als hij bij iemand, zonder tatoeage die eigenlijk bij een ander koppel hoort, gaat zitten is er wel een goed koppel, maar kunnen nooit alle overige koppels gemaakt worden. Als mol zijnde is dit natuurlijk alles wat je je wenst, aangezien je toch niet het hele spel kunt saboteren. Je kunt er wel voor zorgen dat er goede combinaties niet gemaakt kunnen worden, en op zo manier geld uit de pot weghouden.
De juiste koppels waren: Anniek en Hans (samen huisnummer 10)/ Froukje en Sebastiaan (samen 353 cm lang) / Paula en Vivienne (netnummer 070) / Dennis en Rick (samen twee tatoeages).
Dennis plaats zich eerst in een cabine met Hans, wat de tatoeage combinatie goed maakt, maar voorkomt dat de huisnummercombinatie gemaakt kan worden. Iedereen die de huisnummer combinatie wilt maken, moet eerst een goede tatoeagecombinatie uit elkaar halen. Als Dennis dan een paar beurten laten weer naar buiten wordt gehaald plaatst hij zichzelf bij Froukje in de cabine, wat er weer voor zorgt dat de tatoeage combinatie klopt, maar de lengte combinatie niet gemaakt kan worden. Wederom, iedereen die de lengte combinatie wilt maken zal eerst weer een juiste combinatie uit elkaar moeten halen. Als mol voorkom je op deze manier dus zoveel mogelijk dat er geld in de kas komt (eigenlijk is dat alles dat je kunt doen tijdens dit spel, want je bent altijd afhankelijk van de anderen), en je bent niet verdacht (aangezien jijzelf een “juiste” combinatie maakt).

Ik vind dit wel een goede redenering. Ik vroeg me ook al af hoe je nu als mol dit spel echt goed zou kunnen verpesten omdat je zo afhankelijk bent van of je eruit wordt gehaald of niet.
Maar... ondanks dat denk ik toch niet dat Dennis de mol is. Hij wil volgens mij winnen. Hij wil de mol ontmaskeren en zelf zo ver mogelijk komen.

Ik ben niet onder de indruk van het rode scherm van Anniek. Dat kan ze als Mol gedaan hebben, want ze had immers de vrijstelling.
Ze kan het ook heel slinks gebruikt hebben om een persoon uit te kunnen sluiten.

Wat ik me wel afvroeg is het volgende:
Er zijn nu al diverse keren spellen geweest waarbij eerst wordt gevraagd wie wil......... dan steken mensen hun vinger op en JP 'kiest' de kandidaten. Dennis is nu al meerdere keren in een soort van beginpositie gezet. Voor verschillende spellen was het voor de Mol van belang om juist bij de keuze te zitten of juist niet.
Als JP niet weet wie de mol is, hoe krijgt de Mol het dan voor elkaar om bij de juiste ploeg te zitten?
De vragen die ik heb zijn?
Krijgt JP van te voren de opdracht wie hij moet kiezen voor welke groep?
Zoniet hoe wordt er dan voor gezorgd dat de Mol op de juiste positie terecht komt in het spel?
En hoe kiest JP dan? En waarom is Dennis steeds in de eerste groepen en moet het spel zelfs twee keer starten? (de bus, het rad)

Wat denken jullie?

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #242 Gepost op: 16-01-2009, 13:56:27 »
Weet je wat ik niet snapte van alle kandidaten? Dat ze niet slim genoeg waren om gewoon een lijstje te maken met hoeveel tattoos ze hadden, huisnummer, en lengte. Dan had iedereen geweten wie aan wie gekoppeld moest worden en volgens mij hadden ze geen eens 10 beurten daarvoor nodig... Dennis wist hoe het moest op het eind, maar ze mochten maar 1 keer meer draaien waardoor ze het niet beter konden krijgen dan ze al hadden. Dat sebastiaan er dan in slaagt om 1 koppel nog uit elkaar te halen is natuurlijk wel matig, maar hij kon niet anders, alle karretjes in de lucht waren al goed, dus kon hij alleen maar een goed koppel uit elkaar halen TENZIJ hij ook mocht kiezen om het zo te laten. Maar goed, hij moest dat natuurlijk wel heel snel doen. En btje opzet, om zichzelf verdacht te maken zal ook hebben meegespeeld.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #243 Gepost op: 16-01-2009, 13:57:40 »
Ik lees veel: vivienne en paula horen samen, omdat ze samen 070 hebben. Maar aan de andere kant moest je de cm's optellen om 353 te krijgen en ook de huisnrs optellen om 10 te krijgen. Moest je dan ook niet de netnummers optellen om 70 te krijgen? Misschien is de combinatie vivienne en paula niet de juiste omdat ze samen 140 hebben?? En misschien moest je ook de tattoos optellen (allebei 1 dus!) om 2 te krijgen ("wie hebben er samen 2 tattoos"). Het blijft gissen...Heb me verder niet verdiept in de netnrs en tattoos van anderen, misschien iemand wel?
Uit het feit dat deze koppels zijn goedgerekend kan je concluderen dat het dus wel klopte zo ;)
The British are not impressed.

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #244 Gepost op: 16-01-2009, 14:07:49 »
Ik vond het nogal opvallend dat de nummers van de cabine's al van tevoren waren opgeschreven: 2, 11, 25, 32. Daar moet haast wel een hint inzitten, was mijn gedachte. Dit combinerend met het idee dat er wel eens SMS-hints in het programma konden zitten heb ik eens een SMS-je ingetikt met deze nummers. Het resultaat is

A
alfa

Dat zou een hint richting Anniek kunnen zijn.

Het is alweer een discussie van een tijdje geleden en ik weet ook niet wat erover is gezegd. Maar Alfa heeft via een flinke omweg wel meer met Anniek te maken:

Alfa is namelijk ook de benaming voor de helderste ster, de Alpha Centauri, die staat in het sterrenbeeld Centaur. Het enige sterrenbeeld wat wij voor de maanden gebruiken dat dichtbij Centaur staat is de Weegschaal. Laat dat nou ook het sterrenbeeld zijn van Anniek (en tevens Rick! en Froukje). Het is vergezocht, maar ik vind dat je Anniek ook niet moet omschrijven vanwege het rode scherm. Als zij de mol is en ze heeft de vrijstelling, kan zij dus ook makkelijk alles invullen wat zij juist niet heeft gedaan om zo het rode scherm te krijgen.

Maargoed, ik vind Sebastiaan ook wel heel erg verdacht, al had hij wel veel geld gesprokkeld volgens mij.

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #245 Gepost op: 16-01-2009, 14:09:23 »
Ik vermoed ook dat de nummer van de wagons van het reuzenrad niet willekeurig zijn. Het reuzenrad heeft 42 wagons. Logisch is dan de kandidaten "op de kwartieren" te laten plaatsnemen. Dat is ook gedaan maar 42 is niet mooi deelbaar door 4. Dan krijg je toch niet gelijke aantallen lege wagons tussen de koppels.

Gekozen is voor dit:
Koppel 1 in wagon 2, dan 8 lege wagons en
Koppel 2 in wagon 11, dan 11 lege wagons en
Koppel 3 in wagon 23, dan 8 lege wagons en
Koppel 4 in wagon 32, dan 11 lege wagons en
Koppel 1 in wagon 2

Logisch is ook dat het eerste koppel in wagon 1 zit. Maar misschien was die stuk of vies of wat voor een reden dan ook.

Sowieso is het een  cijferreeks: 2 11 23 32. Het verschil tussen het 1e en 2e getal en het 3e en 4e getal is beide 9. Niet dat ik meteen er een hint uit kan destilleren , maar ik merk wel een (toevallige ?) cijferreeks op. 

Het idee dat er een hint in SMS taal verborgen zou zitten vind ik aantrekkelijk. Alleen... is de afkorting SMS voor Secret Mole Society niet hier op het forum ontstaan of heeft de avro deze afkorting zelf gebruikt?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #246 Gepost op: 16-01-2009, 14:26:18 »
Secret Mole Society is de benaming zoals die door productie gegeven is, wij maakten daar de afkorting SMS van, hopende dat er weer een sms-molhunt-actie zou komen.
The British are not impressed.

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #247 Gepost op: 16-01-2009, 14:33:10 »
Het gebruik van een een hint in SMS taal vind ik dan iets minder voor de hand liggend. Al zijn er vaak talige hints gebruikt dus waarom niet SMS-taal hints.

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #248 Gepost op: 16-01-2009, 14:38:48 »
“Dennis” versprak zich ipv wij zei hij ‘jullie”
Toch vind ik dit geen fout/aanwijzig van Dennis. Dennis begon namelijk met het spel. Hij had het allemaal uitgedacht op een gegeven moment en aangezien de overige dingen van het reuzenrad in handen viel van de rest noemde hij het jullie. Dat vind ik nogal voor de hand liggend.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 14:47:07 door MavMol »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #249 Gepost op: 16-01-2009, 15:05:50 »
Gister in slaap gevallen, lang leve usenet!

In slaap gevallen op de avond van WIDM? :o :o :o
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #250 Gepost op: 16-01-2009, 15:11:57 »
Hoeveel zit er nu in de pot?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #251 Gepost op: 16-01-2009, 15:19:35 »
Is dat niet 2650?

opdr1: +2300
opdr2: +1350
opdr3: +1000
opgeteld: 4650

pot nu dus: 2650.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 15:24:35 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #252 Gepost op: 16-01-2009, 16:08:00 »
Sowieso is het een  cijferreeks: 2 11 23 32. Het verschil tussen het 1e en 2e getal en het 3e en 4e getal is beide 9. Niet dat ik meteen er een hint uit kan destilleren , maar ik merk wel een (toevallige ?) cijferreeks op.  

LOL!!
Let op: google eens op CIPO - Patent - 2112332 ??? ???

Het nummer is ook een patent in canada. Een of andere spray gun-ding-apparaat... Ik kan me niet voorstellen dat dit ook maar iets met de...Mol te maken heeft...

Daarnaast zijn 2 11 23 32 ook coordinaten... ze komen uit in een nationaal park in Uganda... lol! Lijkt me ook niet echt iets met de mol te maken te hebben...
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 16:10:18 door timmyt »

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #253 Gepost op: 16-01-2009, 16:14:48 »
Ook dit wilde ik jullie niet onthouden... Maar dit zal ook wel puur toeval zijn denk ik...:

Mr Harry Markland Molson
Deze beste man blijkt een passagier te zijn geweest op de.... jawel... Titanic...  ::vergroot::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #254 Gepost op: 16-01-2009, 16:16:01 »


Sowieso is het een  cijferreeks: 2 11 23 32. Het verschil tussen het 1e en 2e getal en het 3e en 4e getal is beide 9. Niet dat ik meteen er een hint uit kan destilleren , maar ik merk wel een (toevallige ?) cijferreeks op. 



Wie woonde er ook weer op nummer 9? ::)

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #255 Gepost op: 16-01-2009, 16:22:13 »
Aangezien het woord titanic vaak gevallen is hierbij een leuke website.
Misschien kan men er iets mee. Of niet... Hoe dan ook. Het past hier wel even tussen.

De website is echt geniaal en ook al kun je er (misschien) geen aanwijzingen op terug vinden dan nog is het zeker de moeite waard:

http://www.encyclopedia-titanica.org/

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #256 Gepost op: 16-01-2009, 16:42:11 »
2+0+7+0+3+5+3+1+0= 21 = 2+1=3 en 3 is C!

Maar zo kan je alleen maar de letter A t/m I krijgen. Terwijl 21 al een hele mooie U is...

Gr/F

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #257 Gepost op: 16-01-2009, 16:50:12 »
LOL!!
Let op: google eens op CIPO - Patent - 2112332 ??? ???

Het nummer is ook een patent in canada. Een of andere spray gun-ding-apparaat... Ik kan me niet voorstellen dat dit ook maar iets met de...Mol te maken heeft...

Daarnaast zijn 2 11 23 32 ook coordinaten... ze komen uit in een nationaal park in Uganda... lol! Lijkt me ook niet echt iets met de mol te maken te hebben...


Het is een cijferreeks dus die gaat gewoon verder: 2 11 23 32 44 53 65 enz. Goed voor uren puzzelplezier ;D.NOg een: 2 11 23 32  65 74

Bij het lezen van de naam Secret Mole Society kreeg ik meteen de associatie van Adrian Mole aged 13 3/4.  ::vergroot::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #258 Gepost op: 16-01-2009, 17:14:40 »
Waarom is dat niet gebeurd? Er blijft toch erg weinig over van dat halve geld, minder dan de helft.

Inderdaad! dat is precies waarom ik dit bedacht. Van 4300 naar 1350. En volgens PJH en de WIDM-site bestond het geld uit 'helften' (en dus niet uit derden of kwarten ofzo). Dus dan zijn er nog wel wat onbruikbare stukjes overgebleven! Mollenstreek?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koeiengek2290

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • YAY! Wie oh wie is de mol ?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #259 Gepost op: 16-01-2009, 17:27:20 »
Als de eerste groep de deur binnen gaat van het gebouw zie je links ook iets op de deur ..
Weet iemand wat dit is ?
(zag je ook al in het kleine filmpje dat je via de mail kreeg, wat er in aflevering 2 zou komen).