Ik heb het vermoeden dat er in de montage wat mis is gegaan en dat Rick de potbeheerder is geworden na het ganzebordspel. Dat verklaart waarom PJH vraagt of hij het geld nog aan hem (Sebastiaan) mag geven en waarom Anniek het aanpakt (die is in het 'wie wordt de nieuwe' ook al zo gretig).
Denk nog even aan de vorige aflevering waar die brug-opdracht ook anders was gemonteerd dan het in werkelijkheid is gegaan.
m0ll0m
Ik heb mij dit ook al afgevraagd, maar niemand reageerde toen... Ik heb dit verder nog niet besproken gezien.
Ze zouden de volledige opdrachten 2 & 3 weer omgewisselt moeten hebben in de uitzending, bij opdracht 2 krijgt Rick namelijk ook al het geld. Bij opdracht 3 niet.
Door de opmerking van Sebas bij de start van opdracht 3 (daar noemt hij de eerste opdracht in Jordanië) weten we dat in elk geval het markt stuk van opdracht 2 wel voor opdracht 3 heeft plaats gevonden. Rick zou dan dus al potbeheerder moeten zijn als ze het geld van opdracht 3 krijgen.
De vraag blijft voor mij dus ook, waarom ging het geld naar Anniek? Of waarom ging het geld naar het groepje (Sebas/Anniek/Jon) en niet direct naar de pot? Volgens mij hebben we te weinig informatie om hier antwoord op te geven.