Auteur Topic: Aflevering 10 (12-03-2009)  (gelezen 62242 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #140 Gepost op: 12-03-2009, 23:13:23 »
Ik heb Jon dit seizoen welgeteld 20!! ::oink:: minuten verdacht :O
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #141 Gepost op: 12-03-2009, 23:16:03 »
Oh, ik dacht er stond dat de pool al bijgerkt was tot en met afl 10......
Lieve help!! waar kom ik dan terecht? Ik stond nu al 341!! ::rofl::
was het maar zo ::rofl::
dan was ik heel blij geweest
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #142 Gepost op: 12-03-2009, 23:18:52 »
Volgens mij heb ik het hier nog niet voorbij zien komen, maar het aan de handrem trekken bij Aniek vond ik wel een hele goed molactie. Ze had net haar rijbewijs en was erg onzeker en daar heeft hij gebruik van gemaakt.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #143 Gepost op: 12-03-2009, 23:23:40 »
Idd, die actie was wel heel goed
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #144 Gepost op: 12-03-2009, 23:25:11 »
"omrande ik" moet toch eigenlijk met 2 d's? Of is dat koninklijke tuttigheid....
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #145 Gepost op: 12-03-2009, 23:33:05 »
Ik heb Jon dit seizoen welgeteld 20!! ::oink:: minuten verdacht :O

Dat is dan 20 minuten langer dan ik hem heb verdacht.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #146 Gepost op: 12-03-2009, 23:39:25 »
"omrande ik" moet toch eigenlijk met 2 d's? Of is dat koninklijke tuttigheid....

Nee hoor, je hebt uiteraard helemaal gelijk. Of anders bestaat er een werkwoord 'omrannen' dat ik blijkbaar niet ken.  :-X

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #147 Gepost op: 12-03-2009, 23:40:56 »
"omrande ik" moet toch eigenlijk met 2 d's? Of is dat koninklijke tuttigheid....
Hij gebruikte het ook in tegenwoordige tijd: "...omrand [ik] de vele..."
The British are not impressed.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #148 Gepost op: 12-03-2009, 23:41:11 »
"omrande ik" moet toch eigenlijk met 2 d's? Of is dat koninklijke tuttigheid....


maar hij zei: omrand ik

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #149 Gepost op: 12-03-2009, 23:45:30 »
maar hij zei: omrand ik

Wat weer stom is omdat het woordje 'ik' niet mee mocht tellen :(
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #150 Gepost op: 12-03-2009, 23:46:38 »
Dat maakt het wel jammer, dat de anagrammen bestaan uit losse woordjes in een groter geheel.
The British are not impressed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #151 Gepost op: 12-03-2009, 23:48:29 »
Dat maakt het wel jammer, dat de anagrammen bestaan uit losse woordjes in een groter geheel.
Let op, volgend jaar zitten mensen hier de volledige gesproken tekst van de uitzendingen uit te typen om te kijken welke zinnen ermee gemaakt kunnen worden.  :-X

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #152 Gepost op: 12-03-2009, 23:55:03 »
De hints, niet veel maar ik vond ze zijn juist wel sterk, maar enorm moeilijk te vinden. Vooral dat Jon iets in het Molboekje van Sebastiaan had geschreven, tof! 8)

Verder een hele leuke ontknoping, met een uitstekende Mol. Heb me af en toe kapotgelachen om z'n streken, geweldig! ;D Wat een fantastisch seizoen hebben we gehad, 10 weken vol spanning en fun op de bank gezeten. Over een kleine 2 maanden gaan ze weer op reis, ik ben heel benieuwd wat ze van seizoen 10 gaan maken. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #153 Gepost op: 13-03-2009, 00:02:18 »
Hmmmmz aardige deceptie.
Hoe hadden we de mol kunnen herkennen? verborgen aanwijzingen:
- mysterieuze aanwijzingen (anagrammen waarbij soms woorden moeten worden weggelaten zoals "ik")
- Tests leiden naar website (meerdere afleveringen combineren)
Verder noemt de site nog:
- Aanwijzing 3: In aflevering 2 zegt de Mol dat hij slecht ziet in het donker.
- Aanwijzing 4: De Mol zit in de "Ik zie het niet"-coupé.
- Aanwijzing 5: In aflevering 8 zegt de Mol dat hij niet houdt van enge, donkere gangen.
- Aanwijzing 6: Als de kandidaten het reuzenrad goed hadden opgelost, dan zat iedereen in het reuzenrad behalve de Mol. Die stond buiten spel op de grond te kijken.

* De eerste twee kun je absoluut niet tijdens het kijken ontdekken, je moet de uitzendingen dan echt gaan ontleden.
* Aanwijzing 3 en 4 (verwijzing naar een mol) strookt niet met aanwijzing 5 (een mol houdt juist WÉL van enge, donkere gangen)
* Aanwijzing 6: dit was voor de kijker niet op te lossen (zie topic) omdat niet alle antwoorden bekend zijn of verschillende combinaies mogelijk zijn.

Resumé: ik heb het gevoel dat je door het kijken van de serie (zonder forum/internet)absoluut niet kon weten wie de mol was. Van de meeste kandidaten was een uitgebreider molactie-overzicht samen te stellen dan nu bij Jon het geval is. Ik begrijp de argumenten (weinig voorbereidingstijd, superspeurders op internet, etc), maar ik blijf met een lichte deceptie achter.

Klinkt misschien wat negatief, maar ik heb natuurlijk wel ontzettend genoten van het actief meezoeken en de prachtige beelden.
Dus niet getreurd, volgend jaar gewoon weer nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ciao,
M0LLENVANGER

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #154 Gepost op: 13-03-2009, 00:16:01 »
JON IS DE MOL   ::feest:: ::feest:: ::respect::
Misschien niet de beste, maar sowieso de grappigste!  ::rofl::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #155 Gepost op: 13-03-2009, 00:31:45 »
JON IS DE MOL   ::feest:: ::feest:: ::respect::
Misschien niet de beste, maar sowieso de grappigste!  ::rofl::


(wou het gewoon even nog een keer zien staan)

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #156 Gepost op: 13-03-2009, 00:31:53 »
nee niet de beste, maar denk wel dat hij vaak de gezelligheid in de groep bracht en de manier waarop hij Anniek rondjes liet rijden en achter haar in de supermarkt gekke bekken trok vond ik toch wel hilarisch.....  ::bravo::
Keep Watching

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #157 Gepost op: 13-03-2009, 01:18:12 »
Het doek is alweer gevallen over de laatste aflevering van de Mol. Jon is de Mol of we het graag hebben of niet. Net als vele anderen reageerde ik geschokt op het feit dat de persoon die ik al die weken verdacht hélemaal niet de Mol bleek te zijn. Ze was simpelweg een heel slimme en fantastische kandidate, met een al dan niet juiste tactiek, die de echte Mol al vrij snel doorhad. Sportief als ik ben feliciteer ik hierbij de mensen die al die tijd Jon als Mol hadden en het dus bij het goede eind hadden.

Met een hevig kloppend hart stond ik verbaasd te kijken naar de onthulling van de Mol. Alles wees in mijn ogen naar Anniek. Al haar geheimzinnige lachjes, grijnzen, haar molacties, haar minimale bijdrage tot de pot, de soms toch goed gevonden hints. Alles klopte, zelfs het rode scherm dat ze te verduren kreeg. Alles klopte tot op dat ene moment ene Jon van Eerd beweerde de Mol te zijn. Vol ongeloof probeer ik nu aan het idee te wennen van Anniek als kandidate. Alleen begrijp ik er niks van. Zo overtuigd was ik. In mijn ogen heeft Anniek dan ook veel meer mollenstreken uitgehaald dan Jon.

Nu goed, ik had verwacht dat deze aflevering rond Anniek als Mol ging draaien. Toch was ik blij dat er een paar mooie momenten tussen zaten met de hilarische interactie tussen de Mol en Anniek. Wat heeft ze zich af en toe toch beet laten nemen en wat heeft die Jon toch een heerlijk psychologisch spel zitten spelen o.a. met Anniek. Verbaasd was ik over het feit dat Jon af en toe toch ietwat gemeen uit de hoek kon komen. En dan vooral richting Anniek die hij rondjes liet draaien in de woestijn, achter haar rug om onnozel stond te doen in de supermarkt, haar rijkunst op de proef stelde door keihard de handrem op te trekken. Allemaal zowat klassiekers in wording qua Molmomenten.

Toch even een woordje voor Anniek zelf omdat ik vind dat ze net iets te weinig aan bod is gekomen tijdens de laatste aflevering. Voor mij was jij de smaakmaker van de hele serie Anniek. Je was een fantastische kandidate, wat tegenstanders ook moge beweren. Maar vooral was je voor mij de allerbeste denkbare Mol tijdens al die weken dat ik hier heb meegespeurd op het forum. Ik denk niet dat ik aan het idee kan wennen van jou als kandidate dus blijf je voor mij de enige echte Mol van deze serie.

« Laatst bewerkt op: 13-03-2009, 01:22:48 door feniks »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #158 Gepost op: 13-03-2009, 01:40:07 »
Zo hehe, uitzending gemist bekeken, kan ik eindelijk naar het forum  :D
Ik had het helemaal mis, het is Jon. Waar ik al een beetje bang voor was, opnieuw een Lottie-tunnel, de kandidaat waar je niet omheen kunt en die er tot het laatste toe in blijft, ach ja, het hoort er bij, dat is nu eenmaal WIDM  ;D
Nooit Jon verdacht, maar ook nooit zeker geweest dat hij niet de mol zou kunnen zijn.

Wat ik dan wel weer fantastisch vind is dat er toch hints waren die we best hadden kunnen vinden, maar niet gevonden hebben. Knap hoor, we pluizen zoveel uit en toch missen we dat  :P
Ik herinner me wel hier gelezen te hebben dat Jon vreemde zinnen sprak, maar blijkbaar deden we daar toch niets mee verder. Dus dat is knap van de hintmakers, dat ze zulke fanatieke speurders als wij om de tuin weten te leiden, niet dan  ::)

En verder, Jon had een makkie natuurlijk, veel te mollen viel er niet, maar zelfs dat was erg grappig om te zien  ::bravo::

Gefeliciteerd alle volhouders die Jon bleven verdenken, het was helemaal terecht  ::ok::


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 (12-03-2009)
« Reactie #159 Gepost op: 13-03-2009, 02:36:03 »
Ik herinner me wel hier gelezen te hebben dat Jon vreemde zinnen sprak, maar blijkbaar deden we daar toch niets mee verder. Dus dat is knap van de hintmakers, dat ze zulke fanatieke speurders als wij om de tuin weten te leiden, niet dan  ::)
Tja, ik vond het ook een vreemde zin: "...omrand ik de vele..." Maar Jon is een theaterman, die gaat voor zijn vak om met taal, die weet er iets moois van te breien. Vooral in zo'n situatie tegenover 'zijn verdachte' Anniek, spreek je expres een beetje half in raadsels, in de hoop je mol een beetje van haar stuk te brengen.

Hoewel ik Jon lang verdacht heb ik wel meerdere keren met de gedachte gespeeld over te stappen. Bijna was ik op Dennis gaan zitten, maar toen vloog hij eruit. En toen bijna op Anniek gaan zitten. Maar omdat ik nou al zo lang op Jon zat, liet ik het ook maar zo. In de pool had ik eerder ook al spijt van een gewijzigd antwoord. Dus dan alles of niets, vond ik. Ook mede doordat Laura bijvoorbeeld toch op Jon bleef (ook na aandringen van andere overstappers), vond ik dat ik gerust op Jon kon blijven zonder geheel voor gek verklaard te worden :P
Nu ben ik uiteraard blij dat ik niet geswitched ben, maar het was echt tot op het laatste moment spannend, anders dan voorgaande jaren, waar het al zo duidelijk was (voor mij) dat niemand anders de mol nog kon zijn.
The British are not impressed.