Rickje20, jij zit echt heel erg diep in je Arjentunnel he... Wel apart hoe verschillend mensen kunnen denken over kandidaten !
<knip>
Ik hoop dat je het begrijpt, je verhaal klinkt in het eerste opzicht plausibel maar het heeft wel haken en ogen. Wat mij betreft is het als als als en dan klopt het wel ja. Net zoals die mooie theorie over Frits in de molmail... Maar als je de hele serie terugkijkt heeft Arjen veel meer positieve dingen gedaan als kandidaat dan negatieve als mol. En de tactiek van Jon volgen (geld verdienen omdat dat leuk is) vind ik ook helemaal niet bij Arjen passen.
Nou, zo diep zit hij ook weer niet hoor. Slechts net zo diep als ik denk ik.
Ik zit nog steeds op Arjen als mol, vanwege mijn indruk in alle afleveringen. Ik moet bekennen dat als je alleen aflevering 6 goed bekijkt, zowel Kim als Arjen de mol kunnen zijn.
Om deze bij de 1000-treden opdracht goed te mollen, moet je inderdaad wel ergens in het midden terecht komen, zoals ik al eerder zei. De plekken van Arjen en Kim zijn goede plekken. Om daar te komen moet je goed in de groep liggen. Nou moet Frits al helemaal onderaan blijven, maar dat was wel te voorspellen. Dus om nu hoger te komen moet je als speler vrienden hebben: Erik wordt gedumpt op de 2e plek, maar Arjen vraagt wel aan hem zijn mening over de posities van Kim en Sanne.
Dan ben je dus al op een aardige mol plek beland: plek 3. Nu door een beetje handig te manoeuvreren kun je wel op plek 4 terecht komen: je beloofd gewoon de 5e plek aan iemand, zodat diegene jou wel op 4 wilt. En zo kom je als mol dus makkelijk op 3 of 4. Dus als de mol nou Kim of Arjen is: beide kwamen dan netjes terecht. (Want 'mol' Kim had natuurlijk jokers gepakt als Arjen of Sanne geld hadden gepakt.)
En nu is het inderdaad maar hopen dat iemand 5 jokers pakt: voor alle kandidaten die niet bovenaan staan lijkt het alsof het 500 euro
of een aantal jokers is. Drie jokers of vier jokers voor 500 euro is wel een aardige prijs. Sanne krijgt echter de keuze tussen
2500 euro of 5 jokers (Sanne kreeg uitleg). Dat is dan wel weer duur. Maar Sanne is actrice en kan goed spelen dat je het allemaal niet zo goed begrijpt. Kim en Arjen zullen dit ook vast wel geweten hebben. En kom zeg: 5 jokers! (Herinneren jullie het veilingspel nog?)
Door die jokers in het spel, 4 en 5 stuks, komt het aanbod om voor 1000 euro uit de pot door te gaan naar de volgende ronde wel erg goed uit: het was ook geheel te verwachten dat iedereen die geen jokers had, die kans zal pakken. Dus dat betekent inderdaad bijna zeker 3000 euro uit de pot. Maar zelfs Sanne durft niet: zelfs 4000 euro
uit de pot.
Over 1000 euro verdienen van Arjen: ik vind dat je een verschil moet maken tussen 1000 euro niet uit de pot halen of echt 1000 euro verdienen. Door niet die vrijstelling te kopen,
verdient Arjen
géén 1000 euro: er gebeurt namelijk niets met de pot: hij verdient 0 euro!
En mol kan inderdaad meeliften op fouten van anderen. De mol kan ook zelf opdrachten verprutsen door goed zijn best te doen maar op het einde nét even een fout te maken. De mol kan ook anderen forceren om geld uit de pot te halen.
En de mol kan natuurlijk wat geld verdienen, om zodoende het daarna weer uit te geven... maak in ieder geval niet de fout dat een mol
nooit geld verdient: want dat is gewoon domweg niet waar.
En Pharos: als mensen jou argumenten weerleggen heet dat geen welles-nietes spel, dat heet argumenteren. En dat mensen jou blijven overtuigen is geen doordrammen, dat is opkomen voor je eigen ideeën en argumenten. Wat verwacht je anders op dit forum?