Auteur Topic: Veilingitems  (gelezen 71394 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Veilingitems
« Reactie #120 Gepost op: 15-02-2010, 22:44:41 »
Super cool zég. ::bravo:: ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Veilingitems
« Reactie #121 Gepost op: 15-02-2010, 22:45:25 »
Mooi zeg! ::ok:: Heb je dat echt zo snel gemaakt? Goed hoor. ::bravo::

Maar hoe werkt het precies? En heb je het al uitgetest?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Veilingitems
« Reactie #122 Gepost op: 15-02-2010, 22:46:59 »
Dank, dank. En hoe ik aan deze uitgelekte foto's kom mag ik niet zeggen natuurlijk.

Dat molgeld is Junior-geld.  ;)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veilingitems
« Reactie #123 Gepost op: 15-02-2010, 22:47:15 »
Woah tof!

Het baantjer spel is ook wel handig ter inspiratie.. Daar heb je ook elke keer een andere uitkomst maar met dezelfde kaartjes, zoals bij Cluedo ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Veilingitems
« Reactie #124 Gepost op: 15-02-2010, 23:01:55 »
Maar hoe werkt het precies? En heb je het al uitgetest?

Nee, niks getest, alleen bedacht hoe het zou kunnen.
Je moet het spelen met minimaal 3 spelers (anders weet je al snel als jij de mol niet bent wie het dan wel is :P). Maximum is er niet echt, maar er moeten natuurlijk genoeg pionnetjes en kandidaatkaarten zijn.
Als het spel begint krijgt iedereen een kandidaatkaart. Hierop staat (op de achterkant, die je uiteraard geheim moet houden) of je de mol bent of een kandidaat (let met het uitdelen op dat de molkaart wel wordt weggegeven, anders heb je straks helemaal geen mol).
Dan moet je de pionnetjes ergens plaatsen, ik weet nog niet waar, maar het is mogelijk dat er voor elke kleur een aparte startplaats wordt gemaakt. Zo loop je het veld steeds rond. Kom je op een groen Hint-vakje, dan pak je een Hintkaart en leest deze hardop voor. Komt er geld in of verdwijnt er wat uit de pot, dan wordt dit meteen gedaan. Is de pot leeg terwijl er nog meer geld uit moet dan blijft de pot gewoon leeg. Als je volgens de Hintkaart een joker krijgt, dan krijg je deze ook meteen.
Jokers zijn, naast een handig ruilmiddel, te gebruiken als je op het Test & Executie-vak terecht komt. Op dat vak moet je namelijk met de speciale dobbelsteen met rode, groene en percentage kanten gooien. Gooi je groen, dan gebeurt er niks, gooi je rood, dan moet je één beurt overslaan. Gooi je het percentage, ja, dat weet ik nog niet wat er dan gebeurt :P
Als je nou voor je gooit echter een joker inzet, dan mag je, als je onverhoopt een rood scherm gooit, nog een keer gooien. Je mag zo vaak gooien als je jokers in hebt gezet. Let wel, de jokers moeten zijn ingezet vóór je de eerste keer gooit.
Heb je toevallig een Hintkaart getrokken met de Vrijstelling erop, dan hou je deze bij je totdat je op het Executievak komt. Zet dan je Vrijstelling in (leg terug onderop de stapel) en je hoeft niet te gooien met de executiedobbelsteen (Van Dale, iemand?).
De opdrachten worden gedaan als je op de overige vakjes terechtkomt of een Opdrachtkaart trekt, hoe dit precies in zijn werk moet gaan weet ik nog niet.

Natuurlijk kan je het unieke Molspel uitbreiden met eigen opdrachten (bijvoorbeeld "Laat jouw mol een glas bier in één keer leegdrinken. Doet hij dit en blijkt hij aan het eind van het spel echt de mol, dan komt er nog eens 20 euro in de pot bij, anders gaat er 20 euro uit de pot" of zo) en Hintkaarten ("De mol dreigt uit te lekken via RTL Boulevard! Je gebruikt de hele pot om Albert V om te kopen het item niet uit te zenden").
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Veilingitems
« Reactie #125 Gepost op: 15-02-2010, 23:13:07 »
Goed zeg. Erg creatief! Bij de volgende molmeeting moeten we het maar eens uittesten dan. ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Veilingitems
« Reactie #126 Gepost op: 15-02-2010, 23:13:47 »
Klinkt goed Joram! Volgens mij heeft het echt potentie! Wat denk je, ga je de Avro stalken?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veilingitems
« Reactie #127 Gepost op: 15-02-2010, 23:25:20 »
gaaf! Knap gemaakt!

Hoe maak je die jokertjes? ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Veilingitems
« Reactie #128 Gepost op: 15-02-2010, 23:28:05 »
Ontzettend leuk gemaakt ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Veilingitems
« Reactie #129 Gepost op: 15-02-2010, 23:31:58 »
Hoe maak je die jokertjes? ;D
Och, het is gewoon een korte cilinder, beetje oranje-achtig. Dan wat priegelen met het logo op een houtachtig ondergrondje. Erop plakken met een UV map en lekker laten renderen.
Het is spijtig dat ze niet echt zijn, ze lijken me heel leuk... :P
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Veilingitems
« Reactie #130 Gepost op: 15-02-2010, 23:36:49 »
Och, het is gewoon een korte cilinder, beetje oranje-achtig. Dan wat priegelen met het logo op een houtachtig ondergrondje. Erop plakken met een UV map en lekker laten renderen.
Het is spijtig dat ze niet echt zijn, ze lijken me heel leuk... :P

Oh, ik dacht dat je gewoon een foto van een joker gefotoshopt had. Dit klinkt wel heul ingewikkeld. Zeg eh, wil je niet in mijn bedrijfje komen werken?  ;D we kunnen nog wel een grafisch vormgever gebruiken. :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Veilingitems
« Reactie #131 Gepost op: 15-02-2010, 23:38:43 »
Ja hoor!
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Veilingitems
« Reactie #132 Gepost op: 16-02-2010, 00:59:54 »
Ja hoor!
Ik zou dat plaatje van je moeten posten op de WIDM-hyves, met als ondertitel: Nu te koop bij Intertoys, volgens mij krijg je dan een lawine van reacties op die foto. Doen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Veilingitems
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2010, 14:52:15 »
:P Nou, van mij mag je hem erop zetten.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Veilingitems
« Reactie #134 Gepost op: 18-02-2010, 16:24:28 »
Dat spel zou zo op de markt kunnen komen! Fantastisch bedacht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veilingitems
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2010, 16:34:19 »
Het klinkt echt geweldig! Maaar hoe loopt het af? Als in, hoe kan de mol geraden worden?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veilingitems
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2010, 16:34:34 »
VET! Maar 1 dingetje... wat als de mol er uit gaat? ::schaam::

En hoe kom je achter de mol?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Veilingitems
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2010, 17:10:39 »
De mol kan er niet uit, want er gaat helemaal niemand uit :P Een rood scherm is een beurt overslaan.
Ik heb gisteravond met Niuno wat gebrainstormd, daar zijn wat goede ideeën uitgekomen. De lay-out van het bord heb ik hier bij wijze van voorbeeld gemaakt, dat zal anders worden. En daarmee verandert ook de speelwijze. Je speelt niet meer individueel, maar als groep, beslist samen over het spelverloop en de opdrachten en zo krijgt ieder meer macht, dus ook de mol en dus kan je meer mogelijke molacties zien.
The British are not impressed.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Veilingitems
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2010, 17:16:22 »
klinkt super leuk joh!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Veilingitems
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2010, 17:27:01 »
Nu nog 10.000 euro bij elkaar zien te krijgen, dan kun je het idee deponeren bij het merken-bureau. Wij zijn allemaal getuige ervan dat jij ermee bent gekomen. (en willen uiteraard allemaal een percentage van de winst........)