Wie Is De Renner?Diegenen onder jullie die tijdens de Tour de Avondetappe volgen kennen het: de
rebus.
Ik had vorig jaar al een het idee om het hier ook eens te proberen alleen kwam het er steeds niet van.
SpeluitlegVolgens hetzelfde concept als bij de rebus op tv post ik gedurende de
Vuelta die nu bezig is
20 rebussen met een te raden renner (m/v) uit het heden of verleden.
Let op: mannen en
vrouwen dus.
Wat ik ga doen is d.m.v. van plaatjes die ik op het internet vind de naam van een renner uitbeelden en dan is het aan jullie om te de naam van de renner te raden. Wie de meeste correcte namen instuurt die wint het spel.
Een voorbeeld:We zien achtereenvolgens: Felix de Kat, een engel en tenslotte een hart.
De renner die ik dan zoek is dan:
Felix EngelhardtNou zijn er nogal wat renners m.n. uit Nederland en België met tussenvoegsels in de naam: 'van de', 'van der' etc. Die zal ik (denk ik) niet altijd uitbeelden. Als duidelijk is om wie het in dat geval gaat wel natuurlijk zelf het tussenvoegsel in de je antwoord zetten.
Verder gebruik in een vlag achter een plaatje om aan te geven dat je dan de Nederlandse naam van het object moet vertalen:
Hier zien we dus een 'tafel' en moet je dus het Engelse woord 'table' nemen.
Deadline en antwoorden insturenIk post voor iedere renner een apart bericht met een nummer.
Stuur je bericht per PM naar mij in de volgende vorm. Bijvoorbeeld voor Renner 1 als volgt:
Onderwerp: Renner 1 = <Naam van de renner>
Berichtinhoud: Mag je
niet leeg laten van vanwege systeemeisen: zet er maar een smiley in iid.
En zo voort voor renners 2 t/m 20.
Op deze manier kan n.l. makkelijk vanuit mijn Inbox jullie antwoorden kopieëren wat handig is bij het nakijken straks.
Deadline: Insturen van antwoorden kan t/m
maandag 9 sep 24:00Veel puzzelplezier!