Ja, Jorrit Hendrix wie heeft hem niet nodig he? (oke PSV niet per se, Guti en Rosario die nu ook gaat scoren vind ik een betere combinatie, maar dat terzijde).
WeerberichtMaar goed even het weerbericht eerst. Vandaag stormt en regent het, het valt met ballen uit de lucht. Niet alleen in Nederland, maar overal ter wereld. De thermometer geeft een gemiddelde van zo'n 8 goals per wedstrijd aan. Ja dit zijn de wedstrijden waar je het ondanks de kou warm van krijgt. De verdedigers vallen om bij bosjes, je kunt merken dat het herfst wordt. Maar er is toch niks leukers dan een doelpuntenregen en een stormloop richting doel? Barbecueweer een 1, stadionweer een 10, want ga allemaal maar zitten voor heel veel doelpunten. Oant moarn, tot morgen
Dat brengt mij bij weer een nieuw format dat heet: doelpuntenregens
DoelpuntenregensHieronder staan 15 memorabele wedstrijden uit een recenter en iets minder recent verleden waarin heeeeeeeel veel is gescoord. Om het iets makkelijker te maken, zijn de doelpuntenmakers vermeld. De vraag is simpel: wie speelde hier tegen wie.
Spelregels1. AntwoordenEen antwoord is alleen juist als je de wedstrijd op de
juiste manier omschrijft. Stel ik zoek Ajax - Vitesse (12-1) en je geeft als antwoord Vitesse - Ajax, dan keur ik het antwoord af, aangezien Ajax hier de thuisploeg was die met 12-1 won.
2. AntwoordenElke keer als je een antwoord geeft, moeten er minimaal 2 anderen hebben gereageerd voor je weer mag proberen. Of er moeten 6 uur voorbij zijn sinds je vorige poging.
3. Bonusvragen Om het spel een extra dynamiek te geven, heb ik 5 bonusvragen bedacht. Er zijn 15 antwoorden, elke keer als er een 3e antwoord juist gegeven is, spelen jullie een bonusvraag vrij. (dus na antwoord 3-6-9-12-15). Deze bonusvragen zijn 2, 5, 10, 15 en 20 punten waard. Degene die de bonusvraag vrijspeelt, heeft als eerste het recht om te antwoorden. Weet diegene het antwoord niet, of zijn er 12 uur voorbij, dan kan die door een ieder worden gekaapt. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
4. Puntentelling en tussenstandDe vragen zijn 2,4,4,6,6,8,8,10,10,12,12,14,14,16,32 punten waard.
Tussenstand hier houd ik ook de stand bij.
1. KingLennart 21 punten (RKC - Twente, Anzji - CSKA en bonusvraag 2)
2. LDH 12 ptn (NL - Hon, Liv - Ala en bonusvraag 1)
3. Nieky 6 ptn (Lyon - Marseille)
4. Convans 4 ptn (wba - man u)
5. MB 2 ptn (utrecht - ajax)
6.
7.
8.
De opgaven staan in de post hieronder.
Jeetje in mijn manier van uitleggen beginnen mijn opgaves steeds meer op die uit widmo te lijken