Poll

Wie is.... de mol 2011?

Patrick
50 (80.6%)
Art
12 (19.4%)

Totaal aantal stemmen: 62

Auteur Topic: Wie is.... de mol 2011?  (gelezen 177777 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #300 Gepost op: 6-02-2011, 01:43:23 »
Tja, ik hoor ook van 'gelegenheids-kijkers' in mijn eigen omgeving dat zij op Art zitten dus ik geloof het nog ook  ::ohno:: Er zijn te weinig molloten in het land om het allemaal uit te leggen  ::rofl::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #301 Gepost op: 7-02-2011, 03:36:43 »
Peppijn te fake emotioneel m.i.
Patrick een te goede Mol m.i.
Art veel te veel in beeld m.i.
Karin heerlijk als mopperende Mol m.i.
Anna met kleine duidende theorettes m.i.
Blijft mijn Mol over :)
Soundos!
Anders eet ik mijn bed op ;)
Kan niet wachten op de volgende aflevering...
Omnia vincit amor

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #302 Gepost op: 7-02-2011, 03:50:18 »
Volgens mij krijgen we hier beelden te zien die normaal gesproken in de laatste aflevering getoond worden en stukjes van zijn molbiecht. We horen hem onder andere zeggen: "nu nog even vallen," en een molbiecht "toen heb ik mij weer zo dramatisch mogelijk op de kabel gehesen" (oid). Is dit niet gewoon waar "iets is wat het lijkt" op slaat?


Nice one :) Het viel mij niet zo op omdat ik hem al als mol zie, dus dat paste wel in het straatje. Voor andere kijkers kan het verborgen worden als 'hulpmol biecht'. Ik ga dat stukje nog even terugkijken.

Ik zit ook op Pepijn, eigenlijk al vanaf aflevering 1. Heb nog even getwijfeld over Art maar die is het niet, vooral nu Jan er uit ligt ben ik daar zeker van.

Wel apart, een tijdje terug zat de overgrote meerderheid op Patrick, de balans lijkt volgens deze poll iets meer naar Pepijn omgeslagen te zijn. Hoe komt dat denken jullie?

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #303 Gepost op: 7-02-2011, 08:47:56 »
Nog altijd, vanaf afl 1 Patrick.. alleen jammer dat er steeds meer mensen zijn die hem als mol zien.. Daardoor begin ik te twijfelen :-\\

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #304 Gepost op: 8-02-2011, 04:51:27 »
Nog even over mollen..  ;D

Het valt wel op dat wanneer de mol een wat afwijkende, opvallende strategie heeft die misschien op een bepaalde manier de mol 'dommer', onhandiger etc doet overkomen dan hij of zij is, we daar meestal ergens wel een 'compensatie' voor zien in de serie.

Mensen die de mol onderschatten vallen op hun bek so to speak

Serie 6:
Frederique: Ja en toen ging Milouska een badkamerwinkel binnen.... / En ze was kippig zonder bril
Overige kandidaten: Ja als Milouska het is verdient ze een oscar! (De exkandidaten hebben haar zelfs een eigen 'oscar' gegeven na afloop meen ik.  :D )

Serie 8:
Patrick: Ja ik baalde een beetje dat ik bij Dennis zat want die verdacht ik toch al totaal niet - als iemand het niet is dan hij --> exit vlak voor finale (omdat iedereen fout zat..)

Serie 10:
Arjen: Nee Kim is zeker niet de mol.. ik wil informatie kopen want Frits zit toch verkeerd daar maak ik me geen zorgen over' --> exit met een berg niet ingezette jokers.

Hiermee wil ik zeggen: als de mol idd een beetje een 'over the top houding' aanneemt aangaande o.a. onnozelheid, niet-geschiktheid (fysiek or otherwise zoals Kim die 'overduidelijk' was en nogal hard overkwam) dat er wel op een bepaald moment voor gecompenseerd wordt (meestal later in de serie dus ongeveer nu rond afl 6/7).

We hebben inmiddels Miryanna horen zeggen dat als Pepijn de mol is ze haar muts opeet oid (toepasselijk object dan in dat geval  ;D ) - waarom is me eigenlijk onduidelijk want zo onnozel of vreemd komt me dat niet voor maar wellicht heeft ze dat helemaal aan die actie op dat koord gekoppeld, best mogelijk..

Wat ik wil zeggen is dat als Karin (clueless- act) of Patrick (ik ben zo dik en dit staat me in de weg bij wat ik wil doen, en faal altijd net..) dit als mol-strategie hebben geadopteerd, we (gebaseerd op ervaringen uit het verleden) waarschijnlijk toch ergens een 'compensatie' hiervoor gaan krijgen.

Voor Karin lijkt het al wat laat want de mensen die haar grootdeels verdachten zijn al exit.  ::) (niet dat ik denk dat Karin werkelijk zo onnozel is maar ik denk wel dat dit haar strategie was, als kandidaat, persoonlijk).

Voor Patrick wordt het dus interessant mijns inziens of de volgende aflevering of afl 7 er iets gezegd wordt over oscars, nou als die het is, nee echt niet etc.

M.a.w. mijn stelling is: de mol wordt uiteindelijk wel in een positief daglicht geplaatst dus datgene wat ze gedaan hebben vanwege hun strategie of rol, ook...  ;)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2011, 04:53:23 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #305 Gepost op: 9-02-2011, 13:57:31 »
Peppijn te fake emotioneel m.i.


Ik denk dat Pepijn inderdaad soms zijn emoties speelt omdat hij de mol is. Hij kan erg enthousiast doen maar soms ook weer lauw reageren als je wat meer blijdschap van hem verwacht. Bekijk je afl. 1 dan zie je dat Pepijn heel nerveus is en dat is volgens mij niet fake. Ik denk dat een mol altijd wel moet kunnen faken, de een kan dit natuurlijk beter dan de ander...Het is aan ons daar doorheen te prikken en fake van echt te onderscheiden. En ook kandidaten die expres mollen moeten we kunnen herkennen. Vaak heb je ook veel aan bepaalde dingen die iemand zegt en die opvallen omdat ze bedacht lijken of fake. Ik vind bijvoorbeeld Karin en Soundos niet fake en zie hen niet als mol maar anderen zien daar juist wel weer mollen in. En dat maakt wie is de mol zo leuk ::zwaai::.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #306 Gepost op: 9-02-2011, 21:01:39 »
Op basis van verdenkingen van afvallers streep ik Art, Pepijn en Karin af (Moet dit eigenlijk in spoilers voor mensen die niet hierop mensen willen kunnen uitsluiten?)
Op basis van geld streep ik Anna (contactadvertentie, vee drijven) en Soundos (te simpele bloem, boobytraps, beatrix) af als Mol.
Wie geeft mij een goed argument waarom ik Patrick niet zou verdenken/afstrepen?
...óf niet!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #307 Gepost op: 9-02-2011, 21:52:15 »
Nou, hij pakte in de afgelopen aflevering bijvoorbeeld geld bij een vlag waar Pepijn al langs gelopen was. Had niet gehoeven.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #308 Gepost op: 10-02-2011, 18:50:07 »
De hoofdverdachten blijven nog altijd de mannen. Sinds afl. één Art, maar iets later kwam daar ook Patrick bij. 't is toch wel frappant dat zovelen blijken af te stappen van Art, net op het moment dat de Mol zo weinig mogelijk verdacht mag worden door de kijkers, is dat tactiek of heeft iedereen hem eindelijk door?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #309 Gepost op: 10-02-2011, 18:56:39 »
Ik denk dat Pepijn inderdaad soms zijn emoties speelt omdat hij de mol is.
Ik snap je;)
Misschien hoop ik daarom juist dat hij de niet Mol is.
Het fake' zit hem m.i. in het net te overdreven teleurgesteld zijn, maar altijd net een halve seconde te laat.
Juist hierdoor had ik wellicht alles op Pepijn moeten zetten, maar wil ik niet. Te doorzichtig, m.i.
Ik wil een Mol niet zien acteren, hoe hij/zij mij er in moet luizen..;)
Wil niet een Mol zien/kiezen door acteer-gedrag wat afwijkt.
O, ik bedoel het niet zo kwaad als het lijkt.
Btw...vond hem redelijk oprecht verbaast lijken toen zijn "levend schilderij-antwoord" werd afgewezen..
Ik stonk er in  ::ok::
Kijken hoe het vanavond gaat, veel plezier alvast! :)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 19:04:55 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #310 Gepost op: 11-02-2011, 12:57:59 »
Alle molloten van Nederland, we zijn weer geland... Wie is.... de mol 2011? Pepijn!  ::rofl::

Anna    - 2 (3%)
Pepijn    - 28 (42.4%)
Patrick - 20 (30.3%)
Soundos - 7 (10.6%)
Art    - 6 (9.1%)
Karin    - 3 (4.5%)
Totaal aantal stemmen: 66  ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #311 Gepost op: 11-02-2011, 13:33:58 »
Ik ga voor Pepijn en hoop voor Karin ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #312 Gepost op: 11-02-2011, 13:35:27 »
Aangezien hij al vanaf het begin mijn mol is, zeg ik toch nog een keertje Art, maar hij staat ex aequo op kop met Pepijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #313 Gepost op: 11-02-2011, 13:58:25 »
Pepijn doet me soms twijfelen, maar Patrick is het volgens mij toch echt.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Moon2

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #314 Gepost op: 11-02-2011, 14:23:40 »
Vanaf aflevering 1 is Pepijn mijn hoofdmol met hier en daar toch wat twijfel. Soundos staat bij mij op een tweede plaats. Heb daar niet echt een theorie voor behalve dat ene zinnetje wat zoveel was als Niets is wat het lijkt.....Niet helemaal letterlijk maar toch...Als de meeste molloten vinden dat Soundos niet geschikt is als mol omdat ze niet slim genoeg is, zich vaker terug trekt etc....ben je dan niet juist, gelet op Niets is wat het lijkt, een zeer goede mol(verdachte?)

Art heeft in mijn ogen gisteren veel te opzichtig lopen mollen dus die is het niet.

Dan heb ik als derde verdachte in mijn lijstje Anna, mede door een twitterbericht: zie me mollen in het aquarium. Wat zei ze bij aflevering zes tijdens het intervieuw? Het leek wel op een aquarium!!!
juist.....ik ben gewoon terug bij af .....

Pep, soun en Anna...Art zie ik wel als de winnaar , dat dan weer wel

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #315 Gepost op: 11-02-2011, 14:45:27 »
Voor mij is het gwn art xD

Ik hoop wel dat Soundos er lang in blijft want zij is gewoon cool  ;D

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #316 Gepost op: 11-02-2011, 14:50:41 »
Pepijn doet me soms twijfelen, maar Patrick is het volgens mij toch echt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #317 Gepost op: 11-02-2011, 15:16:57 »
Mijn getuigenis...

Ik heb iets (kleins)

Zoals iedereen weet heette de geit tintin wat ook voor kuifje staat (ja, ik ga ff door op kuifje). In 1976 (geboortje jaar van rooijakkers) kwam er een kuifje uit die ik toevallig heb: Kuifje en de Picaro's... (ik denk dat widm daar nu een beetje op gebaseerd is...) Dat is hierdoor:

Als je de getallen die genoemd worden in de 1e opdracht krijg je (10+10+4+15=39)

In het kuifje boek staat op bladzijde 39 een groot plaatje van dronken mannen die schieten... Das nie so byzonder maar wat wel byzonder is is dat ze vuurwerk afsteken...

*Nu zul je denken vuurwerk? ja vuurwerk* (citaat van Horace)

Verder is dit niet de enige opdracht die in dit kuifje boek staat.

In het boek wordt ook carnaval gevierd(dat heeft er niets mee te maken) maar als je kijkt welke data (22 feb-> 53 dat vant jaar) Op blz 53 wordt een briefje geschreven met letters maar die men niet kan lezen (afl 5)

Verder speelt in het verhaal loch lochmond (een soort Whiskey  ::tandpastasmiley::) een belangrijke rol. Loch Lomond is een meer in Schotland. Dat boeit me niet, maar wat me meer boeit is dat die whiskey in het echt in alexandrie wordt gemaakt. Dat is het land waar art het nu vaak over heeft (zie twitter )
Nu komt er iets bij: Karin heeft het ook gehad over whiskey...
(ik leg alles nog open)

Ook wordt in het verhaal een achter volging gehouden daarbij komen ze er maar net uit, alleen zorgt kuifje ervoor dat het binjna niet lukt (kuifje = art -> kijk naar afl 4)

Dit is dus een stukje van mijn ideen die wel ver zijn gezogd ::jaja::

mijn top 3 is nu dus:

1. Art
2. Karin
3. Patrick

Zoals ik had gezegd hoop ik heel erg graag dat soundos winnaar wordt. Ze is gewoon veels te vet...

Nu moet ik maar eens stoppen want jullie ogen valleen bijna dicht. En ik krijg kramp in mn handen...

Dag

zwarte balk


Offline IDM

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #318 Gepost op: 11-02-2011, 21:00:58 »
gezogd

 :\'(


Ik ga trouwens nog steeds voor Patrick. Maar eigenlijk begin ik steeds meer overtuigd te raken van Pepijn als mol. Volgens mij is dat een beetje een trend hier  :D
De laatste afl. vond ik Pepijn sowieso de grootste mol.
Laten we jabberen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #319 Gepost op: 11-02-2011, 21:04:18 »
De drukte in de Patrick-tunnel neemt af. Maar ik blijf.