[deel 2]
MC was het volgende slachtoffer. Hij was er zelf al bang voor, maar toen het zover was, was het voor mij een simpele optelsom: ik zou de volgende zijn. De enige reden dat ik nog een ronde mocht blijven is dat M@ri@nne de puzzelproef won. Vieffan en i k hebben die zaterdagavond flink wat tijd in de sudokupuzzel gestoken. Ik was vrij verbaad dat we die proef wonnen (omdat ik na het inleveren van de sudoku er nog een fout in ontdekte), maar ik denk achteraf dat wellicht Vieffan onze sudoku naar Noord gelekt heeft, waardoor zij waarschijnlijk ook met een foute sudoku zaten. (meestercomplotters, kunnen jullie dit bevestigen of ontkennen??)
Ik begon ondertussen echt spoken te zien. M@ri@nne probeerde de ronde ervoor er van te overtuigen dat ik een groene stem aan Maud moest geven (en niet aan MC, zoals ik aan haar en Dolfie voorstelde) omdat die in gevaar zou lopen. Toen MC er vervolgens uit lag en Maud geen enkele rode stem kreeg, vertrouwde ik natuurlijk M@ri@nne natuurlijk niet meer. Zeker omdat Maud zelf ook maar 1 groene stem kreeg, en die zou van Dolfie geweest zijn. Op wie had M@ri@nne gestemd? Of had Dolfie gelogen?
Mij is nog steeds niet duidelijk hoe diep die samenwerking tussen M@ri@nne en Maud nou zat en of Dolfie er ook bij betrokken was, maar als we die proef hadden verloren had ik nog één strohalm. Wat niemand weet is dat ik een complot zou hebben willen smeden om M@ri@nne uit het spel te stemmen. Ik had dan met Vieffan in zee gemoeten, maar die gok had ik wel willen nemen, omdat ik denk dat ze het wel had zien zitten. M@ri@nne was met veel groene stemmen immers een grote concurrent voor haar. Omdat we de proef wonnen en M@ri@nne vervolgens naar Noord verhuisde, viel mijn plan in duigen. Als mijn redenering niet klopt, sorry M@ri@nne, maar je snapt ongetwijfeld dat ik de motivatie om op Maud te stemmen niet meer geloofde toen ik het eindresultaat van de stemming zag.
Om mezelf te redden, de proef erop werd immers verloren, moest ik vervolgens op mijn eigen eiland gaan lobbyen. Eerst Jann benaderd, omdat ik die nog het meest ‘omkoopbaar’ achtte. Hij wilde wel tegen Ycaris samenspannen, en LdHMolletje zou ook meedoen. Omdat ik snel het gevoel kreeg dat het niet ging werken en ik wel verraden zou worden, heb ik Ycaris ingelicht en besloten met haar (en Dolfie) op Vieffan te stemmen. In het bijzondere geval ik toch geen stemmen zou krijgen, zou ik misschien wel wat verwarring op het eiland gezaaid hebben, wat me een wellicht volgende ronde zou kunnen helpen. Maar zoals inmiddels bekend ben ik die week met 3 stemmen uit het spel gestemd. Jammer, maar ik zag het van verre aankomen.
Nou biechthut, dit was het dan. Het was leuk. Tot een volgende keer? Who knows?
P.s. natuurlijk is voor een fanatieke speler als bijv. een KD Trival Survivor leuker, je hebt er namelijk zelf invloed op verloop van het spel. Virtual Mole is veel gissen en hopen dat je de schrijvers redeneringen snapt. Het is leuk, maar anders. Niet te vergelijken dus. Ik neem KD en Swifty dan ook niks kwalijk hoor.
[reclamemodus]Er kan nog aangemeld worden voor editie 2![/reclamemodus]
en
P.s. 2 Voel je vrij om mij te corrigeren waar ik qua gedachten volledig de mist in gegaan ben. (Graag zelfs, want volgens mij heb ik heel wat spoken gezien
)