Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 214742 keer)

Offline theob

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 18-01-2011, 14:46:56 »
Hey Mensen!!
Vinden jullie het niet opvallend dat Art twittert over z'n nieuwe programma, en of wij dat gaan kijken terwijl het tegelijk uitgezonden wordt met widm?!! Plus de advertentie voor dat programma op de .nl site?!! Komt bij dat dit het twitter bericht is: 'Jij ziet jij ziet wat ik niet zie' :-\\ Ik denk dat ik zooo moslim maar ffies ga opnemen en terug ga kijken;)
En wat staat er op http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/zooomoslim.aspx:

Art Rooijakkers maakt live zijn entree bij de AVRO als gastheer van dit opiniërende themaprogramma.

Vandaar dat hij niet kan zien wat wij zien!

Offline TyTi

  • Forumlid
  • Onder de grond heeft de mol geen vijanden
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 18-01-2011, 15:56:35 »
exact, dat probeerde ik idd al duidelijk te maken met 'jij ziet jij ziet wat ik niet zie';)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 18-01-2011, 18:32:38 »
De aanwijzingen naar Art zijn allemaal net iets te, hè?  :-\\

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 18-01-2011, 18:55:04 »
Niet nodig. "Zóóó Moslim" is een anagram van "M is Zóóó mol". Een tip van Art (winnaar) dat Miryanna de Mol is. ::)

Grrrr, ben ik bijna uit de doodlopende tunnel van Miryanna gekropen, probeer jij mij er weer in te duwen?  ::)

In Art geloof ik niet zo, hoewel niet onmogelijk. Denk dat zijn overexposure vooral komt omdat hij een nieuw ster aan het AVRO-firmament is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 18-01-2011, 19:06:20 »
Volgens mij is Art ook niet de Mol. Is idd iets te opvallend. Donderdag maar weer kijken of ik er daarna nog steeds zo over denk ;)
Je kan het hebben jongen!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 19-01-2011, 12:24:45 »
Denk dat zijn overexposure vooral komt omdat hij een nieuw ster aan het AVRO-firmament is.

Ja, dit gevoel krijg ik er ook bij. Meer dan dat hij de Mol is iig.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 19-01-2011, 14:40:55 »
Don't Believe Everythink u Think -> Niets is wat het lijkt?
Dit shirt heeft hij al een tijd want ik vond pers foto's waarop hij dat shirt aan heeft. Dat waren foto's van voor widm. Ik kan ze zo snel alleen niet terug vinden ;)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 19-01-2011, 17:33:13 »
Thanx Vieffan! Maar het blijft een toepasselijk shirt :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 19-01-2011, 19:32:24 »
hmm, ik zat redelijk op Art, maar door het meeste wat hier staat begin ik toch te twijfelen.

wat ik wel heel opvallend vond is dat Art in aflevering twee met Patrick afspreekt om hem verdacht te maken, Aangezien PJ had gezegt dat de mol vanzelf contact met je op zou nemen.
Ik zag dit wel als de mol die met iemand contact opneemt.

TOPOgrafie vind ik dan weer niet zo sterk als hint, zo raar vind ik het niet om dat woord te gebruiken. Helemaal in combinatie met het TOmeloos POsitief van patrick, lijken meer afgesproken verdenkingen richting Art en Patrick dan dat het een echte hint zou zijn naar de mol

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 19-01-2011, 20:30:11 »
Bovendien spreekt Art Spaans. Hij weet als geen ander dat 'mol' in het Spaans 'topo' is.
Het kan dus ook gewoon een 'grapje' van kandidaat Art zijn, die snapt dat de Molloten op internet op dat topografie zouden gaan reageren.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2011, 12:01:06 door Jayne »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 19-01-2011, 23:46:49 »
Het zou natuurlijk ook kunnen dat het voorkomt als een kandidatentrucje terwijl hij ondertussen juist wel echt de mol is.
Ik twijfel nu ook wel een beetje maar ik vind hem tot nu toe het meest constant dingen verprutsen en handig inspelen op de groepsdynamieken. Dus voorlopig blijft hij mijn hoofdverdachte.

Voorheen had ik ook altijd zoiets van: als iemand overduidelijk als mol naar voren wordt geschoven, dan is hij/zij het dus juist niet. Maar misschien gooit de montage het nu eens over een andere boeg, en brengen ze de mol out in the open, met het idee dat iedereen hem dus daarom niet zal verdenken.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 20-01-2011, 17:48:45 »
Art is voor mij toch zeker een hoofdverdachte, zowel door topografie als door zijn tweet als doordat er zoveel kunstzinnige artistiek gerelateerde opdrachten zijn. Ik zie overal in de opdrachten verwijzingen naar KUNST.. ART..
Maar er zijn meer kandidaten die ik verdacht vind.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 20-01-2011, 18:56:45 »
Eens kijken welke kleur van shirt Artie nu weer aanheeft. Graag eens iets onopvallends! :P

Verder vond ik de advertentie die hij over zichzelf schreef echt wel niet te missen op hem slaan. Als je hem kent van Peking Express dan moet er toch echt wel een belletje gaan rinkelen als hij schrijft "Zuiden, Noorden, Westen of Oosten. Overal voel ik me meestal wel thuis." Maarja ik was dan ook een die-hard Peking Express-kijker. Het woord topografie leunt daar eigenlijk ook wel goed bij, dus hij had een excuus om het over die boeg te gooien. Het is en blijft toch zijn meest bekende programma.

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 21-01-2011, 03:33:41 »
Hij wordt met de week knapper, die mol van me ::bravo::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 21-01-2011, 03:52:39 »
Ik schrijf Pepijn zeker nog niet af maar ik vond Art weer echt mollen deze aflevering.Bijvoorbeeld chaos creeeren op dat schooltje, en petroleum gaan halen in the middle of nowhere. Toevallig (ja hoor) de sleutel vinden en als een speer de kamer uit, zodat ze een missende schakel vormden en toch positief voor de dag komen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #135 Gepost op: 21-01-2011, 12:14:15 »
Ja, dat verlaten van de kamer was nou echt een typische mollenstreek.  :-\\

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #136 Gepost op: 21-01-2011, 16:15:51 »
Nou, zoals Annebeth al aangaf, hebben Art en Jan wel de keten doorbroken door naar buiten te rennen. Nu was deze opdracht zo moeilijk dat dit geen verschil maakte, maar daarmee ontbrak net het duo dat Horace zijn aanwijzing door kon seinen. Ik ga er voor het gemak even vanuit (zeer gevaarlijk in dit spel, maar goed) dat de Mol niet weet hoe ver de anderen zijn met seinen, dus kan Art als Mol wel eens gedacht hebben dat hij en Jan moesten maken dat ze wegkwamen, voordat bijvoorbeeld Pepijn en Patrick op het idee kwamen om de gebarentaal van Karin en Miryanna na te doen. Ondertussen leek het daardoor wel alsof Art en Jan het heel goed hadden gedaan, omdat zij er wel in geslaagd waren om te ontsnappen.

Probleem met deze theorie is dat Art als Mol daarmee wel Horace op het idee kan hebben gebracht om zelf te gaan zoeken, waardoor de opdracht juist meer kans van slagen had.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 21-01-2011, 19:45:34 »
-Ik vind Art ook wel verdacht maar toch denk ik niet dat hij de mol is. Als mol ga je volgens mij niet steeds een medekandidaat (Jan) op sleeptouw nemen terwijl je weet dat hij deze je zwaar verdenkt als mol (dit steekt Jan niet onder stoelen of banken). Jan kijkt Art op zijn vingers. Als hij echt de mol is zou hij volgens mij zorgen dat hij wat minder met Jan samen zou doen. Nu hadden ze ook weer de hotelkamer samen. Als kandidaat vindt hij het misschien heel vermakelijk dat Jan hem zo verdenkt.
-Bij het plakken heeft Art maar weinig geplakt maar meer het werk van de anderen in de gaten gehouden en commentaar gegeven, meer kandidatengedrag dan mollengedrag volgens mij.
- Hij kan zo lekker enthousiast zijn over bepaalde opdrachten, niet echt een aanwijzing maar hij lijkt echt op een kandidaat die heerlijk kinderlijk geniet.
Ik weet het niet.......

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 21-01-2011, 21:40:06 »
Met je eerste punt ben ik het wel eens Lonneke, dat maakt ook dat ik een beetje begin te twijfelen.
Maar zijn gedrag wat je in punt 2 beschrijft vind ik weer mols: zelfs niks doen, en inderdaad wel commentaar geven, maar pas aan het einde van Karins taak. Als Art kandidaat was geweest en echt zo fanatiek is als hij doet voorkomen, dan zou hij het wel eerder in de gaten hebben gehad en haar hebben gecorrigeerd toen er nog iets te redden viel. Zoals hij het nu deed liet hij het in de soep lopen maar dat viel niet op omdat hij zo kandidaatachtig geirriteerd liep te zijn op fouten van anderen.

EDIT: ik zag nu ook dat Art Johan Cruijff opperde. Dat was zo ongeveer de moeilijkste ;) Kan ook toeval zijn maar toch
« Laatst bewerkt op: 21-01-2011, 23:01:39 door annebeth »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 21-01-2011, 23:19:21 »
Johan Cruiff als de verlosser? el salvador?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!