Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307216 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #340 Gepost op: 13-02-2011, 18:57:36 »
Leuke wending.
:D

Ik dacht nog dat Patrick in aflevering 5 @42:50 iets aan z'n oor had of zo.



jeuk?  ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline ikvinddemol

  • Forumlid
Wie is de mol hints
« Reactie #341 Gepost op: 13-02-2011, 21:06:52 »
In het dagboek van de mol stondt P.S en dat wordt niet vaak gebruikt P=Patricken S=Stoof

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #342 Gepost op: 14-02-2011, 07:59:54 »
Ja die is leuk gevonden! Maar ik had hem wel al gelezen. Maar hij is wel simpel en goed. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #343 Gepost op: 14-02-2011, 19:49:02 »
Ik durf er gewoon nu al trots op te zijn dat ik vanaf aflevering 3 de Mol goed had  ::tandpastasmiley::
Gelukkig maar dat Horace d'r uit vloog
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #344 Gepost op: 14-02-2011, 21:41:31 »
OK, Patrick is eigenlijk niet mijn mol, maar er is op dit moment iets aan het knagen... namelijk die foto van Ruben Dario die in aflevering 5 bij de fotoopdracht aan de muur hangt.

Zowel in het aflevring 5 topic (door ravelijn) als het foto topic (door Moedermol) wordt de suggestie besproken dat op deze foto een gefotoshopte of verkleede Patrick staat.
Hoewel ik dit in eerste instantie af deed als toeval, bleef het portret rondspoken in mijn gedachten. Redenen daarvoor zijn dat ik het papiertje al opvallend vond voordat ik er hier een uitleg bij had gelezen (lijkt opgehangen door productie) en dat dit specifieke portret niet op internet te vinden is. Ik vindt dit portret er zelfs uitzien alsof er moeite is gedaan om hem op een ander portret van Ruben Dario te laten lijken.

Ik heb er daarom net nog eens naar zitten kijken (vergeleken met meer foto's van Ruben Dario en Patrick), en ik vindt de overeenkomsten met Patrick eigenlijk groter dan met Ruben Dario. Het klopt in zoveel dingen met Patrick, met uitzondering van de gezichtsbeharing. Vooral de neus is heel erg Patrick.

Ik denk eigenlijk dat dit wel eens de hint van het seizoen kan zijn en dat we in de finale aflevering een fotosessie met een verklede Patrick te zien krijgen.

Nu moet ik mezelf er alleen nog even van overtuigen dat Patrick de mol is.

(Bijgevoegd zit HD screenshot van het Ruben Dario portret.)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #345 Gepost op: 14-02-2011, 22:28:07 »
Ik ben het wel met je eens, Rat. Op de foto van Dario is er ook wat overbelichting, wat ook wat ruimte geeft e.e.a. te verdoezelen. Maar als ik naar die lip kijk, die onderkin, dat hele witte rond de wenkbrauwen (wat een andere vorm kan verdoezelen), stukjes van de haargrens... dan denk ik dat dit echt niet zo een gek idee is.
Ik zit op Patrick, dus ben niet geheel objectief, maar het is toch ook vreemd dat deze foto nergens gevonden kan worden?
Ik ga eerst proberen wat foto's van Dario te vergelijken met deze foto van Dario. Of eh, "Dario"?

 ::ok::
Laten we jabberen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #346 Gepost op: 14-02-2011, 23:16:22 »
Patrick darentegen staat wat gespannen achteraan en enkele keren zie je zijn ogen snel wegdraaien richting portret en weer terug.
Klopt, ik had er niet specifiek op gelet, maar zag hem dit in elk geval één keer doen toen ik op zoek was naar een geschikte screenshot uit de aflevering.

Op mij rust nu een beetje de vloek dat ik de foto niet meer niet als Patrick kan zien. Ik ben bang dat ik toch ook bijna naar Patrick ga switchen.

(Ik moet toch eens ergens Photoshop vandaan gaan toveren, want op dit soort momenten mis ik het behoorlijk. Dan kan de foto vervormen zodat de perspectief er uit is, om er een mooi plaatje van te maken.)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #347 Gepost op: 14-02-2011, 23:39:23 »
Stel je eens voor dat het klopt en dat hij zo vermomd in de bus heeft gezeten!

De wenkbrauwen zijn vreemd op deze foto en lijken duidelijk nep.
Zelf vind ik de oren erg kloppen met Patrick. Op een andere foto van Dario lijken de oren veel verder naar buiten te staan.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #348 Gepost op: 15-02-2011, 00:04:29 »
Dit ziet er sterk uit Rat ::ok:: (en Ravelijn en Moedermol).

Ik zit goed ::cheerleader::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #349 Gepost op: 15-02-2011, 00:16:30 »
@ Iedereen die de hints denkt gevonden te hebben.

Zelf heb ik Patrick als mol vanaf afl 1. (al twijfel ik tussen hem en Pepijn) In mijn posts heb ik ook een aantal mogelijkheden gepost(vooral gericht op zijn acties) waarom Patrick de mol is.
Ik doe dit echter nog niet zo fanatiek als jullie. En daarom wil ik gewoon even zeggen hoe leuk ik het vind om te lezen hoe jullie de 'de zaak' zo helemaal uitpluizen.  :) Gewoon een complimentje op zn tijd kan geen kwaad  :P Met dingen als de foto van ruben dario die op patrick lijkt, de dubbele woorden hint bij patrick's test en de blik van Patricks ogen tijdens het gedicht. Vooral door de dubbele woorden hint begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat Patrick de mol is.  :P Maar dat kan ook tunnelvisie zijn.
Groet,

Mollenvanger20

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #350 Gepost op: 15-02-2011, 00:34:05 »
Een vette hint uit de aflevering "Allemaal theater"

Patrick heeft het volgende gedicht bedacht:

Gedachten en krachten sturen mij bij. (Lees Theater)
Niet zweverig maar geaard en krachtig. (Lees Theater)
Althans dat probeer ik (Lees Theater!!)

Theater, Theater en nog eens Theater, Allemaal Theater van Patrick  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 00:37:42 door jellevv1 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #351 Gepost op: 15-02-2011, 00:55:24 »
Een vette hint uit de aflevering "Allemaal theater"

Patrick heeft het volgende gedicht bedacht:

Gedachten en krachten sturen mij bij. (Lees Theater)
Niet zweverig maar geaard en krachtig. (Lees Theater)
Althans dat probeer ik (Lees Theater!!)

Theater, Theater en nog eens Theater, Allemaal Theater van Patrick  ::ok::

Goed gevonden, Het zou kunnen dat het klopt. Ik vond die zinnen van Patrick al zo raar. Ze doen me denken aan ''het is dom veel raden.'' En in deze opdracht had Patrick het mooie verhaaltje dat zijn stukje tekst zo vreemd was omdat hij niet wist wat hij ervan moest verwachten. Maar stel dat deze hint klopt, dan wist hij als mol wat voor opdracht er kwam. Zijn stukje werd door maar ik dacht 4 personen geraden. En als ik kijk naar pepijn die Klokhuis en Circus duidelijk in zijn stukje naar voren liet komen leverde dit wel geld op omdat de kandidaten Pepijn hierin herkende. Een mol zou het daarom altijd een beetje moeilijker maken zoals Patrick dit deed. (tunnelvisie??  :P ???)

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #352 Gepost op: 15-02-2011, 08:49:12 »
Goed gevonden, Het zou kunnen dat het klopt. Ik vond die zinnen van Patrick al zo raar. Ze doen me denken aan ''het is dom veel raden.'' En in deze opdracht had Patrick het mooie verhaaltje dat zijn stukje tekst zo vreemd was omdat hij niet wist wat hij ervan moest verwachten. Maar stel dat deze hint klopt, dan wist hij als mol wat voor opdracht er kwam. Zijn stukje werd door maar ik dacht 4 personen geraden. En als ik kijk naar pepijn die Klokhuis en Circus duidelijk in zijn stukje naar voren liet komen leverde dit wel geld op omdat de kandidaten Pepijn hierin herkende. Een mol zou het daarom altijd een beetje moeilijker maken zoals Patrick dit deed. (tunnelvisie??  :P ???)

Ja zeker tunnelvisie van mij zie ik net, ik zie dat ik nog een stukje vergeten ben en dan gaat deze hint niet op :( Of die komma's staan op de goede plek en mijn theorie klopt niet meer, of je schrijft dit gedicht in 2 zinnen en dan is het ontzettend waarschijnlijk dat het woord theater er in te vinden is.

Het volledige gedicht:
Gedachten en krachten sturen mij bij, niets zweverig, maar geaard en krachtig.
En met mij kun je lachen, ik heb humor, althans dat probeer ik.

Ik kijk nog even verder, maar blijf lekker in mijn patricktunnel zitten :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #353 Gepost op: 15-02-2011, 15:21:14 »
Ja zeker tunnelvisie van mij zie ik net, ik zie dat ik nog een stukje vergeten ben en dan gaat deze hint niet op :( Of die komma's staan op de goede plek en mijn theorie klopt niet meer, of je schrijft dit gedicht in 2 zinnen en dan is het ontzettend waarschijnlijk dat het woord theater er in te vinden is.

Het volledige gedicht:
Gedachten en krachten sturen mij bij, niets zweverig, maar geaard en krachtig.
En met mij kun je lachen, ik heb humor, althans dat probeer ik.

Ik kijk nog even verder, maar blijf lekker in mijn patricktunnel zitten :)

Ach Jellevv1, je hebt je best gedaan en geprobeerd een hint te vinden en dat vind ik zoals in mijn post bovenaan de pagina leuk om te lezen  :P Ik blijf ook nog even in mijn Patrick tunnel en zal ook blijven zoeken naar de hint die Patrick al dan niet ontmaskert als mol  :) (ja of Pepijn natuurlijk, twijfel twijfel  :P en als het iemand anders is dan eet ik mijn laptop op met als nagerecht mn breedbeeld tv :P )
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 15:25:46 door mollenvanger20 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #354 Gepost op: 15-02-2011, 22:13:12 »
Ik had gisteren nog bedacht dat je de Ruben-Dario-foto-hint ook nog zou kunnen koppelen aan "Zoek de verschillen vindt de mol". Het is wat ver gezocht en de hint wordt er niet perse sterker van, maar ik wou het toch even kwijt... (geschreven vanuit de tunnel dat de hint inderdaad bestaat.)

De zin "zoek de verschillen, vindt de mol" slaat op de vergelijking tussen de bewuste foto en andere foto's van Ruben Dario. Als je goed vergelijk zie je verschillen tussen Ruben Dario en de bewuste foto (en zie je op een gegeven moment dat het eigenlijk een foto van Patrick is (ik in elk geval wel)).

Maar hoe link je dan "zoek de verschillen, vindt de mol" met aflevering 5?
Deze link wordt op twee manieren gemaakt. Ten eerste, doordat Soundos in beide aflevering gespiegeld in de leader voorkomt (waarom bij Soundos kan ik niet verklaren vanuit deze theorie). Ten tweede, doordat de avrobode puzzle van aflevring 2 en 5 ook verwisseld zijn (gepost door MissTinie).
Dit kan er op wijzen dat iets van aflevering 2 verwisseld moet worden met iets van aflevering 5 (zoals vaker besproken). Dat kan om de "zoek de verschillen, vindt de mol"-zin uit het molboekje gaan.

Voor wat het waard is...

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #355 Gepost op: 16-02-2011, 01:26:46 »
OK, Patrick is eigenlijk niet mijn mol, maar er is op dit moment iets aan het knagen... namelijk die foto van Ruben Dario die in aflevering 5 bij de fotoopdracht aan de muur hangt.

Zowel in het aflevring 5 topic (door ravelijn) als het foto topic (door Moedermol) wordt de suggestie besproken dat op deze foto een gefotoshopte of verkleede Patrick staat.
Hoewel ik dit in eerste instantie af deed als toeval, bleef het portret rondspoken in mijn gedachten. Redenen daarvoor zijn dat ik het papiertje al opvallend vond voordat ik er hier een uitleg bij had gelezen (lijkt opgehangen door productie) en dat dit specifieke portret niet op internet te vinden is. Ik vindt dit portret er zelfs uitzien alsof er moeite is gedaan om hem op een ander portret van Ruben Dario te laten lijken.

Ik heb er daarom net nog eens naar zitten kijken (vergeleken met meer foto's van Ruben Dario en Patrick), en ik vindt de overeenkomsten met Patrick eigenlijk groter dan met Ruben Dario. Het klopt in zoveel dingen met Patrick, met uitzondering van de gezichtsbeharing. Vooral de neus is heel erg Patrick.

Ik denk eigenlijk dat dit wel eens de hint van het seizoen kan zijn en dat we in de finale aflevering een fotosessie met een verklede Patrick te zien krijgen.

Nu moet ik mezelf er alleen nog even van overtuigen dat Patrick de mol is.

(Bijgevoegd zit HD screenshot van het Ruben Dario portret.)

De foto in kwestie is naar mijn idee onderstaande foto van Ruben Dario. Dit portret is te vinden bij ANP (www.anp-photo.com/search.pp?page=1&ShowPicture=5007661&pos=24); het beeldnummer is 5007661. Of deze foto vervolgens al dan niet 'verpatrickt' is, vraag ik me even af. Zou kunnen, maar de hap in het haar bij de slaap lijkt er wel authentiek uit te zien.



Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #356 Gepost op: 16-02-2011, 01:37:47 »
De foto in kwestie is naar mijn idee onderstaande foto van Ruben Dario. Dit portret is te vinden bij ANP (www.anp-photo.com/search.pp?page=1&ShowPicture=5007661&pos=24); het beeldnummer is 5007661. Of deze foto vervolgens al dan niet 'verpatrickt' is, vraag ik me even af. Zou kunnen, maar de hap in het haar bij de slaap lijkt er wel authentiek uit te zien.
Stoer, goed speurwerk. Die was ik niet tegen gekomen toen ik naar foto's zocht om mee te vergelijken. Daar lijkt inderdaad het portret uitgesneden te zijn. Ga morgen eens bestuderen of er niet toch verschillen zijn, want ik vindt die foto uit de aflevering toch wel veel overeenkomsten met Patrick hebben.
Aan de andere kant zou ik het ook niet erg vinden als het me verlost van de "ik zie Patrick Stoof in een foto van Ruben Dario"-vloek.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 01:40:22 door Rat »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #357 Gepost op: 16-02-2011, 01:46:53 »
Ruben Dario...je hebt de juiste foto gevonden, super!

Geen fotoshop m.i.
"Gewoon Dario..", en dat is al zeer bijzonder..:P)
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #358 Gepost op: 16-02-2011, 09:08:16 »
Geen hint dus :D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Crullie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #359 Gepost op: 16-02-2011, 12:26:28 »
ik vind dat ver gezocht.
Lees Theater!!