Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307199 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #360 Gepost op: 16-02-2011, 22:30:03 »
Ik ben er nog niet uit. Ik kan natuurlijk onmogelijk ontkennen dat die ANP foto niet op de foto uit de uitzending lijkt, maar ik durf nog niet definitief de theorie te ontkrachten. Ik ben héél uitgebreid allemaal voors en tegens aan het opschrijven om te beslissen of ik blijf volhouden dat dit een hint is of niet. Ik was toe aan een korte pauze... vandaar deze post met alvast een aantal bevindingen.

Wat ik durf te beweren is dat de foto uit de uitzending niet uit dat ANP archief komt, de kwaliteit van die foto is domweg te slecht in vergelijking met de foto uit aflevering 5 (de hi-res versie kan in verhouding ook niet groot genoeg zijn om van voldoende kwaliteit te zijn voor de foto uit de aflevering). Ze zijn natuurlijk wel in Nicaragua, waar waarchijnlijk het origineel van de foto te vinden is.
De kwaliteit van de ANP foto is helaas ook te slecht om echt goed mee te kunnen vergelijken.

Ik durf niet meer te beweren dat het slechts om een verkleedpartijtje gaat. Er zullen nog de nodige photoshop (oid) bewerkingen plaats hebben moeten vinden om het voor elkaar te krijgen (als ik geen spoken zie natuurlijk ::spook:: ).

Ik denk nog altijd een verschil te zien tussen de neuzen van de ANP foto en de foto uit de aflevering.

Als er inderdaad een koppeling is met "zoek de verschillen, vindt de mol", dan maakt het feit dat de verschillen slechts subtiel zijn dit verband alleen maar sterker.

Bijgevoegd zitten de afbeeldingen waarmee ik nu zit te werken. Dit zijn van links naar rechts: Het portret van Ruben Dario uitgeknipt uit de ANP foto; De foto uit de uitzending, door mij ontdaan van perspectief; En een random screenshot van Patrick.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #361 Gepost op: 16-02-2011, 22:36:09 »
Ik moet toegeven: ik zie duidelijk gelijkenissen. Maar die foto hoeft toch niet per se bij ANP vandaan te komen? Wie weet waar die foto (internationaal) te koop is. Dat Patrick naar die foto kijkt kun je ook uitleggen door de gelijkenis die Patrick heeft met Dario. Als er een look-a-like van mij aan de muur had gehangen had ik er wellicht ook even naar gekeken. Vind het wel een leuke vondst, zeker met het zoek de verschillen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #362 Gepost op: 16-02-2011, 22:44:08 »
Ik zou het geniaal vinden mochten ze in de terugblik dit gaan tonen. Dat ze ver van te voren alvast Patrick zo lieten poseren zodat ie lijkt op Dario. Vervolgens in Photoshop het gelijk trekken met die bekende foto van Dario / ANP en dat gebruiken in de aflevering met als subtitel: "zoek de verschillen, vindt de mol". Zoek de verschillen met de echte foto van Dario en die in de aflevering en je vindt de mol. Zeer sterk en subtiel  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #363 Gepost op: 16-02-2011, 22:51:31 »
Zou zeker mooi zijn.. Zie ook zeker overeenkomsten...
Moet wel zeggen dat foto1 en foto2 van Dario volgens mij toch wel dezelfde foto zijn, zie geen noemenswaardige verschillen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #364 Gepost op: 16-02-2011, 22:53:01 »
Ik moet toegeven: ik zie duidelijk gelijkenissen. Maar die foto hoeft toch niet per se bij ANP vandaan te komen? Wie weet waar die foto (internationaal) te koop is. Dat Patrick naar die foto kijkt kun je ook uitleggen door de gelijkenis die Patrick heeft met Dario. Als er een look-a-like van mij aan de muur had gehangen had ik er wellicht ook even naar gekeken. Vind het wel een leuke vondst, zeker met het zoek de verschillen.
Ja, inderdaad. Dit staat ook allemaal zo 'n beetje in mijn lijst met voor en tegen argumenten. Ik denk dat het origineel van deze foto ergens in Nicaragua te vinden is. Van de originele foto moet het wel mogelijk zijn om een foto op het formaat van die uit de aflevering te printen op voldoende kwaliteit.

Ik ben dit seizoen een beetje lost wie de mol is, Patrick, Pepijn en eventueel zelfs Karin. Ik bijt me misschien wel tegen beter weten in vast in deze theorie, omdat ik op zoek ben naar houvast.

...in de aflevering met als subtitel: "zoek de verschillen, vindt de mol". Zoek de verschillen met de echte foto van Dario en die in de aflevering en je vindt de mol. Zeer sterk en subtiel  ::ok::
Helaas is "zoek de verschillen, vindt de mol" de subtitel van aflevering 2, en is het slechts op een redelijk omslachtige manier aan aflevering 5 te koppelen. Ergens hierboven heb ik gepost hoe dat in elkaar steekt.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 22:58:56 door Rat »

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #365 Gepost op: 16-02-2011, 22:57:10 »
Tjonge jonge.  ::vergroot::
Echt 5 seconden zoeken op google images, gezichten en zwart-wit levert deze site met dezelfde foto...
http://www.antologiacriticadelapoesiacolombiana.com/modernismo2.html

Foto:

Is duidelijk dezelfde foto, alleen iets minder uitgerekt...
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 23:04:11 door GeeDeeZet »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #366 Gepost op: 16-02-2011, 23:01:13 »
Tjonge jonge. Echt 5 seconden zoeken op google images, gezichten en zwart-wit levert deze site met dezelfde foto...
http://www.antologiacriticadelapoesiacolombiana.com/modernismo2.html

Is duidelijk dezelfde foto, alleen iets minder uitgerekt...

Waarom kom ik die niet tegen?  :-\\ Heb best uitgebreid zitten zoeken... Hiermee lijkt het vrij definitief ontkrachtigd.

Nu kan ik me gelukkig weer bezig houden met 'nuttige' dingen... ik moet nog de locaties van aflevering 6 overzetten van Google Earth naar Google Maps.  :P
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 23:13:11 door Rat »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #367 Gepost op: 16-02-2011, 23:01:59 »
Ik ben dit seizoen een beetje lost wie de mol is, Patrick, Pepijn en eventueel zelfs Karin. Ik bijt me misschien wel tegen beter weten in vast in deze theorie, omdat ik op zoek ben naar houvast.
Helaas is "zoek de verschillen, vindt de mol" de subtitel van aflevering 2, en is het slechts op een redelijk omslachtige manier aan aflevering 5 te koppelen. Ergens hierboven heb ik gepost hoe dat in elkaar steekt.

Same here. Ik houd al een tijd vast aan mijn twee hoofdverdachten Patrick en Pepijn, maar ik kom er niet uit wie nu het meest verdacht is. Karin zoemt sinds deze week ook ineens weer in mijn hoofd rond, terwijl ik haar eigenlijk had afgeschreven. Van de overige drie ben ik wel zeker dat ze het niet zijn.
En daarbij ben ik afgelopen weken sowieso een beetje de draad kwijtgeraakt. Sinds ik weer colleges heb heb ik helemaal geen tijd om alles te lezen en afleveringen te herbekijken. Niet echt bevordelijk voor een vruchtbare speurtocht.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #368 Gepost op: 17-02-2011, 23:06:31 »
Tijdens de test van aflevering 7 wordt opvallend in beeld gebracht dat er patat wordt gebakken. PATat PATrick?

Vast geen hint, maar je weet maar nooit  8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #369 Gepost op: 17-02-2011, 23:12:31 »
Tijdens de test van aflevering 7 wordt opvallend in beeld gebracht dat er patat wordt gebakken. PATat PATrick?

Vast geen hint, maar je weet maar nooit  8)

Maar wel heel grappig  :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #370 Gepost op: 17-02-2011, 23:13:58 »
Tijdens de test van aflevering 7 wordt opvallend in beeld gebracht dat er patat wordt gebakken. PATat PATrick?


::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #371 Gepost op: 18-02-2011, 03:20:39 »
Je hoort Patrick vertellen over waar de bommen en het geld zou(-den) liggen: "Rechtdoor en dan linksaf, daar ligt het geld...".
Ga er gemakshalve van uit dat hij bij het begin begon..
Klopt niet..daar lag een bom.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 14:26:32 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #372 Gepost op: 18-02-2011, 08:10:05 »
Tijdens de test van aflevering 7 wordt opvallend in beeld gebracht dat er patat wordt gebakken. PATat PATrick?

Vast geen hint, maar je weet maar nooit  8)

'Con pollo'! 'met kip' weet ik nog door mijn spaanse les. ::rofl::


En ik ben blij dat Pepijn weg is... Nu is het zeker dat Patrick de mol is. ;)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 11:00:35 door Sprien, Reden: quotefix »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #373 Gepost op: 18-02-2011, 11:09:37 »
Ik blijf ook bij Patrick. Maar het is niet zo dat ik daar geheel zeker van ben.

Patrick wil ook naar een kleinere kist. Ik vind dat hij bij deze opdracht de kantjes er ook wel vanaf loopt. Stapt een keer onder de kist vandaan tijdens het hoog dragen van de kist, etc.
Patrick raakte, naar wat ik meen gezien te hebben, als eerste zo'n touw kwijt tijdens
de kokertjesopdracht. Het zag eruit dat het niet simpel was deze terug te vinden.
Patrick vertelt wel 2 kokertjes gevonden te hebben en ook kokertjes te hebben weggebracht. We hebben niet gezien toch, dat Patrick kokertjes pakte?
Soundos zit ook duidelijk op Patrick, naar wat ik begrijp. Zij zit er nog steeds in. Hoewel ik vind dat jokers redeneren met afvallers wel verkloot.


« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 11:21:17 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #374 Gepost op: 18-02-2011, 12:21:48 »
Ik kom na een weekje Soundos weer terug bij Patrick.



Ssss Ssss...

Slaat volgens mij op Soundos. (vanwege de S)




2008

20: dubbel 0 = Soundos' oorbellen
08: Soundos is achtste in de leader


M.a.w. "Soundos" is de hint

Offline Wizard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #375 Gepost op: 18-02-2011, 12:37:48 »
Ik kom na een weekje Soundos weer terug bij Patrick.



Ssss Ssss...

Slaat volgens mij op Soundos. (vanwege de S)




2008

20: dubbel 0 = Soundos' oorbellen
08: Soundos is achtste in de leader


M.a.w. "Soundos" is de hint

Ok, die ene theorie van de handen in de bus was mooi. Maar dit gaat te ver. Waarom zou Patrick hints over Soundos achterlaten? Het lijkt mij niet dat Soundos DE hint van dit jaar naar Patrick is. Dan zou de productie Soundos ook moeten verplichten om elke keer die oorbellen te dragen. Zou zij toch ook vragen gaan stellen als ze niet de mol is?

Ik blijf nog even lekker in mijn Soundostunneltje!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #376 Gepost op: 18-02-2011, 12:59:58 »
Ok, die ene theorie van de handen in de bus was mooi. Maar dit gaat te ver. Waarom zou Patrick hints over Soundos achterlaten? Het lijkt mij niet dat Soundos DE hint van dit jaar naar Patrick is. Dan zou de productie Soundos ook moeten verplichten om elke keer die oorbellen te dragen. Zou zij toch ook vragen gaan stellen als ze niet de mol is?

Ik blijf nog even lekker in mijn Soundostunneltje!

In feite kun je de "Tien Tien" hint in de allereerstse aflevering al helemaal naar Soundos afleiden. Dat is té gemakkelijk. En de mol had volgens PJ dit jaar de hulp van één van de kandidaten nodig.

Als ik naar Patrick kijk, dan zie ik meer molgedrag dan Soundos. Als ik naar Soundos kijk, zie ik de "Tien Tien" hint. Nu probeer ik van alles kaas te maken en dan kom ik op deze theorie uit.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #377 Gepost op: 18-02-2011, 13:12:32 »
Als ik naar Patrick kijk, dan zie ik meer molgedrag dan Soundos. Als ik naar Soundos kijk, zie ik de "Tien Tien" hint. Nu probeer ik van alles kaas te maken en dan kom ik op deze theorie uit.

Volgens mij gaan niet veel je kaas kopen  ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #378 Gepost op: 18-02-2011, 13:22:25 »
Volgens mij gaan niet veel je kaas kopen

Hoeft ook helemaal niet.

Maar ik kan me zo voorstellen dat in aflevering "Wil de échte Mol nu opstaan", dat dan eerst wordt uitgelegd dat alle (dubbel) hints, m.n. van aflevering 1 (daar stikte het ervan), naar Soundos leiden, en dat dan aan het eind Patrick de mol blijkt.

(Trouwens, ik heb ook een sterk vermoeden dat de antwoorden van de vragen in de bus leiden naar Soundos, maar ja daar zit ik nu niet meer op.)

Het wordt er i.i.g. niet minder saai door. ;)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 13:47:41 door Avogadro »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #379 Gepost op: 18-02-2011, 15:45:12 »
O, en Patrick is nummer 5 in de leader. 5=S, de S van Soundos!