Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307178 keer)

Offline *Supernova*

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #420 Gepost op: 25-02-2011, 11:46:18 »
Tja. Het lijkt me veruit het waarschijnlijkst dat Pat de mol is.

Maar ik ben er nog steeds niet van gecharmeerd eerlijk gezegd..  ::ohno::
Ofwel hij doet niks (bijv bij de steengroeve waar iig Pepijn de zaak behoorlijk verstiert en zelfs Soundos evenveel goed als fout doet..) terwijl er toch hele mooie dekking voor sabotage is.

Ofwel het gebeurt zo van dik hout zaagt men planken zoals gisteren, a la Elvis erdoor willen drukken, ineens geen communicaties horen (wat ook nogal voor de hand lag behalve Art's zogenaamde gemol), direct in de armen lopen van, 50 euro ophalen en Art dan de schuld geven.. tja...   ::)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #421 Gepost op: 25-02-2011, 13:07:22 »
Maar ik ben er nog steeds niet van gecharmeerd eerlijk gezegd..  ::ohno::
Ofwel hij doet niks (bijv bij de steengroeve waar iig Pepijn de zaak behoorlijk verstiert en zelfs Soundos evenveel goed als fout doet..) terwijl er toch hele mooie dekking voor sabotage is.

De mol was bij deze opdracht zo mooi bezig. Op één inschattingsfout na dan, dat was jammer... en Pepijn, die deed toch ECHT meer goed dan fout. Mede dankzij zijn daadkracht (en Anna) en nog wat scherpe opmerkingen van Karin is de opdracht uiteindelijk nog gelukt. Drie seconde, de mol was zo close!
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline *Supernova*

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #422 Gepost op: 25-02-2011, 13:09:45 »
Vond trouwens dat Patrick ook wel enorm zat te hakkelen en stotteren toen hij een beetje het vuur aan de schenen gelegd kreeg door Soundos.

Niet eens zo heel sterk ze wilde alleen informatie, maar alleen al die gedachte leek hem het angstzweet te bezorgen.  ::rofl::

Dan had hij alleen zelfs in de biecht niet eens een plausibel verhaal klaar over waarom hij dat niet zou vertrouwen.  ::ohno::

@ Lightman:

Pepijn heeft tot 3x toe iemand de verkeerde kant op gestuurd.
Wat heeft Patrick dan zo fantastisch gedaan volgens jou in die opdracht, want ik heb dat niet gezien iig.

Sterker nog ik heb hem alleen 2-3 goede constructieve opmerkingen horen maken aangaande de positie van de lange plank, en het terug moeten keren van Art via de buiten-weg onder meer.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #423 Gepost op: 25-02-2011, 14:01:16 »
Oke, STEL dat Patrick de mol is. In hoeverre is zijn pact met Art dan zijn belangrijkste strategie? Snel een pact sluiten waarbij hij doet of ze beiden weten dat Karin de mol is en dat ze daarom moeten gaan mollen om de verdenking van haar af te houden. Art doet flink zijn best en molt voor de mol en Patrick leunt achterover. Slim, maar ik wil een mol die zelf molt!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #424 Gepost op: 25-02-2011, 20:14:22 »
Mooi dat Patrick geen extra informatie aan Soundos wilde geven. Dat past bij hem als mol. Zij zou wel een erg grote voorsprong hebben als zij meer van Patrick weet dan de rest.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #425 Gepost op: 25-02-2011, 20:15:24 »
Oke, STEL dat Patrick de mol is. In hoeverre is zijn pact met Art dan zijn belangrijkste strategie? Snel een pact sluiten waarbij hij doet of ze beiden weten dat Karin de mol is en dat ze daarom moeten gaan mollen om de verdenking van haar af te houden. Art doet flink zijn best en molt voor de mol en Patrick leunt achterover. Slim, maar ik wil een mol die zelf molt!

Ik vind Patrick ook lekker bezig hoor. Hij hobbelt overal maar achteraan en stemt in met de verkeerde dingen en lijkt er nog mee weg te komen ook. Het pact met Art kan een strategische keuze zijn, vertrouwen wekken bij een medekandidaat en daarmee misschien ook bij anderen, een pact sluiten is iets wat soms heel slim is als kandidaat.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #426 Gepost op: 25-02-2011, 21:57:08 »
Ik vind Patrick ook lekker bezig hoor. Hij hobbelt overal maar achteraan en stemt in met de verkeerde dingen en lijkt er nog mee weg te komen ook. Het pact met Art kan een strategische keuze zijn, vertrouwen wekken bij een medekandidaat en daarmee misschien ook bij anderen, een pact sluiten is iets wat soms heel slim is als kandidaat.
::jaja:: Art krijgt nu waarschijnlijk informatie van Patrick waardoor hij de test beter kan maken :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #427 Gepost op: 25-02-2011, 22:39:12 »
Ik kijk een oude vodcast en daarin zie je dat Marianne op het forum zegt 'voor mij valt patrick af omdat hij jokers geeft aan art'

Het is wel zo dat het oneerlijk is als de mol iemand een voorsprong geeft?  ??? Ik begin een beetje te twijfelen. Aan de andere kant maakt ie wel duidelijk dat ie als mol toch geen jokers nodig heeft. En je kan dat niet doen door ze zomaar weg te geven.

Ach ik blijf gewoon bij Patrick. Hij is de enige die ik al in mn gedachten molbiechten zie doen. En ik zie hem 'Ik ben de mol' zeggen en daarbij een beetje glimlachen in afl 11. En ik zie hem alle molacties uitleggen. Iets wat ik me bij de andere kandidaten totaal niet voor me kan zien.

Hij is het gewoon. Het kan niet anders. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molll

  • Forumlid
  • Patrick Stoof de 11e mol!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #428 Gepost op: 25-02-2011, 22:43:23 »
Ik ga ook voor patrick!  ::vergroot:: ::ok::

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #429 Gepost op: 26-02-2011, 00:57:52 »
Ik denk dat ik een leuke hint heb voor de patrickverdenkers.


Patrick zegt bij minuut 43:00 De enige die mij acht acht afleveringen in het pak heeft kunnen naaien is mijn grote vriend ART als je goed luisterd zegt hij ACHT en geen ART.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #430 Gepost op: 26-02-2011, 01:48:38 »
Ik denk dat ik een leuke hint heb voor de patrickverdenkers.


Patrick zegt bij minuut 43:00 De enige die mij acht acht afleveringen in het pak heeft kunnen naaien is mijn grote vriend ART als je goed luisterd zegt hij ACHT en geen ART.

Dat heet een Zuid-Nederlands/niet-Randstedelijk accent. Maar al zei hij 'acht', wat wil dat zeggen? Jaja, de 8ste maand in de Maya-kalender heet 'mol', maar is die 'hint' niet een heel groot beetje te ver gezocht?

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #431 Gepost op: 26-02-2011, 12:03:28 »
In 2008 was dit toch een officiële hint, dus vergezocht is hij niet. Alleen zullen ze niet twee keer dezelfde hint gebruiken lijkt mij.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #432 Gepost op: 26-02-2011, 13:22:52 »
In 2008 was dit toch een officiële hint, dus vergezocht is hij niet. Alleen zullen ze niet twee keer dezelfde hint gebruiken lijkt mij.

Ja, maar dat was in combinatie met de Maya-kalender, die ook uitgebreid in de aandacht kwam tijdens de finaleopdracht, en het was het achtste seizoen. In dit elfde seizoen, waarin vooral het getal 11 veel voorkomt, slaat dit echt nergens op.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #433 Gepost op: 26-02-2011, 18:32:38 »
Ik denk dat ik een leuke hint heb voor de patrickverdenkers.


Patrick zegt bij minuut 43:00 De enige die mij acht acht afleveringen in het pak heeft kunnen naaien is mijn grote vriend ART als je goed luisterd zegt hij ACHT en geen ART.
Dit had ik ook al voor mezelf genoteerd. Je hoort duidelijk 2x een 8 achter elkaar. En hij zegt geen pak maar pad.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #434 Gepost op: 26-02-2011, 18:45:50 »
Versta hier "acht acht'leveringen", of hij zich wat verslikt.
En meen wel "pak" te horen.

Lastig...
Omnia vincit amor

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #435 Gepost op: 26-02-2011, 18:54:13 »
De enige die mij acht achtleveringen in het pak heeft kunnen naaien is mijn grote vriend acht.

Maar waarom acht? Zou een beetje raar zijn.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #436 Gepost op: 26-02-2011, 18:57:01 »
Benadrukt hij niet ook de "acht" in verdacht als hij het over Soundos heeft?

Ik heb ook geen idee wat we hiermee aan zouden moeten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #437 Gepost op: 26-02-2011, 19:16:41 »
Zag je dat gemene lachje daar, afgezonderd van de anderen, vlak voor hij de portofoon maar weer eens pakt en zogenaamd doet alsof de anderen voor de problemen zorgen  ::rofl:: Wonderlijk dat de regie dit er niet uit heeft geknipt maar komt zeker terug afl. 11.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #438 Gepost op: 26-02-2011, 19:24:30 »
Zag je dat gemene lachje daar, afgezonderd van de anderen, vlak voor hij de portofoon maar weer eens pakt en zogenaamd doet alsof de anderen voor de problemen zorgen  ::rofl:: Wonderlijk dat de regie dit er niet uit heeft geknipt maar komt zeker terug afl. 11.
Ik weet niet of je dit stukje bedoelt (zie afbeelding), maar ik vind het er op lijken dat hij hier aan knopjes op de porto zit te draaien. (34:26 van download)

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #439 Gepost op: 26-02-2011, 21:16:44 »
Ik denk ook dat het Patrick is, maar als ik naar die foto van het verlaten ziekenhuis spel kijk, zie ik Patrick niet duidelijk met de knopjes draaien.

Ik denk wel dat Patrick expres met zijn porto heeft geknoeid, maar ik denk niet dat wij dat (duidelijk) te zien hebben gekregen en dat we dat dan pas in aflevering 11 te zien krijgen ;)
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers