Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307170 keer)

Offline Hett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #460 Gepost op: 28-02-2011, 15:03:32 »
Over het shirt van Patrick heb 'een hint' op internet gelezen..

Op het shirt staat het logo van de ijshockeyclub Pittsburgh penguins. Dit is een club van de Roemeense ijshockey competitie. Die ijshockey competitie wordt MOL genoemd..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #461 Gepost op: 28-02-2011, 15:07:06 »
De Pittsburgh Penguins zijn Amerikaans. NHL.

"The MOL Liga is an international ice hockey league based in Hungary and Romania and sponsored by the Hungarian MOL Group".(wikipedia).



« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 15:09:17 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #462 Gepost op: 28-02-2011, 18:37:03 »
Over het shirt van Patrick heb 'een hint' op internet gelezen..

Op het shirt staat het logo van de ijshockeyclub Pittsburgh penguins. Dit is een club van de Roemeense ijshockey competitie.

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Molll

  • Forumlid
  • Patrick Stoof de 11e mol!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #463 Gepost op: 28-02-2011, 19:02:28 »
(en de naam van die competitie is MOL)
 ::bravo::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #464 Gepost op: 28-02-2011, 21:45:25 »
Dit staat in wikipedia:
De Pittsburgh Penguins is een ijshockeyteam uit Pittsburgh, Pennsylvania en komt uit in de National Hockey League. De Penguins zijn actief sinds 1967, al die jaren spelend in de Mellon Arena. Sinds het seizoen 2010 - 2011 spelen de Pens in het Consol Energy Center dat speciaal voor hen werd gebouwd.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #465 Gepost op: 28-02-2011, 22:13:51 »
"Hotjik" wordt of werd wel eens gebruikt om paarden aan te sporen.
Edoch, ik schrok toen ik ik je verwijzing hoorde Moedermol.
Toch meen ik een "H" tussendoor te horen.

Zou fantastisch zijn als Patrick in de leader 3 x Mol roept en hiermee zichzelf introduceert, hij volgt in leader daarna.

Mooie!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #466 Gepost op: 28-02-2011, 22:40:06 »
Weet niet of het hier al gemeld is maar wat me opvalt over Patrick zijn de uitspraken:
- Dat meen je niet ( Wat hij zeker al meerdere keren gebruikt heeft in de afleveringen )
- Love mask ( Waarbij ik direct moest denken aan een anagram met MOL )
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #467 Gepost op: 28-02-2011, 23:22:41 »
Er bestaat een ijshockeycompetitie in Hongarije en Roemenie die de Mol_liga heet.Deze is echter in Hongarije en Roemenie en heeft niets te maken met de Pittsburgh Penguins uit Amerika.

http://en.wikipedia.org/wiki/MOL_Liga

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pittsburgh_Penguins

Ik klikte ff verder op NHL (de competitie waar de Pittsburgh Penguins in spelen) en ik zag iets staan waarvan ik dacht: ''Wow, dit kan echt geen toeval zijn''

Dit is gekopieerd van Wikipedia:

The NHL's Atlantic Division was formed in 1993 as part of the Eastern Conference in a league realignment, the predecessor of which was the Patrick Division.


http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_Division_(NHL)
AZ Landskampioen '08/'09

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #468 Gepost op: 28-02-2011, 23:31:13 »
8 is een duidelijke hint (ik zag ook al eens een shot met een auto met 4 + 4 erop)

Er stond 4 x 4 op de auto.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #469 Gepost op: 28-02-2011, 23:39:22 »
Nou en 4x4=16 en de P is de 16e letter... :P
The British are not impressed.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #470 Gepost op: 1-03-2011, 08:18:19 »
Edit: Patrick in de biecht aflevering 8 tijdens de test de enige die mij al acht, acht afleveringen in het pak heeft weten te naaien....

Patrick in de biecht afl. 8 na vertrek Anna: :ik had Anna wel in de finale,…..bedacht, vreemde zin.

8 is ocho in het  spaans, luister eens naar de uitspraak via onderstaande link ( even 8 aanklikken) en vergelijk dat eens met hetgeen Patrick in de leader zegt.

http://www.donquijote.org/spanishlanguage/numbers/numbers1.asp

8 is een duidelijke hint (ik zag ook al eens een shot met een auto met 4 + 4 erop)

Het is niet aannemelijk dat dit opnieuw verwijst naar de achtste maand mol van de mayakalender.

Maar wat betekent het dan?

iig is Elvis geboren op 8 januari…….

Nee, ik geloof hier niet zo in:
1. Er er al eens een '8'-hint geweest.
2. Er is al eens een Elvis-hint geweest.
...óf niet!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #471 Gepost op: 1-03-2011, 12:21:35 »
Patrick is wel mijn mol, alleen vind dat er niet veel hints leiden naar hem..
Vind dat er veel sterke hints richting Karin leidden.. En dat brengt mij aan het twijfelen..  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #472 Gepost op: 1-03-2011, 13:28:40 »
Nee, ik geloof hier niet zo in:
1. Er er al eens een '8'-hint geweest.
2. Er is al eens een Elvis-hint geweest.

Elvis hint? Wanneer?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #473 Gepost op: 1-03-2011, 13:50:13 »
Bij de junior serie ;)
(het was toen maar een kleine hint)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #474 Gepost op: 1-03-2011, 13:52:22 »
Bij de junior serie ;)
(het was toen maar een kleine hint)

Een juniorhint dus. ;)

Citaat van: www.wieisdemol.net
Hint 2. In de blauwe keet draaide de Mol een plaat van Elvis Presley. Elvis heeft dezelfde geboortedatum als de Mol.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #475 Gepost op: 1-03-2011, 13:52:46 »
8 is een duidelijke hint

Verdacht veel achten. En qua molacties vind ik Patrick veruit het meest verdacht. Dus kom ik maar weer terug in deze tunnel. Het enige wat me nog een beetje tegenstaat is het één-tweetje met Art. Maar verder wijst nu alles naar Patrick.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #476 Gepost op: 1-03-2011, 22:02:14 »
Aangezien ik Patrick in de gaten aan het houden ben vind ik ineens een verschil bij het levend stilleven.
De 1e keer heeft Patrick zijn zwate bril op en de 2e keer niet.

Offline JiBE

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #477 Gepost op: 2-03-2011, 15:13:03 »
Geen idee hoe ik kan verwijzen naar mijn zelfde post bij de cijfertheorie (newbie alert) dus ik plaats hem hier nog eens. Zal het veranderen in een link als ik ontdekt heb hoe ;)

Ik had nog deze 'dubbele' verklaring voor een cijferreeks. Dacht niet dat die al gelinkt was aan mijn mol (Patrick) en enkel nog maar aan Pepijn en sinds die zijn vertrek precies niet meer ter sprake komt als hint. Toch vind ik het een goeie hint voor in aflevering 11 en te linken aan Patrick en passend binnen het 'dubbel' gegeven.

Het gaat em om de cijfers 11 3 3 die getoond worden in de eerste aflevering op de bus en toch ook wel moeten te linken zijn aan de mol. Er was hier ergens al een link gelegd met 11:33 het tijdstip dat Pepijn in beeld kwam en dat werd dan bijkomend gelinkt aan de leeftijd van Pepijn (en dan daarna de 34 na zijn verjaardag). Gezien Pepijn inmiddels afviel zal die 33 als leeftijd van de mol verklaren al zeker niet meer van toepassing zijn denk ik.

Waarom dit niet als volgt interpreteren: 11 3 3 als een dubbele hint naar een ogenblik waarop de mol te zien is:
- Eerst 11 3 3 aanzien als een indeling in hoofdstukken om te verwijzen naar een bepaald ogenblik in de WIDM reeksen. Daarin kunnen we dan lezen: seizoen 11 / aflevering 3 / opdracht 3
- En laat opdracht 3 in aflevering 3 nu net die bewuste kameropdracht zijn waar wederom op die 11:33 Pepijn en Patrick in beeld komen.

Ik zie de naam van de geit binnen dit kader bedoeld als tip naar het dubbel moeten gebruiken van de cijfers op diezelfde bus. Ze zullen vermoed ik ook wel een paar keer spoedig na elkaar in beeld gebracht worden doorheen die ganse busopdracht.

Sorry als deze verklaring al oud nieuws is. Ben nu pas beginnen lezen op deze site en zag hem niet zo meteen staan. Maar gezien ik de testheorie zelf ook pas ontdekt heb na het herbekijken van alles na aflevering 7, dit terwijl die al een tijdje gekend was, zou het me niet verbazen als dit ook al lang geleden exact zo verklaard werd hier  :)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #478 Gepost op: 2-03-2011, 17:53:58 »
ik las ergens dat patrick bij de krateropdracht 1 geld briefje pakte terwijl er 2 leken te liggen. ik weet niet meer waar ik dit las. weet iemand hier meer van en heeft iemand hier een HD printscreen van?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #479 Gepost op: 2-03-2011, 19:10:54 »
In aflevering 7 kom ik vele dingen tegen die wijzen naar Patrick.

Het labyrinth
Allereerst lijkt Patrick voorbereid te zijn op deze opdracht daar hij een blauwe zwembroek draagt. De kleurcode voor blaauw (molkleur kinderserie en in deze aflevering veel aan bod is) is 6, de kleurcode voor groen is 5 (in electronicacomponenten). Maakt totaal 11.
We hebben niet kunnen zien wie hoeveel kokers heeft gepakt, wel opvallend is de uitspraak van Patrick: Ik heb er van jou (Pepijn) 2 weggebracht, van Anna 1 weggebracht en ik heb er zelf 2 gehad. Dit maakr totaal 5. Karin zegt vervolgens tijdens het eten: Maar Anna had toch ook niks. Patrick zegt vervolgens: Maar ik heb Anna onder water gezien, onder water gezien, nee maar ik bedoel Anna heb ik wel aan de gang gezien, ik heb jou niet aan de gang gezien. Hij heeft het helemaal niet meer over die zogenaamde ene koker van Anna.

De vulkaanopdracht
Hij zegt zo uit het niets tijdens het lopen met de eerste kist: De vader van Pippi Langkous. Reeks 2 van deze serie zijn bewerkt in 8 nieuwe afleveringen. De stem van de vader van Pippi Langkous werd gesproken door Aart Staartjes (apestaartje misschien) en veel voor de jeugd heeft gespeeld.
Als ze bij de kist van 1200 (1+2=3) komen zegt Patrick: Ik denk dat deze handzamer is met onze swingmethode en met de obelisk methode is die ook makkelijker dus ik zou de kleinere nemen. Vreemde opmerking weer. Naast dat Obelisk in de strip met Asterix voorkomt is obelix ook een leesteken, namelijk een kruisvormig leesteken (†, Unicode U+2020). Daar hebben we 2x de dubbele 10. De Unicode is tweemaal uitgebreid (1.0.1 en 1.1). Naast letters en cijfers (lingo from hell) bevat Unicode ook veel symbolen, zoals: kruisen, wiskundige tekens, muntsymbolen enzovoort. In de kinderserie hadden we vierduiten en we hebben in deze serie ook de euro ook gezien. De Unicodestandaard kent aan elk teken een volgnummer toe. Als het volgnummer de volgende aflevering is dan klopt het kruis want die zien we in aflevering 8.
Als ze bij de kist met 600 zijn zegt Patrick: Ik denk dat een kleinere nu makkelijker is omdat ik zie waar we naar toe gaan. Weer een vreemde opmerking.

Dan zien we allerlei spiegelingen waar vooral kinderen(speelgoed) een rol spelen en een jongen die de klok vele malen luidt. In de kinderserie (2008 2+8=10) had de mol Amin de Domtoren fout. De klokken in de Domtoren van Utrecht worden ook ononderbroken sinds de middeleeuwen nog altijd met de hand geluid.

Jokerspel
Patrick gaat als 3e en bij de test gaat Pepijn als 1e en we horen Patrick er doorheen en Patrick gaat als 2e, maaakt samen 3. Bij de test levert Soundos 3 jokers in en we zien weer een spiegelbeeld. Dan heeft Art het over een omkering van aflevering 1 met de vrijstellingsroute en we zien de vrijstelling voor aflevering 5 en 1 maar niet de vrijstelling voor aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 19:22:29 door yessie »