Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307142 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #580 Gepost op: 7-03-2011, 22:29:34 »
Omdat dat de oplossing was die die van de mol gekregen had. Hijzelf had een doorzichtige kaart met alleen een kruisje.
Het eerste wat hij uit de envelop pakte was een kaart met alle kleuren (niet doorzichtig) en een doorzichtige kaart met alleen een kruisje.

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #581 Gepost op: 7-03-2011, 22:35:51 »
Aangezien dit topic óók gaat over het waarom Patrick niet de Mol is, toch nog even dit.

Ik snap niet waarom Patrick nog de Mol zou kunnen zijn.

'De mol neemt zelf wel contact op als het zover is.' 'Het is zover.' Twee deelnemers - Karin en Patrick - zetten een joker in om contact te krijgen met de mol. De mol loot als er meer aanmeldingen zijn. Vervolgens wordt door de mol contact opgenomen met Patrick. Laten de programmamakers hier dan kandidaat Karin voor niets een jokertje kwijtraken? Wordt opzettelijk bij de domme kandidaten en kijkers de illusie gewekt dat een kandidaat ook maar de kans heeft om in contact te treden met de mol (in een eerder seizoen en in de bus was dit overigens nog wel mogelijk). Gemakshalve zie ik de brief met aanwijzing waarbij de opdracht mislukt en de verkozen/gelote deelnemer een vrijstelling/finaleplaats kan winnen ook als hulpvraag/contact. Lachen: de loting is nep en natuurlijk kan de mol altijd een jokertje tot aflevering 8 vasthouden. Na de desinformatie over het beoordelen van de muurschildering door een volkskunstkenner dacht ik dat we het dieptepuntje van de serie hadden bereikt maar kennelijk is ook het lichtrode draad-/flashbackmoment volkomen nep.

Kortom: gehoopt mag worden dat bovenstaande niet verwerkelijkt wordt. In ieder geval zou ik mij enige zorgen maken als ik op dit moment Patrick als molverdachte had. (Inhoudelijke tegenwerpingen op bovenstaande zijn vanzelfsprekend van harte welkom.)
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #582 Gepost op: 7-03-2011, 23:11:56 »
Aangezien dit topic óók gaat over het waarom Patrick niet de Mol is, toch nog even dit.

Ik snap niet waarom Patrick nog de Mol zou kunnen zijn.

'De mol neemt zelf wel contact op als het zover is.' 'Het is zover.' Twee deelnemers - Karin en Patrick - zetten een joker in om contact te krijgen met de mol. De mol loot als er meer aanmeldingen zijn. Vervolgens wordt door de mol contact opgenomen met Patrick. Laten de programmamakers hier dan kandidaat Karin voor niets een jokertje kwijtraken? Wordt opzettelijk bij de domme kandidaten en kijkers de illusie gewekt dat een kandidaat ook maar de kans heeft om in contact te treden met de mol (in een eerder seizoen en in de bus was dit overigens nog wel mogelijk). Gemakshalve zie ik de brief met aanwijzing waarbij de opdracht mislukt en de verkozen/gelote deelnemer een vrijstelling/finaleplaats kan winnen ook als hulpvraag/contact. Lachen: de loting is nep en natuurlijk kan de mol altijd een jokertje tot aflevering 8 vasthouden. Na de desinformatie over het beoordelen van de muurschildering door een volkskunstkenner dacht ik dat we het dieptepuntje van de serie hadden bereikt maar kennelijk is ook het lichtrode draad-/flashbackmoment volkomen nep.

Kortom: gehoopt mag worden dat bovenstaande niet verwerkelijkt wordt. In ieder geval zou ik mij enige zorgen maken als ik op dit moment Patrick als molverdachte had. (Inhoudelijke tegenwerpingen op bovenstaande zijn vanzelfsprekend van harte welkom.)

Ik denk dat de loting echt is. Karin en Patrick hebben allebei een joker ingezet voor contact met de mol. De redactie loot, en Patrick komt eruit rollen. Mazzel dus voor de mol. Maar de mol zou denk ik sowieso zorgen dat hij een joker heeft en die inzetten. Art en Soundos deden dat niet, waardoor Patrick 50% kans had dat hij deze opdracht 'legaal' mocht mollen.

Hij acteerde wel slecht vond ik toen hij de vrijstelling kreeg.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #583 Gepost op: 7-03-2011, 23:31:34 »
Ik vind het trouwens toch vreemd hoe hij met de jokers omgaat. Hij geeft Art er eentje (of 2) en de laatste 3 jokers heeft hij niet gebruikt, alleen eentje voor contact met de mol. Hij heeft er dus nog 2 terwijl hij spreidt over Art en Karin. Dan zou je er in deze fase van het spel er wel uit liggen. De 2 jokers die hij nog bezit kan hij in de volgende aflevering niet meer gebruiken. Als hij in aflevering 9 nog 2 jokers over heeft en deze bij elkaar optellen komen we ook tot 11.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #584 Gepost op: 7-03-2011, 23:47:38 »
Aangezien dit topic óók gaat over het waarom Patrick niet de Mol is, toch nog even dit.

Ik snap niet waarom Patrick nog de Mol zou kunnen zijn.

'De mol neemt zelf wel contact op als het zover is.' 'Het is zover.' Twee deelnemers - Karin en Patrick - zetten een joker in om contact te krijgen met de mol. De mol loot als er meer aanmeldingen zijn. Vervolgens wordt door de mol contact opgenomen met Patrick. Laten de programmamakers hier dan kandidaat Karin voor niets een jokertje kwijtraken? Wordt opzettelijk bij de domme kandidaten en kijkers de illusie gewekt dat een kandidaat ook maar de kans heeft om in contact te treden met de mol (in een eerder seizoen en in de bus was dit overigens nog wel mogelijk). Gemakshalve zie ik de brief met aanwijzing waarbij de opdracht mislukt en de verkozen/gelote deelnemer een vrijstelling/finaleplaats kan winnen ook als hulpvraag/contact. Lachen: de loting is nep en natuurlijk kan de mol altijd een jokertje tot aflevering 8 vasthouden. Na de desinformatie over het beoordelen van de muurschildering door een volkskunstkenner dacht ik dat we het dieptepuntje van de serie hadden bereikt maar kennelijk is ook het lichtrode draad-/flashbackmoment volkomen nep.

Kortom: gehoopt mag worden dat bovenstaande niet verwerkelijkt wordt. In ieder geval zou ik mij enige zorgen maken als ik op dit moment Patrick als molverdachte had. (Inhoudelijke tegenwerpingen op bovenstaande zijn vanzelfsprekend van harte welkom.)
Ik denk dat de mol wel echt heeft geloot, hoe willen ze dit anders verklaren in aflevering 11. Per toeval rolt Patrick eruit.
Wel ben ik benieuwd hoe de opdracht zou zijn verlopen als Karin voor de vrijstelling kon gaan. De mol kent de opdracht dus hoe zou hij dan gaan handelen. De mol wil geen geld in de pot dus dan had hij een manier moeten vinden om niet het geld te vinden en als hij kwaadwillend had willen zijn, Karin dwarsbomen om geen vrijstelling te kunnen bemachtigen. Ik zou dan heel benieuwd zijn hoe hij dan had gehandeld.

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #585 Gepost op: 7-03-2011, 23:58:24 »
Ik denk dat de loting echt is. Karin en Patrick hebben allebei een joker ingezet voor contact met de mol. De redactie loot, en Patrick komt eruit rollen. Mazzel dus voor de mol. Maar de mol zou denk ik sowieso zorgen dat hij een joker heeft en die inzetten. Art en Soundos deden dat niet, waardoor Patrick 50% kans had dat hij deze opdracht 'legaal' mocht mollen.

Hij acteerde wel slecht vond ik toen hij de vrijstelling kreeg.

Op het kaartje stond toch echt: 'Bij meer aanmeldingen loot de Mol' - voor wie het zien wil: de mol loot ::tandpastasmiley:: -, níet de redactie. Een dergelijke loting aan de mol overlaten waarbij deze zelf één van de gegadigden is, is per definitie besmet (eerlijk uitgevoerd of niet). Daarbij is in aflevering 1 gezegd dat de mol hulp nodig heeft van een van de deelnemers en dat die niets hoeven te doen omdat de mol zelf wel contact opneemt als het zover is. Wat een raar gedoe en dooddoener dan om de mol ongestraft één opdracht opzichtelijk te laten mislukken. Evenwel bedankt voor je positief ingezette reactie.
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #586 Gepost op: 8-03-2011, 00:01:08 »
Ik denk dat de mol wel echt heeft geloot, hoe willen ze dit anders verklaren in aflevering 11. Per toeval rolt Patrick eruit.
Wel ben ik benieuwd hoe de opdracht zou zijn verlopen als Karin voor de vrijstelling kon gaan. De mol kent de opdracht dus hoe zou hij dan gaan handelen. De mol wil geen geld in de pot dus dan had hij een manier moeten vinden om niet het geld te vinden en als hij kwaadwillend had willen zijn, Karin dwarsbomen om geen vrijstelling te kunnen bemachtigen. Ik zou dan heel benieuwd zijn hoe hij dan had gehandeld.

Dan zou hij Karin hebben geholpen de vrijstelling te bemachtigen (in ieder geval niet tegengewerkt), aangezien dan de opdracht was gestopt en er geen geld verdiend zou zijn. Uiteraard was hij dan heel boos op Karin geweest en verdrietig dat er niks verdiend was  :P Maar voor de mol maakt het niets uit wie de vrijstelling krijgt, voor een kandidaat wel, die ziet hem het liefst naar de mol gaan als hij/zij hem zelf niet kan bemachtigen (= geen concurrentie).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #587 Gepost op: 8-03-2011, 00:15:10 »
Aangezien dit topic óók gaat over het waarom Patrick niet de Mol is, toch nog even dit.

Ik snap niet waarom Patrick nog de Mol zou kunnen zijn.

'De mol neemt zelf wel contact op als het zover is.' 'Het is zover.' Twee deelnemers - Karin en Patrick - zetten een joker in om contact te krijgen met de mol. De mol loot als er meer aanmeldingen zijn. Vervolgens wordt door de mol contact opgenomen met Patrick. Laten de programmamakers hier dan kandidaat Karin voor niets een jokertje kwijtraken? Wordt opzettelijk bij de domme kandidaten en kijkers de illusie gewekt dat een kandidaat ook maar de kans heeft om in contact te treden met de mol (in een eerder seizoen en in de bus was dit overigens nog wel mogelijk). Gemakshalve zie ik de brief met aanwijzing waarbij de opdracht mislukt en de verkozen/gelote deelnemer een vrijstelling/finaleplaats kan winnen ook als hulpvraag/contact. Lachen: de loting is nep en natuurlijk kan de mol altijd een jokertje tot aflevering 8 vasthouden. Na de desinformatie over het beoordelen van de muurschildering door een volkskunstkenner dacht ik dat we het dieptepuntje van de serie hadden bereikt maar kennelijk is ook het lichtrode draad-/flashbackmoment volkomen nep.

Kortom: gehoopt mag worden dat bovenstaande niet verwerkelijkt wordt. In ieder geval zou ik mij enige zorgen maken als ik op dit moment Patrick als molverdachte had. (Inhoudelijke tegenwerpingen op bovenstaande zijn vanzelfsprekend van harte welkom.)
Echt helemaal mee eens. Niets aan toe te voegen.

Behalve dan dat er uiteraard niet (eerlijk) geloot is, mocht Patrick inderdaad de Mol blijken te zijn.
En dat de hele opdracht dan dus in feite nep was. Die diende alleen als achtergronddecor voor deze 'geniale' molactie van Patrick.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #588 Gepost op: 8-03-2011, 00:30:53 »
Maar als, zoals ik al eens eerder zei, je het anders op moet vatten. De mol heeft hulp nodig en neemt zelf contact op. We zien Patrick steeds in contact met Art. Onder een kaartje met tekst 'wil je contact met de mol?' versta ik geen 'doe niets, de mol neemt contact op'. De schijn wordt gewekt dat deze twee dingen verband houden, mede door uitspraken als 'als het zover is' en dan de tekst 'het is zover', maar dit hoeft natuurlijk geen enkel verband te hebben.
De hele molloting is een dekmantel om Patrick op de rand van de finale nog even onverdacht te maken, maar het contact met de mol heeft al wekenlang plaats.
The British are not impressed.

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #589 Gepost op: 8-03-2011, 00:46:44 »
Maar als, zoals ik al eens eerder zei, je het anders op moet vatten. De mol heeft hulp nodig en neemt zelf contact op. We zien Patrick steeds in contact met Art. Onder een kaartje met tekst 'wil je contact met de mol?' versta ik geen 'doe niets, de mol neemt contact op'. De schijn wordt gewekt dat deze twee dingen verband houden, mede door uitspraken als 'als het zover is' en dan de tekst 'het is zover', maar dit hoeft natuurlijk geen enkel verband te hebben.
De hele molloting is een dekmantel om Patrick op de rand van de finale nog even onverdacht te maken, maar het contact met de mol heeft al wekenlang plaats.

Hoe nobel ik het streven ook vind om een oplossing te vinden: 'De Mol neem zelf wel contact op met je als het zover is' en 'flashback + 'Het is zover'' houden simpelweg verband. Daar kun je in mijn ogen écht niet omheen.
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #590 Gepost op: 8-03-2011, 09:21:58 »
Een dergelijke loting aan de mol overlaten waarbij deze zelf één van de gegadigden is, is per definitie besmet (eerlijk uitgevoerd of niet).
Zou niet weten waarom dit dan per definitie besmet is... Er kan toch ook door de mol gewoon eerlijk geloot worden?

Dan zou hij Karin hebben geholpen de vrijstelling te bemachtigen
Als de loting op Karin was uitgevallen wel ja. Maar hoe had hij dit nu moeten doen? Geen van de kandidaten wist immers van het bestaan van de vrijstelling af...

Ben het wel met jullie eens dat het nogal opgezet overkomt zo, maar ik zou het echt een geweldige domper vinden als Art de mol is (zo overduidelijk) of Karin. Zeker als het Art is, want dan kunnen voor volgend jaar alle theorieën over het stemmen de prullenmand in, want er waren zoveel afvallers die vol op Art zaten....

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #591 Gepost op: 8-03-2011, 11:42:38 »
Zou niet weten waarom dit dan per definitie besmet is... Er kan toch ook door de mol gewoon eerlijk geloot worden?
Als de loting op Karin was uitgevallen wel ja. Maar hoe had hij dit nu moeten doen? Geen van de kandidaten wist immers van het bestaan van de vrijstelling af...
Nee maar als je de velletjes verkeerd om hield dan stond het kruisje vlakbij de plek waar de vrijstelling lag. DUS als Karin de brief zou krijgen en Patrick de mol zou zijn dan zou de mol het velletje proberen zó te houden dat het kruisje op de vrijstelling zou liggen. Dan heeft hij gelijk de back-up van Karin want die zou weten hoe ze de kaart zou moeten houden...

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #592 Gepost op: 8-03-2011, 19:23:20 »
Dag Molloten,

Als je naar www.patrickstoof.nl gaat en clicked op CV, zie je onderaan een foto van Patrick verkleed als een jonge Ruben Dario?  ::tandpastasmiley::

Ik kon de foto ook nergens anders vinden en niet linken vanaf de website!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2011, 19:26:15 door JaFF »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #593 Gepost op: 8-03-2011, 19:40:53 »
Lol, ik vind iets vreemds. Patrick heeft het in de molmail over een herdershond. Het volgende lees ik (beknopt) in wikipedia als je herdershond intypt:

Als een herdershond vooral achter de kudde werkt, heet het dat hij drijft. De herder zelf zal voorop lopen of eveneens de kudde volgen. Ook kan de hond een kudde die zich op enige afstand bevindt naar de herder toe drijven. In ieder geval wordt bij het drijven het vee verplaatst. De FCI heeft voor de herdershonden groep 1 gereserveerd, een aantal rassen vinden we echter terug in groep 5: Lijst van hondenrassen.
Als ik de link FCI aanklik (helemaal onderaan) kom ik in een tabel terecht met allemaal landen, de verenigingsnaam en het internetadres. Ook Nicataqua staat ertussen en ik klik op het internetadres. Toen zag ik een teller staan met ik dacht 6 x een groene 8. Om daar weer opnieuw te gaan kijken wil ik weer naar de lijst gaan met het internetadres en het internetadres is ineens verdwenen.
Willen jullie dit ook eens uitproberen? Want dit vind ik wel erg vreemd.

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #594 Gepost op: 8-03-2011, 19:45:13 »

Willen jullie dit ook eens uitproberen? Want dit vind ik wel erg vreemd.

uitgeprobeerd maar ook geen internet adres meer
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #595 Gepost op: 8-03-2011, 19:58:25 »
Jelsir als jij ook naar dat internetadres gaat wil je dan een foto maken van die digitale teller waar allemaal achten op stonden?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #596 Gepost op: 8-03-2011, 20:00:31 »
bij nicaraqua is er geen link (meer) zichtbaar.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #597 Gepost op: 8-03-2011, 20:04:09 »
Geen link te zien.
Omnia vincit amor

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #598 Gepost op: 8-03-2011, 20:07:37 »
Het zal toch niet zijn dat het door mij komt dat die info ineens weg is?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #599 Gepost op: 8-03-2011, 20:11:52 »
Weet je zeker dat het die pagina was waar je op een link heb geklikt? Wikipedia houdt namelijk alle wijzigingen bij en zegt dat de pagina op 1 maart voor het laatst gewijzigd is...  ???