Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307072 keer)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #780 Gepost op: 16-03-2011, 21:55:51 »
Dan vind ik de aanwijzing naar haaien toch straffer. Daar wordt echt op gehamerd. Vorige aflevering werd het weeral in een flashback getoond. En dat wijst dan eerder naar Art, die zelf nog eens hint "die twee haaien hangen hier rond mij."

Ja, dat zou een hint kunnen zijn, imho.

Citaat
Heb ergens ook gelezen dat hij het wel ziet zitten om in Australië iets op te starten. Plus die t-shirt die hij aanheeft heeft verwijst naar Bondi Beach waar geregeld surfers ten prooi vallen aan meedogenloze haaien.


Vind ik dan weer een beetje vergezocht. :)

Citaat
Die spin, dat kon ook wel slaan op Soundos. Die is nl. van veel vreemde beesten bang. Heb je dat gezicht gezien toen er in de krater werd verteld "Opgepast voor allerlei vreemde beestjes".

Ja, maar begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt? Dan zou het niet op Patrick slaan bedoel je? Ik denk eerlijk gezegd dat ook de SpIn / Spaanse Inquisitie hint wat vergezocht is. Niet om negatief te doen, trouwens! :D

Voor wie wilt weten wie de mol is??

Ik zat net op de wikpedia van Art...

Ja, geloof je het zelf? ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #781 Gepost op: 16-03-2011, 22:00:45 »
Voor wie wilt weten wie de mol is??

Ik zat net op de wikpedia van Art...
Subtiele hint van www.wikipedia.nl:
Citaat
Wikipedia is een meertalige encyclopedie, waarvan de inhoud vrij beschikbaar is. Iedereen kan hier kennis toevoegen!
Er staat alleen dat de inhoud gratis is en dat iedereen zomaar alles overal kan neerpennen. Er staat niet dat de inhoud waar is ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #782 Gepost op: 16-03-2011, 23:49:17 »
Zoals ik in het Art topic al meldde klopte het aantal jokers niet. Op het eind moet Patrick nog 1 joker over hebben.
3 gewonnen, 1 aan Art en 1 om de mol te ontmoeten blijft 1 joker over. Patrick zegt overduidelijk dat hij voor Art gaat dus Art telt niet mee.
Na de fysieke vragen krijgen we Soundos die het kokertje blauw beantwoord als ja en zien Patrick in beeld.
Dan de testvragen van Patrick.
Vraag 22 antwoord 1
Vraag 31 antwoord 1
Dan Soudos weer en we horen Patrick weer dat bij de 3e pilaar een soort stroom ligt.
Vraag 40 antwoord 1
Opgeteld: 23 + 32 + 3 + 41 = 99 + 1 joker over maakt 100.
De testvragen van Patrick heb ik al eerder genoemd en kwam ook uit op precies 100.
100 + 100 = 200 plak de veelvuldige 8 erachter en je krijgt 2008 de juniorserie.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #783 Gepost op: 17-03-2011, 11:51:53 »
Misschien nog een aardige hint naar Patrick, omtrent de vier laatst overgebleven kandidaten.

  • Soundos zegt in aflevering 9 op 32:55 "Ik denk dat Karin mij vertrouwt..en dat is wel zo"
  • Karin bevestigt dat je niet mag liegen in de kerk, en ontkent daarna dat ze mol is
  • Art zegt in een biecht dat hij eerlijk niet de mol is
  • Patrick zegt in aflevering 8 "Ik zal 't maar bekennen. Ik ben 't"
Ze hebben het gewoon alle vier gezegd :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline panettiere

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #784 Gepost op: 17-03-2011, 15:48:12 »
Kon het zo snel niet vinden dat iemand dit eerder heeft gezegd

maar het is vandaag St Patrick's day

nooit dat dat toeval is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick%27s_Day

Als het Art is hadden ze het een week uitgesteld of eerder gedaan:P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #785 Gepost op: 17-03-2011, 16:00:09 »
het is vandaag St Patrick's day

Klopt, dat zei ik een paar dagen terug aangezien St Patrick zo duidelijk te zien was in de molmail en ook al in test 10 en eerder in de serie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #786 Gepost op: 17-03-2011, 16:02:20 »
Dat het St. Patrick's Day is zou (buiten het feit dat het de 11e serie is) wel een goeie uitleg zijn waarom er een 11e aflevering is, want zeg nu zelf die tiende aflevering leek ongelofelijk uitgerekt.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #787 Gepost op: 17-03-2011, 16:06:14 »
Dat het St. Patrick's Day is zou (buiten het feit dat het de 11e serie is) wel een goeie uitleg zijn waarom er een 11e aflevering is, want zeg nu zelf die tiende aflevering leek ongelofelijk uitgerekt.
het kan natuurlijk ook dat ze door het slechte weer minder opdrachten konden doen en dat ze vast zaten aan afspraken met het land dat ze bepaalde locaties aandacht zouden geven
er is aangegeven dat ze met de opdrachtvolgorde hebben moeten wisselen, dat ze een opdracht die naar later is verplaatst toch met meer kandidaten moesten doen en daarom maar een aflevering niemand hebben laten afvallen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #788 Gepost op: 17-03-2011, 16:11:29 »
Dat het St. Patrick's Day is zou (buiten het feit dat het de 11e serie is) wel een goeie uitleg zijn waarom er een 11e aflevering is, want zeg nu zelf die tiende aflevering leek ongelofelijk uitgerekt.

Ik zou t toch wel een mop vinden dat ze dit jaar speciaal hiervoor 11 afleveringen hebben gemaakt.
T klinkt me toch heel erg aannemelijk in de oren.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #789 Gepost op: 17-03-2011, 16:34:09 »
'Die datum is te mooi om te laten liggen' zal de productie hebben gedacht. ;D Het moet toch echt wel lukken dat St. Patrick's Day valt op de ontknoping waarin een potentïele Mol genaamd Patrick zich bekendmaakt. Zoiets gebeurt toch nooit meer. Veel te veel toeval naar mijn goesting, maar ik zal ook hiervoor niet wijken! ::trots::

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #790 Gepost op: 17-03-2011, 16:41:49 »
Is er in een voorgaand seizoen niet eens een aflevering uitgesteld, omdat er op de bewuste donderdag iets anders aan de hand was.

Tja weet niet meer welk seizoen en met welke gelegenheid dat was, maar toen is er een weekje overgeslagen.

Er hoeft maar iets te gebeuren en het uitzendschema wordt overhoop gehaald. Zit je dan met je goede voornemen om iets op een speciale datum uit te zenden.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #791 Gepost op: 17-03-2011, 17:58:23 »
Vorig jaar was er zelfs 3 volle weken geen WIDM in verband met de Olympische Winterspelen.  ;)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jeroeny

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #792 Gepost op: 17-03-2011, 19:41:07 »
Art achterstevoren is Tra en dat is in die taal 'mol' maar ja de finale is op St Patricks day, ook verdacht

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #793 Gepost op: 17-03-2011, 19:56:25 »
Art achterstevoren is Tra en dat is in die taal 'mol' maar ja de finale is op St Patricks day, ook verdacht

Die taal? Je bedoelt (Latijns Amerikaans) Spaans? Ik ken alleen topo (algemeen) of talpa (meer individueel).

Waar heb je tra = mol vandaan?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #794 Gepost op: 17-03-2011, 20:04:24 »
Volgens .nl schijnt tra in een of andere plaatselijke taal mol te betekenen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #795 Gepost op: 17-03-2011, 20:20:20 »
Ik heb nog twee dingetjes die ik kwijt wou over Patrick die ik nog niet had gepost maar die wel in mijn notities stonden. In aflevering 7 zag ik hem een M maken met zijn hand tijdens het wijzen naar het bord, daarbij wees hij ook nog eens een bom aan. Daarbij heb ik altijd vermoed dat Patrick of Soundos loog over het aantal gebrachte kokers. Nu Soundos is afgevallen lijkt het erop dat Patrick toen degene was die loog. Bijgevoegde foto laat het moment zien dat hij schijnbaar een m maakt met zijn hand, je hebt daarvoor wel bewegende beelden nodig.

Een tweede punt: Bij het woordspoor gaf hij vond ik een eigenaardige aanwijzing aan de lezers. En ik had de indruk dat hij daar een P wou mee uitbeelden. weet niet meer wat hij precies zei: "nu gaan we de c maken jongens: dus de eerste straat in dan de tweede straat terug" ... Maarja waarschijnlijk is het niks maar het schiet me nu te binnen.

Voor de rest succes aan de Patrick-clan! ::ok::


Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #796 Gepost op: 17-03-2011, 20:29:03 »
Zo molletje. Over een paar minuten word je officieel ontmaskerd. :) Maar door mij al 10 afleveringen geleden. ;) ;D

Heb zin in je molacties en de geheime hints. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #797 Gepost op: 17-03-2011, 20:29:38 »
Ik heb nog twee dingetjes die ik kwijt wou over Patrick die ik nog niet had gepost maar die wel in mijn notities stonden. In aflevering 7 zag ik hem een M maken met zijn hand tijdens het wijzen naar het bord, daarbij wees hij ook nog eens een bom aan...
Hij begon zelfs met eerst het mollogo onder op de kaart aan te wijzen! (Daar had Jelsir ooit een screenshot van gepost.)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #798 Gepost op: 17-03-2011, 21:35:04 »
Patrick is de mol! ::ok:: Goed voor mijn pool! Vond het een mooie serie, jammer dat de laatste aflevering niet wat langer is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!
« Reactie #799 Gepost op: 17-03-2011, 21:35:16 »
Patrick heeft het goed gedaan, ook al kwam hij niet altijd in de gelegenheid om in die positie te komen van wat hij wilde. Hij werd in dat opzicht juist tegen gewerkt door Art.
Ik heb mijn mol in ieder geval goed maar mijn pool is slecht.