Het zal niemand ontgaan zijn dat ik weer terug ben uit Bulgarije. Ik was vaak online, maar dat kwam niet omdat ik me daar verveelde, ik heb er voldoende leuke dingen ''buiten de deur'' gedaan, zoals een tweedaagse trip naar onder meer Plovdiv (mooie oude binnenstad, met overblijfselen uit de Romeinse tijd), Sofia, en niet te vergeten het Rila Klooster.
Ik begrijp echt niet waarom het land niet zo in trek is bij de Nederlanders. Zal wel iets met het communistische verleden te maken hebben, maar het land is zich daar juist flink van los aan het maken, het is er net zo materialistisch als andere landen in Europa. Alleen de prijzen van bijvoorbeeld maaltijden en consumpties liggen er nog steeds ontzettend laag.
Ik had all in, dus ik heb niet veel uitgegeven buiten de deur. Alleen aan de excursies, en zo nu en dan een kop koffie bij een bar aan het strand van Goldstrand, Golden Sands, Zlatni Piasaci, Goudstrand, of Sable d'Or. Achtereenvolgens de duitse, engelse, bulgaarse, nederlandse en franse benaming voor het plaatsje.