Goedemorgen allemaal. Na een intensieve, maar leuke reisdag, heb ik me nu geinstalleerd in het eerste hotel van de drie. Zondag ga ik naar nummer twee. Grappig genoeg heb ik nummer 3 op Skiathos ook al gezien, en ik weet dat me daar geen vervelende verrassing te wachten staat.
In vogelvlucht: inchecken thuis verliep prima, dacht ik. Bij de veiligheidscontrole bleek de bestemming niet op de boarding pass te staan. Kon ik weer terug naar de incheckbalie. Gelukkig losten ze dat probleem snel op, het bleek dus te maken te hebben met de website van Transavia, ik had het er in het irritanttopic al over.
We vertrokken precies op tijd, en we kwamen 10 minuten eerder dan gepland aan op Skiathos. Om dat nou een vliegveld te noemen? De vlucht was inclusief een tussenlanding aan Chios. Nou, dat was helemaal een speelgoed-baantje.
Kwart over elf landden we dus, en 20 minuten later zaten we al op een terrasje in Skiathos-stad, sommigen bleven daar, de anderen hadden er een paar uur de tijd voordat we met de veerboot naar Alonissos gingen.
Leuk, de Flying Dolphin bleek een draagvleugelboot te zijn, het ding ging supersnel, maar je had amper last van de golven. Met een tussenstop bij Skopelos-Stad, kwamen we aan in Alonissos, meer in het bijzonder het plaatsje Patitiri. Het deed meteen al gezellig aan, maar is totaal niet te vergelijken met vakantie-metropolen als Alanya of Benidorm.
Het hotel Paradise ligt op een hoog punt in Patitiri, en het uitzicht is fenomenaal te noemen. Omdat ik ook nog eens op de bovenste (van de 3) etages zit, had ik de ''hoofdprijs'', wat dat betreft. Later in de week zal ik foto's erbij plaatsen. Ik weet nu ook waarom de naam Paradise voor dit hotel gekozen is. De zonsopgang vanmorgen om 6 uur was schitterend.
Dit verhaaltje zit ik in te tikken, vlak naast het zwembad, met hetzelfde uitzicht als eerder beschreven.
Ik ben heus wel wat gewend wat hotels, kamers enzo, betreft. Maar dit overtreft wederom mijn verwachtingen.