Waar waren we gebleven?
Ik ga niet per minuut opschrijven wat ik verder heb gedaan, maar wel de leuke dingen (dat zijn ze eigenlijk allemaal, maar de leukste dingen bedoel ik dus).
De paar dagen op Skopelos vlogen voorbij, ik ben er op enkele lokaties geweest waar de Mama Mia film is opgenomen, maar eigenlijk meer per ongeluk, er was ook een vermoeiende excursie naar die lokaties, maar ik had geen zin in 210 treden in de brandende zon. Anderen die dat wel hebben gedaan hadden voor de rest van de avond geen energie meer. Wel heb ik met het openbaar vervoer de andere kant van het eiland bezocht. Het plaatsje Glossa was erg de moeite waard.
Gisteren was de overtocht naar Skiathos. Ik was waar ik terecht zou komen en was dus gerust op wat ik aan zou treffen.
Als je van Alonissos en Skopelos afkomt, schrik je je te barsten van de toeristen die er in Skiathos-stad verblijven. Wat er hier in negatieve zin uitspringt, zijn de Engelse toeristen. Onbeschoft, niet op hun beurt wachten bij een bestelling, schreeuwen tot laat in de nacht, en al straalbezopen als ze amper het ontbijt achter de kiezen hebben.
Vandaag ben ik het klooster in gegaan. Ja, Lukie, en er ook weer uitgekomen, er was geen plaats voor mij......
Ik weet niet of ik het goed schrijf, maar het is het Evagelistria-klooster niet zo ver van Skiathos stad.
Het bestond uit onder meer een museumpje, een taverna op het terrein, een souvenirshop, en het onvermijdelijke heiligdom in het midden van het terrein, de kloosterkerk. Er eonen ook nog enkele monniken. Die echter wel modern zijn, want ze beschikten over draadloos internet.
Ik zit dit overigens in te tikken aan de hotelbar, op 10 meter van het zwembad.
Ach, soms is het behelpen......