Wat ik wel lichtelijk dubieus vind is dat Patrick wel een joker geeft aan Art maar weigert om Soundos van informatie te voorzien.
Precies.
Iedereen heeft het hier over 'een extra joker' maar dat is natuurlijk niet het geval.
Het waren een aantal voorvallen.
1. De onnodige extra joker voor afl 4.
Zoals Tureluurs al aangaf leek Art daarvoor eerder Patrick te blokkeren (bijv in afl 3 met name), omdat hij goede vriendjes was met oa Jan en het popi clubje van de groep.
Patrick kan besloten hebben die extra joker daarom aan Art te geven. En de gevolgen ervan verkeerd hebben ingeschat.
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik de actie goedkeur, ik kan me echter nog wel voorstellen dat dat gebeurde. (Als mol blijft dat wat dubieus imho).
Het punt is alleen dat er een heleboel dingen wel degelijk mee samenhingen die later gebeurden.Op zijn minst was Patrick dus onzorgvuldig omdat hij dit niet goed genoeg ingeschat heeft, of - dat is de andere mogelijkheid - het was bewust.
2. De in mijn ogen volkomen onnodige actie van Patrick om aan Art voor te stellen om te gaan mollen bij de jeep, hetgeen Art begrijpelijkerwijze nog achterdochtiger maakte.
3. Het jokerspel waar Patrick en Art nu al zover elkaar dekking gaven en vriendjes waren dat Patrick bijna de jokers moest geven anders was het in negatieve zin opgevallen.
Ondertussen betekende dat dus wel dat Patrick bij Art wel seinde en bij anderen niet..
(Deels de schuld van deze opzet maar ook te voorzien bij voorkennis van de actie om iemand te benaderen en bevoordelen als vriend en bliksemafleider, gesteld dat dat is wat er is gebeurd).
4. (Dit is dus de vraag): Patrick die contact krijgt met de mol, Art die ervoor kiest zijn joker niet in te zetten en Karin wel die geen kans krijgt.
Misschien cynisch maar het wil er bij mij niet in dat dit echt een eerlijke loting is geweest. Daarvoor lijkt het allemaal te vooropgezet en het hele spel moest iig doorgang vinden dus de mol in principe zet sws een joker in hiervoor.
5.De opmerking van Soundos dat Patrick haar geen informatie meer wilde geven (nadat ze juist zo slim was geweest hem een op een te benaderen ook nog), het pactje van Art en Patrick waarbij ze elkaar de finale in willen helpen en als icing op de cake het gedoe van Patrick om geen geld te pakken als Art dit niet wilde, afhankelijk van hoe iedereen de vragen ingevuld had.
Of Patrick die antwoorden kende was onduidelijk, maar hij vraagt aan Art wat Soundos en Karin ingevuld hebben. En als hij ze wel weet is het toneelstukje sws vreemd want dan wil hij dus dat Art uitspreekt dat hij denkt dat Patrick de mol is - immers de test gaat over de mol en niet kandidaat Patrick.
Het gaat dus alles bij elkaar wel degelijk om meer dan 1 incident en '1 extra, dubieuze'joker.
Idd mogelijk had Art eruit gelegen erdoor, of was nav het jokerspel iemand anders eruit gegaan (goed mogelijk Karin of Art die allebei sws nog spreidden op dat moment), en dan had het er wellicht toch heel anders uitgezien in de finale.
Met zekerheid kan je dat uiteraard nooit zeggen maar ik vind dit alles bij elkaar echt wel wat dubieus en wat mij betreft veel te veel persoonlijke invloed en inmenging op basis van voordeeltjes gegeven - aan 1 kandidaat specifiek in dit geval - door de mol.