Auteur Topic: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)  (gelezen 48096 keer)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #120 Gepost op: 26-03-2011, 19:02:43 »
Je kunt zo'n serie ook nooit meer in de context kijken zoals 'ie toen beleefd werd. De mol is al jarenlang bekend, het concept is niet meer nieuw. De ophemeling van George als mol past in de tijd zoals hij toen beleefd werd. Dat blijft hangen bij de mensen die destijds onder de indruk waren van zijn molcapaciteiten. Ik vind George nog steeds een goede mol, maar probeer er niet hetzelfde bij te voelen of te ontdekken als bij de kijkers die hem live zagen, want die context is niet meer.

Beter kun je het niet verwoorden!   ::ok::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #121 Gepost op: 26-03-2011, 19:17:31 »
Voor de mensen die over de post van twee pagina's terug hadden gelezen, ik heb nu ook al de eerste 4 en de 6e (5e komt nog) van de Engelse serie er staan... dus misschien kunnen we die hierna gaan terugkijken want die heeft nog bijna niemand gezien, en dat we dan ook echt elke week een nieuwe kijken...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #122 Gepost op: 26-03-2011, 19:19:46 »
Waarom zijn de series waarvan nog geen afl is geupload in dat dingetje groen? En aflevering 5 van seizoen 1 van UK ff groen maken. :D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #123 Gepost op: 26-03-2011, 19:55:31 »
Net aflevering 5 gezien. Het seizoen wordt steeds leuker!

En George is echt een schatje.
Jammer dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
eruit is. Vond ik echt een leuke kandidaat.

Nog twee dingen over deze aflevering:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

P.S.: het is trouwens wel een beetje irritant dat als je 72 minuten op een dag hebt gekeken, je minstens 30 minuten moet wachten tot je verder kunt kijken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #124 Gepost op: 26-03-2011, 19:57:06 »
En aflevering 5 van seizoen 1 van UK ff groen maken. :D
Die was nog niet geupload, nu wel, dus nu is hij groen...
Ik heb het expres groen gemaakt zodat je weet dat je daar nog niks te zoeken hebt :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #125 Gepost op: 26-03-2011, 19:58:20 »
Die was nog niet geupload, nu wel, dus nu is hij groen...
Ik heb het expres groen gemaakt zodat je weet dat je daar nog niks te zoeken hebt :)

Maar waarom dan niet rood? :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #126 Gepost op: 26-03-2011, 21:15:45 »
Maar waarom dan niet rood? :P
Weet ik veel... :P
« Laatst bewerkt op: 26-03-2011, 22:31:51 door bartjel »

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #127 Gepost op: 26-03-2011, 21:41:43 »
Je kunt zo'n serie ook nooit meer in de context kijken zoals 'ie toen beleefd werd. De mol is al jarenlang bekend, het concept is niet meer nieuw. De ophemeling van George als mol past in de tijd zoals hij toen beleefd werd. Dat blijft hangen bij de mensen die destijds onder de indruk waren van zijn molcapaciteiten. Ik vind George nog steeds een goede mol, maar probeer er niet hetzelfde bij te voelen of te ontdekken als bij de kijkers die hem live zagen, want die context is niet meer.

Mee eens wat de context betreft. Voor mij is en blijft George gewoon de beste Mol! En natuurlijk is het minder 'briljant' als je al weet dat hij de Mol is als je het seizoen bekijkt ;). Maar de groep, de sfeer, de Mol-acties en opdrachten tijdens dat seizoen waren gewoon geweldig ::ok::.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #128 Gepost op: 26-03-2011, 22:23:48 »
Bartjel bedankt!! De site werkt hier nu ook weer! Erg fijn!  ::ok::

En nu weer genieten van de mol... :P

Offline belg

  • Forumlid
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #129 Gepost op: 27-03-2011, 11:07:06 »
Dat de mol niet meer zo briljant is wanneer je al weet wie hij is, is natuurlijk logisch. Maar als je alle andere series met deze voorkennis bekijkt, kan je toch nog steeds vergelijken?

Ik zou in elk geval George nooit verdacht hebben als mol; ik vermoed dat Jantien mijn mol zou geweest zijn (na vier afleveringen):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Aflevering 4:

De bagage-opdracht: wat een gemeen psychologisch spelletje. Is het waar dat Anton de bagage écht wou opblazen, maar dit toch niet gedaan heeft?

Karen: "dan doen ze het maar zonder mol"

De touwbrug: deze opdracht is gekopieerd door de Belgische makers.


Wat was het toen makkelijk om te voorspellen wie er zou gaan afvallen: de leader toont bijvoorbeeld Harry en George in afl 8 (?). Echt spannend is dat niet...
Gelukkig hebben de makers dit vanaf seizoen 8 veranderd.



 

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #130 Gepost op: 27-03-2011, 12:17:09 »
Net aflevering 5 gezien. Het seizoen wordt steeds leuker!

En George is echt een schatje.
Jammer dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
eruit is. Vond ik echt een leuke kandidaat.

Grappig....Ik zat vanaf aflevering 1 te hopen dat ze eruit ging zelfs al wist ik dat ze nog niet aan de beurt was. Ik vind haar echt verschrikkelijk

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #131 Gepost op: 27-03-2011, 14:18:42 »
Even iets heel anders...
Toen ik op wieisdemolgemist.nl bezig was met het kijken van de 2e aflevering gaf die ineens aan dat ik niet meer door kon kijken omdat ik al 72 minuten gekeken had. Dus nu zou ik er geld voor moeten betalen ???. :( Weet iemand waarom die dat aangeeft?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #132 Gepost op: 27-03-2011, 14:25:53 »
Dat komt door megaupload, de videosite via waar je het bekijkt... Daarvan mag je maar 72 minuten kijken ofzo. Moet je gewoon 30 minuutjes wachten, of een uurtje, en dan kan je weer verder kijken. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #133 Gepost op: 27-03-2011, 14:36:49 »
Ja sorry, maar het is zo'n beetje de enige site waar je langer dan 15 minuten mag uploaden en waar het niet wordt verwijderd. Dus daarom deze keuze.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #134 Gepost op: 27-03-2011, 17:34:20 »
Ben nu bij de 7e aflevering, waar Jantien en John die schapen naar een andere kooi moeten leiden...

Zo mooi  ;D
Zie je John schaap voor schaap over het hek gooien (sommige schapen worden echt gegooid ja!)... Jantien: ja, we hadden eigenlijk gewoon het hek open moeten zetten  ;D
TOCH WEL???

En die hond die weigert...  ::rofl::

Dat was echt fantastisch. Dat was geen schapenhoeden, maar schapenwerpen.

Ik heb nu tot en met aflevering 8 gezien (ik kan niet elke dag maar één aflevering kijken, want daar heb ik het geduld niet voor) en ik moet zeggen dat ik als ik niet zou weten dat George de mol was, ik hem ook niet zou verdenken.
Ik heb alle seizoenen, behalve die van dit jaar, met voorkennis wie de mol was teruggekeken.
Als ik het niet had geweten, zou mijn mol waarschijnlijk
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zijn.

Met elf kandidaten beginnen was trouwens echt te veel. Veel te onoverzichtelijk.





.... de webpagina kan niet worden weergegeven? bartjel?
« Laatst bewerkt op: 27-03-2011, 17:37:48 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #135 Gepost op: 27-03-2011, 18:02:45 »
De executie van aflevering 6
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
blijft echt geweldig, die reacties van iedereen  ::rofl::

En bartjel, als je site er nog vaak uit ligt mag je hem ook wel op mijn (betaalde) host zetten als je wilt.
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #136 Gepost op: 27-03-2011, 18:33:23 »
De bagage-opdracht: wat een gemeen psychologisch spelletje. Is het waar dat Anton de bagage écht wou opblazen, maar dit toch niet gedaan heeft?

Dat klopt ja. Jammer dat ik mijn molmappen hier niet heb liggen, want we hebben het daar vorig jaar nog over gehad met hem. Alleen weet ik niet of Anton daar nu alle zeggenschap over had, want volgens mij was in seizoen 3 Anton Smit nog eindredacteur.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #137 Gepost op: 27-03-2011, 18:57:45 »
Die bagage was toen toch echt opgeblazen? Heb dat seizoen niet gezien maar wel die opdracht een keer op youtube van Heinz.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #138 Gepost op: 27-03-2011, 19:02:56 »
Die bagage was toen toch echt opgeblazen? Heb dat seizoen niet gezien maar wel die opdracht een keer op youtube van Heinz.

Nee. Er werden gelijke tassen opgeblazen, maar daar zat de bagage niet daadwerkelijk in. Maar dat werd de kandidaten pas verteld ruim nadat ze aan de groep hadden mogen uitleggen wat ze hadden gedaan.


Overigens dacht ik tot voor deze week ook altijd dat het met echte bagage was omdat ik alleen het youtube filmpje kende.


Btw: de site ligt er nog/weer uit.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2011, 19:05:46 door Qper »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #139 Gepost op: 27-03-2011, 19:09:04 »
Ohhhhh oke. Ik vond het al zo verschrikkelijk raar. ::) Stel nou dat er allemaal dierbare dingen inzitten... je kan het niet maken om zoiets ineens op te blazen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...