Auteur Topic: Molpedia  (gelezen 48856 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #80 Gepost op: 27-06-2011, 18:19:29 »
Ik heb hetzelfde als bij alle andere dingen/projecten: ik zeg dat ik veel ga doen maar doe dan uiteindelijk niks.

Gelukkig is dat niet verplicht dus áls ik een keer zin hierin heb zal ik weer meedoen en anders niet. ;p
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #81 Gepost op: 27-06-2011, 19:18:54 »
Dat heb ik ook zo vaak...
...óf niet!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #82 Gepost op: 22-07-2011, 20:14:45 »
Molpedia zoals hij nu is is niet echt een succes  ::ohno::
Ik dacht er dus aan om het idee ietsjes te veranderen...
iedereen kan zijn theorieen enzo toevoegen, en het gaat meer om het actueel. Dus niet meer pagina's zoals 'Mol' wat is gemaakt voor beginnners, maar bijvoorbeeld pagina's met 'Kandidaten 2011' met een tijdlijn van nieuwsberichten, filmpjes, geluidsfragmenten enzovoort. Want op dit moment is molpedia nogal dood. Want dan gaan we er allemaal wat aan hebben. Wat een mol is weten we allemaal wel, maar wanneer bekend werd welke mensen er mee gaan doen aan WIDM11 waarschijnlijk niet. Zoiets. Ik zal alvast beginnen, hulp kan altijd!

PS: schrijf geen lange stukken, maar steeds korte stukjes zodat je bijna nooit een conflict krijgt met iemand anders en je dan hele lange stukken moet gaan veranderen omdat je tegelijk werkt.
En zet bovenaan een artikel neer dat je aan het bewerken bent, sla op en ga dan pas je artikel schrijven. Dan weet iedereen dat je daarmee bezig bent.

PPS: Ik zal ook filmpjes gaan oploaden onder de naam van Molpedia voor wat meer reclame enzo.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #83 Gepost op: 22-07-2011, 20:59:03 »
Molpedia zoals hij nu is is niet echt een succes  ::ohno::
Ik dacht er dus aan om het idee ietsjes te veranderen...
iedereen kan zijn theorieen enzo toevoegen, en het gaat meer om het actueel. Dus niet meer pagina's zoals 'Mol' wat is gemaakt voor beginnners, maar bijvoorbeeld pagina's met 'Kandidaten 2011' met een tijdlijn van nieuwsberichten, filmpjes, geluidsfragmenten enzovoort. Want op dit moment is molpedia nogal dood. Want dan gaan we er allemaal wat aan hebben. Wat een mol is weten we allemaal wel, maar wanneer bekend werd welke mensen er mee gaan doen aan WIDM11 waarschijnlijk niet. Zoiets. Ik zal alvast beginnen, hulp kan altijd!
Voor alle kandidaten, opdrachten en seizoenen van alle seizoenen hadden we ook eigenlijk Wie Was De Mol al. Maar als we er theorieën enz. op gaan zetten lijkt het me toch weer handig om de afleveringen en opdrachten er op te hebben. Dus misschien dat de maker van WWDM mee wil helpen (dat we het mogen kopiëren, anders is het ook zo'n gedoe) (wat me niet lijkt overigens)
...óf niet!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #84 Gepost op: 22-07-2011, 21:38:25 »
Voor alle kandidaten, opdrachten en seizoenen van alle seizoenen hadden we ook eigenlijk Wie Was De Mol al. Maar als we er theorieën enz. op gaan zetten lijkt het me toch weer handig om de afleveringen en opdrachten er op te hebben. Dus misschien dat de maker van WWDM mee wil helpen (dat we het mogen kopiëren, anders is het ook zo'n gedoe) (wat me niet lijkt overigens)
Je mag altijd 3 regels "citeren" als je de link van de bron erbij zet. En we kunnen ook gewoon zeggen "Voor de opdracht zie hier" en dan gewoon de theorieen erbij. Want om nou iets te gaan maken wat al bestaat...  ::ohno:: om iets nieuws te maken (theorieen)  ::jaja:: ::tandpastasmiley::

PS: abonneer op het YouTube kanaal van MolPedia, want de eerste video staat er op!

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #85 Gepost op: 25-07-2011, 02:47:41 »
Molpedia zoals hij nu is is niet echt een succes  ::ohno::
Ik dacht er dus aan om het idee ietsjes te veranderen...
iedereen kan zijn theorieen enzo toevoegen, en het gaat meer om het actueel. Dus niet meer pagina's zoals 'Mol' wat is gemaakt voor beginnners, maar bijvoorbeeld pagina's met 'Kandidaten 2011' met een tijdlijn van nieuwsberichten, filmpjes, geluidsfragmenten enzovoort. Want op dit moment is molpedia nogal dood. Want dan gaan we er allemaal wat aan hebben. Wat een mol is weten we allemaal wel, maar wanneer bekend werd welke mensen er mee gaan doen aan WIDM11 waarschijnlijk niet. Zoiets. Ik zal alvast beginnen, hulp kan altijd!

PS: schrijf geen lange stukken, maar steeds korte stukjes zodat je bijna nooit een conflict krijgt met iemand anders en je dan hele lange stukken moet gaan veranderen omdat je tegelijk werkt.
En zet bovenaan een artikel neer dat je aan het bewerken bent, sla op en ga dan pas je artikel schrijven. Dan weet iedereen dat je daarmee bezig bent.

PPS: Ik zal ook filmpjes gaan oploaden onder de naam van Molpedia voor wat meer reclame enzo.
Ik heb hiervoor een handig Sjabloon aangemaakt: http://www.molpedia.tk/index.php/Sjabloon:UnderConstruction
Ik weet niet of de naamgeving ideaal is, misschien veranderen naar: Sjabloon:bewerking ofzo?

Ik voeg trouwens gewoon de opdrachten van de Junior serie toe zoals ik daarmee begonnen ben, heb toch niets beters te doen eigenlijk, :P
臥底 是 谁?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #86 Gepost op: 2-08-2011, 15:56:59 »
Opdrachten uit de Junior serie staan inmddels allemaal d'r op en ik ben nu verdergegaan aan die van Seizoen 1, ik hoop dit morgen en heel misschien al vandaag af te ronden.

Was even een paar dingen aan het bekijken en toen zag ik dat ik beheerder/Widgetbewerker ben :P
Hoewel ik niet precies weet wat dat tweede inhoud voel ik me zeer vereerd. 8)

EDIT: Ik weet wel wat Widgets zijn enzo, maar aangezien er momenteel maar één Widget is op Molpedia... Nouja, je snapt me wel.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2011, 16:28:32 door EMIBH »
臥底 是 谁?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #87 Gepost op: 3-08-2011, 11:18:42 »
Opdrachten uit de Junior serie staan inmddels allemaal d'r op en ik ben nu verdergegaan aan die van Seizoen 1, ik hoop dit morgen en heel misschien al vandaag af te ronden.

Was even een paar dingen aan het bekijken en toen zag ik dat ik beheerder/Widgetbewerker ben :P
Hoewel ik niet precies weet wat dat tweede inhoud voel ik me zeer vereerd. 8)

EDIT: Ik weet wel wat Widgets zijn enzo, maar aangezien er momenteel maar één Widget is op Molpedia... Nouja, je snapt me wel.
Haha, ik zag dat je heel goed bezig was, dus ik had je maar beheerder gemaakt. Daarbij kwam dan automatisch widgetbewerker, dat is iets dat je bijvoorbeeld <aflevering>0501</aflevering> kunt maken, en dat er dan komt: Dit is aflevering 1 van seizoen 5 enzo. 'K weet ook niet precies maar het is meer dat als je iets wat je heel vaak gebruikt met maar een paar dingen anders dat je dat dan kunt veranderen.

Vanaf nu kun je trouwens <aflevering>0501</aflevering> gebruiken om een aflevering te embedden! :)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #88 Gepost op: 4-08-2011, 00:02:56 »
Ok, ik zal ook eens kijken of ik handige widgets kan vinden (maken waag ik me (nog) niet aan).

Helaas had ik het vrij druk afgelopen dagen en kon ik seizoen 1 niet afmaken, hopelijk lukt dat wel nog deze week.
臥底 是 谁?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #89 Gepost op: 12-08-2011, 20:46:18 »
Is het eigenlijk ook mogelijk om een afbeelding vanaf een link op de site te zetten? Het lijkt me dat het geheugen met zo'n gratis host een keer vol raakt.
...óf niet!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #90 Gepost op: 13-08-2011, 15:18:19 »
PFOOOO!

Daar ging de website!

Toen ik gisteren naar molpedia ging was hij niet berijkbaar, het blijkt dat wegens inactiviteit mijn molpedia account is gecancelled. Ik weet niet precies of het heeft te maken met dat ik niet hoef te bewerken via ftp maar dat dat gewoon via de site gaat, of dat het hoofddomein eigenlijk molLENpedia was, en dat molpedia daar 'naartoe' linkte. Een voorwaarde van de gratis site was dat je hem moest onderhouden ofzo, maar dat gebeurde niet, omdat alles via de site zelf ging.

Ik heb nog een backup van een tijd geleden, ik denk 1 week of wat meer. Dus niet alles is weg. Maar dat zijn alleen de pagina's, ik moet wel de software opnieuw installeren. Maar zoals Pac-Mol ook al zei, hij begint ook vol te raken. En ik ga niet elke 2 weken ff op de ftp om te zorgen dat hij niet gecanccelled word. Ik kan hem op mijn betaalde hosting zetten, maar dan is de kans groot dat mijn ander sites niet meer geupdated kunnen worden omdat molpedia zo groot is. Ik heb namelijk ook een betaalde host (VERSIO) maar ik kan nog steeds maar 1 gig kwijt (voor al mijn websites samen).

Mijn vraag is dus:

Heeft iemand een (onbeperkte) host waar ik Molpedia op kan zetten? Als je me dan een ftp account geeft, kan ik het gewoon zelf onderhouden, dan hoef je er niets aan te doen.

Bedankt.

Ik hoop dat molpedia zo snel mogelijk weer online kan!
« Laatst bewerkt op: 13-08-2011, 15:29:22 door bartjel »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #91 Gepost op: 13-08-2011, 15:53:03 »
Dat is wel erg  [censored]
Hopelijk komt er een reddende engel idd.

Ik had trouwens ook nog een bericht op .nl gezet (bij fansites) met vraag over die host.
« Laatst bewerkt op: 13-08-2011, 16:10:40 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Molpedia
« Reactie #92 Gepost op: 14-08-2011, 13:09:32 »
Gebruik FreeHostingCloud.com
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #93 Gepost op: 14-08-2011, 20:46:45 »
Oké, ik heb goed nieuws en slecht nieuws...
Het goede nieuws:
Molpedia is verhuisd: http://www.molpedia.nl/ en die website werkt weer! Ik heb 'm op me betaalde hosting gezet ik ik ga aanzien hoe het gaat lopen, als hij te snel volraakt ga ik kijken naar alternativen zoals de suggestie die Koenvh al gaf.

En nu het slechte nieuws:
Het backupbestand kan niet worden hergebruikt, omdat alles uit voorzorg is versleuteld, en de sleutel niet is gebackupt...

Maar niet getreurd, niet alles hoeft helemaal opnieuw geschreven te worden!

Heel veel is gecached door Google. Om die cachepagina's te bekijken klik dan hier en klik daarna onder een pagina op "In cache". Je krijgt dan een textversie die je kunt kopieeren naar een nieuwe pagina en dan beter kunt maken.

Ik zal hier morgen aan gaan werken, ik hoop het voor overmorgen weer een beetje op orde te hebben. Ik moet bevoorbeeld ook weer extentions enzo gaan installeren.

Dus als het goed is overmorgen weer een werkende Molpedia!

PS: op mijn oude hosting kon ik alleen de mySQL server backuppen, waardoor de sleutel nu kwijt is. Met me betaalde hosting kan ik een goede backup maken, dit zal ik voortaan elke week doen, alhoewel me account nooit zomaar kan worden afgesloten...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #94 Gepost op: 14-08-2011, 20:55:12 »
Dat is fijn!  ::ok::

Ik hoop dat we nog veel terug kunnen vinden!
...óf niet!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Molpedia
« Reactie #95 Gepost op: 18-08-2011, 18:00:20 »
Bijna alles is overgezet, we hebben een nieuw logo, en nog wat kleine veranderingen, dus Molpedia is weer bijna helemaal de oude!  ::jaja::

Ik wou even laten weten dat de website weer in gebruik kan worden genomen. Maar niet als molpedia.tk, maar als molpedia.NL!

Helaas kon niet alles worden overgezet, maar wel heel veel!

PS: Weet iemand nog meer lettertypes die zijn gebruikt in WIDM? http://www.molpedia.nl/wiki/Lettertype

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Molpedia
« Reactie #96 Gepost op: 18-08-2011, 18:09:56 »
Comic Sans?
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molpedia
« Reactie #97 Gepost op: 18-08-2011, 19:26:36 »
Heeft er trouwens iemand nog archiefmateriaal van wieisdemol.nl, zoals uitleg van de opdrachten en bio's van de kandidaten? Die kunnen voor molpedia wel goed van pas komen.
...óf niet!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpedia
« Reactie #98 Gepost op: 18-08-2011, 20:23:21 »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Molpedia
« Reactie #99 Gepost op: 18-08-2011, 22:28:52 »
Lucida Console
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels