En toch acht ik je kansloos voor in elk geval een top 5 notering!
Dan had je echt betere sprinters moeten hebben (in elk geval Hushovd (waarvan je wist dat die meer kans in heuvelachtige ritten om nog mee te doen aan sprints, dan een Cavendish) en bijvoorbeeld Greipel als beschermde renner en Bozic als helper)!
Verder is het sowieso handig om je op minstens 2 klassementen te richten (ik zie dat je moncoutie voor de bergtrui hebt, maar dat is ook pas in de pyreneeen en daarbij zijn er daarvoor veel meer gegadigden dan alleen hij
); in jouw geval had jongeren er makkelijk bij gekund met bijvoorbeeld ciolek, swift en thomas als jonge semi-sprinters (allen helpers) naast Hagen en Gali.....
die je al hebt.
NB: Ik zag dat je ciolek al wel hebt en ruijgh ook als jongeren
. Heel goed, maar een andere belangrijke tip voor de jongeren: zorg dat ze wel in een goed team zitten (lees team dat kan tijdrijden als een sky, garmin, htc
, zodat in dit geval bij een ploegentijdrit ze ook hoog staan in het jongeren en misschien zelfs gele trui klassement
)!
En dan nog moet je hopen dat geen belangrijke sprinters afstappen in de bergen die belangrijk zijn in het groene trui klassement
en is het gele trui klassement aan het einde wel meer waard
!
Niettemin hoop ik voor je dat je misschien nog even bovenaan mag staan en genoeg inspiratie hiervan krijgt om volgend jaar weer mee te doen :p!