Hierbij de onthulling en meteen ook mijn punten uiteraard.
1 point goes to:
1 punt: Milan
Leuk deuntje wel, erg dansbaar. Maar ik vind het persoonlijk irritant dat je er niks van begrijpt.
2 points goes to:
Allentown
Ik vind het liedje niet slecht, het meisje heeft wel een mooie stem. Maar de clip is nogal saai. Het is gewoon een studio opname. Deels mindere punten omwille van de clip, maar ik vind andere nummers ook wel gewoon beter.
3 points goes to:
Bath
Mooie ballade, mooie stem heeft deze meid. In de halve finale gaf ik dit nummer wel wat meer punten (5). Nu alles liedjes samenkomen zakt het een beetje omdat ik puur persoonlijk up-tempo liedjes vaak leuker vind.
4 points goes to:
Rotterdam
Een echt rocknummer! Een leuke afwisseling wel tussen al de rest. In de halve finale gaf ik ook dit nummer wat meer punten (7) want de zanger brengt het wel goed, niet té schreeuwerig. Nu alle liedjes samenkomen valt het iets terug, maar ik blijf het wel leuk vinden.
5 points goes to:
Waitsfield
De clip vind ik niet echt super, maar wat een stem heft deze zangeres! Voornamelijk punten dus voor de zang.
6 points goes to:
Stockholm
Dit nummer was één van mijn favorieten in de eerste halve finale. Nu alle nummers samenkomen in de finale vind ik een aantal nummers wel beter blijven dan dit. Neemt niet weg dat ik het een leuk nummer blijf vinden met ook wel een leuke clip. Dus toch nog 6 punten.
7 points goes to:
Brisbane
Ik twijfelde tussen 2 liedjes om deel te nemen: het liedje waar ik nu mee deelneem of het bekende 'Geronimo' van Sheppard, eerlijk gezegd. Dit nummer kende ik nog niet. Ik vind het niet even goed als 'Geronimo persoonlijk, maar het is zeker ook wel een aardig nummer. Een mooie 7 punten dus!
8 points goes to:
Boston
Dit liedje stond al in mijn top 3 in de 2de halve finale, en dat blijft ook zo. Ik vind het een erg leuke clip, maar ook de song zelf vind ik leuk. Het is een heel dansbaar deuntje, en het blijft toch ook wel hangen vind ik. En daarboven op brengt de zanger het ook nog goed, mooie stem heeft ie. En dus een mooie plaats in mijn top 3!
10 points goes to:
Cape Town
Dit nummer kreeg van mij de 12 punten in de eerste halve finale. Helaas is er nog één liedje dat ik nét iets leuker vond uit mijn halve finale.
Ik had het liedje nog nooit gehoord maar vind het ontzettend leuk! En wat een speciale clip!
Kortom: Goed nummer, originele inzending en daarom een mooie 2de plaats!
And my 12 points goes to:
MONTREAL!!
Dit nummer was al mijn absolute favoriet in de halve finales, en dat blijft zo. Een nummer waar ik gewoon blij van wordt als ik het hoor! Zo leuk!
Dat betekent helaas geen punten voor:
Bucharest: Het koppeltje klinkt wel mooi samen, maar ik vind het persoonlijk ook hier weer irritant dat je er niets van begrijpt. Er zijn gewoon betere nummers, in deze finale. Sorry.
Hamburg: Leuke, grappige clip wel, maar verder vind ik er niet zoveel aan, helaas.
Rome: Ook hier weer: irritant dat je er niks van begrijpt en verder vind ik de stem van de zanger ook niet echt wauw ofzo.
Sydney: Helaas ben ik, net als de rest van de wereld blijkbaar, ook niet echt overtuigd. En daarnaast is het ook de enige inzending uit deze finale zonder clip, wat ik toch wel jammer vind.
Zwickau: Ik vind hier echt niks aan. Sorry.
Dat maakt de nieuwe tussenstand als volgt:
1. Cape Town (47)
2. Brisbane (45)
3. Rotterdam (38)
4. Montreal (31)
Stockholm (31)
6. Boston (30)
7. Hamburg (25)
Waitsfield (25)
9. Milan (23)
10. Bray (21)
11. Allentown (19)
12. Rome (16)
13. Bath (15)
14. Bucharest(14)
Sydney (14)
16. Zwickau (12)
@Stormpie: bedankt voor de 10 punten nog.
@Nieky: Ja, ik heb zelf ook heel lang zitten twijfelen of het te bekend zou zijn (net als 'Geronimo' eigenlijk). Uiteindelijk besloot ik het toch erop te wagen omdat het nummer dat vorige keer gewonnen had toch ook wel bekend was (althans, voor mij toch). Nog ff afwachten maar 't begint er inderdaad op te lijken dat het gewoon te bekend is...