Auteur Topic: Wie is de Mol Examen  (gelezen 15440 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #20 Gepost op: 31-07-2011, 09:59:01 »
Altijd alleen de voornaam, behalve bij vraag 1 (staat er ook)
Goede spelling is wel belangrijk

Bij welke vraag moest je iets anders aanklikken?
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #21 Gepost op: 31-07-2011, 12:11:21 »
Altijd alleen de voornaam, behalve bij vraag 1 (staat er ook)
Goede spelling is wel belangrijk

Bij welke vraag moest je iets anders aanklikken?


Bij de vraag hoe Wie is de Mol eerst heette. Ik klik natuurlijk 'Wie is de Mol' aan, want zo heeft het in Nederland altijd geheten. Enkel in België heet het 'De Mol'. Enfin, die had ik daardoor dus fout. Maar zo te zien is die 80 nog een redelijke score. ;)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #22 Gepost op: 31-07-2011, 13:25:30 »
Bij de vraag hoe Wie is de Mol eerst heette. Ik klik natuurlijk 'Wie is de Mol' aan, want zo heeft het in Nederland altijd geheten. Enkel in België heet het 'De Mol'. Enfin, die had ik daardoor dus fout. Maar zo te zien is die 80 nog een redelijke score. ;)
Nope seizoen 1 heette het de mol
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #23 Gepost op: 31-07-2011, 18:23:29 »
Nope seizoen 1 heette het de mol


Waar vind je dat? Kan me er niks van herinneren. Ik heb nu serie 1 aanstaan maar de programmanaam wordt niet genoemd in de intro (op het logo staat nu nog steeds 'de mol', net als toen).
Elk jaar wordt serie 1 ook weer suffer om naar te kijken. In mijn herinnering was het vroeger wel ontzettend spannend en flitsend. ::) Wel mooi om te zien dat mensen als Anton, JP, en Rick er toen al bij waren. Die-hards.
« Laatst bewerkt op: 31-07-2011, 19:53:10 door Lautjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #24 Gepost op: 31-07-2011, 19:57:18 »
Nope seizoen 1 heette het de mol

Ik ben even in mijn archief met WIDM-artikelen gedoken en daaruit blijkt dat serie 1 ook al gewoon "Wie is de Mol?" heette:

Citaat van: Algemeen Dagblad
AVRO zet fors in met psychologisch afvalspel Wie is de Mol?
De AVRO zet dit winterseizoen de joker in op Angela Groothuizen en heeft miljoenen guldens uitgetrokken om haar in Australië het programma Wie is de Mol? te laten opnemen. Het psychologische afvalspel met tien kandidaten, waarvan een de saboteur (of `mol') is, was vorig jaar in België een absolute hit. Afgelopen week draaide producent ID&Dtv in Sydney de laatste beelden.


Sydney - Terwijl de regisseur Australische toeristen beleefd vraagt snel door te lopen, poseert Angela Groothuizen, enthousiast als altijd, 130 meter boven de zeespiegel op de Sydney Harbour Bridge. Een helicopter met een van de drie ingezette cameraploegen van ID&Dtv scheert gevaarlijk dicht langs het ijzeren geraamte van de imposante brug. Ze filmen Angela met op de achtergrond het befaamde Opera House en de adembenemende haven van Sydney.

Dichtbij de AVRO-presentatrice, de drie laatst overgebleven kandidaten van haar nieuwe programma, Wie is de Mol? Een van hen zegt hoogtevrees te hebben, maar daar is weinig van te merken. Na ruim twee weken van fysieke beproevingen, psychologische spelletjes en sociale vaardigheidstesten heeft het trio zeven andere kandidaten achter zich gelaten. Morgen horen ze wie van hen de winnaar is en naar huis mag met de prijzenpot van maximaal 100.000 gulden.

Het is een vorig jaar bij de Belgische omroep VRT beproefd concept, bedacht door het productiebedrijf Woestijnvis van Mark Uytterhoeven, die ook Man bijt hond en Schalkse Ruiters ontwikkelde. Wie is de Mol? leverde de VRT vorig jaar in Vlaanderen een marktaandeel op van 65 procent.

,,Onwaarschijnlijk hoog'', weet eindredacteur Anton Smit, die zelf van de AVRO de opdracht heeft meegekregen tenminste anderhalf miljoen kijkers te trekken met het programmaconcept, dat al aan tien landen is verkocht. Dat verbaast Smit niets: ,,Alles zit erin: avontuur, fysieke uitdaging en ook intelligentie.'' Anton Smit noemt het project in Australië tot nu toe voor 80 procent geslaagd. ,,Je hebt natuurlijk altijd kandidaten van wie je heel veel verwacht. Als die meteen in de eerste ronde afvallen, is dat balen'', bekent hij.

Vierhonderd belangstellenden meldden zich voor de Nederlandse versie van Wie is de Mol? Na selectie bleven negen kandidaten over, afkomstig uit alle lagen van de bevolking. Ze spelen een vooral psychologisch spel. Smit: ,,Het is interessant om te zien wat er met zo'n groep gebeurt als ze weten dat er onder hen een saboteur is die de groepsopdrachten probeert te versjteren.'' En die dus ook de aantrekkelijke prijzenpot aantast, want met elke geslaagde opdracht kan de groep geld verdienen. Geld dat uiteindelijk alleen de winnaar in de zak mag steken. De gelukkige is degene die het beste de vragen beantwoordt uit een speciaal geschreven computerprogramma dat - zo benadrukken de makers - niet manipuleerbaar is. ,,Dat heeft als consequentie dat een van onze favorieten er dus al meteen in het begin kan uitliggen. Maar goed, dat maakt het spel, ook voor ons, natuurlijk veel spannender'', zegt Smit.

Na veertig afleveringen van De Uitdaging en het feministische praatprogramma Op de man af is Wie is de Mol? voor Groothuizen puur entertainment. ,,Er zijn hier geen hogere bedoelingen in het spel, nee. Ik doe dit echt voor de lol.'' Maar drie weken lang met 35 man en haar twee kleine dochtertjes (1 en 4) door Australië toeren, heeft bij de 40-jarige zangeres en AVRO-coryfee wel sporen achtergelaten.

,,Het is heel zwaar geweest. In mei van dit jaar ben ik fysiek ingestort. Ik had te veel hooi op mijn vork genomen. Viereneenhalve maand heb ik niets gedaan. Ik voelde me voor dit project helemaal uitgerust, maar ik merk het nu toch wel, hoor. Ik moet weer eens aan mijn conditie gaan werken.'' Wie is de Mol? vanaf vrijdag 19 november wekelijks bij de AVRO op Nederland 1 om 21.00 uur.

 © Algemeen Dagblad


Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #25 Gepost op: 31-07-2011, 20:05:51 »
Ik denk dat Koen bedoelt dat de oorspronkelijke naam van het programma De Mol is, en dat klopt natuurlijk wel. De vraagstelling is soms wat ongelukkig.


Wat mij betreft mag Koen best een tweede editie maken, maar dan wel met authentiek zelf verzonnen vragen, waarop een eenduidig antwoord mogelijk is. En waarbij je bovendien wel je puntjes krijgt, ook al spel je een antwoord niet helemaal correct.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #26 Gepost op: 31-07-2011, 20:10:30 »
Ik denk dat Koen bedoelt dat de oorspronkelijke naam van het programma De Mol is, en dat klopt natuurlijk wel. De vraagstelling is soms wat ongelukkig.

De Mol en Wie is de Mol zijn toch echt twee verschillende producties. De Mol is in België ook niet in latere series Wie is de Mol gaan heten.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #27 Gepost op: 31-07-2011, 20:40:30 »
Dat weet ik, echter: De Mol en Wie is de Mol zijn echter wel op hetzelfde basisprincipe gebaseerd, maar dat hoef ik jou als authentieke molloot in het kwadraat echt niet te vertellen.


Ongelukkige vraagstelling, waardoor er toch onbedoeld onduidelijkheid is ontstaan.

Desondanks, ik zei het eerder: Koen verdient van mij een herkansing. Een spelletje programmeren kan ie wel.




Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #28 Gepost op: 31-07-2011, 20:57:35 »
I am sorry... Nouja... Ik maak nog wel een versie twee...
Met werkende vragen... Ach ja...

Bodejos, bedankt trouwens...

En ik snap al die kritiek wel...


Ik heb nu een vraag voor jullie:
Willen jullie de vragen bedenken? Meerkeuze, invoervak gaat weg  ::jaja::

Dan hebben we een goede combi toch? Stuur even een bericht... Geen forumpost...
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #29 Gepost op: 31-07-2011, 21:22:57 »
Het is helemaal niet mijn bedoeling om kritiek te leveren, vroeg me gewoon af hoe het kwam dat een in mijn ogen goed antwoord fout werd gerekend. That's all. En mysterie opgelost. :)
« Laatst bewerkt op: 31-07-2011, 21:28:12 door Lautjuh »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #30 Gepost op: 31-07-2011, 21:42:45 »
Niemand bedoelt het kwaad, Lau. het is alleen: hoe kritisch is het computerprogramma zelf. Zelfs een spatie op een verkeerde plaats kan een fout antwoord opleveren, terwijl je honderd procent zeker weet dat je het enig juiste antwoord hebt gegeven.


Vragen verzinnen lijkt me een goed idee, dan kan Koen daar een selectie van maken (maximaal 1 per persoon, zodat je bij 10 vragen minimaal voordeel hebt). Of anders: de door jou ingestuurde vraag levert geen punten op, dat kan ook. Maar hoe programmeer je dat?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #31 Gepost op: 1-08-2011, 09:57:47 »
Niemand bedoelt het kwaad, Lau. het is alleen: hoe kritisch is het computerprogramma zelf. Zelfs een spatie op een verkeerde plaats kan een fout antwoord opleveren, terwijl je honderd procent zeker weet dat je het enig juiste antwoord hebt gegeven.


Vragen verzinnen lijkt me een goed idee, dan kan Koen daar een selectie van maken (maximaal 1 per persoon, zodat je bij 10 vragen minimaal voordeel hebt). Of anders: de door jou ingestuurde vraag levert geen punten op, dat kan ook. Maar hoe programmeer je dat?
BASIC programmeertaal, maar ik zal het simpel uitleggen...

Bij een meerkeuze antwoord is het:
Als je op het goede antwoord klikt:
Punten erbij
Volgende vraag
Als je op het foute antwoord klikt:
Volgende vraag

(Sorry voor die fout van De Mol, die heb ik dus verkeerd gedaan)

Voor invoervakken (Die ik eruit ga gooien)

Als invoervak = "goedeantwoord" dan
Punten erbij
Volgende vraag
anders
volgende vraag

Dat betekent wel dat het echt goedeantwoord moet zijn, goede antwoord wordt fout  gerekend bijvoorbeeld

Als je wilt weten hoe het echt zit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #32 Gepost op: 1-08-2011, 16:05:42 »
Ik weet niet of het al genoemd is maar vraag 8 kon ik niet invullen (vraag was hoe heette het programma voorheen, de laatste box weigert dan dienst) en uberhaupt bij alle lange vragen zie je het laatste deel van de zin niet, die valt bij mij van het scherm af.....

ff excuses verzinnen voor mijn down score  :-[ :P ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #33 Gepost op: 1-08-2011, 20:51:09 »
Ik weet niet of het al genoemd is maar vraag 8 kon ik niet invullen (vraag was hoe heette het programma voorheen, de laatste box weigert dan dienst) en uberhaupt bij alle lange vragen zie je het laatste deel van de zin niet, die valt bij mij van het scherm af.....

ff excuses verzinnen voor mijn down score  :-[ :P ::pinokkio::
Ik heb een betere smoes... het begin.is er, maar de afwerking is slecht.

Maar dit is niet een moeilijk te fixen... ik wacht op jullie vragen, zodat ik een 2.0 kan maken.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #34 Gepost op: 1-08-2011, 22:20:03 »
Ja lap zeg, nu is m'n score ook nog eens weg ;D

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #35 Gepost op: 1-08-2011, 22:30:21 »
Ja lap zeg, nu is m'n score ook nog eens weg ;D
De score is even goed als een willekeurig nummer, er klopt niks van  ::ohno::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #36 Gepost op: 1-08-2011, 23:50:42 »
De score is even goed als een willekeurig nummer, er klopt niks van  ::ohno::

De enige vragen die ik niet zeker wist was de componist van de intromuziek en welke serie het minste geld heeft opgebracht (ik heb serie 7 gegokt, is meteen ook de minst leuke serie). Andere vragen moest ik even over nadenken, zoals de hoeveelheid mannen en vrouwen. Gelukkig kwam ik na het maken van een kandidatenlijst van een bepaalde serie op het goede antwoord. ;D
« Laatst bewerkt op: 1-08-2011, 23:52:56 door Lautjuh »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #37 Gepost op: 2-08-2011, 08:38:50 »
Nee de componist van de intromuziek ook geen enkel idee.

En welke serie het minste geld heeft opgebracht lijkt me een instinker. Ze begonnen in series 1 t/m 4 vast met veel minder geld dan er later was. Maar verder een pure gok.

De hoeveelheid mannen en vrouwen leek de de makkelijkste: als ik logisch nadenk was het in elke serie toch fifty fifty? Dat zou ik wel leuk vinden van deze test: een mengeling aan vragen van kennis, geheugen en deductie.

Maar mijn geheugen is niet al te best, bijv. die vraag over de metro. Eerst nadenken welke opdracht dat ook alweer was, dan zie ik opeens de groep voor me die helemaal verdeeld was, telkens 1 kandidaat in de metro en 1 op een perron en dan aflossen en verder met de metro etc.

Maar de hoofden die ik daarbij zie?! Volgens mij Karen en hoe heet hij ook alweer, de OB'er die ook altijd op de MFD is? Met de bril en bos krulhaar? Maar dan denk ik opeens Jantien en dan opeens toch de serie met Yvon... ik weet het niet meer, wel dat het een makkelijk te saboteren opdracht was maar verder?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #38 Gepost op: 2-08-2011, 09:11:59 »
Dat was volgens mij het seizoen met Milouska, in Argentinië.
Het seizoen met Yvon heb ik nooit gezien en de opdracht zegt me wel wat. Volgens mij zat het in het 1e seizoen dat ik keek en dat was Argentinië.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol Examen
« Reactie #39 Gepost op: 2-08-2011, 10:25:22 »

De hoeveelheid mannen en vrouwen leek de de makkelijkste: als ik logisch nadenk was het in elke serie toch fifty fifty?

*knip*

Er was één seizoen met 11 kandidaten. Dat is een oneven getal. Dus fifty fifty kan niet, tenzij één van de kandidaten half man half vrouw was.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!