Auteur Topic: De Gouden Televizierring 2011!  (gelezen 168368 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #820 Gepost op: 24-10-2011, 19:14:56 »
De eerlijkste meningen komen toch echt van Pieter-Jan en Angela. Angela zei nog iets van: Als Wie is de Mol wint, juich ik voor ze. Kijk, dat is sportief, ze had de Ring 9 jaar geleden moeten winnen, maar dan had WIDM nu niet in de finale gestaan. Een programma kan hem immers maar 1 keer winnen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #821 Gepost op: 24-10-2011, 19:19:07 »
Citaat
De AVRO staat open voor suggesties om
 de verkiezing van de winnaar van de   
 Gouden Televizier-Ring te verbeteren.
Mooi! Waar moet ik de suggesties heen sturen? :)

ze had de Ring 9 jaar geleden moeten winnen, maar dan had WIDM nu niet in de finale gestaan.
Elk nadeel heeft zo zijn voordeel ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #822 Gepost op: 24-10-2011, 19:20:35 »

Mooi! Waar moet ik de suggesties heen sturen? :)


Wat dacht je van naar de AVRO?


Bij de EO zullen ze je suggestie echt niet in behandeling nemen, vermoed ik.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #823 Gepost op: 24-10-2011, 20:54:32 »
TADAAAA!



Of bekijk op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uEnH2QPLqu8

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #824 Gepost op: 24-10-2011, 21:04:08 »
Citaat
Televizier: ‘Voetbal International terechte winnaar’
Geplaatst op Mon 24 Oct 2011 om 16:44
Weekblad Televizier vindt het terecht dat Voetbal International (RTL 7) de Gouden Televizier-Ring 2011 heeft gewonnen. Dat heeft de redactie maandag laten weten in een persbericht. Het kan er bij een aantal tv-ciritci niet in dat The Voice, dat ruim drie miljoen kijkers trekt, naast de prijs greep. “Als alleen programma’s met de hoogste kijkcijfers in aanmerking zouden komen voor een Gouden Televizier-Ring, zou er geen verkiezing nodig zijn“, zet hoofdredacteur Jeroen de Goeij daar tegenover.

Het is volgens de redactie wel eerder gebeurd dat programma’s de Ring wonnen, terwijl concurrenten meer kijkers trokken. “Denk bijvoorbeeld aan de realitysoap Gewoon Jan Smit (2005) of het humoristische De Lama’s (2006). Alle goed bekeken programma’s, maar relatief bescheiden tegenover grote kijkcijferkanonnen.”

De kijker heeft volgens De Goeij altijd gelijk. ““Er bestaan natuurlijk andere mooie tv-prijzen in Nederland, maar de Gouden Televizier-Ring is de prijs van de kijker. Dat wil zeggen dat het tv-publiek stemt en het laatste woord heeft. VI weet duidelijk de eigen kijkers in het hart te raken. Het zijn fans, die er veel voor over hebben om hun helden naar de overwinning te stemmen. VI is dus een fantastische winnaar.”

Voor De Goeij kwam het niet als een verrassing dat VI de ring won. “Ook in de eerste internetronde van de verkiezing deed het voetbalprogramma het extreem goed. We zagen dat VI al vanaf het begin een toppositie innam. Uiteindelijk scoorde het praatprogramma in deze ronde ook het beste van de drie genomineerden.“

Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=116286

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #825 Gepost op: 24-10-2011, 21:43:23 »
"Het maakt niet uit wie er wint, maar de kijker heeft áltijd gelijk!"

...but some viewers are more right than others...
;)

Offline michael22

  • Forumlid
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #826 Gepost op: 24-10-2011, 22:02:45 »
Laten we idd weer ouderwets gaan stemmen via een handgeschreven briefkaart ;)

Maar om even Mies Bouwman nog te quoten: vorig jaar zei ze het volgende:

"Het maakt niet uit wie er wint, maar de kijker heeft áltijd gelijk!"

Behalve blijkbaar als Mies het niet met de kijker eens is.

Een walgelijke mevrouw.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #827 Gepost op: 24-10-2011, 22:28:24 »
Overigens is Klokhuis al 11x genomineerd geweest voor de gouden stuiver en heeft 'm ook nog nooit gewonnen. Dus WIDM moet nog een paar jaartjes door om records te breken...
Tell me what your telescope says

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #828 Gepost op: 24-10-2011, 22:32:08 »
nou ik had 2 programma's de overwinning gegund..

maar een voetbal praat programma met 2 presentatoren die elkaar echt niet mogen..
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #829 Gepost op: 24-10-2011, 22:51:56 »
Ach nou ja als ze al op kop lagen bij de nominaties, dan zal het wel gewoon terecht zijn. Ik denk alleen dat deze overwinning wrevel opwekt door de reactie van Johan Derksen. Ik gun het de rest van het team van harte hoor. En inderdaad zijn er wel meer die al heel vaak genomineerd zijn. Zo vaak bij de top 3 is ook al prachtig toch. Ik verheug me alweer op een nieuw molseizoen.  :D

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #830 Gepost op: 24-10-2011, 23:01:51 »
Zometeen bij Pauw en Witteman aan tafel :

Bert vd Veer (die het ook niet eens schijnt te zijn met de uitslag) Wilfred Genee en Johan Derksen die ongetwijfeld weer gaat koketteren met het feit dat hij het hele tv gebeuren maar een groot circus vindt maar ondertussen niet vd buis af is te slaan.  ::tandpastasmiley::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #831 Gepost op: 25-10-2011, 13:05:35 »
Niet The Voice of Holland, maar Wie is de Mol werd vrijdag tweede bij de ver- kiezing van de Gouden Televizier-Ring. Dat verklapt AVRO-directeur Willemijn Maas in Spits. The Voice was torenhoog favoriet, maar uiteindelijk ging Voetbal International met de prijs naar huis. “Naar ik begreep was de achterstand ten opzichte van VI minder dan één procent. Daaruit concludeer ik dat Wie is de Mol? meer stemmen heeft gehaald dan The Voice. Terwijl we momenteel niet uitzenden!“, zegt ze.
 
Op dit moment is er een storm van kritiek op het feit dat VI heeft gewonnen, en niet The Voice. Maas vindt het jammer dat Wie is de Mol wordt vergeten in de hele discussie. “Ik vind het natuurlijk heel jammer dat Wie is de Mol? niet heeft gewonnen“, zegt ze over haar eigen programma.
 
Maas benadrukt dat het bij de verkiezing niet alleen om het hoogste kijkcijfer gaat. “Wat mij opvalt: blijkbaar is een trouwe fanclub meer waard dan kijkcijfers. Oftewel: heel hoge kijkcijfers zeggen niet automatisch iets over de mate waarin mensen willen stemmen voor een programma.”

Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=116306

Ik ben het er wel mee eens.. iedereen heeft het over the voice met de hoge kijkcijfers..en dat zedaarom moesten winnen/gedoodverfde winnaar waren, maar WIDM wordt door iedereen inderdaad vergeten. Daarnaast is the voice leuk om naar te kijken, de onderlinge strijd tussen juryleden en the battles, maar verder is het na idols postars xfactor etc. de zoveelste eenvoudige zangtalentenjacht zodra de liveshows beginnen..
« Laatst bewerkt op: 25-10-2011, 13:08:06 door mollenvanger21 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #832 Gepost op: 25-10-2011, 14:32:04 »
Daar is niets aan te verklappen, dat is een kwestie van berekenen.


Als er slechts 700 stemmen tussen nummer 1 en 2 hebben gezeten, kun je beredeneren dat nummer 3 er veel minder moet hebben gehad.

Het lijkt me tenminste sterk dat WIDM met 700 stemmen minder, op plek 3 is beland. In dat geval zouden 100 stemmen voor 1 proent hebben gestaan, en de 37 procent van Voetbal International, voor 3700 stemmen.

Doorgeredeneerd: 37-30 procent, zouden er 3300 stemmen overblijven voor The Voice. Maar dat klopt dan weer niet met 1 proent verschil waarmee WIDM verloren heeft, want die zouden daarmee op 3600 stemmen komen. Anders gezegd: 1 procent zou een beetje overeen moeten komen met die 700 stemmen

Je mag aannemen dat er wel meer dan 10.000 stemmen zijn uitgebracht, die avond.


Een snelle berekening levert dan het volgende resultaat op: wanneer 1 procent staat voor 700 stemmen, dan staat 37 proent voor 25900 stemmen, 37 - 1 procent staat dan voor 25200 stemmen, en de overblijvende 27 procent zijn voor The Voice, en dat zijn dan 18900 stemmen.

Maar ook deze absolute verdeling klopt niet. Volgens een van de mediablogs zou het vershil tussen 1 en 2 ''enkele tienden van een procent zijn'', dus 1 procent van de stemmen moet voor veel meer dan 700 stemmen hebben gestaan.

Lastig te beredeneren misschien, maar hieruit is af te leiden dat het onmogelijk was dat The Voice twede had kunnen zijn. En dus geen verrassing.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #833 Gepost op: 25-10-2011, 16:18:03 »
Ik denk dat ze er gewoon voor gekozen hebben om de eindstand niet te presenteren met kommagetallen. En 37% vs. 37% ziet er ook zo raar uit. Dus dan maar 37% vs. 36%. De werkelijke uitslag zal waarschijnlijk afgerond 37% - 37% - 26% moeten zijn geweest. Of het was net 36,55% vs. 36,45% :P


En 700 stemmen per één tiende procent zou 700.000 stemmen totaal betekenen, waarvan ongeveer 270.000 op de top twee en 160.000 op de nummer drie. Dat klinkt voor mij al veel realistischer, alhoewel ik geen enkel idee heb of het dicht bij de waarheid zit. Zou me evengoed niet verbazen als er 2.000.000 stemmen zijn uitgebracht.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #834 Gepost op: 25-10-2011, 17:34:10 »


Ik ben het er wel mee eens.. iedereen heeft het over the voice met de hoge kijkcijfers..en dat zedaarom moesten winnen/gedoodverfde winnaar waren,
Als er (alleen) naar de kijkcijfers gekeken zou worden, had eigenlijk Boer Zoekt Vrouw, met gemiddeld 5 miljoen kijkers, genomineerd moeten worden EN de Ring moeten winnen ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #835 Gepost op: 25-10-2011, 17:48:26 »
Als er (alleen) naar de kijkcijfers gekeken zou worden, had eigenlijk Boer Zoekt Vrouw, met gemiddeld 5 miljoen kijkers, genomineerd moeten worden EN de Ring moeten winnen ;)
Ook dat.. maar wat ik bedoelde is dat ik het eens ben met het feit dat WIDM veek vergeten en ondergesneeuwd wordt als genomineerde, en dat het alleen over the voice(dat had moeten winnen vanwege de hoge kijkcijfers) en vi dat hem niet had moet winnen omdat het een flutformat is gaat.

Maar iig wat jij zegt klopt ook als het on kijkcijfers zou gaan dan hadden ik hou van holland (2,5 miljoen), boer  zoekt vrouw (5 miljoen) en the voice (3,5 miljoen) de genomineerden moeten zijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #836 Gepost op: 25-10-2011, 18:41:29 »
Maar iig wat jij zegt klopt ook als het on kijkcijfers zou gaan dan hadden ik hou van holland (2,5 miljoen), boer  zoekt vrouw (5 miljoen) en the voice (3,5 miljoen) de genomineerden moeten zijn.
Vergeet Studio Sport niet! Die hebben ook programma's gehad met miljoenen kijkers!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #837 Gepost op: 25-10-2011, 19:42:42 »
Ik denk dat ze er gewoon voor gekozen hebben om de eindstand niet te presenteren met kommagetallen. En 37% vs. 37% ziet er ook zo raar uit. Dus dan maar 37% vs. 36%. De werkelijke uitslag zal waarschijnlijk afgerond 37% - 37% - 26% moeten zijn geweest. Of het was net 36,55% vs. 36,45% :P


En 700 stemmen per één tiende procent zou 700.000 stemmen totaal betekenen, waarvan ongeveer 270.000 op de top twee en 160.000 op de nummer drie. Dat klinkt voor mij al veel realistischer, alhoewel ik geen enkel idee heb of het dicht bij de waarheid zit. Zou me evengoed niet verbazen als er 2.000.000 stemmen zijn uitgebracht.


Ik gaf ook maar een fictief voorbeeld aan de hand van die percentages. Hierbij was naast de factor 37 procent, het aantal stemmen verschil bekend, en het verschil in percentage tussen VI en WIDM.

Hieruit was af te leiden welk percentage er overbleef voor TVOH.


Zeg maar een soort ''vergelijking met 1 onbekende''. Wiskundigen vinden het wel leuk, geloof ik.

Dat het in werkelijkheid veel en veel meer stemmen moeten zijn geweest, snap ik ook wel.

Ik weet niet of het veel verschil zou hebben gemaakt als de lijnen 5 minuten eerder waren gesloten. Je weet immers nooit welk publiek een eindsprint inzet.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #838 Gepost op: 25-10-2011, 19:58:48 »
Volgens een bericht op televizier had TVOH geloof ik 25% van de stemmen.
Als het precies 25% en 37% zou zijn had WIDM 38% van de stemmen, dus dat klopt niet.
Stel dat TVOH 25,499% zou hebben gehad en VI 37,499%, dan zou WIDM alsnog meer dan 37% hebben.
Maximaal 0,5% verschil dus, ervan uitgaande dat er niet verkeerd is afgerond.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Gouden Televizierring 2011!
« Reactie #839 Gepost op: 25-10-2011, 20:23:40 »
To close to call, zeggen ze in Amerika.