Ik heb gisteren besloten toch maar voor de struisvogel, kop in zand, strategie te gaan. Marit is mijn mol en blijft het tot de tunnel instort.
De beste uitleg van de muziekale hint wijst wel heel sterk richting Marit als afvallen, maar dat ga ik met vingers in mijn oren en handen voor mijn ogen negeren. Dat geneuzel over rode en groene schermen ben ik een beetje zat (al doe ik er zelf aan mee).
Marit was tijdens de eerste twee opdrachten van de afgelopen aflevering verdacht bezig en deed eigenlijk precies wat ik voor haar voor ogen had. Namelijk fouten maken onder het mom van gebrek aan vertrouwen. We hadden ook goed voorzien dat de pot leeg zou gaan. Dat Marit daar niet direct bij betrokken is, betekend niet dat ze er helemaal geen invloed op had. Ze had voldoende vertrouwen opgebouwd dat de onderhandelaars dachten dat de mol in hun midden was, met desastreuze gevolgen.
Ik weet toch niet wie van mijn nieuwe hoofdverdachten ik moet kiezen. Ik koop wel alvast een veiligheidshelm, zaklamp en overlevingspakket om de tunnel uit te komen nadat 'ie ingestort is.